Gå til innhold

For oss som tar førerkortet

Brooke Penelope

Anbefalte innlegg

Jeg skal på glattkjøring om noen dager og kjenner jeg begynner og grue meg litt! Hvordan er det egentlig? Er man i grupper?

Først har man litt teori og så får man vist banen man skal kjøre på.

Jeg var alene med kjørelæreren min, så jeg var kun å kjørte fra 07-12. Det var noen som var to i bilen og de var der til 16.

Jeg personlig kan ikke skjønne det at det skulle være så gøy. Men jeg kan med hånden på hjertet si at det var veldig lærerikt! Nå hadde ikke kjørelæreren min håndbrekk i midten, men en knapp på siden, så vi fikk ikke prøvd det ut. Men jeg prøvde meg på forskjellige hastigheter og bremselengde i tillegg til bilens reaksjonsevne. Det er STOR forskjell fra å kjøre i 25 km/t og 30 km/t :O Mange aha opplevelser :)

Etter å ha kjørt rundt og rundt på banen hadde vi en rask gjennomgang om dagen.

I mine øyne, ingen ting å grue seg til :) Du er 1 time sammen med andre mennesker for teorien, deretter kun med kjørelæreren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes glattkjøring var ganske gøy, jeg! Kanskje ikke i begynnelsen, men da vi i bilen tok det litt mindre seriøst og bare sklei litt her og litt der, var det mye kjekkere. :) Lærte også en god del, synes jeg. Vi var to i bilen.

Bestod oppkjøring forresten! :) (På tide)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei!

Jeg føler jeg aaaldri kommer videre med lappen.

Har allerede hatt 6x90 min og 3x45 min med kjøretimer på kjøreskolen, men er fortsatt på trinn TO!

Er det ikke på tide å sette meg opp på trinn tre snart? Har litt på følelsen at kjørelæreren holder meg på trinn to kun for å tyne meg for penger.

Eneste jeg vet jeg gjør feil er at jeg slipper ut clutchen litt tidlig når jeg girer. Utenom det kjører jeg helt fint.

Like før jeg gir opp alt. Blir så demotivert når jeg står på stedet hvil. :sukk:

Noen med innspill?

Hei!

Jeg strevde presis med det samme som deg da jeg følte at det ble for mange kjøretimer på trinn 2. Jeg kunne ikke forstå hvorfor jeg ble igjen der, siden jeg følte at jeg fikk til kravene på det trinnet. Mens jeg diskuterte dette med min mor, fant vi ut at jeg snakket mye under kjøretimene, noe som fikk meg i et "dårligere" lys. Jeg hadde en tendens til å si alle feilene jeg gjorde da og da, noe som fikk meg til å se ut som veldig usikker i trafikken. Jeg fant til og med små feil som kjørelæreren min ikke la merke til engang, før jeg sa det selvsagt. Jeg bestemte meg for å prøve og ikke nevne alle feilene mine.. og gjett hva! Det funket! Både for selvtilliten min og kjørelæreren sin oppfatning!

Vet ikke om du sliter med akkurat dette problemet, men det kan jo være noe å ha i tankene?

Nå er jeg straks ferdig med trinn 3 og på tur inn mot trinn 4. Oppkjøringa er også bestilt! Så det tar kanskje tid, men det kommer seg skal du se! Når du kommer til trinn 3 går det mye fortere, ihvertfall etter min mening og de jeg har snakket med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guuud... Jeg gruer meg sååå fælt til teorien på torsdag! Noen som har tatt den i det siste som har noen beroligende tips? Hvor lang tid bør jeg beregne på prøven hvis jeg er NØYE og synstesten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guuud... Jeg gruer meg sååå fælt til teorien på torsdag! Noen som har tatt den i det siste som har noen beroligende tips? Hvor lang tid bør jeg beregne på prøven hvis jeg er NØYE og synstesten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda! Tok den for noen måneder siden og gruet meg ganske selv, men fant fort ut at det ikke var noe å grue seg over! Det var mye lettere enn jeg trodde det skulle være.. Tror jeg brukte mellom en halvtime og tre kvarter på prøven. Da gikk jeg gjennom prøven flere ganger også. Mitt tips er å slappe helt av, og være sikker på at du kan alle skiltene! Jeg fikk nemlig en hel haug med skilt spørsmål, og har hørt mange andre som også fikk mye av det.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uffda! Tok den for noen måneder siden og gruet meg ganske selv, men fant fort ut at det ikke var noe å grue seg over! Det var mye lettere enn jeg trodde det skulle være.. Tror jeg brukte mellom en halvtime og tre kvarter på prøven. Da gikk jeg gjennom prøven flere ganger også. Mitt tips er å slappe helt av, og være sikker på at du kan alle skiltene! Jeg fikk nemlig en hel haug med skilt spørsmål, og har hørt mange andre som også fikk mye av det.

Lykke til! :)

Oi da, tror pcen klikka litt! Takk for svar! Jeg skal prøve å slappe av! Kjenner at jeg har lyst til å rive av meg håret! Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi da, tror pcen klikka litt! Takk for svar! Jeg skal prøve å slappe av! Kjenner at jeg har lyst til å rive av meg håret! Haha

Hehe, ja, du posta fryktelig mange:P Men jeg tror det går kjempefint på torsdag jeg:) Lykke til igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...