mysan Skrevet 6. september 2010 #81 Del Skrevet 6. september 2010 Du er ikke garantert å komme rett inn på rusakutten på Aker heller, selv om det kanskje heter så i teorien. Du får gjerne beskjed om å ringe igjen neste dag for å høre om de har noe ledig. Jeg har hatt datteren min der gjentatte ganger også, så jeg vet at det ikke alltid er så enkelt som det fremstilles. Og rusbehandlingstilbudet her i landet er ikke godt nok - som jeg sa så er det konstant 4000 personer i behandlingskø, og ventetiden er ofte oppimot ett år. Enkelte steder lenger, men også noe kortere andre steder. Videre er tendensen at dersom du viser symptomer på det du er innlagt for, altså at du sprekker, så risikerer du å miste plassen din fordi du ikke er motivert nok. Dette forteller ikke annet enn at de som lager regler ikke forstår hva rusavhengighet er. Heldigvis er det ikke sånn overalt, men det skjer. Det er for mye moralske fordommer inne i bildet når det kommer til rusavhengighet, og både leger og behandlere (ikke alle selvfølgelig) som burde vite bedre, møter pasientene med både nedlatenhet og lite respekt. Litt sånn; du kan skylde deg selv for at du er der du er. Det er ikke holdbart. Det finnes neppe andre pasientgrupper som behandles på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå