Upadiela Skrevet 10. mars 2014 #1881 Del Skrevet 10. mars 2014 ÆÆÆ jeg har langkjøring i morgen I dag hadde jeg veiledningstime trinn 3, og det gikk jævlig dårlig. Helt klart stryk dersom det hadde vært førerprøve! Det skal sies at jeg er syk i dag, så eneste grunnen til at jeg møtte opp var fordi det var for sent å avlyse uten å måtte betale.. Men jeg må bli frisk til i morgen, jeg orker ikke å kjøre så lenge samtidig som jeg er syk. Er langkjøring grusomt? Anonymous poster hash: f6d05...170 Nå vet jeg ikke hvor god du er på østlandet, men jeg kjørte altå fra Hønefoss-Drammen-Oslo-Ski ca, i januar, altså i verste snøværet, det blåste noe grusomt, og veiene, spesielt fra Hønefoss-Drammen, er rundt daler og sånn. Brukte over 3 timer, og det var forsvarlig kjøring. Jeg var dritsliten da jeg endelig nærmet meg hjem, for den strekningen, den er lang! MEN, det var ikke grusomt. Jeg vet hvordan du føler det, for jeg var også kjempenervøs. Men tipset mitt, er å bare bite tennene sammen, og tenke at dette er strålende god læring. Dessuten er kjørelæreren ved siden av og følger med, så om noe skulle vært skummelt, passer han på, og tar over. Dette er det tryggeste du kommer til å gjøre! Jeg klarte det fint, til tross for helt udugelige kjøreforhold, og antakelig like lite erfaring som deg. Det handler jo ikke om å kjøre helt perfekt og å ikke gjøre noen feil! Det er nettopp nå du skal lære deg det. Kjørelæreren din er en lærer, og han eller hun skal hjelpe deg. Siden du har fått langkjøring, er du også såpass god at de mener du kan klare det. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #1882 Del Skrevet 10. mars 2014 Takk for gode kommentarer! Jeg føler at kjørelæreren min angrer på at han har latt meg få langkjøring, spesielt etter veiledningstimen i dag Jeg fortalte han etterpå at jeg var syk da, så han sa jo at det sannsynligvis påvirket kjøringen min. Jeg skal kjøre på Østlandet, rundt Larvik/Hvittingfoss/Tønsberg tror jeg. Har aldri kjørt der før, og kjørelæreren skal visst gi meg et kart og et sted jeg må finne frem til på egenhånd. Jeg mangler fullstendig retningssans og kan ikke lese kart, huff. Anonymous poster hash: f6d05...170 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 10. mars 2014 #1883 Del Skrevet 10. mars 2014 Jeg skal kjøre på Østlandet, rundt Larvik/Hvittingfoss/Tønsberg tror jeg. Har aldri kjørt der før, og kjørelæreren skal visst gi meg et kart og et sted jeg må finne frem til på egenhånd. Jeg mangler fullstendig retningssans og kan ikke lese kart, huff. Anonymous poster hash: f6d05...170 Det kommer til å bli nullstress! Jeg endte opp med en "lenger" kjøretime for å finne fram i Drammen? Sorry men nei, fant et sted og det var det haha. At jeg finner fram er et under. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #1884 Del Skrevet 11. mars 2014 Langkjøring i dag gikk helt fint, heldigvis. Jeg synes faktisk det var litt gøy, jeg Anonymous poster hash: f6d05...170 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullebull Skrevet 13. mars 2014 #1885 Del Skrevet 13. mars 2014 Idag besto jeg teoriprøven med en 1 feil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kenpet Skrevet 13. mars 2014 #1886 Del Skrevet 13. mars 2014 Skikkelig misunnelig på dere som skryter over å ha klart teorien, oppkjøringa etc. I dag hadde jeg veiledningstime trinn 3, men det gikk mildt sagt elendig. Den nye læreren jeg har sier at jeg gjør feil som jeg burde ha lært på trinn 2. Ble ikke noe bedre når jeg er syk og i dårlig form, for var litt sent å avlyse det. Og jeg fikk denne timen gratis fordi det var et par andre som satt bak, fordi de var på noe sånn kurs. Og er ikke hver gang man får tilbud om gratis kjøretime! Helvete så sur jeg er på meg selv, at jeg ikke benytta det bedre. Gratis veiledningstime, og jeg stryker med glans, så da må jeg ta den på nytt og betale 650 kroner allikevel. Føler jeg aldri klarer å kjøre bil. Hadde en elendig kjøretime sist gang også, til tross for at jeg var frisk. Så legger ikke all skyld på sykdommen. Men jeg må ha lappen og kan ikke gi meg nå, med tanke på hvor mye penger jeg har brukt. Skikkelig klump i magen timen før jeg har kjøretime. Hater kjøretimer! Går greit å kjøre med pappa, han sier jeg kjører bra. Er ikke vits å bytte lærer, for jeg har hatt 4 lærere. Likte ikke hun ene, nummer 2 likte jeg men han ble alvorlig syk, nummer 3 kjeftet og skrek hvis jeg gjorde noe feil og han jeg har nå er hyggelig og rolig. Men allikevel gjør jeg dumme feil. Gleder meg enormt til jeg er ferdig med kjøretimene, selv om det kommer til å ta laaang tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 13. mars 2014 #1887 Del Skrevet 13. mars 2014 Så mange slemme kommentarer og kjeft dere har fått:0 glad jeg hadde god kontakt og stemning i bilen med min lærer. Gjorde en del feil underveis selvfølgelig men aldri noe kjeft å få. Dårlig av lærerens deres mener nå jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #1888 Del Skrevet 13. mars 2014 Ja det er trist at elever skal få slik upedagogisk behandling. Spesielt om de sliter med nervøsitet. Tror virkelig disse kjørelærererne at eleven deres blir noe bedre av å bli behandlet slik? Klarer de ikke se inn i mennesket istedet forbi det? Merkelig utgangspunkt for en lærer må jeg si. Anonymous poster hash: 05b25...9df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullebull Skrevet 15. mars 2014 #1889 Del Skrevet 15. mars 2014 Jeg blir også sjokkert av å høre hvordan enkelte kjærelærere oppfører seg. Min er helt fantastisk, og jeg gleder meg til hver time. Jeg skal ha siste delene på trinn 4 på tirsdag og torsdag neste uke så er det bare øving igjen før oppkjøring! Har fått oppkjøring 29. april. Sinnsykt lang ventetid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 17. mars 2014 #1890 Del Skrevet 17. mars 2014 (endret) Jeg satte ned foten i dag og avbestilte kommende timer og at jeg ikke ønsket flere timer før jeg selv sa i fra, noe som ikke kommer til å skje da jeg har store planer om å bytte til en annen trafikkskole med en kjørelærer jeg faktisk trives med. Jeg har hatet hver eneste kjøretime fram til nå og ja, jeg har blitt direkte redd for å kjøre pga. læreren. Før jeg begynte med kjøretimer var jeg ikke redd (selvfølgelig er det jo en grense her også, man skal jo være redd i den forstand at jeg ikke er verdensmester), men nå har jeg ikke rørt bilen på nesten 1 mnd. Skikkelig kjipt, men jeg tar meg en pause også er det på'an igjen etter eksamenstiden Satser å sitte med lappen i hånda innen året er omme! Endret 17. mars 2014 av t0nje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #1891 Del Skrevet 19. mars 2014 Jeg satte ned foten i dag og avbestilte kommende timer og at jeg ikke ønsket flere timer før jeg selv sa i fra, noe som ikke kommer til å skje da jeg har store planer om å bytte til en annen trafikkskole med en kjørelærer jeg faktisk trives med. Jeg har hatet hver eneste kjøretime fram til nå og ja, jeg har blitt direkte redd for å kjøre pga. læreren. Før jeg begynte med kjøretimer var jeg ikke redd (selvfølgelig er det jo en grense her også, man skal jo være redd i den forstand at jeg ikke er verdensmester), men nå har jeg ikke rørt bilen på nesten 1 mnd. Skikkelig kjipt, men jeg tar meg en pause også er det på'an igjen etter eksamenstiden Satser å sitte med lappen i hånda innen året er omme! Hvor i landet bor du? Anonymous poster hash: 356cd...9d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 20. mars 2014 #1892 Del Skrevet 20. mars 2014 Hvor i landet bor du? Anonymous poster hash: 356cd...9d4 Vestlandet, nærmere bestemt Haugesund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #1893 Del Skrevet 20. mars 2014 Vestlandet, nærmere bestemt Haugesund. Ok.Da kan jeg dessverre ikke være til hjelp.Tenkte på det ang ny kjøreskole. Anonymous poster hash: 356cd...9d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #1894 Del Skrevet 20. mars 2014 Vestlandet, nærmere bestemt Haugesund. Hvorfor ikke prøve deg hos Team Trafikkskole? Ho Randi er en glimrende trafikklærer. Anonymous poster hash: 691a4...f0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #1895 Del Skrevet 23. mars 2014 Er 31 år og har hatt fullstendig angst for bilkjøring, sakte men sikkert har det gått over. Nå som jeg er mamma til to små må jeg bare fullføre. Dessverre flyttet kjørelæreren min og jeg fikk en ny til bykjøring, det gikk så utrolig dritt! Vi hadde null kjemi og han eide ikke et pedagogisk bein i kroppen. Han sa etter timen at jeg kanskje måtte ha 10-20-30 timer til Har egentlig bare teori og langkjøring igjen så det var kjipt. Ser jo selv at jeg kjørte dårlig, var syk, ny lærer og aldri kjørt i sentrum før. Kjørte rundt på løkka, grønland og ymse klokken fem og gjorde vel ca alt feil.... Lappen føles igjen uendelig langt unna. Anonymous poster hash: e5caf...385 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #1896 Del Skrevet 23. mars 2014 Er 31 år og har hatt fullstendig angst for bilkjøring, sakte men sikkert har det gått over. Nå som jeg er mamma til to små må jeg bare fullføre. Dessverre flyttet kjørelæreren min og jeg fikk en ny til bykjøring, det gikk så utrolig dritt! Vi hadde null kjemi og han eide ikke et pedagogisk bein i kroppen. Han sa etter timen at jeg kanskje måtte ha 10-20-30 timer til Har egentlig bare teori og langkjøring igjen så det var kjipt. Ser jo selv at jeg kjørte dårlig, var syk, ny lærer og aldri kjørt i sentrum før. Kjørte rundt på løkka, grønland og ymse klokken fem og gjorde vel ca alt feil.... Lappen føles igjen uendelig langt unna. Anonymous poster hash: e5caf...385 Er i samme situasjon som deg. Har prøvd å ta lappen SÅ mange ganger, men gitt opp pga jeg har angst og et sinnsykt stort kontrollbehov. Nå har jeg hatt over 40 kjøretimer men kjørelærer sier jeg må ha nærmere 100 før det blir snakk om noen oppkjøring. Great. Er så utrolig dyrt og, jeg vurderer å selge en nyre eller noe for jeg har knapt råd til mat Anonymous poster hash: 804c8...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 23. mars 2014 #1897 Del Skrevet 23. mars 2014 Er 31 år og har hatt fullstendig angst for bilkjøring, sakte men sikkert har det gått over. Nå som jeg er mamma til to små må jeg bare fullføre. Dessverre flyttet kjørelæreren min og jeg fikk en ny til bykjøring, det gikk så utrolig dritt! Vi hadde null kjemi og han eide ikke et pedagogisk bein i kroppen. Han sa etter timen at jeg kanskje måtte ha 10-20-30 timer til Har egentlig bare teori og langkjøring igjen så det var kjipt. Ser jo selv at jeg kjørte dårlig, var syk, ny lærer og aldri kjørt i sentrum før. Kjørte rundt på løkka, grønland og ymse klokken fem og gjorde vel ca alt feil.... Lappen føles igjen uendelig langt unna. Anonymous poster hash: e5caf...385 På utgikk etter ny lærer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #1898 Del Skrevet 23. mars 2014 Har allerede ringt å bedt om ny lærer, han var i tillegg innleid og selvstendig næringsdrivende så spørs vel om han hadde en agenda der i tillegg. Det var bare så utrolig demotiverende da jeg følte jeg var i en god flyt og så lappen som en mulighet i overskuelig fremtid. Kommer til å prøve å øvelseskjøre privat mye noen uker nå og så gå på med ny lærer. Gleder meg så til nytt liv som mer selvstendig og ikke så avhengig av alle andre. Dette har vært en mare gjennom så mange år. Anonymous poster hash: e5caf...385 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pottah Skrevet 23. mars 2014 #1899 Del Skrevet 23. mars 2014 Jeg priser meg altså lykkelig over at jeg endelig er ferdig med hele de greiene der. Kjørelæreren min var helt krise, og jeg grein mer enn en gang etter en time med han og følte meg som verdens mest udugelige sjåfør. Strøk forsåvidt første gang også, og hadde langkjøring alt for tidlig så fikk veldig lite igjen for det. Største motivasjonen min for å kjøre opp andre gangen var egentlig bare å bli ferdig, så ikke de 20-30 000 var helt bortkasta, og størst av alt: bevise til den j**vla idioten av en kjørelærer at jeg kan kjøre bil tenk! Så lykke til til alle dere andre! PS: er du ikke fornøyd med kjørelærere, BYTT! Jeg ville bytte, men turte ikke/orket ikke si ifra eller noe, og angrer på at jeg ikke gjorde det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skulldrag Skrevet 24. mars 2014 #1900 Del Skrevet 24. mars 2014 (endret) Vestlandet, nærmere bestemt Haugesund. Hvilken kjøreskole har du kjørt hos? Jeg kan anbefale en veldig god skole og lærer i Haugesund, hvis du vil. Endret 24. mars 2014 av skulldrag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå