Gå til innhold

La oss realisere drømmene våres!


Optimist6

Anbefalte innlegg

Kjære alle mine med homo sapiens, :gjeiper:

Jeg håper dere kan vise litt tålmodighet og lese det jeg har å si. Takker på forhånd.

Det finnes krabber som det ikke er mulig å fange, de er raske og smarte nok til å slippe unna enhver krabbefelle. Likevel blir det fanget tusenvis av disse krabbene hver dag, fordi de besitter en spesiell egenskap som mennesker også har.

http://www.mikezulu.com/kcrab.jpg

Krabbefellene består av et nettingbur med et hull øverst. Krabbemat plasseres i buret, og buret senkes i vannet. En krabbe kommer forbi, klatrer ned i buret og begynner å spise av maten. En annen krabbe følger etter. Så kommer en tredje. Det er krabbenes lykkedag. Nam….nam.. Til slutt er alt maten i buret borte.

Krabbene kunne nå lett ha klatret opp langs siden av buret og ut gjennom hullet, men de gjør det ikke. De blir der hvor de er. Andre krabber kommer ned i buret og ender opp med dem, lenge etter at krabbe maten er borte. Til slutt er buret fullt.

Skulle en av krabbene innse at det ikke er noen grunn til å bli i buret lenger og forsøke å komme seg ut, vil de andre krabbene gå sammen om å stoppe ham. De vil dra ham ned fra siden av buret. Hvis han ikke gir seg, vil de rive av ham klørne. Hvis han likevel ikke gir seg, vil de drepe ham.

Flertallets makt sørger for at krabbene holder seg i buret.

Etter hvert blir buret trukket opp.......g da er krabbene klare for middag.

Noen som skjønner hva jeg prøver å fortelle her?

Vel… hovedforskjellen mellom disse krabbene og oss mennesker er at krabbene lever i vann og vi lever på land. Alle vi som har og har hatt store drømmer som ønsker å realisere det har sikkert opplevd at vi befinner oss i en slik bur.

Jeg snakker nemlig om menneskelige krabber som skal gi oss alle mulige grunn for at vi ikke kan klare å nå drømmene våres.

F.eks hvis du drømmer å starte for deg selv, vil du høre slike ting : ”du har ikke erfaring, du har ikke nok talenter, du er ikke psykisk sterk nok, markede er for tøft, det er mange konkurrenter, ingen andre har klart det hvordan skal du klare det osv…”Tilegg til at de gjør det vanskelig for oss å komme oss ut av buret, skaper de frykt. Frykten av å faile, menneskenes største hinder for å lykkes.

Disse menneske må vi som ønsker å realisere drømmene våres prøve unngå. De liker ikke at andre prøver å realisere drømmene, fordi det minner dem bare om hvor langt de er fra å realisere sine egne !!

Nå som disse menneskelige krabbene ikke befinner seg her på forumet, (forhåpentlig vis)utfordrer alle til å dele drømmene dere her og som dere helst vil realisere.

La oss inspirere hverandre til å bli sterkere for å realisere det vi har på hjertet ! Og vinne over disse krabbene….

Det jeg drømmer om og som jeg kommer til å realisere. Er å bli økonomisk uavhengig, slik at jeg kan hjelpe mine nærmeste til å nå sine måle. Hjelpe individuelle barn i u land som virkelig trenger hjelp for å komme seg videre.

Din tur nå…

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Woho! Jeg vet ikke hva slags piller du går på, men håper du kan fortelle oss det. Skal på fest i morgen. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Child of nature

Woho! Jeg vet ikke hva slags piller du går på, men håper du kan fortelle oss det. Skal på fest i morgen. :jepp:

Må det være piller og dop innblandet for å ha kreative tanker? Eller kan man faktisk ha geniale og kreative/orginale tanker uten å være påvirket av noe?

Tro det eller ei...man kan være filosof uten å være påvirket av snodige stoffer eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Child of nature

Ingen andre som tør å dele drømmene sine ???

Har en drøm om at folk skal begynne å respektere hverandres tro/livssyn bedre, uten å dømme.

Ellers drømmer jeg om å kunne leve av hobbyen min en dag, som kunstner!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en drøm om at det skal bli mindre woo. Men det ser ikke ut til at den skal bli realisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en drøm om at folk skal begynne å respektere hverandres tro/livssyn bedre, uten å dømme.

Ellers drømmer jeg om å kunne leve av hobbyen min en dag, som kunstner!

:)

Det er 100% mulig ! du må bare utvikle talentene dine og sørge for at du klarer å holde fokus på måle ditt. Send meg gjerne noen bilder av kunstene din via privat melding, jeg er nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så inspirert at jeg satte på låta "Krabbeklo". :ler:

Jeg har mange drømmer:

Mer økonomisk frihet

Nytt husvære

Ny bil

Ny jobb

Mest av alt: Jeg vil bli flinkere til å bruke min kreativitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en drøm om at det skal bli mindre woo. Men det ser ikke ut til at den skal bli realisert.

Jeg har en drøm om at folk skal lære å innse at det fremdeles er innmari mye vi ikke vet eller forstår, istedet for å sette seg på sin høye hest og kalle alt man ikke kan forklare som woo.

Det blir litt dumt å avfeie ting man vet nada om, all den tid man faktisk ikke har nok interesse for emnene til å gidde og sette seg inn hva som foreligger av dokumentasjon på det forskjellige.

Men, men... det er den samme gamle visa omatt og omatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en drøm om at folk skal lære å innse at det fremdeles er innmari mye vi ikke vet eller forstår, istedet for å sette seg på sin høye hest og kalle alt man ikke kan forklare som woo.

Det blir litt dumt å avfeie ting man vet nada om, all den tid man faktisk ikke har nok interesse for emnene til å gidde og sette seg inn hva som foreligger av dokumentasjon på det forskjellige.

Men, men... det er den samme gamle visa omatt og omatt.

Jeg syns det er dårlig gjort å rakke ned på drømmene mine. Jeg har en drøm om at du ikke skal gjøre det i fremtiden. Og at det skal bli mindre woo, selvsagt. Woo er det man ellers kaller svada. Det er ikke ting man ikke forstår. Det er ikke okkult kunnskap. Det er sludder. Og i ganske mange tilfeller, svindel.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt er det bra å være positiv, men selvrealisering er en prosess som foregår kun inne i eget hode, og ingenting kommer av seg selv uansett hvor sterkt og inderlig man måtte ønske det så lenge man ikke gjør noe med det. Ingenting materielt kommer uten handling. Å være nytenkende, stole på egne valg og tørre å ta utfordringer er også verdifullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow så fantastisk innlegg ;) Herlig tankevekkende historie;) TAKK!!:)Og ikkje minst flott ønske!!

Ønsker meg å bli flinkere til å tiltrekke meg det jeg ønsker i livet, å se muligheter i stede for begrensninger;) Få bort de destruktive programmene i hjernen som jeg kjører på autopilot hver eneste dag! De skal overvinnes!

Har og et prosjekt om å få den ideelle drømmejobben for meg;) Er ikkje heilt sikker på hva det er enda, men det vil jeg få klarhet i:)

Takk for at det finns mennesker som deg!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wow så fantastisk innlegg ;) Herlig tankevekkende historie;) TAKK!!:)Og ikkje minst flott ønske!!

Ønsker meg å bli flinkere til å tiltrekke meg det jeg ønsker i livet, å se muligheter i stede for begrensninger;) Få bort de destruktive programmene i hjernen som jeg kjører på autopilot hver eneste dag! De skal overvinnes!

Har og et prosjekt om å få den ideelle drømmejobben for meg;) Er ikkje heilt sikker på hva det er enda, men det vil jeg få klarhet i:)

Takk for at det finns mennesker som deg!;)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere for å komme nærmere drømmene deres?

Jeg skriver skeptiske innlegg i respons på ting som jeg oppfatter som overtro og rein woo. På den måten håper jeg å bidra til en litt mer woo-fri verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...