Gå til innhold

Gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har den siste uken hatt masse smerter i korsryggen, press nederst i livmoren som om menstruasjonen var rett rundt hjørnet. Ømme bryst og halsbrann, men gravitest tatt 4 dager etter forventet mens var negativ. Nå er jeg 7 dager over tiden og har normalt sett 28 dagers syklus. Har opplevd noen få ganger at den har vært forsinket før, men sjelden så lenge som 7 dager. Kan jeg allikevel være gravid? Hvor lenge etter forventet mens bør en gravitest slå ut før man må gi opp håpet om graviditet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en test til. Om den viser negativt så er du nok ikke gravid.

Halsbrann, murringer i magen, ømme bryster m.m. er jo ikke sikkert tegn på graviditet. Jeg selv opplever dette ofte, og har ingen planer om barn og heldigvis ikke blitt gravid heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal selvsagt gjøre det over helga, men jeg var også litt interessert i om noen har opplevd å gå mer enn en uke over tiden etter forventet menstruasjon før de har fått positivt utslag på gravitesten og isåfall hvor lenge over tiden gikk dere? Da jeg fikk nr 2 så gikk jeg 10 dager over tiden før det slo ut på gravitesten så derfor jeg også venter til tirsdags morgen for da har det gått 10 dager. Er den da fortsatt negativ så regner jeg ikke med at jeg er gravid. Men,har hørt om de som har fått positivt utslag etter mer enn 10 dager, men det er vel ikke så vanlig regner jeg med.

Ble litt dumt forklart, men regner med at dere forstår hva jeg mener :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en test til. Om den viser negativt så er du nok ikke gravid.

Halsbrann, murringer i magen, ømme bryster m.m. er jo ikke sikkert tegn på graviditet. Jeg selv opplever dette ofte, og har ingen planer om barn og heldigvis ikke blitt gravid heller.

Nei, sant nok. Vi gjør en innsats for å få det til og dette er symptomer/plager jeg vanligvis ikke har, :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke fikk positivt før 10 dager i tidligere graviditeter, så er jo sjangsen stor for at du ikke gjør det før i dette heller. Noen produserer hcg langsommere enn andre. Jeg testet ikke positivt før en uke etter forventet mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ventet mitt 2. barn tok det lang tid før jeg fikk positiv test, hadde 2 negative tester - ble først positiv 1,5 uke etter forventet mens..

Hvis du klarer å vente, ville jeg ha ventet til fredag før jeg hadde testet på nytt - for er du gravid spiller det vel ingen rolle når testen viser det. Er du ikke gravid vil nok mensen komme..

Kjedelig å bruke masse penger på mange tester, før de slår ut positive.

Veldig lett å gi dette rådet, men ikke så lett å følge det... Er litt i samme båt selv - testet negativt på mandag og på lørdag, har planer om å teste igjen i morgen.. for jeg klarer ikke vente :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg ventet mitt 2. barn tok det lang tid før jeg fikk positiv test, hadde 2 negative tester - ble først positiv 1,5 uke etter forventet mens..

Hvis du klarer å vente, ville jeg ha ventet til fredag før jeg hadde testet på nytt - for er du gravid spiller det vel ingen rolle når testen viser det. Er du ikke gravid vil nok mensen komme..

Kjedelig å bruke masse penger på mange tester, før de slår ut positive.

Veldig lett å gi dette rådet, men ikke så lett å følge det... Er litt i samme båt selv - testet negativt på mandag og på lørdag, har planer om å teste igjen i morgen.. for jeg klarer ikke vente :sjenert:

Ja, kjenner til den følelsen :). Glemte å skrive at jeg også springer på toalettet hver time for å tisse og føler at der er ett press hele tiden. Har også veldig mye sammenvoksninger pga operasjoner og keisersnitt så jeg tenker litt at de voldsommen rygg og underlivssmertene kan komme av livmora som utvider seg og starter å presse på litt rundt. Skal ikke mye til før det gir smerter. Har også hatt 3 cyster hvor den ene måtte hastefjernes pga blødninger. Siste cyste var for 3 mnd siden som også førte til en innleggelse, men heldigvis ingen operasjon denne gangen da.

Skal prøve å holde ut til tirsdag/onsdag og skal også kjøpe clearblue test denne gangen. Vet de er litt mer sensible og gir svar tidligere.

Sambo mente at han også så en svak svak rosa strek like etter jeg hadde tisset på testen, men jeg så ikke noe. Han ble veldig opprømt så det var tydelig at han syntes han så noe :).

Vil bli en rar følelse hvis jeg er gravid igjen. Er så mange år siden sist ^^.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...