Gjest Anjelika Skrevet 8. august 2010 #61 Del Skrevet 8. august 2010 Mote er ikke helt min greie da... Forstår det. Blazer er ikke det samme som dressjakke, og de skal heller ikke kombineres med hettejakke og hullete jeans. Jeg forstår ikke hva som er så mandig med å drite i hva man går i. At det er femi/homo å ha noen som helst teft når det gjelder klær høres bare ut som en dårlig unnskyldning for at man selv har null estetisk sans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 8. august 2010 #62 Del Skrevet 8. august 2010 (endret) Forstår det. Blazer er ikke det samme som dressjakke, og de skal heller ikke kombineres med hettejakke og hullete jeans. Jeg forstår ikke hva som er så mandig med å drite i hva man går i. At det er femi/homo å ha noen som helst teft når det gjelder klær høres bare ut som en dårlig unnskyldning for at man selv har null estetisk sans. Jeg skrev ikke at det var det samme. Jeg skrev at det var der det kom fra. Det er helt åpenbart at blazer ikke skal kombineres med hettegenser, å det var derfor jeg brukte akkurat det som eksempel. Jeg ser ofte gutter som går med den kombinasjonen. Jeg har ikke sagt at det er homofilt å like mote. Det er ikke galt å like mote, å det er ikke galt å være homofil. Har jobbet som smykkedesigner selv, noe som også kan se's på som en femi/homo jobb, så sånt bryr meg ikke det minste. Jeg har estetisk sans. Man trenger det for å få bachelorgrad i kunst. Her slenger jeg med et par tegninger, bare for å vise at jeg ikke tuller. http://sphotos.ak.fbcdn.net/photos-ak-sf2p/v159/129/64/714930432/n714930432_1954370_7785.jpg http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs094.snc1/4959_233673675432_714930432_7540608_489540_n.jpg (denne er, som du ser, ikke ferdig) Ingen av disse er noen mesterverk, men de viser at jeg er utdannet estetiker. Edit: Jeg forstår ikke helt sammenhengen med det å bry seg om mote, og det å ha estetisk sans. Forstår heller ikke helt hvorfor du svarer på den negative måten der. Var det fornærmende at jeg ikke liker Blazere? Hvis du fortsetter sån så komme hu her å tar deg! http://www.youtube.com/watch?v=ULuiP8CJ4SI&feature=related Endret 8. august 2010 av Yme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hard Ride Skrevet 8. august 2010 #63 Del Skrevet 8. august 2010 Edit: Jeg forstår ikke helt sammenhengen med det å bry seg om mote, og det å ha estetisk sans. Så enig. Som en eller annen en gang sa: mote er så stygt at de må forandre det hele tida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 8. august 2010 #64 Del Skrevet 8. august 2010 Så enig. Som en eller annen en gang sa: mote er så stygt at de må forandre det hele tida. Det var ikke helt sånt jeg mente det. Man kan fint ha estetisk sans, og feks lage flotte statuer, eller være arkitekt osv. uten å være moteintresert. Estetsisk sans har ikke noenting med moteinteresse å gjøre. De som lager klærne må ha estetisk sans, men de som bruker klærne trenger det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hard Ride Skrevet 8. august 2010 #65 Del Skrevet 8. august 2010 Det var ikke helt sånt jeg mente det. Man kan fint ha estetisk sans, og feks lage flotte statuer, eller være arkitekt osv. uten å være moteintresert. Estetsisk sans har ikke noenting med moteinteresse å gjøre. De som lager klærne må ha estetisk sans, men de som bruker klærne trenger det ikke. Det skjønte jeg også. Har jo sett nok av kunstnere som gir blaffen i mote Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 8. august 2010 #66 Del Skrevet 8. august 2010 Det skjønte jeg også. Har jo sett nok av kunstnere som gir blaffen i mote Okei, da tror jeg at jeg missforsto svaret ditt. På tide med natta vøtt hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 9. august 2010 #67 Del Skrevet 9. august 2010 Det var ikke helt sånt jeg mente det. Man kan fint ha estetisk sans, og feks lage flotte statuer, eller være arkitekt osv. uten å være moteintresert. Estetsisk sans har ikke noenting med moteinteresse å gjøre. De som lager klærne må ha estetisk sans, men de som bruker klærne trenger det ikke. Jaja, motesans da. Eller estetisk sans når det gjelder klær. Jeg bare slengte ut et bredt begrep, trodde det var åpenbart at det var rettet mot klær og ikke tegninger og statuer. Jeg kjenner da også kunstnere som ser ut som dass Men jeg kjenner også en god del som både kan male, sy, innrede hjemmet sitt pent og kle seg pent. I bunnen ligger jo bare en elementær lære om form og farger, at man har øye for estetikk og sammenhengende helheter - ikke nødvendigvis motene og trendene. Men man må jo såklart ha en interesse for det også, noen bryr seg bare ikke. Det er lov å ikke ha denne interessen, men å slå seg på brystet med at man ergo er Mann og alle andre ikke er det blir litt bak mål. Det var det som var poenget, og den var egentlig rettet mot sånne folk generelt ikke deg om du ikke er sånn Yme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strenge Frk.Gerd Skrevet 9. august 2010 #68 Del Skrevet 9. august 2010 Jeg anser ikke menn som behandler andre som dritt som ekte Menn, med diger M. Det er fullt mulig å være ekte Mann (alpha om du vil), inneha egne meninger og stå for sine prinsipper, og likevel behandle andre med rettferdighet og respekt. Det jeg derimot synes er småkjipt er når menn oppfører seg som dramaqueens. Dvs. Man tar en bagatell, blåser det opp, lager rabalder og analyserer.. uten å ville slippe tak bagatellen før man har virkelig fyrt godt opp i denne oppkonstruerte dramaen...Evnt gjør dumme ting på trass for å vise et poeng for å ytterligjøre drama. Evnt. bruk av manipulasjon på jentete vis blir jeg oppgitt av. Et eksempel var når to kompiser av meg (i utlandet vel å merke.. så de var ikke norske) kranglet...istedet for at den ene kompisen sa ifra til fyren på en skikkelig måte la han en slagplan for hvordan han skulle manipulere seg til en hevn og spre et rykte om fyren .. ved å fortelle alle jenter at han var løs på tråden o.l. Helst ville han forsøke å ødelegge et potensiell romantisk forbindelse kompisen hadde.. og analyserte i det vide og brede hvordan han kunne hevne seg best på han.. Jeg stoppet han, selvsagt.. hadde aldri hørt noe så bak mål noensinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosemor Skrevet 9. august 2010 #69 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Det er en myte at ekte menn LIKER å legge om dekkene på bilen, eller at vi digger å måke snø. Vi gjør ikke det, og skulle mer enn gjerne overlate det til partneren, om det ikke var for at kvinner ofte Er det en myte at ekte menn foretrekker å bytte dekker to ganger i året, og måke snø/klippe gress, framfor å gjøre husarbeid innomhus også? Jeg har vært gift i mange år, og jeg bytter dekk, måker snø, klipper gress når jeg må, men når mannen er hjemme insisterer han på at det er hans jobb. Det kan ikke være en annen grunn til insisteringen enn at han ønsker å gjøre det, og grunnen til at han ønsker å gjøre det må enten være at han liker jobben, eller at han vil slippe å gjøre noe annet. Endret 9. august 2010 av Rosemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 9. august 2010 #70 Del Skrevet 9. august 2010 Er det en myte at ekte menn foretrekker å bytte dekker to ganger i året, og måke snø/klippe gress, framfor å gjøre husarbeid innomhus også? Jeg har vært gift i mange år, og jeg bytter dekk, måker snø, klipper gress når jeg må, men når mannen er hjemme insisterer han på at det er hans jobb. Det kan ikke være en annen grunn til insisteringen enn at han ønsker å gjøre det, og grunnen til at han ønsker å gjøre det må enten være at han liker jobben, eller at han vil slippe å gjøre noe annet. Det finnes mange merkelige (mann)folk, så det er jo en viss mulighet for at han liker å gjøre det Men jeg vil faktisk tro at det som er viktigere for ham, er at han syns det er flaut at du gjør slike "manneoppgaver" og ikke han når han er hjemme. Dessuten har han jo da en god unnskyldning til å snike seg unna litt husarbeid innomhus også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosemor Skrevet 9. august 2010 #71 Del Skrevet 9. august 2010 Det finnes mange merkelige (mann)folk, så det er jo en viss mulighet for at han liker å gjøre det Men jeg vil faktisk tro at det som er viktigere for ham, er at han syns det er flaut at du gjør slike "manneoppgaver" og ikke han når han er hjemme. Dessuten har han jo da en god unnskyldning til å snike seg unna litt husarbeid innomhus også Nå ja, han liker vel ikke å måke snø i -20 og kraftig vind, men han liker å bruke kroppen sin, og grunnen til at han insisterer ligger vel heller der, enn at han er flau over at jeg gjør "manneoppgaver". Han har i alle fall ingen problemer med at jeg gjør "manneoppgaver" ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hard Ride Skrevet 9. august 2010 #72 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Det finnes mange merkelige (mann)folk, så det er jo en viss mulighet for at han liker å gjøre det Men jeg vil faktisk tro at det som er viktigere for ham, er at han syns det er flaut at du gjør slike "manneoppgaver" og ikke han når han er hjemme. Dessuten har han jo da en god unnskyldning til å snike seg unna litt husarbeid innomhus også Det er ikke merkelig. Jeg kan faktisk finne noe glede i å måke snø. Det føles godt å jobbe litt og føle at kroppen får gjort noe. Denne gleden er størst i begynnelsen av vinteren da, mot slutten kan jeg bli litt lei. Å klippe gress har jeg gjort mye av, og det liker jeg. Det er veldig avslappende å bare sette på litt musikk på øret, og dytte rundt på en gressklipper. Har selv hatt sommerjobb med å klippe gress, og jeg synes det var en digg jobb. Når man drar fram en kantklipper blir det ekstra morra. Når jeg brukte motorsag for å felle trær koste jeg meg gløgg. (det var også en del av sommerjobben, og jeg gledet meg til å jobbe.) Endret 9. august 2010 av Hard Ride Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 9. august 2010 #73 Del Skrevet 9. august 2010 Nå ja, han liker vel ikke å måke snø i -20 og kraftig vind, men han liker å bruke kroppen sin, og grunnen til at han insisterer ligger vel heller der, enn at han er flau over at jeg gjør "manneoppgaver". Han har i alle fall ingen problemer med at jeg gjør "manneoppgaver" ellers. Nei, folk er forskjellige som sagt. Jeg syns faktisk at det er flaut hvis dama gjør "mine" oppgaver (som mann). Altså hvis jeg har muligheten til å gjøre dem. Men gjør vi dem i sammen så blir det annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 9. august 2010 #74 Del Skrevet 9. august 2010 Det er ikke merkelig. Jeg kan faktisk finne noe glede i å måke snø. Det føles godt å jobbe litt og føle at kroppen får gjort noe. Denne gleden er størst i begynnelsen av vinteren da, mot slutten kan jeg bli litt lei. Å klippe gress har jeg gjort mye av, og det liker jeg. Det er veldig avslappende å bare sette på litt musikk på øret, og dytte rundt på en gressklipper. Har selv hatt sommerjobb med å klippe gress, og jeg synes det var en digg jobb. Når man drar fram en kantklipper blir det ekstra morra. Når jeg brukte motorsag for å felle trær koste jeg meg gløgg. (det var også en del av sommerjobben, og jeg gledet meg til å jobbe.) Joda, så lenge man har god tid og ingenting bedre å gjøre, så er det helt greit det. Hagearbeid er absolutt ikke av det verste man kan gjøre. Men det er ikke akkurat like moro når snøen laver ned over natta, og man må på jobben med bilen som fortsatt har sommerdekk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosemor Skrevet 9. august 2010 #75 Del Skrevet 9. august 2010 Nei, folk er forskjellige som sagt. Jeg syns faktisk at det er flaut hvis dama gjør "mine" oppgaver (som mann). Altså hvis jeg har muligheten til å gjøre dem. Men gjør vi dem i sammen så blir det annerledes. Vi gjør også de fleste "manneoppgaver" sammen (maling, snekring, måking osv), men han synes ikke det er flaut at jeg står 8 m opp på veggen for å male huset, hvis han ikke har anledning til å være med. Han liker å være "ridderen", men er er veldig glad for at han kan velge å være det, og ikke måtte være "den reddende engel" fordi "prinsessen" er så hjelpesløs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 9. august 2010 #76 Del Skrevet 9. august 2010 Vi gjør også de fleste "manneoppgaver" sammen (maling, snekring, måking osv), men han synes ikke det er flaut at jeg står 8 m opp på veggen for å male huset, hvis han ikke har anledning til å være med. Han liker å være "ridderen", men er er veldig glad for at han kan velge å være det, og ikke måtte være "den reddende engel" fordi "prinsessen" er så hjelpesløs. Javisst, det er jo akkurat sånn som jeg ser på det dette - med andre ord godt samarbeide Og da er det jo ikke noe i veien for at han kan hjelpe deg litt med husarbeidet inne også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosemor Skrevet 9. august 2010 #77 Del Skrevet 9. august 2010 Og da er det jo ikke noe i veien for at han kan hjelpe deg litt med husarbeidet inne også Han hjelper ikke til inne, han gjør sin del. Fordelingen som vi, sammen, har kommet fram til, er ca 70-20-10, der jeg gjør 70%, han gjør 20%, og barna gjør de siste 10%. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 9. august 2010 #78 Del Skrevet 9. august 2010 Han hjelper ikke til inne, han gjør sin del. Fordelingen som vi, sammen, har kommet fram til, er ca 70-20-10, der jeg gjør 70%, han gjør 20%, og barna gjør de siste 10%. Ja, antar da at det er fornuftigst for dere. Hvor mye man gjør vil hovedsaklig avhenge av jobbsituasjonen som jeg ser det. Er man der og noe trengs å gjøres, så kan man jo flytte seg opp av sofaen etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 9. august 2010 #79 Del Skrevet 9. august 2010 Jaja, motesans da. Eller estetisk sans når det gjelder klær. Jeg bare slengte ut et bredt begrep, trodde det var åpenbart at det var rettet mot klær og ikke tegninger og statuer. Jeg kjenner da også kunstnere som ser ut som dass Men jeg kjenner også en god del som både kan male, sy, innrede hjemmet sitt pent og kle seg pent. I bunnen ligger jo bare en elementær lære om form og farger, at man har øye for estetikk og sammenhengende helheter - ikke nødvendigvis motene og trendene. Men man må jo såklart ha en interesse for det også, noen bryr seg bare ikke. Det er lov å ikke ha denne interessen, men å slå seg på brystet med at man ergo er Mann og alle andre ikke er det blir litt bak mål. Det var det som var poenget, og den var egentlig rettet mot sånne folk generelt ikke deg om du ikke er sånn Yme Ja, okei. Jeg trodde plutselig at jeg fikk kjeft for å ikke like Balzere jeg, så jeg skjønte ikke helt hva som skjedde Da slipper du hvertfall å bli spist av hu lille blekksprutjenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Transmogrifier Skrevet 9. august 2010 #80 Del Skrevet 9. august 2010 Det er synd trådstarter ikke praktiserer nyere tids ord deling. Overskriften hadde blitt så mye kulere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå