Gjest Eurodice Skrevet 28. januar 2014 #1821 Del Skrevet 28. januar 2014 Takk! Jeg bare håper at alt går bra i morgen. Har hørt at glattkjøring er veldig gøy Glattkjøring er gøy på bane, men ikke på veien i trafikken. Det skal jeg bare fortelle deg! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Upadiela Skrevet 28. januar 2014 #1822 Del Skrevet 28. januar 2014 Tenkte å bare fiske litt lykkeønsker, har oppkjøring imorgen. Snøen laver ned. Dette kan bli interessant! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ciegus Skrevet 28. januar 2014 #1823 Del Skrevet 28. januar 2014 Lykke til! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.K Skrevet 28. januar 2014 #1824 Del Skrevet 28. januar 2014 Tenkte å bare fiske litt lykkeønsker, har oppkjøring imorgen. Snøen laver ned. Dette kan bli interessant! Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skravle Skrevet 29. januar 2014 #1825 Del Skrevet 29. januar 2014 Husk å ikke feige ut nå da! (Kjøre 60 i 80 sone.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Upadiela Skrevet 29. januar 2014 #1826 Del Skrevet 29. januar 2014 Husk å ikke feige ut nå da! (Kjøre 60 i 80 sone.) Hva har det med å være feig å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skravle Skrevet 29. januar 2014 #1827 Del Skrevet 29. januar 2014 Hva har det med å være feig å gjøre? Bare prøver å få henne til å stryke. hehe. Selvfølgelig skal du kjøre etter forholdene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Upadiela Skrevet 29. januar 2014 #1828 Del Skrevet 29. januar 2014 Bare prøver å få henne til å stryke. hehe. Selvfølgelig skal du kjøre etter forholdene.. Jo takk for det, hyggelig. Men jeg stod 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mb26 Skrevet 30. januar 2014 #1829 Del Skrevet 30. januar 2014 Jo takk for det, hyggelig. Men jeg stod Gratulerer! Jeg sto på teorien i dag, hihi! Så glad! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daxi Skrevet 30. januar 2014 #1830 Del Skrevet 30. januar 2014 Glattkjøring er gøy på bane, men ikke på veien i trafikken. Det skal jeg bare fortelle deg! Ja, det var jeg ganske klar om fra før av Det gikk bra med glattkjøring! endelig overstått, det nærmer seg nå ser jeg. Neste er forbikjøring og etterpå reiser jeg til utlandet så vi får se når de andre tingene kommer... håper det blir ganske snart etter at jeg har kommet tilbake. Glattkjøringa gikk fint, den var gøy når man satt i baksetet, men veldig skummel når man satt bak rattet, da hadde man liskom full ansvar på det som kunne skje, men det gikk kjempefint 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.K Skrevet 30. januar 2014 #1831 Del Skrevet 30. januar 2014 Ja, det var jeg ganske klar om fra før av Det gikk bra med glattkjøring! endelig overstått, det nærmer seg nå ser jeg. Neste er forbikjøring og etterpå reiser jeg til utlandet så vi får se når de andre tingene kommer... håper det blir ganske snart etter at jeg har kommet tilbake. Glattkjøringa gikk fint, den var gøy når man satt i baksetet, men veldig skummel når man satt bak rattet, da hadde man liskom full ansvar på det som kunne skje, men det gikk kjempefint Var det så gøy som man trodde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 30. januar 2014 #1832 Del Skrevet 30. januar 2014 Ja, det var jeg ganske klar om fra før av Det gikk bra med glattkjøring! endelig overstått, det nærmer seg nå ser jeg. Neste er forbikjøring og etterpå reiser jeg til utlandet så vi får se når de andre tingene kommer... håper det blir ganske snart etter at jeg har kommet tilbake. Glattkjøringa gikk fint, den var gøy når man satt i baksetet, men veldig skummel når man satt bak rattet, da hadde man liskom full ansvar på det som kunne skje, men det gikk kjempefint Flott! Gratulerer . Det er ikke bare bare å lære alt, men tenk for en frihet du får når du har fått førerkortet . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiilS Skrevet 1. februar 2014 #1833 Del Skrevet 1. februar 2014 Jeg er egentlig så lei nå! Jeg har utroooolig lyst til å gi opp! Jeg orker rett og slett ikke mer. Jeg har tatt alt obligatoriske, glattkjøring, forbikjøring, langkjøring, osv osv. så det er i orden, men det betyr ikke at jeg klar for å ta lappen ennå.Laaangt ifra. Dessuten har jeg nærmest begynt å hate kjørelæreren min. Han er så pirkete og så kjeftete. Jeg holdt nesten på å begynne å gråte under langkjøringen. 7 (?) timer med bare kjeft fra kjørelæreren. Jeg fikk hele tiden høre at jeg hadde tatt langkjøring for tidlig, men det var jo ikke min feil. Det var han som han hadde bestemt at vi skulle ha langkjøring den dagen, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det er min feil. Etter den langkjøringen har han dessuten blitt såå pirkete at jeg holder på å gråte etter hver kjøretime. Jeg skjønner jo at han gjør det fordi jeg skal bli best mulig før oppkjøringen, men det sier jeg jo selv at han går litt for langt når jeg er nær gråtepunktet. Jeg har lyst til å gi opp og ikke dukke opp på noen kjøretimer og ikke svare hvis han ringer eller noe sånt, men nå har mamma brukt utrolig mye penger som kommer til å bortkastet hvis jeg gir opp, men jeg er såå lei av læreren min, uugghh. Dessuten er han alltid for sent. Han var halvtime for sent til glattkjøringen som endte opp med at vi kom for sent til teorien og jeg måtte da ha hurtigteori alene med han på 5 minutter og skjønte ikke heelt hva de snakket om på avslutningen senere også kom jeg for sent til garasjen fordi han fortalte meg at det var pause, noe det ikke var... åå, det ble langt, men jeg er så utroolig lei nå. Gleder meg til å ta lappen og aldri se ham igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Acalewia Skrevet 1. februar 2014 #1834 Del Skrevet 1. februar 2014 Jeg er egentlig så lei nå! Jeg har utroooolig lyst til å gi opp! Jeg orker rett og slett ikke mer. Jeg har tatt alt obligatoriske, glattkjøring, forbikjøring, langkjøring, osv osv. så det er i orden, men det betyr ikke at jeg klar for å ta lappen ennå.Laaangt ifra. Dessuten har jeg nærmest begynt å hate kjørelæreren min. Han er så pirkete og så kjeftete. Jeg holdt nesten på å begynne å gråte under langkjøringen. 7 (?) timer med bare kjeft fra kjørelæreren. Jeg fikk hele tiden høre at jeg hadde tatt langkjøring for tidlig, men det var jo ikke min feil. Det var han som han hadde bestemt at vi skulle ha langkjøring den dagen, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det er min feil. Etter den langkjøringen har han dessuten blitt såå pirkete at jeg holder på å gråte etter hver kjøretime. Jeg skjønner jo at han gjør det fordi jeg skal bli best mulig før oppkjøringen, men det sier jeg jo selv at han går litt for langt når jeg er nær gråtepunktet. Jeg har lyst til å gi opp og ikke dukke opp på noen kjøretimer og ikke svare hvis han ringer eller noe sånt, men nå har mamma brukt utrolig mye penger som kommer til å bortkastet hvis jeg gir opp, men jeg er såå lei av læreren min, uugghh. Dessuten er han alltid for sent. Han var halvtime for sent til glattkjøringen som endte opp med at vi kom for sent til teorien og jeg måtte da ha hurtigteori alene med han på 5 minutter og skjønte ikke heelt hva de snakket om på avslutningen senere også kom jeg for sent til garasjen fordi han fortalte meg at det var pause, noe det ikke var... åå, det ble langt, men jeg er så utroolig lei nå. Gleder meg til å ta lappen og aldri se ham igjen. Bytt kjørelærer! For det første trenger man en kjørelærer man er trygg på, og kan kommunisere med. Kjørelæreren skal ikke bryte deg ned! For det andre, taper du både tid og penger på at han skal komme for sent hele tiden. Hadde jeg mistet så mye av glattkjøringen pga kjørelærer, ville jeg tatt det opp med kjøreskolen. Har de ikke en annen kjørelærer til deg, ville jeg bytta kjøreskole. Å ta sertifikatet er for dyrt til å kaste bort timer på ingenting. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiilS Skrevet 1. februar 2014 #1835 Del Skrevet 1. februar 2014 Bytt kjørelærer! For det første trenger man en kjørelærer man er trygg på, og kan kommunisere med. Kjørelæreren skal ikke bryte deg ned! For det andre, taper du både tid og penger på at han skal komme for sent hele tiden. Hadde jeg mistet så mye av glattkjøringen pga kjørelærer, ville jeg tatt det opp med kjøreskolen. Har de ikke en annen kjørelærer til deg, ville jeg bytta kjøreskole. Å ta sertifikatet er for dyrt til å kaste bort timer på ingenting. Jeg har jo så klart tenkt på å bytte kjørelærer, men nå er jeg så nærme førerkortet at jeg ikke føler det er noe vits. Jeg har to måneder igjen til oppkjøringen, så jeg prøver å holde ut. Dessuten har jeg hørt om ganske mye shit om kjøreskolen der jeg bor, så jeg satser på den jeg går til nå. Jeg er også litt redd for å falle tilbake igjen hvis jeg bytter skole. En ting jeg ofte hører at hvis han er så pirkete som han er, så kan jeg være ganske sikker på at jeg klar til oppkjøringen når den kommer, selv om det er litt dumt at jeg gruer meg til hver kjøretime. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Acalewia Skrevet 1. februar 2014 #1836 Del Skrevet 1. februar 2014 Sikker på at du blir klar med det første hvis du gruer deg til kjøretimene og nesten gråter når du kjører? Man lærer ikke så mye når man er stressa... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 5. februar 2014 #1837 Del Skrevet 5. februar 2014 (endret) Er 19 og begynte å kjøre nå på nyåret og har hatt 6-7 dobbeltimer i tillegg til et par timer med farfar. Er nå ferdig med trinn 2 og begynner med trinn 3 på mandag 20.02. Satser på å ta teoriprøven i morgen og at lappen snart er i boks. Er så lei av alt som heter bil.. Endret 14. februar 2014 av t0nje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 5. februar 2014 #1838 Del Skrevet 5. februar 2014 Jeg er egentlig så lei nå! Jeg har utroooolig lyst til å gi opp! Jeg orker rett og slett ikke mer. Jeg har tatt alt obligatoriske, glattkjøring, forbikjøring, langkjøring, osv osv. så det er i orden, men det betyr ikke at jeg klar for å ta lappen ennå.Laaangt ifra. Dessuten har jeg nærmest begynt å hate kjørelæreren min. Han er så pirkete og så kjeftete. Jeg holdt nesten på å begynne å gråte under langkjøringen. 7 (?) timer med bare kjeft fra kjørelæreren. Jeg fikk hele tiden høre at jeg hadde tatt langkjøring for tidlig, men det var jo ikke min feil. Det var han som han hadde bestemt at vi skulle ha langkjøring den dagen, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det er min feil. Etter den langkjøringen har han dessuten blitt såå pirkete at jeg holder på å gråte etter hver kjøretime. Jeg skjønner jo at han gjør det fordi jeg skal bli best mulig før oppkjøringen, men det sier jeg jo selv at han går litt for langt når jeg er nær gråtepunktet. Jeg har lyst til å gi opp og ikke dukke opp på noen kjøretimer og ikke svare hvis han ringer eller noe sånt, men nå har mamma brukt utrolig mye penger som kommer til å bortkastet hvis jeg gir opp, men jeg er såå lei av læreren min, uugghh. Dessuten er han alltid for sent. Han var halvtime for sent til glattkjøringen som endte opp med at vi kom for sent til teorien og jeg måtte da ha hurtigteori alene med han på 5 minutter og skjønte ikke heelt hva de snakket om på avslutningen senere også kom jeg for sent til garasjen fordi han fortalte meg at det var pause, noe det ikke var... åå, det ble langt, men jeg er så utroolig lei nå. Gleder meg til å ta lappen og aldri se ham igjen. Høres ut som min kjørelærer. Nå skal det sies at han og jeg hadde en ganske god tone, men kunne fint oppføre oss som to drittunger mot hverandre (han kjenner pappa veeeeeeeldig godt) Men jeg følte også at han bare pirket og kjeftet hele tiden på hvordan jeg kjørte, helt til oppkjøring da ble det andre saker. Jeg tror du bare må bite tenna sammen, for han vil bare det beste. F.eks min kjørelærer hadde 2% i strykprosent, og jeg bestod med glans. Nå skal det sies at pappa også er sensor, så jeg hadde allerede noen gullkort ved armen. Men bit tenna sammen, han vil nok bare det beste! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 7. februar 2014 #1839 Del Skrevet 7. februar 2014 Så ironisk at jeg snuble over denne tråden nå... Jeg er 28 år og begynte som smått å øvelseskjøre for over 10 år siden... I fjor ble ett nært familiemedlem sykt og det ble klart at han ikke lenger kan kjøre, så da kom det ønske fra familien om ikke jeg kunne fått intensivert kjøringa slik at jeg kunne ta lappen. Jeg har en bekjent som er kjørelærer og tok kontakt med han. Året har vært langt, og jeg oppdaget på sensommeren at jeg var gravid. Rundt juletider mente han at det var nok kjøretimer og jeg måtte teorien. Det tok litt tid før jeg fikk fingeren ut for å gjøre det, men mandag i forrige uke dro jeg til vegvesenet. Og sto^_^ Tirsdag denne uka så tok min kjørelærer kontakt og ba meg rydde bort de avtaler jeg eventuelt måtte ha igår (Torsdag altså) for da hadde han klart å skaffe meg time til førerprøven... Jeg fikk en hyggelig sensor, og jeg trakk kortet "sjekk bilbeltene". Som jeg aldri har gjort. Men jeg brukte sunn fornuft og den holdt. Gjorde ett par småfeil under selve kjøringen, så når vi kom tilbake og sensor begynte å skrive "begrunnelse" så tenkte jeg at jeg strøk. Men så snudde sensor seg mot meg og sa at det var bestått prøve... Og jeg tror ikke jeg innså det før tidligere idag, men "Midlertidig kjøretillatelse" ligger nå på pulte min på kontoret^_^ Så jeg ville bare dele min historie og ønske alle dere som ikke tror at dere noensinne kommer til å klare å karre over denne kneika, det gjør dere til slutt^_^ Ha tro på dere selv, kjør rolig, bruk speil aktivt, så vil kjøring til slutt føles mer naturlig enn skremmende. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 12. februar 2014 #1840 Del Skrevet 12. februar 2014 (endret) Møtte opp på Vegvesenet for tredje gang for å få tatt teoriprøven i dag, da datasystemet har krasjet de to gangene jeg møtte opp i løpet av en uke. I dag derimot funket det som det skulle og dermed fikk jeg også tatt teorien. Besto med 5 feil, helt greit. Ganske enkel prøve i grunn men mye rart og enkelte svaralternativer som var veldig like og til tider litt forrvirende og som jeg antar at jeg misforsto. Men altså øv masse så går det nok fint, har trossalt et slingringsmål på 7 feil og det er ganske greit å ha i bakhodet :-) Endret 12. februar 2014 av t0nje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå