Nightchill Skrevet 12. juli 2013 #1581 Del Skrevet 12. juli 2013 Gratulerer! Og hvordan gikk det med Sarah Dee? ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ungmammaa Skrevet 12. juli 2013 #1582 Del Skrevet 12. juli 2013 Har oppkjøring på mandag! Gruer meg, men prøver å ikke tenke såå mye på det. Noen gode tips for å holde roen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calypso Skrevet 12. juli 2013 #1583 Del Skrevet 12. juli 2013 Har oppkjøring på mandag! Gruer meg, men prøver å ikke tenke såå mye på det. Noen gode tips for å holde roen? Jeg var supernervøs dagene før oppkjøringen men når dagen kom så tenkte jeg at kjøringen blir jo ikke noe bedre av at jeg er nervøs så da fikk jeg en slags ro.. bare slapp av og ikke prøv å stresse. Og en annen ting: ikke bli skremt av sensor, h*n vil faktisk at du skal bestå (med mindre du får en sånn sensor fra helvete som elsker å gjøre livet surt for andre).. jeg skravlet høl i huet på min, stakkars. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ungmammaa Skrevet 12. juli 2013 #1584 Del Skrevet 12. juli 2013 Jeg var supernervøs dagene før oppkjøringen men når dagen kom så tenkte jeg at kjøringen blir jo ikke noe bedre av at jeg er nervøs så da fikk jeg en slags ro.. bare slapp av og ikke prøv å stresse. Og en annen ting: ikke bli skremt av sensor, h*n vil faktisk at du skal bestå (med mindre du får en sånn sensor fra helvete som elsker å gjøre livet surt for andre).. jeg skravlet høl i huet på min, stakkars. Takk for tips, skal prøve å holde roen. Er veldig flink på å stresse for mye 😁 og snakke for mye, he he. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah Dee Skrevet 12. juli 2013 #1585 Del Skrevet 12. juli 2013 Gratulerer! Og hvordan gikk det med Sarah Dee? ^^ Jeg strøk dessverre. Greide å være forutseende nok til å merke det selv før jeg var kommet halvveis i oppkjøringa, så jeg slapp å bli tatt på senga i samtalen etterpå. Selvfølgelig er det surt å stryke, men jeg har forståelse for at jeg gjorde det Strøk i hovedsak på at jeg tok for små luker i rundkjøringer og hadde en gang hvor sensor nesten bremset for meg, men jeg bremset hakket før. Kjørelæreren jeg hadde i timen før mente at jeg gikk glipp av så mange luker at jeg tok det litt for bokstavlig i min nervøsitet, tenker jeg. Men jeg skal prøve å få øvelseskjørt masse nå, og kjører opp igjen om halvannen måned, greide heldigvis å være såpass rasjonell at jeg fikk bestilt ny oppkjøring med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightchill Skrevet 13. juli 2013 #1586 Del Skrevet 13. juli 2013 Synd :/ Veldig surt å stryke ja. Godt du har oppkjøring igjen om ikke altfor lenge. Da går det nok greit skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah Dee Skrevet 13. juli 2013 #1587 Del Skrevet 13. juli 2013 (endret) Synd :/ Veldig surt å stryke ja. Godt du har oppkjøring igjen om ikke altfor lenge. Da går det nok greit skal du se Jeg satser i alle fall på det! Og jeg er fast bestemt på å fortsette å øvelseskjøre minst et par ganger i uka fremover også. Har kjørt to ganger siden jeg strøk (korte turer), men skal kanskje på langtur neste uke. Endret 13. juli 2013 av Sarah Dee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ungmammaa Skrevet 13. juli 2013 #1588 Del Skrevet 13. juli 2013 Visst man stryker, får man bestilt ny oppkjøring med engang da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah Dee Skrevet 13. juli 2013 #1589 Del Skrevet 13. juli 2013 Du har fire ukers sperrefrist, så du kan ikke kjøre opp i løpet av de fire ukene, men du kan bestille oppkjøring, så lenge den er etter sperrefristen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #1590 Del Skrevet 14. juli 2013 Hei! Jeg hadde førerprøve denne uka, og fikk stryk. Er selvfølgelig veldig skuffa, kjørelæreren min virka veldig sikker på at jeg kom til å stå med mindre jeg dumma meg ut og gjorde store feil som å bryte vikeplikt e.l. Jeg gjorde ingen av de store feilene, men sensor var visst ikke fornøyd med noe som helst, og kommenterte bl.a. at jeg ofte bruker feil gir. Kan ikke helt skjønne dette, har aldri fått noen kommentarer på det før. Så blir veldig glad om noen av dere gidder å si hva slags gir dere bruker i hvilken hastighet. Og hva slags gir dere bruker når dere svinger av veien og kjører inn i rundkjøringer? En annen ting han kommenterte var at jeg kjørte for fort inn til rundkjøringer, hva slags hastighet pleier dere å ha inn til rundkjøringer? Vil gjerne ha et konkret tall, er tydeligvis ikke flink nok til å føle meg fram... Jeg har ingen jeg kan øvelseskjøre privat med, så må ta alle kjøretimene hos kjøreskole. Og det er jo utrolig dyrt, og jeg har allerede brukt mye penger på lappen. Nå er jeg bare fortvila og føler at dette aldri går. Bor i Oslo, så trenger jo ikke lappen og da er det ekstra vanskelig å motivere seg til å bruke mer penger på den... Anonymous poster hash: 2cc7d...079 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightchill Skrevet 14. juli 2013 #1591 Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) Hei! Jeg hadde førerprøve denne uka, og fikk stryk. Er selvfølgelig veldig skuffa, kjørelæreren min virka veldig sikker på at jeg kom til å stå med mindre jeg dumma meg ut og gjorde store feil som å bryte vikeplikt e.l. Jeg gjorde ingen av de store feilene, men sensor var visst ikke fornøyd med noe som helst, og kommenterte bl.a. at jeg ofte bruker feil gir. Kan ikke helt skjønne dette, har aldri fått noen kommentarer på det før. Så blir veldig glad om noen av dere gidder å si hva slags gir dere bruker i hvilken hastighet. Og hva slags gir dere bruker når dere svinger av veien og kjører inn i rundkjøringer? En annen ting han kommenterte var at jeg kjørte for fort inn til rundkjøringer, hva slags hastighet pleier dere å ha inn til rundkjøringer? Vil gjerne ha et konkret tall, er tydeligvis ikke flink nok til å føle meg fram... Jeg har ingen jeg kan øvelseskjøre privat med, så må ta alle kjøretimene hos kjøreskole. Og det er jo utrolig dyrt, og jeg har allerede brukt mye penger på lappen. Nå er jeg bare fortvila og føler at dette aldri går. Bor i Oslo, så trenger jo ikke lappen og da er det ekstra vanskelig å motivere seg til å bruke mer penger på den... Anonymous poster hash: 2cc7d...079 Synd du strøk. Vet en del stryker på for høy fart inn mot rundkjøringer, da dette kan føre til brudd på vikeplikt da biler i rundkjøringen blir usikker på dine hensikter og vil bremse ned. Det er viktig å vise tydelig at du har til hensikt å overholde vikeplikten. Dette har min kjørelærer terpet og terpet på. Jeg girer ned til 2. gir som regel om jeg skal til venstre i RK, eller om jeg må ta en stor sving for å komme rett frem. Er det god sikt og liten RK, tar jeg den på 3. Men er det bilrekke fra venstre, så setter jeg bilen i 2. i god tid og glir framover på 2. gir. Det blir vel ca. 20 km/t. Tar også skarpe svinger på 2. gir Ellers får man pluss for å kjøre på så høyt gir som mulig. Er mest miljøvennlig. Endret 14. juli 2013 av Nightchill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ungmammaa Skrevet 15. juli 2013 #1592 Del Skrevet 15. juli 2013 Oppkjøring i dag, kjenner jeg er litt nervøs ja :-p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightchill Skrevet 15. juli 2013 #1593 Del Skrevet 15. juli 2013 Oppkjøring i dag, kjenner jeg er litt nervøs ja :-p Masse lykke til! Fortell hvordan det gikk :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah Dee Skrevet 15. juli 2013 #1594 Del Skrevet 15. juli 2013 Oppkjøring i dag, kjenner jeg er litt nervøs ja :-p Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ungmammaa Skrevet 15. juli 2013 #1595 Del Skrevet 15. juli 2013 Jeg bestod 😃😃😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightchill Skrevet 15. juli 2013 #1596 Del Skrevet 15. juli 2013 Jeg bestod Gratulerer! Vil du dele erfaringen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ungmammaa Skrevet 15. juli 2013 #1597 Del Skrevet 15. juli 2013 Ja, det kan jeg gjøre. Skriver litt senere, skal kjøre no😊hi hi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ungmammaa Skrevet 15. juli 2013 #1598 Del Skrevet 15. juli 2013 Ser mange her skriver at nervene gikk vekk når de satt seg i bilen, men her var det omvendt. Begynte å skjelve med engang jeg satt meg inn 😜 Jeg gjorde en feil, og det var å kjøre litt for nærme en bobil, men sensor synes helheten var veldig fin, og at jeg samarbeidet godt med andre😊 svarte også rett på sikkerhetsspørsmålet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightchill Skrevet 15. juli 2013 #1599 Del Skrevet 15. juli 2013 Er det ca. en time man kjører? Hvilket sikkerhetsspm fikk du? Du må være så utrolig lettet over å ha stått! Håper jeg sitter med samme følelsen fredag ettermiddag... kjenner nervene kommer krypende veldig nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ungmammaa Skrevet 15. juli 2013 #1600 Del Skrevet 15. juli 2013 Jeg kjørte i en time😊 ja, utrolig lettet. Jeg var 100% sikker at jeg strøk. Når oppkjøringen var ferdig så sa hun at hun trengte 3 minutters stillhet for å begrunne svaret sitt. De 3 minuttene føltes ut som en evighet!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå