Gå til innhold

Folk fra Stavanger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med fare for å bli dømt nord og ned vil jeg bare lufte en liten tanke.

Jeg har nå vært i Stavanger et par ganger nå, og jeg må si at jeg synes at folk i Stavanger generelt er veldig uhøflige, dette gjelder spesielt kunderservice i butikker. Det samme har jeg opplevd på diverse utesteder. Jentene "eier" liksom stedet og "ser ned" på oss som kommer uten-ifra. Liker ikke dere fra Stavanger turister??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med fare for å bli dømt nord og ned vil jeg bare lufte en liten tanke.

Jeg har nå vært i Stavanger et par ganger nå, og jeg må si at jeg synes at folk i Stavanger generelt er veldig uhøflige, dette gjelder spesielt kunderservice i butikker. Det samme har jeg opplevd på diverse utesteder. Jentene "eier" liksom stedet og "ser ned" på oss som kommer uten-ifra. Liker ikke dere fra Stavanger turister??

Er du østlending?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi liker turister, men vi liker ikke arrogante østlendinger!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg er enig med deg.

Har også opplevd at det å jobbe i Stavanger er like "ille". Stavangerfolk er generelt veldig seige og trege...og de er ganske uhøflige.

På alle utesteder tråkkes man ned av fulle nordmenn, som rølper "hvor er drinken din?!! Du må gå rundt med noe å drikke på, ellers er du kjedelig!!" , mens de ser i kryss med øynene sine. Mer dustete og harry mannfolk skal du lete lenge etter.

De som ikke er på byen er hjemme i familien - Stavanger er familienes by. Single folk bør dra til Oslo. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi liker turister, men vi liker ikke arrogante østlendinger!

:ler: bra sagt ... de bør jo bare holde seg på østlandet så kan de hyggelige østlendingene komme til oss.

Jeg jobber i et oljeselskap i Stavanger, sammen med folk fra hele landet. Og felles for alle er at de elsker byen, flere av dem har flyttet hit med hele familien sin - andre har funnet seg partner i Stavanger.

Utelivet i Stavanger er spesielt - og det er uhyre bra sier alle jeg kjenner enten de er østlendinger, trøndere, sørlendinger eller nordlendinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, får ikke håpe vi er slik alle? :sjenert:

Men det er nok litt forskjell fra plass til plass.. Alle jeg har møtt, synes stavangerfolk er veldig koselige. Men finnes jo noen sure her også :fnise: Jeg har ingenting imot innflyttere, bare koselig det :)

Jeg flyttet til oslo for et par år siden, og har ikke vært borti kaldere arbeidsmiljø.. Men fikk meg ny jobb, og der var det helt annerledes. Så det er forskjellig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stavanger er det mange folk med mye penger. Det er dyre hus og mengder av dyre biler. Det er lett å få jobb. Kanskje det er med på å å gjøre stavanger folk litt mer arrogante?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coarvi

Jeg er nordlending som har bodd i Stavanger i to år. La aldri merke til at de var uhøflige, jeg stortrivdes egentlig i Stavanger. Følte aldri at noen så ned på meg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at kundeservice i flere butikker er elendig, på sommer månedene er nesten alle vikarer og går på skole på si. Idioter hele gjengen!

Utelivet i Stavanger synes jeg er koselig, kan kun snakke for meg selv siden jeg er oppvokst her. Pleier av å til å gå ut på byen alene kun for det sosiale, ender alltid opp med å ha det rått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: bra sagt ... de bør jo bare holde seg på østlandet så kan de hyggelige østlendingene komme til oss.

Jeg jobber i et oljeselskap i Stavanger, sammen med folk fra hele landet. Og felles for alle er at de elsker byen, flere av dem har flyttet hit med hele familien sin - andre har funnet seg partner i Stavanger.

Utelivet i Stavanger er spesielt - og det er uhyre bra sier alle jeg kjenner enten de er østlendinger, trøndere, sørlendinger eller nordlendinger.

Stavanger er en liten, liten by som har trange smug. Single innflyttere vil møte på bibelbelte-mentalitet og jantelov, samt kun familier. Stavanger er familienes og kirkenes mekka. Kjedelig vestlandsvær og dyrt er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at kundeservice i flere butikker er elendig, på sommer månedene er nesten alle vikarer og går på skole på si. Idioter hele gjengen!

God service er totalt fraværende i hele Stavanger - folk er udugelige og sure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nordlending som har bodd i Stavanger i to år. La aldri merke til at de var uhøflige, jeg stortrivdes egentlig i Stavanger. Følte aldri at noen så ned på meg heller.

Det kommer selvsagt an på hvordan man oppfører seg selv. Mange østlendinger opptrer brautende og selvgode - da blir man møtt med holdninger som viser hva man mener om slike mennesker.

