Gå til innhold

For oss som tar førerkortet

Brooke Penelope

Anbefalte innlegg

Bestått :D :D

Hurra!!!

Hadde en kjempehyggelig sensor som jeg fant tonen med med en gang, så vi satt å diskuterte alt fra pedagogikk til world of warcraft. Dette gjorde jo også at jeg ble mindre nervøs og kjørte bra, trass i litt dumt vær. Jeg hadde også en rute som gikk mest på landeveier, så jeg slapp helt bykjøring og flerfeltsrundkjøringer å sånn.

Gleder meg veldig til å komme kjørende til folk nå :D er nemlig veldig få som vet at jeg har hatt oppkjøring, og så lenge jeg klarer å la være å oppdatere statusen min på facebook, er det nok noen som får seg en overraskelse.

Gratulerer kjempemasse :) :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer :duskedame:

selv så strøyk jeg på teorien idag :cry3:

:troest: Hvis du ikke allerede har gjort det så var det en stor hjelp for meg med prove.no og teoritentamen.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Hvis du ikke allerede har gjort det så var det en stor hjelp for meg med prove.no og teoritentamen.no :)

Jeg har sitti der, men hue er ikke helt på plass for tida. Men måtte bare prøve for alle maser så.

Men nå har jeg jo mer peiling på hva jeg må lese masse på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: Så leit Dularfullar! Føler med deg, det må være ganske trist, men nå har du god tid til å perfeksjonere deg, og du er en erfaring klokere, så du kommer nok til å klare det neste gang!

Mauna )ee: Gratulerer!! Så gøy :) tenk, nå kan du kjøre helt alene!

Selv hadde jeg glattkjøring i dag, og det gikk veldig bra! Må visst komme fortere opp i fart og raskere ned i fart ut og oinn på motorvei, men det er jo greit. Syntes det var litt skremmende å. Miste kontrollen på bilen og snurre rundt, selv om det var litt gøy også. Men så tenker man at dette faktisk kan skje på veien i tett trafikk og da er det IKKE gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Sitter og vurderer om jeg skal prøve meg på Teorien på bil på Mandag, den samme dagen jeg har kjøretime. Har tatt flere prøver og bestått et flertall av ganger på teoritentamen.no, men er usikker på om jeg klarer det hos vegvesnet.

Kjørelæreren fortalte meg at spørsmålene på teoritentamen.no er mest likt det de har på vegvesnet, og at det sikkert ville gå bra med meg.

Så nå blir det sikkert litt mer lesing i løpet av morgendagen før jeg evt prøver meg på Mandag. Merker at jeg begynner å bli litt nervøs :P

Håper jeg klarer det, ellers har jeg jo 14 dager på meg å lese og bli bedre på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter og vurderer om jeg skal prøve meg på Teorien på bil på Mandag, den samme dagen jeg har kjøretime. Har tatt flere prøver og bestått et flertall av ganger på teoritentamen.no, men er usikker på om jeg klarer det hos vegvesnet.

Kjørelæreren fortalte meg at spørsmålene på teoritentamen.no er mest likt det de har på vegvesnet, og at det sikkert ville gå bra med meg.

Så nå blir det sikkert litt mer lesing i løpet av morgendagen før jeg evt prøver meg på Mandag. Merker at jeg begynner å bli litt nervøs :P

Håper jeg klarer det, ellers har jeg jo 14 dager på meg å lese og bli bedre på :)

masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besto teorien på bil i dag :D

Så bra! Gratulerer :) Veldig greit å få ut av verden, det der.

Hvor mange feil hadde du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Gratulerer :) Veldig greit å få ut av verden, det der.

Hvor mange feil hadde du?

Hadde 6 feil. Selv om jeg ikke har tatt så mange kjøretimer, så er det godt å bli ferdig med det :) Da kan jeg konsentrere meg mer om kjøringen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulelrer AnnH :klemmer: Jeg tok også teorien ganske tidlig og er glad for det! Som du selv sier, så er det fint å ha det ute av verden, så kan man konsentrere seg om alt det andre :)

I morgen skal jeg ha siste veiledningstime og i slutten av januar skal jeg ha langkjøring. Kjenner at jeg gruer meg skikkelig nå, og føler ikke at jeg er klar for oppkjøring enda. Har ikke bestilt noen oppkjøring, så det tar nok litt tid, noe jeg synes er bra, for da har jeg god tid i mellom, til å øve på ting og tang og bli enda flinkere :) Men det er deilig å se at det går mot slutten nå! Har brukt så lang tid. Var litt kjipt å betale siste del av pakken jeg tok, for det var en del penger. Tror nok neppe det blir noen tur til London til sommeren nå :( Men det får vi ta igjen senere, gleder meg kjempemye til jeg står med lappen i hånda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulelrer AnnH :klemmer: Jeg tok også teorien ganske tidlig og er glad for det! Som du selv sier, så er det fint å ha det ute av verden, så kan man konsentrere seg om alt det andre :)

