Gå til innhold

For oss som tar førerkortet

Brooke Penelope

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kjørte som en klovn på prøveoppkjøringen, og kjørelærer sa at jeg stryker hvis jeg kjørte slik på oppkjøring.

Bare et par uker etterpå hadde jeg oppkjøring. Hadde ikke kjørt noe i mellomtiden heller.

Jeg bestod!! Så selv om man stryker på prøveoppkjøring, så betyr ikke det nødvendigvis stryk på oppkjøring.

Anonymous poster hash: d3664...593
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det var leit å høre, Alice :/

Hva strøyk du på? Og kjører du opp i by?

Kjørte opp i by. Bor relativt landlig til, så du kan si jeg har kjørt på riksvei i fire år.

Jeg er god på landevei, men dette var for det meste bykjøring og jeg bare... feilet helt. Var ikke god nok til å planlegge fremover og jeg var ikke god nok til å bruke blikket.

Jeg er så trist at jeg er kvalm. Har bare grått og grått siden jeg kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte opp i by. Bor relativt landlig til, så du kan si jeg har kjørt på riksvei i fire år.

Jeg er god på landevei, men dette var for det meste bykjøring og jeg bare... feilet helt. Var ikke god nok til å planlegge fremover og jeg var ikke god nok til å bruke blikket.

Føler virkelig med deg. Kommer til å bli kjempeskuffa selv om jeg stryker - og har fått en jobb som avhenger av at jeg har bil, så kjenner presset.

Uff. Skjønner godt du er trist. :( Var det noen spesielle bemerkninger slik at du vet konkret hva du skal jobbe med framover? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg bestått oppkjøringen!! :skya::hoppendeglad: Vil ønske dere andre som har oppkjøring snart, lykke til!! Jeg personlig hadde forventet at det var mye verre. Har aldri kjørt en så "lett" rute noen gang! Sensor var også veldig hyggelig, selv om han virket litt streng. :biggrin:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, mia pia! Tenker det er en fantastisk følelse. Noen tips til oss andre som sitter og er nervøse? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke skrevet her før, men jeg har oppkjøring om fire dager. Har tentamen i morgen og prøver å ikke tenke tanken at jeg kan ha lappen om mindre enn en uke. Får høre hjemme at jeg kjører bra nok til å kunne stå, men jeg er ikke sikker på om jeg stoler på deres vurdering. Har noen feil jeg er klar over, så jeg må bare konsentrere meg om å holde siden min på smal vei, rett avstand og observere godt.

Er også dårlig på ryggeparkering, så jeg må øve hjemme i tillegg til at jeg skal be om å fokusere litt på det under dobbelttimen før oppkjøringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær lei deg, husk at du er ikke den eneste som har strøket og det verste som skjer er at du må prøve om igjen.

Aldri gi opp, som Knerten sier... det ordner seg. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Som flere sier så er du ikke den eneste. Jeg lot nervene ta fullstendig overhånd første gang. Alt gikk feilfritt på prøvetimen med lærer rett før oppkjøring,men under oppkjøringen rakna alt for meg. Men jeg ga meg ikke,og sto med glans på andre forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Jeg skal ta teoriprøven neste uke, og håper noen kan svare på noen spørsmål.

1. Hvor lang tid bruker man på å ta teorien? De på Statens Vegvesen sa jeg måtte beregne 90 minutter.

2. Må man ha med noe spesielt til trafikkstasjonen der man tar prøven? Legitimasjon eller noe?

3. Får man svar med en gang om man fikk stå eller ikke?

Gruer meg, har strøket alle gangene jeg har tatt prøveversjonen på nettet.. 27 feil og sånn. Det er kanskje vanlig å stryke en del ganger på teoriprøven eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du har 90 min til disposisjon. Selv satt jeg der i 13 minutter.

2. Ta med legitimasjon. Det må du ha.

3. Du får svar med en gang du har levert. Enten tommel opp eller tommel ned på skjermen du tok prøven. Du kan se over og endre dine svar før du leverer elektronisk.

