t0nje Skrevet 4. mars 2014 #1861 Del Skrevet 4. mars 2014 (endret) Jeg har problemet at jeg nå begynner å bli redd for å kjøre bil.. Jeg har til nå hatt 8 doble timer og er halvveis inn i trinn 3 og så mye kjeft som jeg fikk i timen i dag har ikke akkurat gjort situasjonen bedre. Har i grunn ikke vært noe spesielt redd fram til nå for har i grunn gått ganske greit, selvfølgelig har jeg kvelt bilen minst 40 ganger og gjort noen småfeil men i dag var det direkte GRUSOMT. Ikke nok med det så har kjørelæreren min munndiaré og var minuttet før jeg hadde bedt om å få avslutte og gå hjem. Helt forferdelig. Det verste er at jeg har en dobbel time allerede i morgen og jeg har ikke lyst i det hele tatt. Endret 4. mars 2014 av t0nje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #1862 Del Skrevet 4. mars 2014 Jeg har problemet at jeg nå begynner å bli redd for å kjøre bil.. Jeg har til nå hatt 8 doble timer og er halvveis inn i trinn 3 og så mye kjeft som jeg fikk i timen i dag har ikke akkurat gjort situasjonen bedre. Har i grunn ikke vært noe spesielt redd fram til nå for har i grunn gått ganske greit, selvfølgelig har jeg kvelt bilen minst 40 ganger og gjort noen småfeil men i dag var det direkte GRUSOMT. Ikke nok med det så har kjørelæreren min munndiaré og var minuttet før jeg hadde bedt om å få avslutte og gå hjem. Helt forferdelig. Det verste er at jeg har en dobbel time allerede i morgen og jeg har ikke lyst i det hele tatt. Uff Jeg kvelte bilen mange ganger og gjorde mange småfeil, og på slutten av timen var jeg helt utkjørt, og orket såvidt å se på kjørelæreren min. Neste time skulle vi kjøre i bytrafikk midt i rushtiden, og jeg gruet meg enormt siden forrige kjøretime hadde gått så dårlig. Men det gikk greit, og jeg fikk en del skryt og etter den timen har alt gått mye bedre! Nå har jeg bare langkjøring igjen av det obligatoriske I dag hadde jeg glattkjøring. Jeg gruet meg veldig mye, det var meg på forrige side som var redd for å ikke ha noen å snakke med, eller sitte helt alene mens de andre satt sammen. Men alt gikk fint! Vi var fire stykker fra vår kjøreskole, jeg var den eneste jenta og den yngste De tre andre var 19 år og oppover, mens jeg bare er 17. Men de var veldig koselige, og jeg snakket med dem hele tiden. Så alt ordnet seg visst for meg i dag Anonymous poster hash: f6d05...170 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 4. mars 2014 #1863 Del Skrevet 4. mars 2014 Hvor mange timer har dere brukt på Trinn 3? Jeg har tilsynelatende kommet meg igjennom alle punktene på trinnet utenom glattkjøringen. Må man ta teoriprøven før glattkjøring, eller er det sånn at man først må vise at man behersker temaene på trinn 3 før det blir glattkjøring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elentari Skrevet 5. mars 2014 #1864 Del Skrevet 5. mars 2014 Førerprøve bestått!! Byttet kjørelærer de siste timene, og likte mye bedre han nye. Etter førerprøvem var over, sa han at jeg hadde fått en sensor som var beryktet for å være streng. Så bestått fra henne er gøy 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 5. mars 2014 #1865 Del Skrevet 5. mars 2014 Hvor mange timer har dere brukt på Trinn 3? Jeg har tilsynelatende kommet meg igjennom alle punktene på trinnet utenom glattkjøringen. Må man ta teoriprøven før glattkjøring, eller er det sånn at man først må vise at man behersker temaene på trinn 3 før det blir glattkjøring? Husker ikke hvor lang tid jeg brukte på trinn 3, men det er ikke nødvendig å ta teoriprøven først. Så om kjørelærer føler du er klar for glattkjøring, så blir det glattkjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 6. mars 2014 #1866 Del Skrevet 6. mars 2014 Husker ikke hvor lang tid jeg brukte på trinn 3, men det er ikke nødvendig å ta teoriprøven først. Så om kjørelærer føler du er klar for glattkjøring, så blir det glattkjøring. Takk for svar :-) Da er det vel bare jeg som ikke kjører bra nok enda...puh...da er det bare å dure videre;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #1867 Del Skrevet 6. mars 2014 Jeg har problemet at jeg nå begynner å bli redd for å kjøre bil.. Jeg har til nå hatt 8 doble timer og er halvveis inn i trinn 3 og så mye kjeft som jeg fikk i timen i dag har ikke akkurat gjort situasjonen bedre. Har i grunn ikke vært noe spesielt redd fram til nå for har i grunn gått ganske greit, selvfølgelig har jeg kvelt bilen minst 40 ganger og gjort noen småfeil men i dag var det direkte GRUSOMT. Ikke nok med det så har kjørelæreren min munndiaré og var minuttet før jeg hadde bedt om å få avslutte og gå hjem. Helt forferdelig. Det verste er at jeg har en dobbel time allerede i morgen og jeg har ikke lyst i det hele tatt. Uff, det der husker jeg godt hvordan var! Jeg hadde 20 dobbelttimer på manuelt gir før jeg gikk over til automat. Går mye bedre, nå er jeg bare redd for å kræsje og dø.. Kommer til å ta laaang tid før jeg får lappen ja. Anonymous poster hash: 804c8...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 8. mars 2014 #1868 Del Skrevet 8. mars 2014 Uff, det der husker jeg godt hvordan var! Jeg hadde 20 dobbelttimer på manuelt gir før jeg gikk over til automat. Går mye bedre, nå er jeg bare redd for å kræsje og dø.. Kommer til å ta laaang tid før jeg får lappen ja. Så bra! Da møter jeg mye heller tjue slike som deg langs veiene, enn én eneste verdensmester! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 8. mars 2014 #1869 Del Skrevet 8. mars 2014 Førerprøve bestått!! Byttet kjørelærer de siste timene, og likte mye bedre han nye. Etter førerprøvem var over, sa han at jeg hadde fått en sensor som var beryktet for å være streng. Så bestått fra henne er gøy Gratulerer^_^ Fått kjørt alene enda da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #1870 Del Skrevet 9. mars 2014 Så bra! Da møter jeg mye heller tjue slike som deg langs veiene, enn én eneste verdensmester! Vet ikke om du er frekk eller ikke nå, men jeg kan ikke noe for at jeg har angst for å kjøre bil! Det er derfor jeg jobber med det! Så bare ro deg ned for f... Anonymous poster hash: 804c8...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skravle Skrevet 10. mars 2014 #1871 Del Skrevet 10. mars 2014 (endret) Hehe. Du burde lære deg å lese. Det svareren mener er at hun vil mye heller møte deg ute på veien enn en eller annen selvsikker verdensmester, da de ofte tar lite hensyn og råkjører. Mens du er redd og forsiktig. Tar ingen unødige sjanser på veien. Vet ikke om du er frekk eller ikke nå, men jeg kan ikke noe for at jeg har angst for å kjøre bil! Det er derfor jeg jobber med det! Så bare ro deg ned for f...Anonymous poster hash: 804c8...09c Endret 10. mars 2014 av skravle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullebull Skrevet 10. mars 2014 #1872 Del Skrevet 10. mars 2014 Jeg tok teoriprøven for litt over 3 år siden med 1 feil uten så og si ha lest, men begynte aldri med selve kjøringen på grunn av noia for bil. Nå er denne gått ut på dato! Jeg fikk meg endelig til å begynne å kjøre for en halvannen måneds tid og er så og si ferdig med alt obligatorisk og kjærelæreren min er klar for å bestille oppkjøring når jeg har fått tatt teorien. Jeg måtte ta teorien på nytt fordi den var gått ut på dato, og klarte selvfølgelig å stryke med en feil for mye. Utrolig surt!! På torsdag er karantenetiden over så da får jeg prøve meg igjen. Er ikke noe alternativ å stryke nå! Synes det var utrolig pinlig å stryke nå etter jeg faktisk har begynt å kjøre og har god forståelse for trafikkreglene, når jeg sto med glans for tre år siden uten å ha tatt i ett ratt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 10. mars 2014 #1873 Del Skrevet 10. mars 2014 Sniker meg inn i denne tråden, jeg. 24 år og har akkurat begynt å øvelseskjøre. Målet er å kjøre opp i løpet av sommeren 2015. Er redd for å kjøre bil, men innser at jeg bare må begynne å ta kortet nå, siden jeg skal bli mamma om et par måneder. Vil gjerne ha lappen før poden skal begynne i barnehagen, liiite fristende å måtte trille dit i allslags vær Det går greit med kjøringa, men jeg har ikke vært på veien enda. Har øvd på start/stopp, giring og bakkestart på et industriområde, bare. Er vel tid for å begynne med landeveiskjøring snart, tror jeg. Synes det faktisk er ganske morsomt å kjøre bil i seg selv, men det er jo rett og slett dritskummelt å skulle kjøre på veien. Livredd for å kjøre på noe/noen eller å skade