AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #1841 Del Skrevet 12. februar 2014 Møtte opp på Vegvesenet for tredje gang for å få tatt teoriprøven i dag, da datasystemet har krasjet de to gangene jeg møtte opp i løpet av en uke. I dag derimot funket det som det skulle og dermed fikk jeg også tatt teorien. Besto med 5 feil, helt greit. Ganske enkel prøve i grunn men mye rart og enkelte svaralternativer som var veldig like og til tider litt forrvirende og som jeg antar at jeg misforsto. Men altså øv masse så går det nok fint, har trossalt et slingringsmål på 7 feil og det er ganske greit å ha i bakhodet :-) Gratulerer! Kjørelæreren min synes det var på tide at jeg begynte med det obligatoriske, og til mandag har jeg grunnleggende landevei. Kan noen fortelle meg litt om hva man gjør da? Er det kun kjøring, eller teori også? Er det en og en, eller deler jeg bil med noen? Anonymous poster hash: f6d05...170 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 12. februar 2014 #1842 Del Skrevet 12. februar 2014 Gratulerer! Kjørelæreren min synes det var på tide at jeg begynte med det obligatoriske, og til mandag har jeg grunnleggende landevei. Kan noen fortelle meg litt om hva man gjør da? Er det kun kjøring, eller teori også? Er det en og en, eller deler jeg bil med noen? Anonymous poster hash: f6d05...170 Det er som en normal kjøretime, det eneste som er litt forskjellig er at man kjører på smale og dårlige veier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #1843 Del Skrevet 12. februar 2014 Det er som en normal kjøretime, det eneste som er litt forskjellig er at man kjører på smale og dårlige veier. Åja, så det er ikke teori og man kjører ikke med andre enn kjørelæreren? Jeg fikk høre av noen andre at jeg skulle ha teori, men jeg var ikke helt sikker på om det stemte. Det står at det varer i 135 minutter, altså tre kjøretimer, blir ikke det litt lenge å kjøre i strekk? Jeg har alltid dobbeltimer, altså 90 minutter, og er ganske lei av å kjøre etter 90 minutter.. Anonymous poster hash: f6d05...170 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 12. februar 2014 #1844 Del Skrevet 12. februar 2014 Synes de bør slutte med luresvar hvor en ryker på grammatikk og ikke kunnskap. Ja, og så gratulerer så mye, Amens! Så hyggelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 12. februar 2014 #1845 Del Skrevet 12. februar 2014 Åja, så det er ikke teori og man kjører ikke med andre enn kjørelæreren? Jeg fikk høre av noen andre at jeg skulle ha teori, men jeg var ikke helt sikker på om det stemte. Det står at det varer i 135 minutter, altså tre kjøretimer, blir ikke det litt lenge å kjøre i strekk? Jeg har alltid dobbeltimer, altså 90 minutter, og er ganske lei av å kjøre etter 90 minutter.. Anonymous poster hash: f6d05...170 Jeg var og ganske sliten etter 90 min, men siden man har en del lavere fart enn normalt så blir man ikke så sliten like fort, så jeg tror det skal gå fint^_^ Synes de bør slutte med luresvar hvor en ryker på grammatikk og ikke kunnskap. Ja, og så gratulerer så mye, Amens! Så hyggelig! Alle sånne multisvar prøver er fulle av lurespørsmål, ganske så irriterende. Jeg tok masse sånne prøver på nett for å få en følelse av hvordan spørsmålene er formet slik at jeg ikke skulle bli tatt på senga. Og takk^_^ Er veldig deilig, merker allerede at vi er blitt mer effektive i heimen siden jeg kan gjøre ærender alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 14. februar 2014 #1846 Del Skrevet 14. februar 2014 Gratulerer! Kjørelæreren min synes det var på tide at jeg begynte med det obligatoriske, og til mandag har jeg grunnleggende landevei. Kan noen fortelle meg litt om hva man gjør da? Er det kun kjøring, eller teori også? Er det en og en, eller deler jeg bil med noen? Anonymous poster hash: f6d05...170 Tusen hjertelig! Heldige deg som har kommet så langt da ligger du et steinkast forann meg Jeg begynner på trinn 3 neste kjøretime og jeg har hatt 6 dobbelttimer, og 1 kombinert hvor første timen var kjøretime og den andre var den obligatoriske veiledningstimen for trinn 2. Begynner å bli skremmende dyrt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 14. februar 2014 #1847 Del Skrevet 14. februar 2014 Så ironisk at jeg snuble over denne tråden nå... Jeg er 28 år og begynte som smått å øvelseskjøre for over 10 år siden... I fjor ble ett nært familiemedlem sykt og det ble klart at han ikke lenger kan kjøre, så da kom det ønske fra familien om ikke jeg kunne fått intensivert kjøringa slik at jeg kunne ta lappen. Jeg har en bekjent som er kjørelærer og tok kontakt med han. Året har vært langt, og jeg oppdaget på sensommeren at jeg var gravid. Rundt juletider mente han at det var nok kjøretimer og jeg måtte teorien. Det tok litt tid før jeg fikk fingeren ut for å gjøre det, men mandag i forrige uke dro jeg til vegvesenet. Og sto^_^ Tirsdag denne uka så tok min kjørelærer kontakt og ba meg rydde bort de avtaler jeg eventuelt måtte ha igår (Torsdag altså) for da hadde han klart å skaffe meg time til førerprøven... Jeg fikk en hyggelig sensor, og jeg trakk kortet "sjekk bilbeltene". Som jeg aldri har gjort. Men jeg brukte sunn fornuft og den holdt. Gjorde ett par småfeil under selve kjøringen, så når vi kom tilbake og sensor begynte å skrive "begrunnelse" så tenkte jeg at jeg strøk. Men så snudde sensor seg mot meg og sa at det var bestått prøve... Og jeg tror ikke jeg innså det før tidligere idag, men "Midlertidig kjøretillatelse" ligger nå på pulte min på kontoret^_^ Så jeg ville bare dele min historie og ønske alle dere som ikke tror at dere noensinne kommer til å klare å karre over denne kneika, det gjør dere til slutt^_^ Ha tro på dere selv, kjør rolig, bruk speil aktivt, så vil kjøring til slutt føles mer naturlig enn skremmende. Gratulerer, jeg er dypt misunnelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 14. februar 2014 #1848 Del Skrevet 14. februar 2014 Gratulerer, jeg er dypt misunnelig! Takk^_^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #1849 Del Skrevet 26. februar 2014 Jeg bestod heldigvis teorien på første forsøk forrige uke, så nå er det glattkjøring neste uke Men jeg gruer meg Hvordan synes dere det var på glattkjøring, var det skummelt? Jeg liker ikke at jeg skal kjøre sammen med en annen elev jeg sannsynligvis ikke kjenner, er så redd for å gjøre masse feil.. Anonymous poster hash: f6d05...170 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #1850 Del Skrevet 26. februar 2014 Jeg bestod heldigvis teorien på første forsøk forrige uke, så nå er det glattkjøring neste uke Men jeg gruer meg Hvordan synes dere det var på glattkjøring, var det skummelt? Jeg liker ikke at jeg skal kjøre sammen med en annen elev jeg sannsynligvis ikke kjenner, er så redd for å gjøre masse feil.. Anonymous poster hash: f6d05...170 Ikke skummelt, men husker jeg gruet meg mest over å måtte kjøre sammen med en annen elev. Men tok det også som trening. hehe. Det å tåle å drite seg ut foran andre. Heldigvis slapp jeg å kjøre med andre elever på resten av den obligatoriske kjøringen jeg hadde. Anonymous poster hash: 691a4...f0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orbis Skrevet 26. februar 2014 #1851 Del Skrevet 26. februar 2014 Jeg bestod heldigvis teorien på første forsøk forrige uke, så nå er det glattkjøring neste uke Men jeg gruer meg Hvordan synes dere det var på glattkjøring, var det skummelt? Jeg liker ikke at jeg skal kjøre sammen med en annen elev jeg sannsynligvis ikke kjenner, er så redd for å gjøre masse feil.. Anonymous poster hash: f6d05...170 For det første: på glattkjøring er det meningen at du skal gjøre feil (sånn man lærer) For det andre: glattkjøring er utrooooolig gøy :D Skulle gjerne gjort det igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #1852 Del Skrevet 26. februar 2014 Beroligende å høre! Det er kun på glattkjøring jeg trenger å kjøre med en annen elev i bilen, heldigvis. Jeg regner med at jeg skal møte opp på kjøreskolen? Kjører man sammen opp banen hvor glattkjøringa foregår? Kjører læreren eller en elev da? Dette varier kanskje fra sted til sted, men hva gjorde dere? Og var det teori? Anonymous poster hash: f6d05...170 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #1853 Del Skrevet 26. februar 2014 Heihei. Jeg blir gal.... vil ta teoriprøven på mandag men jeg har et stort problem med "behagelig nedbremsing".... Jeg øver med app og det finns flere sånne spørsmål: hvor lang stopplengde vil du normalt trenge for en behagelig nedbremsing i 30km/t? Eller 50/ 80... km/t. Hvordan regnes det ut???? Har ikke hørt før om det... Jeg kjenner kun vanlig bremslengde, stopplengde oder reaksjonstid... :-( Anonymous poster hash: 47055...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 27. februar 2014 #1854 Del Skrevet 27. februar 2014 Beroligende å høre! Det er kun på glattkjøring jeg trenger å kjøre med en annen elev i bilen, heldigvis. Jeg regner med at jeg skal møte opp på kjøreskolen? Kjører man sammen opp banen hvor glattkjøringa foregår? Kjører læreren eller en elev da? Dette varier kanskje fra sted til sted, men hva gjorde dere? Og var det teori? Anonymous poster hash: f6d05...170 Ja, du møter vanligvis på kjøreskolen og kjører oppover til glattkjøringsbanen. Det er selvfølgelig elev som kjører da. Vi hadde teori i rundt 30-45 min før demonstrasjonskurs med litt kjæsjsimulator og øving i hvordan feste på henger til bil ol. Etter