Gå til innhold

prøvd å prøvd men hvordan komme i gang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

har forsøkt omatt og omatt og omatt..........

vi ls ågjerne ha av en hel del kilo. klarer ikke la være å trøstespis godis å mat . gjort i mang år, så snart en ting går litt galt så ryker det å spise sunt.

når helse også er et problem.

er det noen som vet om steder hvor en kan trene hvor det ikke koster så veldig mye ? og som er veldig motiverende trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får skrive på en lapp hva du har som mål med treningen.

Så må du finne en treningsform du liker. Selv liker jeg alle treningsformer så lenge jeg ser resultat etter noen måneder.

Så bør du gå inn i deg selv og slutte å trøstespise,

viljestyrke/selvtillit er hele ledetråden!

Vet om et par plasser i Stavanger du kan trene som ikke koster all verdens, men hvis du er fra Oslo området så blir det fort dyrt hvis du skal til Stavanger å trene, med mindre du sykler Oslo-Stavanger.

Veldig motiverende trening for meg er først når jeg ser resultatet, noe som kan ta litt tid da en i begynnelsen må prøve seg frem litt. Største parten av resultatet ligger i kostholdet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herfra til stavanger bruker jeg 8,5 timer med bil uten pissepauser....;-)

om jeg sku ha sykla....aldri komt frem tru jeg, pga er utrent å fordi beina hadde vært smartefulle før en halvtime passert...

svakhet er ikke bra. må nok bli skikkeli hard å bestemt. har en sykkel- tru den er pyntegjestand på lik llinje med gåstavene. og det som jeg har til innetrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er som regel veldig dyrt å gå på treningsentere og. samt at i gruppetimene går det så fort at en ikke klarer å få til øvelsan, samt at en heng etter å klarte krasje med instruktøren. føltes hvertfall ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er som regel veldig dyrt å gå på treningsentere og. samt at i gruppetimene går det så fort at en ikke klarer å få til øvelsan, samt at en heng etter å klarte krasje med instruktøren. føltes hvertfall ubehagelig.

Er du sånn som alltid får til ting perfekt den første gangen du gjør det? Isåfall er du ganske unik, for de aller fleste jeg kjenner må prøve et par ganger før de får det til og så øve til de blir flinke. Sånn er det med mange treningsformer også.

Treningssenter er ikke dyrt dersom du benytter deg av tilbudene og går der jevnlig. Hvis du sitter i sofaen hjemme og er støttemedlem er det dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå tur og sykle er undervurdert. Finn deg en tursti som er lang og har mye bakker og gå denne 4 ganger i uken i godt tempo. Reduser porsjonene dine til middagen og ikke så mye karbohydrater, ta det litt og litt, mindre og mindre etterhvert. Unngå middager hvor du vet du spiser mye og ikke greier å kontrollere inntaket.

Det er bare du som kan bestemme deg for å kutte ned på søtsakene, ingen andre. Man trenger jo ikke kutte alt, men redusere betraktelig går fint. Da gleder man seg mer til neste gang man kan ta seg en bit sjokolade e.l. også. Isteden for å spise på kveldene må du finne på noe, en ny aktivitet-hobby.

Jeg får fint ned en hel plate melkesjokolade i løpet av en kveld, hvis ikke mer. Men etter å ha lagt på meg xx antall kilo er det nå stopp. Jeg gjør som over her og er på vei ned. Jeg drar med meg samboer ut på tur av og til, og selv om han er motvillig medgir han at det er deilig å få beveget skrotten.

Senest i går etter turen sa han "jeg føler meg så levende liksom :)". Da ble jeg glad for jeg vet jo da at tur-masingen min nytter. Det er veldig lett å "dra hverandre ned" og spise god mat sammen, og kose seg hjemme og legge på seg mange kilo. Sikkert endel som har gått i den fella, inkludert meg og min samboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahh...så mange unnskyldninger, så lite pågangsmot...

Å gå ned i vekt er ikke lett. Det er heller ikke gøy. Å bli slank, og holde seg slank, krever innsats, tålmodighet, viljestyrke, evne til å holde ut selv når det ikke går på skinner- hvis du gir opp før du engang har kommet i gang, må du innfinne deg med å være overvektig på ubestemt tid.

Det meste i livet som er verdt å ha, må man jobbe hardt for å oppnå og beholde. Betyr det å bli slank virkelig så mye for deg? For meg betyr det veldig mye, nok til at jeg holder meg unna junk selv om jeg, som deg, får trang til å trøstespise når livet behandler meg dårlig. Er man motivert nok, følger selvdisiplin med på kjøpet, selv for oss som mangler selvdisiplin-genet fra naturens side.

Tenk over hva du vil, og hva du er villig til å ofre for å oppnå det. Å klage over at det er så vaaaanskelig på kg hjelper ikke. Det ER vanskelig å slanke seg, for alle- for noen er det enda vanskeligere enn for flertallet- verden er urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningssenter er da ikke dyrt en plass.

Der jeg går betaler jeg 400kr i måneden.

Hver gang jeg går for å trene blir jeg der ca 1,5t da det vanligvis er et must å ta en runde i sauna.

4 treninger i uka er normalt for meg.

Det blir 18 treninger i løpet av ei måned.

18*1,5= 27 timer

400/27=15 kr per time. Hvor finner du ellers en aktivitet som koster 15kr per time?

2 treninger i uka, 9 treninger i løpet av ei måned koster 30kr per time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningssenter er da ikke dyrt en plass.

Der jeg går betaler jeg 400kr i måneden.

Hver gang jeg går for å trene blir jeg der ca 1,5t da det vanligvis er et must å ta en runde i sauna.

4 treninger i uka er normalt for meg.

Det blir 18 treninger i løpet av ei måned.

18*1,5= 27 timer

400/27=15 kr per time. Hvor finner du ellers en aktivitet som koster 15kr per time?

2 treninger i uka, 9 treninger i løpet av ei måned koster 30kr per time.

Det blir dyrt når man ikke eier motivasjon og pågangsmot. Støttemedlem ftw..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg svarer på det du spør om, men jeg har selv lenge slitt med overvekt og mangel på motivasjon til å komme igang. Jeg har akutt vegring mot å vise meg på et treningssenter, og finner altfor mange unnskyldninger til å bli sittende i sofaen.

I fjor høst begynte jeg på et Grete Roede-kurs, og jeg går der fortsatt. Det er dyrt (ca.1700kr for 2 mnd), men jeg går hver uke, og har klart å gå ned 15 kilo siden jeg begynte. Etterhvert som kiloene har forsvunnet og selvtilliten steget, har jeg funnet mot til å ta på meg treningsklær å gå på treningssenter. Dette er jeg redd jeg aldri ville klart om jeg fortsatt var like stor som i fjor.

Jeg mener ikke å oppfordre til å gå på Grete Roede-kurs, men min erfaring er at jeg klarer mer nå som jeg har tatt av endel kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 det er dyr nå det koster 549 i måneden å trene. når økonomi er såpass at en treng de penga til mat. har en snau tusenlapp til mat per måned. har kuttet alt andre som har mulihet å si opp el kutte ut.

2 helse og psyke ødlegger gankse mye

3 når en ikke eier selvbilde og selvtillit. hvordan få opp den

4 ei som jeg går ilag med, setter frem alt mulig godterier. eller så er det å dra på tur etter mc donald mat. når jeg har sagt fler ganger at jeg sliter med å la det være å forsyn meg. så behøver hu ikke å sett frem det. men hu gjør det likevel. og hu skal jo helst ikke spise slik pga sykdom- så det hadd jo vært bra for henne og.

hva skal jeg gjør med det?

bare tren på stahet å ikke ta noe. men er det frekt å ikke ta imot ? når a bestiller mat ute da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE frekt å ikke ta imot mc donalds mat.. Det er bare billig junk som ødelegger kroppen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv aldri problemer med å si nei takk til ting hvis jeg ikke har lyst.

Hvis noen setter frem en snope skål så er det ikke nødvendig å spise. Er jo bare til å si Nei takk. Lærte jo dette på barneskolen.

Hvis jeg er ute å går tur med en kompis og han svinger innom rema 1000, så betyr ikke det at jeg må kjøpe noe. Det samme gjelder med andre plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slutt å omgås junkfoodspisende, usunne mennesker som ikke klarer å respektere seg selv og andre nok til å slutte med slike vaner. Slutt å synes synd på deg selv og slutt å tro det kun er du som synes det er vanskelig å legge om livsstilen til en sunnere en. Oppsøk terapaut/psykolog for å få hjelp med de psykiske problemene dine. Slutt å la latskap, issues og andre mentale hindringer stoppe deg i å nå målene dine, så vil selvtilliten automatisk vokse (mestringsfølelse = medisin for selvtilliten).

Mindre snakk og tenking, mer action!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare til å begynne å gjøre små endringer så skal du se det vil bli lettere etter hvert. Begynn å kutt ned/ut på enkle ting som brus, sjokolade osv. Jeg kjøper ikke inne snop/chips i ukedagene, men spiser litt om jeg får det servert i besøk og er ikke fanatisk. Det er en livsendring som må til. Slanking er ikke bra og man går fort opp igjen etter man er ferdig. Jeg er slank, men det krever like mye å holde vekten for min del. Trener. I perioder er jeg treningslei og da gjør jeg ting som jeg synst er enklest og gøyest. Det er ofte tiltak å kommme seg ut ettter jobb, men når man først har fått på seg joggeskone og komt seg ut døra er det gjort o utrolig deilig når man har gjennomført det. Jeg løper i skogen og det er nok med 30 min. Det er for at jeg ikke skal bli lei og somsagt det er lurt å variere.

Maten er er dte viktigste. Spis en porsjon til middag. Et tips å ikke sette panner på bordet og forsyn deg kun en gang. Spis mellommåltid for å unngå å bli kjempe sulten utover dagen og man slipper å overspise. Jeg spiser alt, men ikke så mye hver gang og prøver å kutte ned på raske karbo. Spis mindre av ris, pasta og brø så skal du se at det vil skje noe. Det tar tid, men man kan lett gå ned 1 kg per uke i starten ved å gjøre dette.

Ønsker dge lykke til. Det sitter i hode og man må bare bestemme seg for endringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar, og lykketil ønskningene.

skal start fra imorgen. da skal jeg Ikke kjøpe inn godterier. å trappe ned på brus. drikker som regel pepsi max- så er jo litt på tur.

prøve å ikke tenke på det som slanking, men endring.

og blir det til at jeg kjøper no godt midt i uka, så ikke la det være slik at tanken blir shit au! sprakk så da fortsetter jeg, men heller nyte det og så vær streng på å ikke sprekke igjen neste dag.

jobber med selvbilde og med d å være streng med meg selv.

sitter å titter ut på godværet, samt gruer meg for morgendagen- så tru jammen santen meg, at jeg skal ut å rusle allerede idag. så klarer jeg kanskje grue mindre/tenke mindre på morgendagens 2 møter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er bare til å begynne å gjøre små endringer så skal du se det vil bli lettere etter hvert. Begynn å kutt ned/ut på enkle ting som brus, sjokolade osv. Jeg kjøper ikke inne snop/chips i ukedagene, men spiser litt om jeg får det servert i besøk og er ikke fanatisk. Det er en livsendring som må til. Slanking er ikke bra og man går fort opp igjen etter man er ferdig. Jeg er slank, men det krever like mye å holde vekten for min del. Trener. I perioder er jeg treningslei og da gjør jeg ting som jeg synst er enklest og gøyest. Det er ofte tiltak å kommme seg ut ettter jobb, men når man først har fått på seg joggeskone og komt seg ut døra er det gjort o utrolig deilig når man har gjennomført det. Jeg løper i skogen og det er nok med 30 min. Det er for at jeg ikke skal bli lei og somsagt det er lurt å variere.

Maten er er dte viktigste. Spis en porsjon til middag. Et tips å ikke sette panner på bordet og forsyn deg kun en gang. Spis mellommåltid for å unngå å bli kjempe sulten utover dagen og man slipper å overspise. Jeg spiser alt, men ikke så mye hver gang og prøver å kutte ned på raske karbo. Spis mindre av ris, pasta og brø så skal du se at det vil skje noe. Det tar tid, men man kan lett gå ned 1 kg per uke i starten ved å gjøre dette.

Ønsker dge lykke til. Det sitter i hode og man må bare bestemme seg for endringene.

Skriver under på denne :)

Mine beste tips er:

- Kutt ut brus, sjokolade, godteri osv (mat/drikke med mye tilsatt sukker) i hverdagene

- Begynn å gå turer fem ganger i uka. Når du kjenner at du er klar for det, kan du jo begynne å flette inn litt jogging i gåturene også. Du trenger ikke jogge hele runden, kanskje bare 10-15 min, og gå fort resten.

- Ta med deg favoritt-musikken din ut på gå-/joggetur, da blir det mye morsommere å trene :)

- Ta deg god tid. Ikke tenk på vekta du fortsatt har igjen å miste, men tenk på det du har gått ned, uansett om du synes det er lite.

Jeg er verken trenings- eller kostholdekspert, og dette er kanskje ikke den beste måten å gjøre det på, men dette har funka for meg.

PS: Gåturer/jogging er kjempebra for selvtilliten! Særlig jogging, fordi det er vanskeligere å gjennomføre, og da får man en sterkere mestringsfølelse, noe som (hvertfall for meg) øker selvtilliten ;)

Ønsker deg masse lykke til! :) Stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk undomiel

jeg kan ikke jogge- bli for hardt for hælene. men skal bruk stavene litt mere. glad til at jeg klarer å gå litt . å selvpine meg litt og ;)

men bare måå få lov å være fornøyd å si JIPPI el noe sånn nå... vært ute å gått i ca 20 minutter, i denne varmen.

20 minutt er jo mer enn 0 minutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå lit intervaller , få opp pumpal litt og. et minutt rolig et minutt raskt et minutt rolig et minutt raskt. eller velg fra en lyktestolp til stolpe nr 2 og likelangt rskt som rolig. en 5-6 ganger. etter å ha gått vanli å blitt varm å så går vanli på slutten hjem.

kan en jogge så kan en begynne med 100 m jogg 100 meter gå 100m jogg osv... også øker en det etterhvert som en bli vant med det og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2o minutters rask gange er absolutt bedre enn ingenting, ja. Om du klarer å gjøre dette 5, 6 ganger i uka, og begynner å trene helkroppsstyrke i tillegg, da er treningsbiten i orden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...