passasjerene mine eller meg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #1874 Del Skrevet 10. mars 2014 Jeg tok teoriprøven for litt over 3 år siden med 1 feil uten så og si ha lest, men begynte aldri med selve kjøringen på grunn av noia for bil. Nå er denne gått ut på dato! Jeg fikk meg endelig til å begynne å kjøre for en halvannen måneds tid og er så og si ferdig med alt obligatorisk og kjærelæreren min er klar for å bestille oppkjøring når jeg har fått tatt teorien. Jeg måtte ta teorien på nytt fordi den var gått ut på dato, og klarte selvfølgelig å stryke med en feil for mye. Utrolig surt!! På torsdag er karantenetiden over så da får jeg prøve meg igjen. Er ikke noe alternativ å stryke nå! Synes det var utrolig pinlig å stryke nå etter jeg faktisk har begynt å kjøre og har god forståelse for trafikkreglene, når jeg sto med glans for tre år siden uten å ha tatt i ett ratt. Kanskje du strøk fordi du valgte samme taktikk som første gang..og da gikk det jo bra. Du får bare lese mer. Anonymous poster hash: 691a4...f0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullebull Skrevet 10. mars 2014 #1875 Del Skrevet 10. mars 2014 Kanskje du strøk fordi du valgte samme taktikk som første gang..og da gikk det jo bra. Du får bare lese mer. Anonymous poster hash: 691a4...f0b Ja, jeg hadde nok ikke lest bra nok, så nå er det fullt fokus på lesing og oppgaver! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 10. mars 2014 #1876 Del Skrevet 10. mars 2014 Vet ikke om du er frekk eller ikke nå, men jeg kan ikke noe for at jeg har angst for å kjøre bil! Det er derfor jeg jobber med det! Så bare ro deg ned for f... Anonymous poster hash: 804c8...09c Hva er bedre: En som er for sikker på seg selv og kjører i 70 i 50, eller en som er litt redd men fullstendig kontrollert og ligger i 50 i 50? Det er bedre å møte de som er forsiktige enn de som ligger oppi ræva og gasser på. Du, er folk vi vil møte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elentari Skrevet 10. mars 2014 #1877 Del Skrevet 10. mars 2014 Gratulerer^_^ Fått kjørt alene enda da? Har lånt kjæresten sin bil, og selv om det er befriende og slippe å mase på han hvis jeg skal noe, så kan jeg ikke si jeg liker å kjøre bil. Alene går det greit nok, men hvis jeg har noen med så blir jeg så sykt stressa og redd for å gjøre noe feil. Har allerede neste kræsja to ganger. Huff, kjøring er nok ikke for meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 10. mars 2014 #1878 Del Skrevet 10. mars 2014 Har lånt kjæresten sin bil, og selv om det er befriende og slippe å mase på han hvis jeg skal noe, så kan jeg ikke si jeg liker å kjøre bil. Alene går det greit nok, men hvis jeg har noen med så blir jeg så sykt stressa og redd for å gjøre noe feil. Har allerede neste kræsja to ganger. Huff, kjøring er nok ikke for meg.. Jeg digger å kjøre... Bruker enhver unnskyldning til å bruke bilen. Men det er enda litt skremmende og jeg tar ingen unødige sjanser. Ser meg godt omkring, passer på at farten ikke blir for høy og passer på å lage meg rom i trafikken slik at jeg har tid til å reagere om noe skulle gå galt. Jeg tror nok at med tiden så vil du nok lære å være mer avslappet i bilen og det vil føles mer naturlig og det vil ikke være så skremmende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #1879 Del Skrevet 10. mars 2014 ÆÆÆ jeg har langkjøring i morgen I dag hadde jeg veiledningstime trinn 3, og det gikk jævlig dårlig. Helt klart stryk dersom det hadde vært førerprøve! Det skal sies at jeg er syk i dag, så eneste grunnen til at jeg møtte opp var fordi det var for sent å avlyse uten å måtte betale.. Men jeg må bli frisk til i morgen, jeg orker ikke å kjøre så lenge samtidig som jeg er syk. Er langkjøring grusomt? Anonymous poster hash: f6d05...170 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #1880 Del Skrevet 10. mars 2014 Er langkjøring grusomt? Anonymous poster hash: f6d05...170 Nei, langkjøring er ikke grusomt Det er bare en litt lengre kjøretur der du får trene på litt andre ting enn det du trener på i vanlige kjøretimer. Jeg synes det var et par koselige timer, jeg!Anonymous poster hash: f0441...287 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå