Gå til innhold

For oss som tar førerkortet

Brooke Penelope

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg strøyk... Klarte å gjøre en kjempefeil og skjønte da at løpet var kjørt. Skulle ut av en rundkjøring og missforsto avkjøringen og havnet i motsatt kjørefelt.

Anonymous poster hash: 81d9e...c8c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må rette på den der. Jeg leste ikke trafikkbildet og så ikke at det var flere avkjøringer. Jeg antok og det er ikke godt nok.

Er fortsatt irritert på meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Må rette på den der. Jeg leste ikke trafikkbildet og så ikke at det var flere avkjøringer. Jeg antok og det er ikke godt nok.

Er fortsatt irritert på meg selv...

Bedre lykke neste gang :). Det er feilene man lærer mest av, vet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk :)

Jeg får fokusere på mengdetrening de neste ukene.

Ba de om å bestille opp ny oppkjøring med en gang, så får jeg legge meg i hardtrening,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Takk :)

Jeg får fokusere på mengdetrening de neste ukene.

Ba de om å bestille opp ny oppkjøring med en gang, så får jeg legge meg i hardtrening,

Får jeg komme meg et tips jeg alltid pleier å komme med? Hvis du ikke allerede gjør det så vil jeg anbefale deg å prate høye med deg det selv når du kjører. Si alt du ser,alt du skal gjøre osv. Det skjerper virkelig konsentrasjonen,og som oftes hører du at det du har tenk å gjøre ikke er helt riktig, så da unngår du den feilen.Jeg gjorde alltid den når jeg gikk på kjøreskolen,og på føreprøven. Informerte sensoren om dette på forhånd( var redd det kanskje skulle oppfattes som brifing/smisking),og hun sa at det var mange som pleide å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har hatt kjøretime nr 35, nå har jeg bare 65 igjen. Og 50.000 kr igjen. Vurderer å selge meg siden det er så dyrt å ta lappen :( 100.000 kr liksom.. wææh.

Anonymous poster hash: 804c8...09c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hatt kjøretime nr 35, nå har jeg bare 65 igjen. Og 50.000 kr igjen. Vurderer å selge meg siden det er så dyrt å ta lappen :( 100.000 kr liksom.. wææh.

Interressert i 50 k for en hel natt?

Anonymous poster hash: 05b25...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bare" 65 igjen? Har du kjøpt deg en pakke (finnes det?) på 100 kjøretimer? Har du ingen å kjøre privat med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

To spørsmål fra en nybegynner :)

Hva slags feil må man gjøre for å stryke på oppkjøring? Hører gjerne noen historier om hvorfor du strøk :)

Jeg har ingen å øvelseskjøre med, fordi moren min ikke har bil for øyeblikket og resten av familien min bor langt unna. Er det noen andre som kun tok kjøretimer? Hvor lang tid tok det å ta lappen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags feil må man gjøre for å stryke på oppkjøring? Hører gjerne noen historier om hvorfor du strøk :)

Jeg har ingen å øvelseskjøre med, fordi moren min ikke har bil for øyeblikket og resten av familien min bor langt unna. Er det noen andre som kun tok kjøretimer? Hvor lang tid tok det å ta lappen?

Det kommer veldig ann på sensoren. Jeg strøyk fordi jeg lå i feil gir innover en skogsvei, og den andre gangen strøyk jeg fordi jeg lå for nærme bilen forann og at jeg slengte meg inn i et kryss for tidlig, uten å stoppe opp for å få oversikt. (Noe jeg mener jeg hadde)

Vikeplikt er ihvertfall utrolig viktig, og ikke minst speilbruk og god oversikt.

Anonymous poster hash: d09e9...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer veldig ann på sensoren. Jeg strøyk fordi jeg lå i feil gir innover en skogsvei, og den andre gangen strøyk jeg fordi jeg lå for nærme bilen forann og at jeg slengte meg inn i et kryss for tidlig, uten å stoppe opp for å få oversikt. (Noe jeg mener jeg hadde)

Vikeplikt er ihvertfall utrolig viktig, og ikke minst speilbruk og god oversikt.

Anonymous poster hash: d09e9...087

Strøyk du fordi du lå i feil gir? Jeg har ikke hatt mange kjøretimer enda, men jeg har fått inntrykk av at (med mindre du bremser, er i et kryss, oppoverbakke osv) så er det ikke superkrise om man kjører i 2 gir når man burde kjøre i 3 gir feks? Men kanskje det er annerledes på skogsveier, jeg har ikke kommet så langt enda. Uansett, det hørtes veldig strengt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra oktober, da jeg hadde min første kjøretime, til midt i desember kjørte jeg kun med kjørelærer. Skal ha oppkjøring mandag 27.jan, og har ikke kjørt noe spesielt med sambo den siste mnd nå, så du trenger egentlig ikke noen å kjøre med utenom. Det er jo såklart ett pluss å ha noen, og du kommer nok til å trenge litt mer kjøretimer da. Jeg har brukt 40k om jeg ikke stryker på oppkjøringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Bare" 65 igjen? Har du kjøpt deg en pakke (finnes det?) på 100 kjøretimer? Har du ingen å kjøre privat med?

På min kjøreskole kjøper man pakker på 10 kjøretimer om gangen (egentlig er det bare 5 siden man stort sett har dobbelttimer). Jeg har ingen å kjøre med privat så da blir det dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra oktober, da jeg hadde min første kjøretime, til midt i desember kjørte jeg kun med kjørelærer. Skal ha oppkjøring mandag 27.jan, og har ikke kjørt noe spesielt med sambo den siste mnd nå, så du trenger egentlig ikke noen å kjøre med utenom. Det er jo såklart ett pluss å ha noen, og du kommer nok til å trenge litt mer kjøretimer da. Jeg har brukt 40k om jeg ikke stryker på oppkjøringen :)

Okei! Da må du ha kjørt ganske hyppig, siden det ble 40 på bare to-tre måneder? Eller lærte du fort? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøyk du fordi du lå i feil gir? Jeg har ikke hatt mange kjøretimer enda, men jeg har fått inntrykk av at (med mindre du bremser, er i et kryss, oppoverbakke osv) så er det ikke superkrise om man kjører i 2 gir når man burde kjøre i 3 gir feks? Men kanskje det er annerledes på skogsveier, jeg har ikke kommet så langt enda. Uansett, det hørtes veldig strengt ut!

Unødvendig slitasje på kjøretøy og miljø. Syntes ikke det er rart at feil gir over lengre tid kan være medvirkende til stryk. Man har bare 5-6 gir å velge mellom, og det er jo ikke mye, så er egentlig ikke så vanskelig å vite hvilket gir man skal velge når man har fått kjørt litt.

På min kjøreskole kjøper man pakker på 10 kjøretimer om gangen (egentlig er det bare 5 siden man stort sett har dobbelttimer). Jeg har ingen å kjøre med privat så da blir det dyrt.

Så du har kjøpt 10 pakker på 10 timer? Hvorfor ikke kjøpe 10 av gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en slektning som strøk pga for lav fart. Kjæresten min holdt på å kjøre på rødt lys (hun hadde akkurat svingt ut av trafikkstasjonen, så det var utrolig surt).

Jeg øvelseskjørte ikke mens jeg tok førerkortet (men hadde dog kjørt noe sporadisk med automatgir før). Utover det obligatoriske hadde jeg 3 kjøretimer på trinn to og 1 oppvarmingstime før oppkjøring; that's it. Brukte litt i underkant av en måned på alt, men da med opptil 3 økter i uka. Hadde tatt teorien på forhånd.

Endret av Xmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unødvendig slitasje på kjøretøy og miljø. Syntes ikke det er rart at feil gir over lengre tid kan være medvirkende til stryk. Man har bare 5-6 gir å velge mellom, og det er jo ikke mye, så er egentlig ikke så vanskelig å vite hvilket gir man skal velge når man har fått kjørt litt.

Så du har kjøpt 10 pakker på 10 timer? Hvorfor ikke kjøpe 10 av gangen?

Jeg kjøper 10 om gangen :) Har ikke råd til mer enn det. Er så blakk at jeg vurderer å selge en nyre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper 10 om gangen :) Har ikke råd til mer enn det. Er så blakk at jeg vurderer å selge en nyre!

Hvor i landet bor du, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i landet bor du, da?

Bor i Oslo. Føles som jeg aldri får lappen, fikk panikkanfall sist og begynte å hylgrine.. ikkje bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...