Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja , har folk flest det ?

Har du det ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

tja, jeg synes ikke de er attraktive, noen ganger synes jeg de er late og glupske, og jeg synes synd på nesten samtlige.

AnonymBruker
Skrevet

Før var det de homofile som lå nederst på rangstigen. Nå er det desverre de fete. Trist at det alltid må være noen som skal mobbes på grunn av utseende, handicap, mangler eller lyter. :tristbla:

• Liker 1
Skrevet

jeg må innrømme at jeg har fordommer mot overvektige mennesker.

Gjest wild bird
Skrevet

Selvfølgelig har mange det. Den gjengse oppfatning er at overvektige er late, har null karakterstyrke, sitter på rumpa og stapper i seg hele dagen, og at de umulig kan være verdt noe som mennesker.

I følge en del her inne, er man også overvektig om man veier mer enn 50 kg og er over str 36.

Jepp, jeg spissformulerer her, men inne på KG får man hvert fall inntrykk av at mange tenker sånn.

Nei, jeg har ikke fordommer mot overvektige. Har selv slitt med vekta i alle år, og vet hvor vanskelig det er å gå ned i vekt og holde seg der.

Skrevet

Veldig mange har fordommer mot overvektige..men det kan være mange grunner til at folk er blitt overvektig. Jeg er altfor glad i mat og bruker det som trøst,belønning osv,noe som har resultert i at jeg har ca 10 kg for mye.Jeg føler meg ikke sånn superfresh,og har tenkt å gjøre noe med det! Men det hjelper ikke at folk påpeker det... det bare gjør det verre

Skrevet

jeg har ikke fordommer.

Men kjenner mange som har.

Skrevet

Selvfølgelig har mange det. Den gjengse oppfatning er at overvektige er late, har null karakterstyrke, sitter på rumpa og stapper i seg hele dagen, og at de umulig kan være verdt noe som mennesker.

Det er en grunn til at overvektige oppfattes som late og uten karakterstyrke. De fleste er skyld i det selv, og klarer ikke ta seg sammen for å bli kvitt kiloene. Men at de er mindre verdt enn andre mennesker er selvsagt bare tull.

AnonymBruker
Skrevet

Vel for å være ærlig så ja, jeg har fordommer til tider. Jeg så en veldig overvektig dame handle en del frityrstekte frysevarer, og tenkte mitt, men om jeg treffer overvektige mennesker ellers så tenker jeg ikke så mye på det. :)

Gjest Pucifer
Skrevet

Ja folk har fordommer. Har selv hørt det rett bak ryggen min.

Spiser sunt, ytterst sjeldent godis og da er det snakk om litt potetgull da jeg blir dårlig av det meste annet, trener desverre ikke så mye pga sykdom.

Likevel er det ikke så gøy når jeg skulle kjøpe med noe godis i løsvekt i Sverige, og paret bak meg stod å pratet om at jeg var ekkel og kvalm og de kunne se det for seg at jeg skulle trykke i meg all godisen så fort jeg hadde betalt.

Vel...de prøvde å hviske, men jeg hørte det godt likevel.

Og det er bare en av mange episoder jeg har hørt folk prate nedsettende om overvektige mennesker.

Og det verste av alt - jeg er ikke så grusomt overvektig heller, så jeg syns syndt på de som er større enn meg :(

Jeg har litt ekstra på magen og litt brede hofter, som gjør at jeg fort må opp i str 46 i bukser, men kan fint bruke medium i overdeler.

Skrevet

Ja folk har fordommer. Har selv hørt det rett bak ryggen min.

Spiser sunt, ytterst sjeldent godis og da er det snakk om litt potetgull da jeg blir dårlig av det meste annet, trener desverre ikke så mye pga sykdom.

Likevel er det ikke så gøy når jeg skulle kjøpe med noe godis i løsvekt i Sverige, og paret bak meg stod å pratet om at jeg var ekkel og kvalm og de kunne se det for seg at jeg skulle trykke i meg all godisen så fort jeg hadde betalt.

Vel...de prøvde å hviske, men jeg hørte det godt likevel.

Og det er bare en av mange episoder jeg har hørt folk prate nedsettende om overvektige mennesker.

Og det verste av alt - jeg er ikke så grusomt overvektig heller, så jeg syns syndt på de som er større enn meg :(

Jeg har litt ekstra på magen og litt brede hofter, som gjør at jeg fort må opp i str 46 i bukser, men kan fint bruke medium i overdeler.

:klemmer: jeg tror jeg hadde snudd meg og vist dem jeg hadde hørt dem.

Jeg har også litt mer på hoftene og magen p.g.a langvarig medisinering (kvinnelige hormoner)

Gjest Pucifer
Skrevet

:klemmer: jeg tror jeg hadde snudd meg og vist dem jeg hadde hørt dem.

Jeg har også litt mer på hoftene og magen p.g.a langvarig medisinering (kvinnelige hormoner)

Vel, jeg klarte det ikke, men min samboer ga de huden full av kjeft. Tror hele butikken stoppet opp når han begynte (han er ganske høylydt fra før av...kan jo bare tenke seg når han blir sint :fnise: ) Dama begynte å grine, og mannen hennes ble forbanna da han mente at det han hadde sagt var jo sant. Endte med at både min samboer og den andre mannen ble fjernet fra butikken :)

Ja, det er mye pga medisiner og hormonforstyrrelser at jeg har litt ekstra også.

Klarer å holde meg sånn noenlunde stabil ved å være kjempestreng med meg selv og ikke skeie ut for mye. Hadde jeg klart å trene så hadde jeg nok klart å gå ned noen kilo, men der stopper den andre sykdommen meg.

Skrevet

Hva om jeg, som står bak en kasse, skulle ha satt på plass alle som røyker? "Du vet at du kommer til å dø en gang, ikke sant? Du vet at datteren din på 5 år kan få Kols av at DU er egoistisk." Det hadde vært helt uakseptabelt av meg. Men det går fint ann å si ifra til overvektige at de burde bestille vann enn cola på restaurant.

Jeg synes synd på folk som er såpass uvitende at de synes synd på overvektige.

Skrevet

Vel, jeg klarte det ikke, men min samboer ga de huden full av kjeft. Tror hele butikken stoppet opp når han begynte (han er ganske høylydt fra før av...kan jo bare tenke seg når han blir sint :fnise: ) Dama begynte å grine, og mannen hennes ble forbanna da han mente at det han hadde sagt var jo sant. Endte med at både min samboer og den andre mannen ble fjernet fra butikken :)

Ja, det er mye pga medisiner og hormonforstyrrelser at jeg har litt ekstra også.

Klarer å holde meg sånn noenlunde stabil ved å være kjempestreng med meg selv og ikke skeie ut for mye. Hadde jeg klart å trene så hadde jeg nok klart å gå ned noen kilo, men der stopper den andre sykdommen meg.

jeg er mer som samboeren din, sier ifra med en gang, hehe. Jeg har begynt å trene, og spiser veldig sunt, men allikevel er det VELDIG vanskelig å gå ned i vekt. Tror ikke folk som alltid har vært tynne skjønner dette her. O sancta simplicitas;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte lenge str 40 og 42 og ble ropt etter gata fordi jeg var ute og jogget,litt bred over rumpa. De fleste mennesker blir en eller et par ganger i livet diskriminert for hvordan de ser ut.

Jeg synes derimot ikke det var vanskelig å gå ned i vekt, så snart jeg tok skikkelig oppgjør med dietten. Jeg fjernet ALT av sukker og farlig fett fra menyen, og gikk ned ti kilo i løpet av ca fire måneder. Det lønner seg å snakke med en ernæringsspesialist om man strever.

Gjest Pucifer
Skrevet

Nei, om en ellers frisk person virkelig går inn for det, så er det nok ikke særlig problemer med å gå ned i vekt.

Men når man sliter med sykdommer så blir det plutselig litt verre ;)

AnonymBruker
Skrevet

Det er det som er problemer med overvekt,en vet ikke hva som ligger bak. Det er faktisk veldig vanskelig å legge om en dårlig vane.. jeg har tatt meg sammen mange ganger,det varer kanskje en mnd så skjer det ett eller annet,stress på jobb,blir forkjøla el no og da er det tilbake til godis og sofaen. Sitter i hodet til meg da!

Det er litt skummelt når folk tror at overvektige er dum og bare knasker pottis!

AnonymBruker
Skrevet

Overvektige menn er bare såå usexy! En kan til nød være venner, og ikek ha sex. :jepp:

Gjest Pucifer
Skrevet

Overvektige menn er bare såå usexy! En kan til nød være venner, og ikek ha sex. :jepp:

Veldig unødvendig kommentar og bidrar ikke særlig til konstruktiv debatt :jepp:

Skrevet

saklig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...