Er man hyggelig og imøtekommende så blir man møtt på samme måte. Ingen i Stavanger ser ned på innflyttere uten at de oppfører seg usympatisk selv ... og slik er det alle steder.

Stavanger er en by med masse tilflyttere så det er noe vi er vant til - de fleste innflyttere er heldigvis veldig hyggelige og høflige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utenfra, men har bodd i Stavanger i ti år. Jeg elsker denne byen! Ja, man treffer sure mennesker iblandt, men de finnes overalt. Jeg har stort sett truffet koselige og imøtekommende mennesker.

Været kan man desverre ikke gjøre noe med. Heller bo her og ha to-tre uker snø (utenom sist vinter da vi hadde 3 mnd.) og vår i mars/ april enn å bo andre steder der det er 5 mnd. snø og vår etter 17. mai!

Jeg liker også byen fordi det er nærhet til naturen. Vi har fjord og fjell rett utenfor og slipper å reise i timesvis for å fiske og gå i fjellet. Vi har også noen av norges vakreste sandstrender her.

Selve sentrum er lite og lett å bli kjent med og orientere seg i, og har alle tilbud en by bør ha m.t.p. butikker, ute- og spisesteder og aktiviteter. Det er en levende by og den er stadig i endring. Stavanger er ikke bare en familieby. Det er også studentliv her, pga. universitetet.

Jeg er ikke en av de som er "rik på olja, med dyre biler og svær villa på Egenes" og ikke kjenner jeg noen av dem heller. Jeg vet jo de finnes, det merkes desverre på boligprisene....

Jeg har ikke noe negativt å si om de besøkende i byen vår, eller østlendinger generelt. TS er gjerne en av de som har vært max uheldig ved sine besøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her..

Takk for god respons i tråden! Det er jo tydelig at det ikke bare er jeg som har denne oppfatningen av folk fra Stavanger.

Det er mulig jeg har vært max uheldig, men iom at jeg har vært der flere ganger nå tviler jeg på at inntrykket mitt er helt tilfeldig... Jeg vet at mange synes at østlendinger er høye på pæra- men jeg vil påstå at det er verre i Stavanger. Uten å sette alle i samme bås. Ang. servicen i butikker er jeg også enig at det mest sannsynlig er flest studenter som jobber der i sommerferien, men det får da være måte på!!

Ellers synes jeg at Stavanger er en nydelig by og det er selvsagt mye hyggelige folk der også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk fra Stavanger er hyggelige syns jeg. Også har de Norges mest sexy dialekt..

Takk, takk. :ler:

Ellers må jeg si meg enig i at det er en stor tendens til å dyrke både mammon og Gud i denne byen. Utenom det, så er de vel som folk flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange sure og uhøflige folk fra og i Stavanger-området. Sandnes er bare trist og harry.

Stavanger er veldig liten--og det er irriterende med sløve ungdommer som jobber i serviceyrker, når de ikke evner å gi god service, de er bare lame.

Ellers er folk stive som stokker og må drikke seg fulle for å tørre å se på noen. Tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange sure og uhøflige folk fra og i Stavanger-området. Sandnes er bare trist og harry.

Det er sure og uhøfelige folk fra alle byer og steder i Norge. Sandnes er vel egentlig bare et sted man reiser igjennom

Stavanger er veldig liten--og det er irriterende med sløve ungdommer som jobber i serviceyrker, når de ikke evner å gi god service, de er bare lame.

Liten tja det er den fjerd største byen om man regner folketall så når det kommer til innbygger tall så er ikke Stavanger liten, Er det areal størrelsen på Kommunen så ja da er Stavanger liten. Dårlig sørvis og sløve ungdommer som jobber i serviceyrker finner man i alle byer over alt i helle verden.

Ellers er folk stive som stokker og må drikke seg fulle for å tørre å se på noen. Tragisk.

Dette gjelder noen mennesker slike mennesker finner man over alt uanset by sted land

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavangerfolk er bare en karikatur av nordmenn generelt. Opprinnelige fattige folk med null kulturell kapital som har vunnet i lotto. Nyrike folk som enda ikke er kultiverte.

Det verste er jo at på tross av at de aller fleste som flytter til Rogaland fra andre deler av landet har høyere utdanning, så er Rogaland under landsgjennomsnittet når det gjelder nettopp høyere utdanning. De sløve ungene som fødes her med Norges verste - og ikke sexy som noen feilaktiv skrev lenger oppe - dialekt får jo betalt 800 000 for å vaske lugarene til de som tjener 1 000 000 for å klø seg i ræva. Mens folk fra resten av landet utvikler teknologien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...