dette hadde vi en økt på 90 minutter i kjørebanen, 30 min fri, og 45 min kjøring igjen. Avsluttet med litt teori samt. summere det vi hadde gjort. Glattkjøringen er veldig morsomt, gled deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #1855 Del Skrevet 27. februar 2014 ..og bare for å ha sagt det. De glatte forholdene du møter på glattkjøringen møter du svært sjelden ute in real life. Anonymous poster hash: 05b25...9df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #1856 Del Skrevet 27. februar 2014 Jeg gruer meg mest til det sosiale :-/ Jeg kjenner ingen som skal dit, og er ganske sjenert blant mennesker jeg ikke kjenner. I en pause på 30 min. kommer jeg vel bare til å sitte der alene og stirre på telefonen eller noe slikt.. Anonymous poster hash: f6d05...170 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kassycat Skrevet 27. februar 2014 #1857 Del Skrevet 27. februar 2014 Så det er flere..^^ Jeg er snart 20, og har ikke begynt. Ikke tatt traffikalt grunnkurs engang. Jeg kan ikke noe med bil, ikke en eneste traffikkregel, og attpåtil prøvde jeg på skøy å kjøre på et øde område i fjor, men det gikk jo ikke bra. Ganske demotiverende, ser for meg at dette blir en omfattende jobb. Jeg har heller ingen å øvelseskjøre med, så det blir dyrt for alle timene jeg blir nødt til å ha. Men i dag, da jeg tok tre forskjellige busser og måtte vente med 1 times mellomrom på alle, så tenkte jeg at nådæven må jeg begynne D: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepperbiff Skrevet 27. februar 2014 #1858 Del Skrevet 27. februar 2014 Jeg gruer meg mest til det sosiale :-/ Jeg kjenner ingen som skal dit, og er ganske sjenert blant mennesker jeg ikke kjenner. I en pause på 30 min. kommer jeg vel bare til å sitte der alene og stirre på telefonen eller noe slikt.. Anonymous poster hash: f6d05...170 Det er et par år siden jeg tok glattkjøring men da jeg gjorde det kjørte vi på tur. Noen brukte én del av banen, andre øvde på andre ting. Var aldri særlig mange på venterommet. Jeg brukte tiden på mobilen min, samt leste et gammelt Donald blad. Tror faktisk ikke jeg prata med noen andre enn kjørelærer og andre eleven våres. Ikke vær nervøs eller gru deg, jeg tror dette kommer til å gå helt fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #1859 Del Skrevet 27. februar 2014 Det er et par år siden jeg tok glattkjøring men da jeg gjorde det kjørte vi på tur. Noen brukte én del av banen, andre øvde på andre ting. Var aldri særlig mange på venterommet. Jeg brukte tiden på mobilen min, samt leste et gammelt Donald blad. Tror faktisk ikke jeg prata med noen andre enn kjørelærer og andre eleven våres. Ikke vær nervøs eller gru deg, jeg tror dette kommer til å gå helt fint Takk, det er så koselig og beroligende å høre! Jeg blir virkelig kjempeglad, det er så hyggelig når noen kan trøste en bekymret sjel Og til kassycat: Det kommer nok til å være vanskelig og tidkrevende i starten (og muligens ganske lenge utover). Men det føles utrolig deilig når man føler at man begynner å få det til, og faktisk forstår og samspiller med trafikken rundt seg! Ikke gi opp etter noen timer som går skikkelig dårlig. Jeg har selv vært på gråten etter en kjøretime, men ting ble fort mye bedre. Kjørelæreren vil nok ta mye hensyn og være flink. Anonymous poster hash: f6d05...170 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #1860 Del Skrevet 27. februar 2014 Takk, det er så koselig og beroligende å høre! Jeg blir virkelig kjempeglad, det er så hyggelig når noen kan trøste en bekymret sjel Og til kassycat: Det kommer nok til å være vanskelig og tidkrevende i starten (og muligens ganske lenge utover). Men det føles utrolig deilig når man føler at man begynner å få det til, og faktisk forstår og samspiller med trafikken rundt seg! Ikke gi opp etter noen timer som går skikkelig dårlig. Jeg har selv vært på gråten etter en kjøretime, men ting ble fort mye bedre. Kjørelæreren vil nok ta mye hensyn og være flink. Anonymous poster hash: f6d05...170 Du er ikke alene ts. Jeg husker første gangene jeg satt meg i en bil bak rattet. Katastrofe er ett ord. Selv etter 10 timer var det katastrofe. Hadde null selvtillitt og trodde aldri jeg skulle greie det. Når jeg så følte meg klar for å kjøre med kjøreskole var det fortsatt ganske ille. De 6-7 mnd fra jeg begynte på kjøreskolen var det stress, bekymringer og frykt. Når jeg så endelig greide å oppnå det nivået som trengtes og jeg stod på oppkjøring var det som en stor sten var lettet fra magen. Herlig rett og slett.. Så ts..det er flere enn deg som har opplevd det samme. Det eneste som hjelper er å stå på:-) Anonymous poster hash: 05b25...9df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå