sullå Skrevet 14. mars 2013 #1361 Del Skrevet 14. mars 2013 Er det ryggesensor/kamera i bilen? Bruk det for alt det er verdt! Og husk å kjøre et godt stykke frem før du skal rygge. Det å rygge er vanskelig, og jeg velger å la være å rygge hvis jeg kan. I tillegg er det ikke kamera på de bilene jeg har tilgjengelig, men da MÅ jeg jo bare bruke vindu og speil. Jeg synes likevel det er lettere å rygge ut av parkeringen, enn inn i den... Brukte alltid kameraet under kjøretimene, og da jeg måtte rygge rundt et hjørne på oppkjøringen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catgirl Skrevet 16. mars 2013 #1362 Del Skrevet 16. mars 2013 . Kan nevne at er du over 25 år når du ønsker å ta lappen slipper du uansett trafikalt grunnkurs i Norge:p Er glad jeg slipper XD Åja? Slipper jeg å ta alle disse kjøretimene i Norge da? Om jeg har tatt over 40 timer nå i utlandet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puserjenta Skrevet 16. mars 2013 #1363 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Åja? Slipper jeg å ta alle disse kjøretimene i Norge da? Om jeg har tatt over 40 timer nå i utlandet? I Norge slipper alle over 25 år deler av trafikalt grunnkurs( ikke førstehjelp, tiltak ved ulykke og mørkekjøring) så anbefaler sterkt å ta førerkort der du bor Endret 16. mars 2013 av Puserjenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catgirl Skrevet 16. mars 2013 #1364 Del Skrevet 16. mars 2013 I Norge slipper alle over 25 år deler av trafikalt grunnkurs( ikke førstehjelp, tiltak ved ulykke og mørkekjøring) så anbefaler sterkt å ta førerkort der du bor Takk for svar! Jeg har sertifikat i AHLR (Avansert hjertelungeredning), men vet ikke om det hjelper Har mørkekjørt en masse her. Jeg skal prøve å ta oppkjøringen her, men rekker nok bare å forsøke 2-3 ganger før jeg flytter tilbake til Norge igjen i slutten av Juni. Har hørt om flere som ikke har stått før etter 3-6 ganger oppkjøring her nede, så jeg må jo være realistisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puserjenta Skrevet 16. mars 2013 #1365 Del Skrevet 16. mars 2013 Takk for svar! Jeg har sertifikat i AHLR (Avansert hjertelungeredning), men vet ikke om det hjelper Har mørkekjørt en masse her. Jeg skal prøve å ta oppkjøringen her, men rekker nok bare å forsøke 2-3 ganger før jeg flytter tilbake til Norge igjen i slutten av Juni. Har hørt om flere som ikke har stått før etter 3-6 ganger oppkjøring her nede, så jeg må jo være realistisk. Hvis du ikke står før du flytter hjem kan du søke om fritak for endel opplæring, men vet ikke hvor lett det er. Men du står helt sikkert:) du har vel en flink kjørelærer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catgirl Skrevet 16. mars 2013 #1366 Del Skrevet 16. mars 2013 Joda, flinke kjørelærere, men grusomme veier og infrastruktur. KJørelæreren min sa det var kjedelig lett å kjøre på veiene i Oslo og andre steder i Norge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #1367 Del Skrevet 17. mars 2013 Joda, flinke kjørelærere, men grusomme veier og infrastruktur. KJørelæreren min sa det var kjedelig lett å kjøre på veiene i Oslo og andre steder i Norge Haha, da skal du bare vente deg til å kjøre på veiene i Norge. Humpler, hull og dårlig asfalt... Kanskje ikke akkurat i storbyene da, men rundt om ellers Anonym poster: ff4a1595f9273bf3fdf062435834be97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catgirl Skrevet 17. mars 2013 #1368 Del Skrevet 17. mars 2013 Haha, da skal du bare vente deg til å kjøre på veiene i Norge. Humpler, hull og dårlig asfalt... Kanskje ikke akkurat i storbyene da, men rundt om ellers Anonym poster: ff4a1595f9273bf3fdf062435834be97 Det er null stress om det er hull i veiene Sliter mer med kompliserte uvanlige infrastrukturer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lorena Skrevet 18. mars 2013 #1369 Del Skrevet 18. mars 2013 Skal man kjøre dersom en fotgjenger vinker og vil at du skal kjøre videre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanellope Skrevet 21. mars 2013 #1370 Del Skrevet 21. mars 2013 Skal man kjøre dersom en fotgjenger vinker og vil at du skal kjøre videre? Ja, men slakk ned og kjør sakte forbi for sikkerthetsskyld. Regner med at du ikke skal stoppe og stå å vente til fotgjengeren flytter på seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2013 #1371 Del Skrevet 27. mars 2013 Nå nærmer oppkjøring seg med stormskritt Men jeg har hørt at noen velger å ha med kjørelæreren i bilen under oppkjøring. Er det noen for- og motargumenter for dette? Erfaringer ved det? Anonym poster: ff4a1595f9273bf3fdf062435834be97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calypso Skrevet 31. mars 2013 #1372 Del Skrevet 31. mars 2013 Nå nærmer oppkjøring seg med stormskritt Men jeg har hørt at noen velger å ha med kjørelæreren i bilen under oppkjøring. Er det noen for- og motargumenter for dette? Erfaringer ved det? Anonym poster: ff4a1595f9273bf3fdf062435834be97 Jeg spurte kjørelæreren min om dette når min oppkjøring nærmet seg og han sa at jeg ikke burde ha han med, desverre så husker jeg ikke begrunnelsen hans.. tror det var noe med at da ville to stykker sitte og følge med på feilene dine og det er litt kjipt hvis kjørelæreren ser noe sensor ikke ville lagt merke til. Men dette er jo opp til deg selv uansett. =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerdemamma Skrevet 31. mars 2013 #1373 Del Skrevet 31. mars 2013 Jaja, jeg er godt igang med kjøringen jeg nå! Kommet dit at det er blitt gøy å kjøre. Tok en liten søndagstur i dag, en to timers tur på noen aldeles grusomme veier. Smale, isete og hullete her og der, mye svinger uten sikt rundt og greier. Og jeg kjørte saaaakte! Ned i 40 km/t noen plasser. Det er noe både mannen min og kjørelærer har kommentert, at jeg kjører sent, og de sier stadig at farten øker med mestringsfølelsen. Men det jeg lurer på, må jeg få opp gjennomsnittsfarten min innen oppkjøring? Vil sensor stryke meg hvis vi ender opp på en slik dårlig vei med lite sikt, og jeg kjører så sent? Jeg kan bare ikke se at jeg skal kunne tørre å kjøre rundt på de veiene med en gjennomsnittsfart på 80! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elissima Skrevet 31. mars 2013 #1374 Del Skrevet 31. mars 2013 Begynner med kjøretimer selv om noen få uker. Har aldri kjørt i Norge så dette blir spennende. Noen som har kjørt med Wright kjøreskole før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calypso Skrevet 1. april 2013 #1375 Del Skrevet 1. april 2013 Det er noe både mannen min og kjørelærer har kommentert, at jeg kjører sent, og de sier stadig at farten øker med mestringsfølelsen. Men det jeg lurer på, må jeg få opp gjennomsnittsfarten min innen oppkjøring? Vil sensor stryke meg hvis vi ender opp på en slik dårlig vei med lite sikt, og jeg kjører så sent? Jeg kan bare ikke se at jeg skal kunne tørre å kjøre rundt på de veiene med en gjennomsnittsfart på 80! Man skal jo holde fartsgrensen men man skal også kjøre etter forholdene, føles det utrygt å kjøre i 80 på en landevei så senk farten. Eneste negative kommentar fra sensor som jeg fikk gjaldt dette, han sa jeg var for "flink" til å holde fartsgrensen og at jeg burde kjøre mer etter forholdene siden det var glatt noen steder.. sånn går det når man er nervøs, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 1. april 2013 #1376 Del Skrevet 1. april 2013 Begynner med kjøretimer selv om noen få uker. Har aldri kjørt i Norge så dette blir spennende. Noen som har kjørt med Wright kjøreskole før? Jeg kjørte med Wright kjøreskole Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elissima Skrevet 1. april 2013 #1377 Del Skrevet 1. april 2013 Jeg kjørte med Wright kjøreskole Hvor lang tid brukte du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 1. april 2013 #1378 Del Skrevet 1. april 2013 Hvor lang tid brukte du? Nå gikk jeg på skole samtidig, så rushet ikke. Begynte i mai og ble ferdig i november. Kjøreskolen var stengt hele juli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosahelikopter Skrevet 2. april 2013 #1379 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Lurer litt på om denne temalisten for klasse B, er de temaene man får spørsmål om på teoriprøven? Står litt lengre nede på den linken på last ned. http://www.vegvesen....oven/Teoriprove Endret 2. april 2013 av rosahelikopter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villemoe Skrevet 3. april 2013 #1380 Del Skrevet 3. april 2013 En uke til langkjøring dag 1 og tur til Sverige .. En uke og 2 dager til Oslo tur og DET gruer jeg meg til. Tror jeg gruer meg mest til å ha andre i bilen jeg ikke kjenner. Sansynligvis er det vel 17-18 åringer og det er en del år siden jeg var 17-18 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå