Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv

~lillefot~

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, jenter: det her er bare juks :kjefte:

Takene i ryggen og magen har ikke tatt seg opp i det hele tatt - heller dabbet av. Er det dette som kalles maserier, tro?

Snakket akkurat med mamma i telefonen, og hun sa at jeg ikke kunne ha det mye vondt, for hun hadde ikke hørt det på meg :murvegg:

Da ble jeg litt småsur og sa at det kan gå 10 minutter mellom hver gang takene kommer, eller en time - det er ikke noe kontinuitet i dette. Dessuten sitter ikke jeg og hyler pga noen moderate menssmerter! (hvertfall ikke når jeg vet at dette kommer til å bli mye verre)

Jeg tror ikke jeg tør å satse på at snuppa kommer før den 5. april jeg (overtidskontroll da). Men mensterminen var jo den 19. mars, så jeg liker ikke tanken på at jeg skal gå mye over (selv om det er UL-terminen som gjelder, men den har ikke jeg stolt på at stemmer i det hele tatt).

Jeg skal som sagt til jordmor på onsdag - burde jeg ta opp dette da, synes dere? Kommer jeg i det hele tatt noen vei med det...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skader ikke å spørre Jordmor da. Det er jo det både hun og legen er der for underveis i svangerskapet - er det noe man lurer på så skal de kunne svare...

Så jeg ville definitivt spurt på onsdag - både angående takene og litt om dette med menstermin og UL termin som var så forskjellig, med tanke på overtidskontroll osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med innspurten, ikke lenge til nurket er på plass i armene dine. :)

:velkommen: hit og takk for det :)

--

Takene i rygg og mage forsvant nesten helt i går, og snuppa er aktiv som bare det. Jeg føler meg uggen i kroppen; ikke helt i tipp topp form. Forkjølelsen kom aldri, heldigvis - hadde bare litt vondt i halsen. Nå er det småkvalme og vondt i kroppen som gjelder. Men det er ikke så voldsomt, jeg bare merker meg at jeg ikke er 100%.

I dag kommer mamma for å holde meg med selskap. Vi hadde vel begge håpet at neste gang hun kom, så skulle snuppa være her, men den gang ei... Hun er nok veldig mammadalt den mageboeren min :rodmer:

Ønsker alle en fin-fin dag, og håper jeg snart kan skrive noe oppløftende i denne boka :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har mamma og jeg vært på en aldri så liten shoppingrunde. Jeg fant ikke noe som passet, da, men det kan jo endre seg i løpet av et par uker :lur: Vi spiste dessuten årets første is, og tok oss en kaffe på cafe'. Apoteket måtte også få besøk (jeg er så drittlei av å kjøpe urinprøve-glass nå :kjefte:) Etterpå dro hun meg med ut på tur - tror vi gikk i nærmere en' time. Gikk veldig rolig, da :jepp:

Mamma hadde forresten kjøpt mange morsomme knapper til meg (til baby bootiesene), samt masse stoff (sånn til å sy med, altså, ikke sånn annet...) så nå er det bare å tørke støv av symaskina igjen ;)

Mannens kusine fikk baby i dag morges - planlagt keisersnitt. Nå er jeg offisielt sist, og synes veeeeldig synd på meg selv :cry3: Føler meg som hun ene på "en unge i minuten" i går : "nej, jag vil inte!" Hun hørtes ut som en trassig 2-åring, og akkurat sånn føler jeg meg :gjeiper:

Mannen trøster meg så godt han kan, og sier at nå er det max 1 uke igjen. Han sier også at min svigerinne ikke kommer til å få sin baby før oss (hun har risikosvangerskap, og er i uke 30/31 nå, og de ville kanskje forløse henne i uke 32 - men det kan se ut til at de venter til uke 36).

I dag skulle jeg dessuten få lov til å få taco - mannen lurte på om de ville hjelpe på humøret. Taco hjelper mot alt :nigo:

Jeg vil forresten tipse dere om denne sjokoladen, den er knallgod (men svindyr): Freias Premium Fylt marsipansjokolade :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innom for å sjekke hvordan ting går her :)

Lykke til med det forestående!

:velkommen: hit, og takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg er her enda. Skal til jordmor kl 13 i dag.

Ikke så mye mer på hjertet foreløpig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Da er overtidskontroll bestilt på sykehuset: tirsdag kl 12.30.

Snuppa har det fint i magen, og mor er frisk. Jeg tok opp dette med at jeg er bekymret siden det er 6 dager mellom menstermin og UL-termin, og følte meg hørt og beroliget. Jordmor sa at det ikke var så mange dagene det var snakk om (jeg protesterte litt på det, da), og at jordmor fra sykehuset ville ha tatt meg inn til ekstra UL-sjekk nå hvis hun hadde synes at det trengtes. Jordmor på helsestasjonen leste opp det jordmor fra sykehuset har skrevet, og det stod at det var fint med fostervann, at babyen vokste som den skulle og var frisk. Hun sa videre at hvis jeg var noe som helst bekymret, så skulle jeg ringe henne eller føden med en' gang.

Jordmor fortalte litt om hva som kommer til å skje til tirsdag, og at det ikke var sikkert at snuppa kommer da heller - det kom an på om kroppen min responderte på pillene jeg ville få. Så da får vi bare gjøre det vi har blitt så gode på: vente og se...

--

Jeg har i hvertfall fått vært litt sosial i dag: først besøkte jeg ei venninne som bor i nærheten - så da fikk jeg meg en gåtur. Så, etter jordmorkontrollen, skulle mannen jobbe resten av dagen på jobb, så vi kjørte til byen. Klokken var da 14, og jeg tenkte at jeg ikke ville gå i byen alene i to timer, så jeg ringte min svigerinne. Hun kom etter en halvtime, så da fikk vi vindusshoppet litt og vært litt på cafe' også :)

Denne her må dere forresten se, katter er jammen morsomme:

Ha en fin dag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...