I morgen skal jeg ha siste veiledningstime og i slutten av januar skal jeg ha langkjøring. Kjenner at jeg gruer meg skikkelig nå, og føler ikke at jeg er klar for oppkjøring enda. Har ikke bestilt noen oppkjøring, så det tar nok litt tid, noe jeg synes er bra, for da har jeg god tid i mellom, til å øve på ting og tang og bli enda flinkere :) Men det er deilig å se at det går mot slutten nå! Har brukt så lang tid. Var litt kjipt å betale siste del av pakken jeg tok, for det var en del penger. Tror nok neppe det blir noen tur til London til sommeren nå :( Men det får vi ta igjen senere, gleder meg kjempemye til jeg står med lappen i hånda :)

Tusen takk :)

Det må føles godt å nesten være ferdig! går sikkert bra med langkjøringen :)

Og det med pengene forstår jeg er kjipt, men forhåpentligvis så er dette en innvistering som varer i flere år. Så du tjener det inn igjen på sett og vis :)

Masse lykke til videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg inn her:)

jeg er 30 år, og har ikke øvelseskjørt ett eneste sekund..

leste litt her inne igår, men "turte" ikke melde meg på tråden fordi jeg var så ekstremt nervøs for kjøretimen.....

var sikker på at bilen bare kom til å hoppe fremover, at jeg kom til å kvele motoren, ikke klare å starte, styre som en gal, bli overnervøs hvis biler kom mot meg osv.

men det gikk som "en drøm" - hjalp at kjørelæreren er snill som et lam.

snøfonner som måtte svinges unna, biler og fotgjengere som dukket opp her og der(selv om det jo stort sett var minimalt med trafikk der vi var) - og jeg gikk ikke inn i fullstendig panikk.

Var fortsatt litt usikker på dette med turtall osv - og girskifting når vi skulle kjøre tilbake til kjøreskolen i byen, så han tok pedalene mens jeg holdt rattet - helt inn i parkeringsromet. yeah :D følte meg superflink som ikke fikk sammenbrudd :reise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Besto teorien på bil i dag :D

GRATULERER!

Vet akkurat hvordan følelsen er.. da er det bare oppkjøringen igjen.

LYKKE LYKKE TIL!

Endret av camiz2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg inn her:)

jeg er 30 år, og har ikke øvelseskjørt ett eneste sekund..

leste litt her inne igår, men "turte" ikke melde meg på tråden fordi jeg var så ekstremt nervøs for kjøretimen.....

var sikker på at bilen bare kom til å hoppe fremover, at jeg kom til å kvele motoren, ikke klare å starte, styre som en gal, bli overnervøs hvis biler kom mot meg osv.

men det gikk som "en drøm" - hjalp at kjørelæreren er snill som et lam.

snøfonner som måtte svinges unna, biler og fotgjengere som dukket opp her og der(selv om det jo stort sett var minimalt med trafikk der vi var) - og jeg gikk ikke inn i fullstendig panikk.

Var fortsatt litt usikker på dette med turtall osv - og girskifting når vi skulle kjøre tilbake til kjøreskolen i byen, så han tok pedalene mens jeg holdt rattet - helt inn i parkeringsromet. yeah :D følte meg superflink som ikke fikk sammenbrudd :reise:

Godt å se at det ikke bare er meg som er treif i avtrekkeren når det gjelder å fikse lappen ;) Jeg var AKKURAT som deg de første kjøretimene mine jeg også, joeg trodde jeg skulle dø hver gang.. men jeg gjorde jo ikke det da ;) ;) Det blir bedre for hver kjøretime, og det blir enda bedre når du begynner å føle deg trygg bak rattet. Bare ta det som det kommer så ordner det seg skal du se...

Jeg sitter bare å venter utlåmodig på min andre sjanse til å bestå oppkjøringa.. 2.februar virker så uendelig langt borte, men tida går nok fort.. jeg tor og håper at jeg ikke kommer til å være sååå sinnsykt nervøs som jeg var på første oppkjøring, nå vet jeg jo hva jeg skal gjennom.... jeg skal jo bare kjøre bil ;) ;) ;)

Lykke til videre !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg få ut litt frusterasjon! Hadde kjøretime i dag og alt gikk feil! Jeg har gått tilbake fra der jeg var, og det irriterer meg voldsomtø jeg clutcher når jeg ikke skal, jeg glemmer å se i speil og på skilt og jeg lever egentlig i min egen verden! Nå sim jeg var så nærme, så går selvfølgelig alt til helbete! Det er jo typisk da! Jeg skal ha langkjøring til neste uke og nå. Sier kjørelærern min at jeg egentlig ikke er klar for det...skal ha en ny kjøretime til freda5g så da må det gå bra, hvis ikke må jeg utsette langkjøringen! Alle de pengene jeg har brukt og nå må jeg kanskje ut med mer fordi jeg roter det til! Det var forresten ikke bare denne gangen det gikk dårligc det gikk dårlig sist gang også, men da var det bare clutshen jeg rota med...håper virkelig at jeg slipper å måtte ta flere kjøretimer nå, for det har jeg egentlig ikke råd til...huff denne kjøringa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må jeg få ut litt frusterasjon! Hadde kjøretime i dag og alt gikk feil! Jeg har gått tilbake fra der jeg var, og det irriterer meg voldsomtø jeg clutcher når jeg ikke skal, jeg glemmer å se i speil og på skilt og jeg lever egentlig i min egen verden! Nå sim jeg var så nærme, så går selvfølgelig alt til helbete! Det er jo typisk da! Jeg skal ha langkjøring til neste uke og nå. Sier kjørelærern min at jeg egentlig ikke er klar for det...skal ha en ny kjøretime til freda5g så da må det gå bra, hvis ikke må jeg utsette langkjøringen! Alle de pengene jeg har brukt og nå må jeg kanskje ut med mer fordi jeg roter det til! Det var forresten ikke bare denne gangen det gikk dårligc det gikk dårlig sist gang også, men da var det bare clutshen jeg rota med...håper virkelig at jeg slipper å måtte ta flere kjøretimer nå, for det har jeg egentlig ikke råd til...huff denne kjøringa...

Har du mulighet til å øvelseskjøre hjemme? Det hjelper helt utrolig mye, jeg tok lappen på 4 måneder fra jeg begynte med kjøretimer til oppkjøring, og det tror jeg hadde mye med at jeg fikk kjøre mye hjemme.

Uansett, prøv å ikke gru deg for mye til neste kjøretime og ikke tenk at det kommer til å gå dårlig. Prøv å slapp av, spør kjørelæreren hvis det er noe du er usikker på og ikke bli stresset av f.eks. andre trafikanter.

Når er det du clutcher når du ikke skal? Kan prøve å forklare deg litt så godt som mulig, men da må jeg vite når du gjør feilen. Det er uansett alltid best å sette ting ut i praksis, og øve masse. Det høres nok ut som du trenger noen kjøretimer til, spesielt hvis du ikke har mulighet til å øvelseskjøre. Ja, det er SYKT dyrt, men det er så sinnsykt verdt det til slutt. Har du ikke råd nå, kan du jo kanskje utsette det litt mens du sparer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha roet meg ned litt nå de siste timene, har jeg vel funnet ut at jeg hadde en dårlig dag. Var utrolig trøtt og sliten i dag, og det var nok det som gjorde at jeg var ufokusert og gjorde de feilene jeg gjorde. Det jeg gjorde feil med clutchen, var at jeg presset den inn før jeg bremset mot et kryss av en eller annen grunn (tror det er fordi jeg er redd for å kvele motoren, her jeg bor er det masse snø i veiene og dårlig måket..) Jeg vet jo at jeg skal bremse først, og heller gire ned hvis det likevel går for fort. Jeg vet alle feilene jeg gjorde og hva jeg skulle gjort istedet, så det er jo ikke noe problem. Dete jeg må gjøre neste gang, er bare å tenke at det går bra, og fokusere på regler, og det jeg kan og bare gjøre det! Ikke begynne å tvile på meg selv, som jeg ofte gjør. Skal prøve å få kjørt før neste kjøretime på fredag, men dessverre så er det ikke så oftee at jeg får kjørt privat.

Skal naile neste kjøretime, og vise hva jeg er god for! Det er jo en grunn til at jeg har kommet så langt som jeg har gjort, og kjørelærern min sa før sistee veiledningstime at jeg var klar for oppkjøring, så jeg kan det jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha roet meg ned litt nå de siste timene, har jeg vel funnet ut at jeg hadde en dårlig dag. Var utrolig trøtt og sliten i dag, og det var nok det som gjorde at jeg var ufokusert og gjorde de feilene jeg gjorde. Det jeg gjorde feil med clutchen, var at jeg presset den inn før jeg bremset mot et kryss av en eller annen grunn (tror det er fordi jeg er redd for å kvele motoren, her jeg bor er det masse snø i veiene og dårlig måket..) Jeg vet jo at jeg skal bremse først, og heller gire ned hvis det likevel går for fort. Jeg vet alle feilene jeg gjorde og hva jeg skulle gjort istedet, så det er jo ikke noe problem. Dete jeg må gjøre neste gang, er bare å tenke at det går bra, og fokusere på regler, og det jeg kan og bare gjøre det! Ikke begynne å tvile på meg selv, som jeg ofte gjør. Skal prøve å få kjørt før neste kjøretime på fredag, men dessverre så er det ikke så oftee at jeg får kjørt privat.

Skal naile neste kjøretime, og vise hva jeg er god for! Det er jo en grunn til at jeg har kommet så langt som jeg har gjort, og kjørelærern min sa før sistee veiledningstime at jeg var klar for oppkjøring, så jeg kan det jo!

er ekstremt irriterende når man gjør feil på ting man egentlig kan! jeg gjør det selv vist jeg har en dårlig dag..

jeg skal prøve å ta teoirien nå på torsdag, håper jeg står!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ekstremt irriterende når man gjør feil på ting man egentlig kan! jeg gjør det selv vist jeg har en dårlig dag..

jeg skal prøve å ta teoirien nå på torsdag, håper jeg står!

Ja, det er irriterende!

Uh, lykke til, krysser fingrene for deg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...