Jeg råder deg virkelig til å øve mer om du får 27 feil. Kjøp tilgang på teoritentamen.no Jeg brukte den helga før jeg tok prøven, og stod med 1 feil på den ordentlige prøven. Tok den helt til jeg fikk max 3 feil 5 ganger på rad. Kjedelig kanskje, men prøven koster en del penger å ta. Jeg ville ikke tatt den med din feilprosent nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anastasia

1. Du har 90 min til disposisjon. Selv satt jeg der i 13 minutter.

2. Ta med legitimasjon. Det må du ha.

3. Du får svar med en gang du har levert. Enten tommel opp eller tommel ned på skjermen du tok prøven. Du kan se over og endre dine svar før du leverer elektronisk.

Jeg råder deg virkelig til å øve mer om du får 27 feil. Kjøp tilgang på teoritentamen.no Jeg brukte den helga før jeg tok prøven, og stod med 1 feil på den ordentlige prøven. Tok den helt til jeg fikk max 3 feil 5 ganger på rad. Kjedelig kanskje, men prøven koster en del penger å ta. Jeg ville ikke tatt den med din feilprosent nå.

Takk for svar :) Jeg har bare ikke lest nok, så skal lese masse nå fram til jeg tar prøven. Det meste er jo logisk, men på den prøvetentamen så er det en del lurespørsmål og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøretentamen gikk grusomt. Kjørte ny bil (som jeg også skal ha på oppkjøring), var ikke trygg på bilen, heller ikke på meg selv. Fikk beskjed om å bli tøffere, forutse trafikken bedre og bli klarere på hvor jeg ser og sånt. Positivt var at han ikke klagte på noe av det tekniske da. Har oppkjøring på torsdag og satser på at det går bedre der. Har to kjøretimer først - heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Snerk

Gruer meg så til teorieksamen imorgen. Har måttet steppe inn for to andre på jobb pga sykdom, og har fått lite tid til å sette meg ned å lese. :( Men føler jeg måiallefall prøve, siden jeg reiser til utlandet om noen dager og blir over lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 feil hørtes mye ut, ja. Selv tok jeg vel rundt 60(!) tester tilsammen på både teoritentamen.no og prove.no Ja, litt kjedelig var det, men verd det. Sto på de 10-15 siste prøvene med grei margin, og besto teoriprøven med 3 feil på første forsøk (hvor en av feilene var en skikkelig fille-feil). Man bør jo kunne teorien når man skal kjøre bil! ;)

Anngående oppkjøringen, er vel mitt beste råd å ta det med ro! Jeg var veldig nervøs, og svetten rett og slett silte fra pannen min :fnise: Prøv å være så forutseende som mulig, alt kan jo tross alt skje! Jeg gjorde selv flere feil, men besto alikevell! Ett annet råd er å småprate litt med sensor, jeg syns det roet meg ned litt, iallefall. Masse lykke til! :tommelopp:

Edit: Tusen takk for gratulasjonen, Nightchill! :) Føltes helt uvirkelig, hadde forventet å stryke!

Endret av mia pia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Snerk

Tok nettopp en prøve på teoritentamen.no og en på prove.no. Det var ganske så forskjellige spørsmål! Fikk 3 feil på teoritentamen og 6 feil på prove.no. Synes dere jeg skal prøve meg (har råd til å feile, for den saks skyld) eller ta det opp senere når jeg kommer hjem fra ferie? Greier ikke bestemme meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok nettopp en prøve på teoritentamen.no og en på prove.no. Det var ganske så forskjellige spørsmål! Fikk 3 feil på teoritentamen og 6 feil på prove.no. Synes dere jeg skal prøve meg (har råd til å feile, for den saks skyld) eller ta det opp senere når jeg kommer hjem fra ferie? Greier ikke bestemme meg..

Jeg syns du burde prøve. Jeg hadde aldri under fire feil på teoritentamen, og følte meg ikke klar, men måtte bare ta teorien. Bestod med 0 feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...