Gå til innhold

Vaskeekte menn

alltidusikker

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

Men det er ikke akkurat like moro når snøen laver ned over natta, og man må på jobben med bilen som fortsatt har sommerdekk!!

Du som ser så praktisk og fornuftig på alt, skulle selvfølgelig vært forutseende nok til å legge om dekk på bilen i tide. Det er høyst unormalt at snøen laver ned midt på sommeren :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Det er synd trådstarter ikke praktiserer nyere tids ord deling. Overskriften hadde blitt så mye kulere.

:ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som ser så praktisk og fornuftig på alt, skulle selvfølgelig vært forutseende nok til å legge om dekk på bilen i tide. Det er høyst unormalt at snøen laver ned midt på sommeren :ler: .

Ja, men ser du ikke at jeg er så forutseende at jeg tenker på det allerede nå :smoke: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ja, men ser du ikke at jeg er så forutseende at jeg tenker på det allerede nå :smoke: hehe

Fra tanke til handling kan det ta lang tid, jvfr. annet som er skjedd/ikke skjedd :lur: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tittelen på denne tråden er helt merkelig. Det finnes altså (Vaske-) ekte menn og det finnes menn som bare er menn. Dette var nytt for meg. Hvordan oppdager man vaskeekte menn da, hva kjennetegner dem? Kan du peke på dem på gata? Og en annen ting: hvis man først godtar dette skillet, hvorfor skiller man ikke tilsvarende mellom kvinner og ekte kvinner? For kvinner er det altså nok å være født som jente, vente noen år så vips er man en ekte kvinne, mens en mann må altså utmerke seg på noe vis for å være ekte mann? Latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er så, men det hender, rett som det er, at snøen beslutter å begynne å lave ned en uke eller to før det strengt tatt er lov å legge om. Så da står man der, og gjett hvem det er som da må finne frem jekk og vinterdekk og knele i snøsørpa for å få DEN jobben gjort. IKKE madammen, kan jeg forsikre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er så, men det hender, rett som det er, at snøen beslutter å begynne å lave ned en uke eller to før det strengt tatt er lov å legge om. Så da står man der, og gjett hvem det er som da må finne frem jekk og vinterdekk og knele i snøsørpa for å få DEN jobben gjort. IKKE madammen, kan jeg forsikre.

Jeg er ganske sikker på at det er derfor man skaffer seg barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det er det nok ikke, men da får jo du en ypperlig anledning til å være læremester, så neste gang skifter madammen dekk :ler: . Og det at det ikke er lov å legge om før en fastsatt dato, gjelder piggdekk. Piggfrie dekk kan man legge over til nårsomhelst hvis været er usikkert og det kan være snø i luften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg må være uhyre treig, dette skjønte jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

barn = liten hjelper som kan ta drittarbeidet for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Det er ikke merkelig.

Jeg kan faktisk finne noe glede i å måke snø. Det føles godt å jobbe litt og føle at kroppen får gjort noe. Denne gleden er størst i begynnelsen av vinteren da, mot slutten kan jeg bli litt lei.

Å klippe gress har jeg gjort mye av, og det liker jeg. Det er veldig avslappende å bare sette på litt musikk på øret, og dytte rundt på en gressklipper. Har selv hatt sommerjobb med å klippe gress, og jeg synes det var en digg jobb. Når man drar fram en kantklipper blir det ekstra morra. Når jeg brukte motorsag for å felle trær koste jeg meg gløgg. (det var også en del av sommerjobben, og jeg gledet meg til å jobbe.)

Jeg kan også finne glede i å måke snø, klippe plenen, klippe hekken, male huset osv., av de samme grunner som deg - å kjenne at jeg bruker kroppen min. Og gleden over resultatet, en nyklipt hekk eller plen, en måket innkjørsel og et "nytt" hus. Når det gjelder dekkskifte så har jeg ikke noe problem med det men heldigvis så finnes det alltid en skoleklasse eller to som ønsker penger til en skoletur og som ved hjelp av voksne kan skifte dekkene for meg. :)

Husarbeid derimot er ikke fullt så gledelig, kan ha noe med at det må gjøres oftere og derfor blir kjedelig i lengden. Jeg liker resultatet, et rent og ryddig hus men jobben gjør jeg av plikt og ikke av glede.

En ekte mann er for meg en mann som ikke er så jævlig redd for at andre ikke skal se på han som en ekte mann hvis han gjør oppgaver som enkelte mener ikke ligger for en mann. Han innehar egne meninger og står for sine prinsipper, og behandler andre med rettferdighet og respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

....og menn sto da slettes ikke for alt fysisk arbeid, slå opp i historieboka di mann! Kysten f.eks var mennene ute på havet store deler av året, hvem pokker tror du bærte vann, passet gården og fikset fjøset?

Den biten glemmes ofte... menn jobbet på sjøen, enten som fiskere eller på skip som gikk på utlandet. De jobbet på jernbanen, la jernbanesviller og det er flere andre yrker som gjorde at menn var borte fra familien i lengre perioder. Og hva med den tiden hvor vi hadde husmenn, der måtte hele familien stå på for å få til føden og for å hjelpe til på gården de var husmenn under.

Før den tid ble menn sendt ut i diverse kriger, og kvinnene måtte ta jobben med å sørge for mat og at jorda ble dyrket osv. Idag er mange på oljeplattformer og mens mannen er der må kona stå for det som er hjemme, nytter ikke å vente med snømåkingen til han er tilbake.

50-tallet som noen menn sikler etter var bare en kort periode hvor mann og kone bodde sammen i nybygde blokkleiligheter o.l. og hadde klart fordelte oppgaver, han jobbet ute og hun jobbet hjemme. Det var kun den korte perioden hvor vanlige arbeiderkvinner kunne konsentrere seg kun om å stelle det lille hjemmet deres og ta vare på barna og mannen (først mannen og så barna). Det er bare å lese litt Oskar Braaten så ser man hvordan livet var for arbeiderfolket før i tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det nok ikke, men da får jo du en ypperlig anledning til å være læremester, så neste gang skifter madammen dekk :ler: . Og det at det ikke er lov å legge om før en fastsatt dato, gjelder piggdekk. Piggfrie dekk kan man legge over til nårsomhelst hvis været er usikkert og det kan være snø i luften.

Piggfritt er ikke noe for ekte mannfolk.

Ad kvinne og omlegging av dekk: Jeg HAR mange ganger luftet tanken om at i likestillingens navn hadde det sikkert ikke vært så dumt om hun la om selv en gang i blant (hun har jo tross alt egen bil) og at det dessuten kan være greit å kunne dersom man en vakker dag punkterer. Men dette utløste heftige avvisninger, rasjonaliseringer og raljering, hvorpå temaet etter hvert ble droppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg du har rett i. For jeg har lagt om dekk siden lenge før jeg var gammal nok til å kjøre selv. Det føles litt som... alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir lett fascinert av de mer hardbarka Lars Monsen-utgavene av XY, og det er rått med en som takler hardt arbeid og har alle speiderlærdommen intakt.

Jeg liker selv å være sterk nok og i god nok form til å takle de fleste oppgaver i kvardagen, men det handler lite om likestilling for min del. Interesse er nøkkelordet. Jeg finner det bare dørgende kjedelig å fikle med punkterte sykkeldekk, eller kikke under en bil. Det interesserer meg nada, og jeg løper mye heller bort til vaffelhjernet og finner fram heimelaga syltetøy. Jeg vet at det er nyttige og nødvendige egenskaper, men ikke søttan om det motiverer meg nok til å bare sette igang uten stort press. Å tenne bål i en bortgjemt dal, hogge ved, klippe gress, spikre, slipe lommekniven og bære tungt er derimot en nytelse, så det gjør jeg mer enn gjerne. Lite gir mer tilfredstillelse enn å få has på en vrang vedkubbe, men ditto det å lage en perfekt kringle, ha et skinnende bad eller det å ta på seg stegjern midtvinters.

Midt oppi dette så vet jeg at vi jenter har enormt behov for en mann som lar oss få tute av tåpelige ting innimellom og bli massert. Samtidig så smelter jeg totalt når jeg får oppleve at partner kan være like usikker han også, og at litt knaing på en sår muskel, sammen med en kopp kakao og et varmt kakestykke, gjør ham rørt.

Tror ikke menn har noe lett oppgave som sådan, fordi mange vil ha en blanding av Jamie Oliver-Lars Monsen-Ironman-George Clooney-Hulk, som også får oss til å le og som kan oppgradere en laptop eller tre.

Endret av bergans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det du egentlig mener, er at mann (ikke man) skaffer seg barn av denne grunn, og håper og ber om en sønn?

Ja, det er ikke dumt det faktisk å hjernevaske'n til å tro at det er moro å bytte dekk etc. ;) hehe

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En merkelig tråd dette her :

-er det definisjonen på vaskeekte menn vi er ute etter ?

isåfall for hvilken levetid ??? 2010 kontra 50-åra eller hva ??

Så er det diskusjoner om :

-blazere,piggdekk (piggfri eller ei), snømåking og en som liker porselen...... :ler:

Definisjonen er vel så enkel at mannsrollen er i betydelig endring i samfunnet, og som noen sier her : man kan idag leve ut a l l e

former for uttrykk man har i seg. Det skal være plass til alle mennesker i samfunnet og vi må godta og respektere. Kjønnsrollemønsteret har vært og er i endring. Mannen anno 2010 er ikke som mannen i 1950.

Et annet spørsmål er jo da selvsagt ; hva slags mann vil kvinner ha ? hva slags mann aksepterer de ? og hvilke egenskaper skal en mann ha ?

Gjennom en enkel rundspørring hos kvinner, så finner vi at de ønsker seg svært forskjellige menn. Det er gjennom deres definisjoner og preferanser om hva de synes er en god nok mann for hver enkelt(et slags tilnærmingsprinsipp).

Derfor er det så fint blitt plass til alle menn også i samfunnet, uansett om de samler på porselen eller ikke.

Alle menn har jo til en viss grad mye eller små feminine sider ved seg også, som da noen kvinner har blitt vant med å akseptere i dagens samfunn. Slik har da mannen endret seg med tiden som en mer hardbarka 1950 modell til en metromann anno 2010....

......tror jeg.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn og kvinner sine roller er laget for at de skal utfylle hverandre for artens beste.

Mange mannlige ulvearter legger seg på rygg, slikker andre ulver på munnen og klynker litt...dette for ARTENS BESTE...trelldom har vi mennesker hadd her i Norge og. Så disse rollene er ikke nedarvet i kjønnet vårt.

Slutt med denne sexismen og snakk for dere selv!

Ikke det jeg har noe imot masochistiske femi-kvinner... =)

Endret av Norna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...