hegejenta30 Skrevet 30. mars 2011 #1081 Del Skrevet 30. mars 2011 "Vente å se" er vel ikke det man ønsker å høre... men for hva du vet så kan det jo hende at frøkna finner på at hun har lyst å komme å hilse på i løpet av helga... Høres ut som om du har hatt en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #1082 Del Skrevet 30. mars 2011 Jeg må bare spørre de av dere som har peiling: når kommer permisjonspengene fra NAV inn? Burde ha fått dem nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 30. mars 2011 #1083 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) Jeg må bare spørre de av dere som har peiling: når kommer permisjonspengene fra NAV inn? Burde ha fått dem nå... Jeg aner egentlig ikke, for jeg får pengen fra arbeidsgiver, men ser her at de har utbetaling imorgen også, så kan jo hende de kommer da Du burde få de inn nå snart ihvertfall, i og med at de kommer etterskuddsvis, det jo er noen uker siden du gikk ut i permisjon. (Men ingenting overrasker meg med NAV, jeg har enda ikke begynt å få barnetrygd, fordi DE hadde klart å taste inn feil fødselsnummer i systemet Spent på om jeg får den imorgen.. ) Endret 30. mars 2011 av Jesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #1084 Del Skrevet 31. mars 2011 Hei alle sammen. Da ser det ut til at det blir aprilbaby på meg - hvis ikke må hun jammen skynte seg. Jeg må si at jeg ler hvis snuppa kommer i morgen. For 3-4 år siden dro mannen en spøk på sin mor 1. april. Han skrev meldinger til henne på MSN ca 23.30 på kvelden, der han svarte sin mor på en slik måte at hun skjønte at noe var galt. Hun ringte ham derfor opp og lurte på hva det var, og han legger ut om at det viser seg at jeg er gravid, og at han mener jeg har lurt ham. Han legger til at jeg har pakket sakene og dratt til min mor, og at forholdet vårt er over for hans del. Svigermor blir helt fra seg, og tilbyr seg å kjøre til ham med en' gang (hun vet forresten at jeg ikke går på p-pillene i denne perioden, pga medisinske årsaker). De snakker i telefonen lenge, og mannen er ganske god skuespiller. Da klokken nærmer seg midnatt, og svigermor insisterer på å komme å trøste ham, sier han "...du trenger ikke det, mamma, jeg klarer meg, jeg...APRILSNARR!" *klikk* sa det i andre enden. Svigermor la på, mannen og jeg holdt på å le oss skakke, og mannen ringte henne opp igjen etter en stund. Svigermor nektet å ta telefonen, hun var mildt sagt forbannet, og mannens stefar lurte på hva mannen min hadde sagt siden hun var så forbanna. Da mannen hadde forklart det, holdt stefaren på å le seg i hjel, og synes spøken var j*** bra. Mannen fikk snakket med svigermor til slutt, og hun innrømmet at det var en bra spøk, men hun synes den var på kanten, og forsikret oss om at hun skulle ta igjen neste år (...det glemte hun for øvrig). Men ja; hvis prinsesse-vil-ikke (ja, jeg har omdøpt henne litt) kommer til verden i morgen, da ler jeg godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 31. mars 2011 #1085 Del Skrevet 31. mars 2011 Prinsesse-vil-ikke Og for en april-spøk! Jeg tror jeg hadde blitt forbanna jeg og om noen hadde lurt meg på den måten... Håper frøkna slipper å ha bursdag 1.april... Når hun nå har vært inne i magen så lenge kan hun jo godt vente en dag ekstra! Har god tro på helga jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #1086 Del Skrevet 31. mars 2011 Nå er jeg ganske oppgitt Jeg ringte NAV for å høre om permisjonssøknaden min var ferdig behandlet snart, og han jeg snakket med kunne fortelle meg at jobben ikke har levert inntektsopplysningene mine enda - til tross for at NAV har purret på dem 2 ganger! Jeg spurte om det ikke holdt med de inntektsopplysningene NAV fikk fra jobb da jeg gikk sykemeldt, men det var visst noen tilleggsopplysninger der som også måtte inn. Jeg fikk beskjed om å ringe NAV igjen i morgen, og snakke med en bestemt avdeling. Pga. konflikt med arbeidsgiver, fikk jeg beskjed fra NAV da jeg leverte søknaden at jeg ikke trengte å skaffe disse opplysningene, det kunne NAV gjøre selv (jeg skrev også dette i søknaden). Jeg synes det er helt for jævlig hvis det nå viser seg at jeg må ta kontakt med jobb allikevel - de har ødelagt så mye for meg allerede. Er spent på hvordan dette løser seg, og hva de sier på NAV i morgen. Mannen kommer til å fly i taket når jeg forteller ham dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #1087 Del Skrevet 31. mars 2011 Og for en april-spøk! Jeg tror jeg hadde blitt forbanna jeg og om noen hadde lurt meg på den måten... Ja, det hadde jeg også tror jeg, men det var jo 1.april, da :gjeiper: ...og mannen ventet så lenge han kunne slik at svigermor forhåpentligvis hadde glemt at det var 1.april Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 31. mars 2011 #1088 Del Skrevet 31. mars 2011 Håper papirene dine kommer til NAV uten noe mer ork. Tipper det er gøy å ha bursdag 1. april, hehe... tanta mi har det og hun lider ikke. Ha en flott dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 31. mars 2011 #1089 Del Skrevet 31. mars 2011 Håper NAV kan komme med et bedre svar til deg imorgen! Kjedelig når ikke arbeidsplasser klarer å gjøre jobben sin... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #1090 Del Skrevet 31. mars 2011 Jeg kommer aldri til å føde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 31. mars 2011 #1091 Del Skrevet 31. mars 2011 Jeg kommer aldri til å føde Klart du gjør Skjønner at du er lei av å vente, men nå er det faktisk ikke mange dagene igjen til hun HELT sikkert kommer! Vet det er lett for meg å si, men prøv så godt dere kan å nyte den siste helga som bare dere to! Jeg angrer litt på at jeg ikke klarte å nyte den siste tiden som bare oss to! Og når snuppa di kommer er all denne ventinga glemt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 31. mars 2011 #1092 Del Skrevet 31. mars 2011 Slenger meg på deg Jesse sier, når hun endelig kommer har du glemt ventetiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 1. april 2011 #1093 Del Skrevet 1. april 2011 Både Jesse og Småkjekset er inne på noe her... Når snuppa endelig er ute så er ventetiden glemt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 1. april 2011 #1094 Del Skrevet 1. april 2011 Snikleser her Vil bare si som de andre; hun kommer! Helt sikkert! Men jeg vet at det ikke føles sånn for jeg har vært der selv. I all høyeste grad. Håper du får en fin dag. Se en film, spis noe godt, fantaser litt om den fine sommeren du skal ha med snuppa di! Hun er her aldeles snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 1. april 2011 #1095 Del Skrevet 1. april 2011 For en utrolig bra spøk! Hun kommer når du minst venter det, og 1.april hadde vært en bra dag Jeg vet hvordan det er med NAV og arbeidskonflikter, desverre er det slik at de må ha opplysningene på nytt og ikke kan bruke de gammle.. fødestøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 1. april 2011 #1096 Del Skrevet 1. april 2011 Heihei! Har sett deg i andre dagbøker jeg leser i, så ville bare si lykke til med fødselen! Skjer vel hvert øyeblikk nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 1. april 2011 #1097 Del Skrevet 1. april 2011 Sånn er fordelen med å jobbe i NAV De henter lett inn inntektsberegningene mine for å si det sånn Utbetaling av penger er enten 20 eller før den første, men jeg husker ikke i hodet nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 1. april 2011 Forfatter #1098 Del Skrevet 1. april 2011 Det har selvfølgelig ikke skjedd noe i natt heller Ja, jeg innrømmer det: jeg er litt lei av å gå gravid, men grunnen er ikke at jeg synes magen er i veien eller noe sånt, men rett og slett fordi jeg synes snuppa har vært inni magen lenge nok nå. Ifølge menstermin er jeg 13 dager over tiden, og det synes jeg er alt for mye. Jeg følger med på henne hver dag, for jeg ser helst at hun kommer ut nå, slik at jeg vet hvordan hun har det til enhver tid. Akkurat nå er mannen på en videregående skole for å holde en presentasjon, så det passer dårlig hvis noe skulle skje nå. Men han skal jo ikke være der hele dagen... Og til tirsdag skal han egentlig til Porsgrunn (himmel, jeg ble veldig usikker på hvordan det skrives..?) på møte, men da er jo overtidskontrollen. Men hvis hun kommer før det, så kan han alltids dra - er bare for en liten dag, og mamma har sagt hun kunne komme og hjelpe til hvis det trengs. Nå sitter jeg og spiser, og prøver å manne meg opp til å ringe NAV. Jeg forstår at de må ha inntektsopplysningene på nytt (dvs: jeg har lest det, og forstått at sånn er det bare, men jeg forstår virkelig ikke logikken i det!), men jeg kommer til å kreve av NAV at dette blir ordnet opp i idag, for jeg kan ikke gå rundt uten penger. Så får de enten ringe å purre på arbeidsgiver, ellers skal jeg ta en telefon til Utd.forbundet. Æsj, jeg er ikke noe flink til å fortelle hvor skapet skal stå... gruer meg. -- Tusen takk for kommentarer alle sammen, og velkommen til alle dere nye - veldig koselig med nye fjes i boka mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 1. april 2011 #1099 Del Skrevet 1. april 2011 Håper du fikk ringt NAV og fortalt de hvor skapet skulle stå! Eller at de i det minste kan være litt mer behjelpelig! til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 1. april 2011 #1100 Del Skrevet 1. april 2011 God helg. Håper papirrotet løser seg! *lokker litt på lille jenta i magen din* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå