Gå til innhold

Vaskeekte menn

alltidusikker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Menn er da menn så lenge de har penis.

Hvilke egenskaper man verdsetter i en partner er en annen sak, men jeg deler det ikke inn i maskulint/feminint.

At det å samle på krystall og porselen ikke er en spesielt kul hobby er jeg enig i da :fnise: Men en kvinne med samme interesse ville kanskje sett det som et pluss? Akkurat som jeg ser på det som et pluss at han er interessert i klær siden jeg er det. At det liksom er "feminint" bryr meg midt i øyet.

Synes det er bra at det falske skillet mellom feminine og maskuline ting viskes ut mer, sånn at folk er frie til å leve ut alle sidene av seg selv.

Godt sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Der er jeg helt uenig. Mannfolk bør samle på verktøy og friluftsutstyr. Og selvsagt fikse innretninger til bruk på kjøkkenet. Men det er jo en slags verktøy. Krystall blir bare helt feil.

Jeg er mann. Du har null niks og ingenting med hva jeg bør eller ikke bør samle på. Så hold godt kjeft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann. Du har null niks og ingenting med hva jeg bør eller ikke bør samle på. Så hold godt kjeft!

Hvis du hadde vært en mann, så hadde du ikke gjemt deg bak "anonym bruker" når du tok bladet fra munnen. Du er enten en pingle, en metroseksuell femikladd eller et kvinnfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde vært en mann, så hadde du ikke gjemt deg bak "anonym bruker" når du tok bladet fra munnen. Du er enten en pingle, en metroseksuell femikladd eller et kvinnfolk.

.... og jeg hadde tatt en metroseksuell mann fremfor en mannemann som slår seg på brystet og mener seg ikke anonym bare fordi han har en profil.

Man blir verken mer eller mindre Mann av å ha en pokkers ANONYM profil (og da sikter jeg til registrerte brukeres profiler, som er anonyme like herlig) på ett diskusjonsforum for kvinnfolk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde menn var menn og damer var damer. Når jeg da skriver dette ser jeg bort fra de homofile som jeg antar er litt av begge deler, sånn alt etter som. Men jeg har ingenting i mot homofile jeg, kunne gjerne ha stått på barrikadene og kjempet for deres rettigheter for å bevise det.

Nå tror jeg ikke dette lenger, tror heller at menn er en utdøende raser og at vi damer snart er avspist med bare metroseksuelle menn. Menn med myke sider men en tøff innside. Jeg liker menn med stor m, macho menn. Kanskje jeg er gammeldags?

Bra innlegg.

Jeg er neppe knullematerialet ditt, for å si det sånn, men du legger også opp til en diskusjon om hvilke sider du tenner på i menn, og hvordan dette ytrer seg i praksis.

Jeg vil tippe at du liker menn som er dominerende, både i språk, vilje, ledertyper, typer som tar føringen, er veldig trygge på seg selv, kanskje søker du en pappaperson.

Jeg driter vel egentlig i deg, og for min del må du ta rennefart å dø i helvete, på lik linje med resten av verdens machomenn, men inntil da leser jeg gjerne flere beskrivelser av hva som skaper en idealmann i dine øyne. Jeg ser først og fremst på machomenn som autoritære, brutale drittsekker og overgripere som bryter grunnleggende former for gjensidighet og respekt. Kanskje ser vi her den glidende overgangen til bad boy - fetisjen mange damer har.

Endret av Transmogrifier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier her er at mannen og kvinnen bør dele 50/50 på huslige oppgaver, BORTSETT fra visse tradisjonelt mannlige oppgaver som snømåking og dekkskift. Så mye for lik arbeidsdeling, hahaha! Hva om han sier: lik arbeidsfordeling, BORTSETT fra tradisjonelle kvinneoppgaver som renhold, oppvask og klesvask? Ikke det, nei? Akkurat.

Ja ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.... og jeg hadde tatt en metroseksuell mann fremfor en mannemann som slår seg på brystet og mener seg ikke anonym bare fordi han har en profil.

Man blir verken mer eller mindre Mann av å ha en pokkers ANONYM profil (og da sikter jeg til registrerte brukeres profiler, som er anonyme like herlig) på ett diskusjonsforum for kvinnfolk!

Det er nok helt i sin orden, for jeg tror knapt jeg ville vært interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg betviler mannens ubestridte posisjon som den sterkeste og tøffeste av kjønnene, har med en episode som skjedde i går kveld. Jeg satt da og chattet med en mann fra Sukker. Han forteller meg at han har en myk side, jeg kjenner at håra reiser seg litt på ryggen min og usikkerheten vokser. Videre sier han at han samler på noe, men må begrense seg på grunn av plassmangel. Det første som slår meg er at han samler på bamser, myke og store. Feil! Krystall og porselen. Han samler på krystall og porselen! Han liker best juleserviset sitt. Den eneste kommentaren jeg kunne komme på mens jeg satt der lamslått var; ”såpass”. Etterfølgende kom forsikringer om at han hadde tøffe sider også. Det er bare det at i denne sammenhengen hjelper det forsvinnende lite når porselenet og krystallen står der og blinker i bakgrunnen.

Versegod neste!

:skratte: :skratte:

Vel, den er sær da. Skikkelig sær. Og når juleservicet er favoritten, vel...!! :fnise:

Uansett, så er jeg ikke spesielt glad i machomenn, men jeg liker slike sportslige, kjekke menn, som verken er for feminine, eller for macho. En god blanding. Litt "mann" må de være selvklart.

Andre menn blander ofte macho med badboys. Badboys kan jeg fint klare meg uten.

Ellers er jeg enig med aline. Disse gorillamennene som slår seg på brysetet er ikke min stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, men da er vi vel egentlig enige, tror jeg.

Jeg ser på megselv som en ganske slaskete type, å jeg går jo i jeans, skjorter osv, så når folk nevner pynt for meg, så tenker jeg blesere, dresser osv... For min del hører dress til i spesielle anledninger, så folk som går med det til vanlig pynter seg for mye :P

Bleser er dressjakke, å det hører ikke hjemme i noen andre sammenhenger. For meg blir det som å ha en ballkjole og jeans.

Det er mange som i sitt arbeid må bruke dress, uten at de er jålete/femi for det.

Hvordan mener du at Blazer ikke hører hjemme i andre sammenhenger? Hvilken sammenhenger snakker du om?

Endret av Frk Snasen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok helt i sin orden, for jeg tror knapt jeg ville vært interessert.

Den tror jeg er toveis du, så vi er nok lykkelige uten hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hard Ride

For det første vil jeg påstå at man må ha mer enn en penis for å bli kalt en mann. En penis gjør deg kun til en gutt.

En mann har i min verden en evne til å ta vare på seg selv og dem rundt ham. En mann har evnene til å overleve, selv når ting blir vanskelig.

Det handler om å utvise modenhet, ta ansvar for egne handlinger, og det er også viktig å presentere seg selv som en relativt maskulin person. Man kan sikkert nevne masse lignende ting...

Om en mann vil samle på te-servis går det faktisk an, men det kommer an på hvordan han gjør det. Når den kisen fra sukker fortalte deg at han samlet på noe slikt skapte du sikkert noen bilder inne i hodet ditt av en litt feminin type.

Personlig føler jeg at det var en tabbe av ham å avsløre interessen sin slik over nettet hvor det er lett å misforstå ting. Men det går fortsatt an for en mann å rett og slett ha en slik samling hjemme, uten at det trenger å bety noe mer. Man tar rett og slett å sier "her er samlingen min. Jeg liker den, det er en hobby, og det er bare noe jeg bedriver på fritiden. No big deal".

Som en mann synes jeg det er viktig å ha en viss kontroll på typiske "mannlige oppgaver". Hvis ting skjer vil folk se til mannen og forvente visse ting. Skal han da stå der og se dum ut, eller gjøre noe med det? Med mannlige oppgaver mener jeg sånn typiske ting som å skifte dekk når bilen punger osv.

Noen her pekte ut at folk som følger kjønnsroller var "sauer", fordi de gjorde typiske "macho" ting. Det er jeg uenig i. Det det er snakk om er å være en mann med en viss dybde, karakter og integritet.

Ang. sauer synes jeg også det kan være verdt å nevne begrepet sheeple. Det er et skikkelig lurt ordspill på mellom sheep og people. Clever, I know! Hva har hendt med det moderne samfunnet? Jo, mange av oss har faktisk utviklet seg til å bli pingler. Mener ikke å fornærme folk, men samtidig tror jeg faktisk noen leser dette og tenker "visst faen". Samfunnet vi lever i i dag har gjort mange ting lettere for oss. Det er et fantastisk samfunn, og Norge er sannsynligvis på høyden av hva levestandarden noensinne kommer til å være her i landet. Husk at oljefondet varer ikke evig. Levestandarden kan etter min mening kun gå ned etter dette.

Sheeple er mennesker som glemmer alt annet, og bare lever i denne boblen av luksus. De vet ikke hva de skal gjøre om de må tilpasse seg til noe drastisk annerledes.

Mange er så vant til å leve i velferdssamfunnet at de har glemt viktigheten av hva det vil si å være en mann. De glemmer at den mannlige rollen ikke bare er tull, det er faktisk en rolle som har utviklet seg hvor folk ikke hadde det så lett og trengte vaskeekte menn.

Kort sagt: Ja, vi menn har mye å lære av menn på 50-tallet.

Men menn var enda hardere før den tid. Mennene på 50-tallet hadde mye å lære av dem som levde da landet vårt var splitter nytt.

Jeg har selv lest "with the old breed", en bok som handler om stillehavskrigen, men den fungerer også som en god påminnelse om at menn bør alltid se tilbake i tid på dem som kom før dem. De har de mye å lære av.

Endret av Hard Ride
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en myte at ekte menn LIKER å legge om dekkene på bilen, eller at vi digger å måke snø. Vi gjør ikke det[...]

Det stemmer. Hva faen er det med å LIKE å måke snø eller legge om dekk på bilen(e)! Det er bare pes! Skal man like dette, så må man være hjernedød. Noe en del sikkert er.

Tenker alltid på de heldige folkene i mer beboelige land der man ikke har denne jævla snøen, isen, mørket og kulda, og dermed ikke trenger å legge om dekkene heller!

Heldigvis er det i hvert fall fortsatt noe som skal likne på sommer ennå.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort sagt: Ja, vi menn har mye å lære av menn på 50-tallet.

Men menn var enda hardere før den tid. Mennene på 50-tallet hadde mye å lære av dem som levde da landet vårt var splitter nytt.

Jeg har selv lest "with the old breed", en bok som handler om stillehavskrigen, men den fungerer også som en god påminnelse om at menn bør alltid se tilbake i tid på dem som kom før dem. De har de mye å lære av.

Så du mener at såkalte ekte menn syns det er artig å være med i en krig?

Det finnes riktignok en relativt stor andel av menn som sikkert syns det, men problemet er at krig ikke akkurat er særlig positivt.

Mange menn er rett og slett for aggressive. Noe som da fort går utover kvinner og barn i et parforhold.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hard Ride

Det stemmer. Hva faen er det med å LIKE å måke snø eller legge om dekke på bilen(e)! Det er bare pes! Skal man like dette, så må man være hjernedød. Noe en del sikkert er.

Tenker alltid på de heldige folkene i mer beboelige land der man ikke har denne jævla snøen, isen, mørket og kulda, og dermed ikke trenger å legge om dekkene heller!

Så du mener at såkalte ekte menn syns det er artig å være med i en krig?

Det finnes riktignok en relativt stor andel av menn som sikkert syns det, men problemet er at krig ikke akkurat er særlig positivt.

Gjør du kun det du synes er artig? En del av det å være en ordentlig mann er å gjøre ting selv om det er det siste du har lyst til å gjøre akkurat da. Og klaging hører ikke hjemme noe sted!

Hvis snø har fylt opp oppkjørselen din måker du den bort så du kan kjøre bilen din.

Hvis fienden må stoppes er det plikten til unge friske menn å stå i mot dem som vil folket ditt vondt. Hvem skal ellers kjempe? Kvinner?

Mange menn er rett og slett for aggressive. Noe som da fort går utover kvinner og barn i et parforhold.

Det å være en maskulin mann handler ikke om vold, din løk. En ordentlig mann slår ikke kvinner og barn. Det er der karakter og integritet kommer inn.

Hvis du er en voksen mann er det jammen på tide å vokse opp.

Endret av Hard Ride
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Hard Ride: Er det ikke litt selvmotsigende å først ramse opp en del forventinger og mønstre en mann skal tilpasse seg og følge, for så å hevde at dette ikke er å være en sau?

Problemet med såkalte sheeple er ikke at de ikke hadde hatt evnen til å tilpasse seg en omstilling, det er nettopp det at de alltid tilpasser seg hva enn omverdenen forteller dem de skal gjøre. En som ikke er det, eller en mann som ikke er pingle om du vil, er fra mitt perspektiv en mann som bryr seg en hel del mindre om hva samfunnet med sine foreldete kjønnsrollemønstre forventer av han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du kun det du synes er artig? En del av det å være en ordentlig mann er å gjøre ting selv om det er det siste du har lyst til å gjøre akkurat da. Og klaging hører ikke hjemme noe sted!

Hvis snø har fylt opp oppkjørselen din måker du den bort så du kan kjøre bilen din.

Har jeg sagt noe om at jeg ikke gjør det som jeg finner nødvendig å gjøre?

Min kommentar dreier seg om hva man faktisk LIKER - dvs. IKKE liker.

Hvis fienden må stoppes er det plikten til unge friske menn å stå i mot dem som vil folket ditt vondt. Hvem skal ellers kjempe? Kvinner?

Forsvare seg er en sak, men hva med de soldatene (menn) som angriper?

Det å være en maskulin mann handler ikke om vold, din løk. En ordentlig mann slår ikke kvinner og barn. Det er der karakter og integritet kommer inn.

Hvis du er en voksen mann er det jammen på tide å vokse opp.

Faktum er at vold i hjemmene langt ifra er uvanlig. Og som regel er det da menn som utøver denne volden. Disse er selvfølgelig ikke ekte mannfolk, men uansett er de menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hard Ride: Er det ikke litt selvmotsigende å først ramse opp en del forventinger og mønstre en mann skal tilpasse seg og følge, for så å hevde at dette ikke er å være en sau?

Problemet med såkalte sheeple er ikke at de ikke hadde hatt evnen til å tilpasse seg en omstilling, det er nettopp det at de alltid tilpasser seg hva enn omverdenen forteller dem de skal gjøre. En som ikke er det, eller en mann som ikke er pingle om du vil, er fra mitt perspektiv en mann som bryr seg en hel del mindre om hva samfunnet med sine foreldete kjønnsrollemønstre forventer av han.

Enig. En "sau" følger alltid etter flokken og innretter seg etter "lederen".

En skikkelig mann klarer å tenke selv, uavhengig av alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det stemmer. Hva faen er det med å LIKE å måke snø eller legge om dekk på bilen(e)! Det er bare pes! Skal man like dette, så må man være hjernedød. Noe en del sikkert er.

Heldigvis er det i hvert fall fortsatt noe som skal likne på sommer ennå.

Men Steinar da, for en språkbruk! Skamme seg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hard Ride

Problemet med såkalte sheeple er ikke at de ikke hadde hatt evnen til å tilpasse seg en omstilling, det er nettopp det at de alltid tilpasser seg hva enn omverdenen forteller dem de skal gjøre.

Det er jo det jeg sier. De har blitt for vant til velferdssamfunnet, teknologien og alt det andre vi har som gjør hverdagen veldig behagelig.

en mann som ikke er pingle om du vil, er fra mitt perspektiv en mann som bryr seg en hel del mindre om hva samfunnet med sine foreldete kjønnsrollemønstre forventer av han.

Det smarteste man kan gjøre er å la gamle foreldete ting som ikke fungerer ligge igjen, men det er MASSE som ikke er foreldet og som etter min mening aldri vil "gå av med mote". Man er en tosk om man ignorerer slikt fullstendig. Da vil man miste en viktig del av hva en vaskeekte mann innebærer.

Når jeg sier at menn kan lære av menn fra 50-tallet og lengre tilbake så mener jeg ikke at man skal tøffe seg og slenge kona si rundt som en filledukke og annen hulemann-oppførsel. Det handler om å ikke være en pingle, og ærlig talt så er en del av disse "modige mennene" som ignorerer gamle kjønnsmønstre pingler.

Mange har rett og slett ikke den robuste kvaliteten som folk hadde før.

Endret av Hard Ride
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hard Ride

Ramse opp forventninger og mønstre du liksom...

Det finnes uendelig med muligheter for individualisme selv om du "følger" hva jeg skrev. Det var noen VELDIG åpne retningslinjer.

Det er fullt mulig å ha moderne interesser og leve i dagens samfunn, men samtidig ikke gi slipp på hva det vil si å være en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...