alltidusikker Skrevet 5. august 2010 #1 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg trodde menn var menn og damer var damer. Når jeg da skriver dette ser jeg bort fra de homofile som jeg antar er litt av begge deler, sånn alt etter som. Men jeg har ingenting i mot homofile jeg, kunne gjerne ha stått på barrikadene og kjempet for deres rettigheter for å bevise det. Nå tror jeg ikke dette lenger, tror heller at menn er en utdøende raser og at vi damer snart er avspist med bare metroseksuelle menn. Menn med myke sider men en tøff innside. Jeg liker menn med stor m, macho menn. Kanskje jeg er gammeldags? Jeg kan strekke meg ett lite stykke på vei når det gjelder menn og litt myke sider: 1. Han kan godt ha beundringsverdige matlagingsevner. 2. Det er ingen minus om han kan kle seg litt pent. 3. Syns det er flott når han liker litt ”myk” musikk som jeg, så kan vi sitte og kline i sofaen mens Melody Gardot synger mykt og sexy i bakgrunnen. Blir det mer feminint enn dette, undrer jeg meg over om mannen opererer på rett side av gjerdet. Og ikke bare det, men den naturlige arbeidsfordeling i hjemmet forsvinner jo også. For da er han like lite interessert i å skifte dekk på bilen som jeg, eller å måke snø osv osv. Ok, jeg ser selv at dette kan tolkes dit hen at jeg savner det glade 50-tallet men for all del misforstå meg rett. Jeg er for lik arbeidsfordeling bare at slike nevnte oppgaver beholder fortsatt mannen (machomannen da) første retten på, selv i 2010. Grunnen til at jeg betviler mannens ubestridte posisjon som den sterkeste og tøffeste av kjønnene, har med en episode som skjedde i går kveld. Jeg satt da og chattet med en mann fra Sukker. Han forteller meg at han har en myk side, jeg kjenner at håra reiser seg litt på ryggen min og usikkerheten vokser. Videre sier han at han samler på noe, men må begrense seg på grunn av plassmangel. Det første som slår meg er at han samler på bamser, myke og store. Feil! Krystall og porselen. Han samler på krystall og porselen! Han liker best juleserviset sitt. Den eneste kommentaren jeg kunne komme på mens jeg satt der lamslått var; ”såpass”. Etterfølgende kom forsikringer om at han hadde tøffe sider også. Det er bare det at i denne sammenhengen hjelper det forsvinnende lite når porselenet og krystallen står der og blinker i bakgrunnen. Versegod neste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 5. august 2010 #2 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg har alldri opplevd noen menn som har samla på det før, men jeg kan ikke helt forstå at det er et problem. Hvis den eneste myke siden man har er at man liker krystaller og talerkner, så er man vel ganske maskulin forde? Kansje? Jeg veit jo ikke hvordan han er da, men akkurat det der er da ikkeno å bry seg om. Jeg kan ikke si at å pynte seg er en veldig maskulin greie heller... Mote og sånne ting er en damegreie, og for meg er det en av de tingene som gjør at de fleste menn idag ikke er menn lengre. Nå er det jo sån at man omtrent ikke finner noe annet enn det som er på mote, men når jeg er i butikken må jeg faktisk leite en stund før jeg finner klær som ikke får meg til å se ut som... ja, en sån metrosexuel ekling. Du kan nok regne med at alle menn har sine myke sider da. De som ikke har det skjuler dem nok bare bak et tykt lag av usikkerhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vitaminbjørn Skrevet 5. august 2010 #3 Del Skrevet 5. august 2010 En homofil kompis av meg sa for en stund siden: "Er ikke rart det blir flere og flere homofile menn, man ser jo faen ikke forskjell på kvinner og menn lengre." Og da kan man jo like gjerne ta en av samme kjønn =p Jeg vil ikke ha en mann som bruker med tid på hår,sminke og klær enn meg selv. Jeg er kanskje litt gammeldags, men jeg vil ha en mannemann. Ikke en kvinnemann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 5. august 2010 #4 Del Skrevet 5. august 2010 Det er en myte at ekte menn LIKER å legge om dekkene på bilen, eller at vi digger å måke snø. Vi gjør ikke det, og skulle mer enn gjerne overlate det til partneren, om det ikke var for at kvinner ofte virker temmelig hjelpeløse på det området. Kanskje vi bare lar oss lure. Hva er det forøvrig som er så maskulint med å "kle seg pent"? At menn er flinke til å lage mat, anser jeg som en selvfølge. Det er nok ikke for ingenting at de fleste profesjonelle kokker er menn. Jeg for min del har alltid laget mat, helt siden jeg var guttunge, og jeg lager bedre mat enn samboeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 5. august 2010 #5 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Menn er da menn så lenge de har penis. Hvilke egenskaper man verdsetter i en partner er en annen sak, men jeg deler det ikke inn i maskulint/feminint. At det å samle på krystall og porselen ikke er en spesielt kul hobby er jeg enig i da Men en kvinne med samme interesse ville kanskje sett det som et pluss? Akkurat som jeg ser på det som et pluss at han er interessert i klær siden jeg er det. At det liksom er "feminint" bryr meg midt i øyet. Synes det er bra at det falske skillet mellom feminine og maskuline ting viskes ut mer, sånn at folk er frie til å leve ut alle sidene av seg selv. Endret 5. august 2010 av Anjelika Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 5. august 2010 #6 Del Skrevet 5. august 2010 Menn er da menn så lenge de har penis. Hvilke egenskaper man verdsetter i en partner er en annen sak, men jeg deler det ikke inn i maskulint/feminint. At det å samle på krystall og porselen ikke er en spesielt kul hobby er jeg enig i da Men en kvinne med samme interesse ville kanskje sett det som et pluss? Akkurat som jeg ser på det som et pluss at han er interessert i klær siden jeg er det. At det liksom er "feminint" bryr meg midt i øyet. Synes det er bra at det falske skillet mellom feminine og maskuline ting viskes ut mer, sånn at folk er frie til å leve ut alle sidene av seg selv. Der er jeg helt uenig. Mannfolk bør samle på verktøy og friluftsutstyr. Og selvsagt fikse innretninger til bruk på kjøkkenet. Men det er jo en slags verktøy. Krystall blir bare helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 5. august 2010 #7 Del Skrevet 5. august 2010 hehehe... Jeg digger Menn med stor M, sterke, trygge, bevisste og målrettede mannfolk. For meg så har maskulinitet og det å være mann, med helt andre ting en utseende eller hva man har i hjemme sitt. For tiden fasineres jeg av en herre som er mer "jålete" hva angår innredning en hva jeg er, han får lett øyebrynene nappet og har vel noen andre trekk som gjør at maaaaange ville tippe han var homofil... Men til tross for dette, er han kun feminin når han velger det selv, og det er kun som ett spill (som er ganske festlig å dytte litt på og se på..hehe) Han er Mann nok til å ikke være redd for å bli kommentert for sine heller feminine valg, og det er ikke noe han er alene om å se. Jeg fasineres av det som er annerledes, av mennesker som har guts og som tør være seg selv fordi de er trygge på hvem de er. Så trygge at det ikke betyr noe hva flesteparten av andre rundt tenker og sier. DET er for meg attraktivt, mye mer en mannemenn med homofobi og redsel for å ta i noe som noen muligens kunne tolket som feminint. For meg så er både maskulinitet, femininitet og attraktivitet noe som kommer fra personen, ikke fra utseendet. Man kan forsterke eller styre med utseendet; ja! men det er ikke det som skaper den ekte maskuliniteten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 5. august 2010 #8 Del Skrevet 5. august 2010 Der er jeg helt uenig. Mannfolk bør samle på verktøy og friluftsutstyr. Og selvsagt fikse innretninger til bruk på kjøkkenet. Men det er jo en slags verktøy. Krystall blir bare helt feil. Hehe, joda.. Men om jeg hadde hatt halve Hadeland Glassverk i hylla så hadde jeg sikkert likt at han hadde det tilhørende juleserviset og karaffelen. Og da hadde jeg sikkert også foretrukket en mann som jeg kunne gått hånd i hånd med på Christiania Glasmagasin for å se på krystallseler fremfor typen som kan tilbringe 5 timer på Biltema og Clas Ohlson. Altså, det har med hvilke egenskaper og interesser man kunne likt i en partner, ikke om de er typisk kvinnelige eller mannlige. For meg, i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 5. august 2010 #9 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg fasineres av det som er annerledes, av mennesker som har guts og som tør være seg selv fordi de er trygge på hvem de er. Så trygge at det ikke betyr noe hva flesteparten av andre rundt tenker og sier. DET er for meg attraktivt, mye mer en mannemenn med homofobi og redsel for å ta i noe som noen muligens kunne tolket som feminint. Veldig enig Jeg tror mange damer synes det er kult når mannen kan gjøre noe som er utrolig "feminint" uten å blunke engang, for han er så sikker på seg selv. Det er verre med de som må være krampaktig maskuline i alt de gjør. Det er ikke som om pikken krymper om du kommer i skade for å humre litt av en episode av Sex and the City liksom, slapp av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 5. august 2010 #10 Del Skrevet 5. august 2010 Veldig enig Jeg tror mange damer synes det er kult når mannen kan gjøre noe som er utrolig "feminint" uten å blunke engang, for han er så sikker på seg selv. Det er verre med de som må være krampaktig maskuline i alt de gjør. Det er ikke som om pikken krymper om du kommer i skade for å humre litt av en episode av Sex and the City liksom, slapp av. og det med "uten å blunke engang" er vel sånn sett det avgjørende for min del. Hvis man ser på mannen TS pratet med, vel, hvor "uten å blunke" er det dersom man må "advare" den andre om det før man engang har møttes? Da får jeg følelsen av at dette er noe man liker ja! Men man er ikke trygg på at det er helt greit. Man må liksom advare, si ifra, være sikker på at den andre fikser det, før man tør gå videre. Min fasinasjon av en herre, som må kunne sies å ha LANGT mer feminine sider en det TS nevner...., advarer ingen om dem! Han ER slik, og han leer ikke på øyelokket engang om ahn får kommentarer på det. Jeg har kommentert noen av hans "værste" sider, hvorpå jeg bare får ett litt merkelig blikk, og ett "ja?". hehe... Det er for meg tiltrekkende. Hadde han vært utrygg på om jeg syntes det var ok, og på en måte følt seg forpliktet til å informere meg så jeg vet i forkant av at vi blir bedre kjent, hadde det IKKE vært like attraktivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alltidusikker Skrevet 5. august 2010 Forfatter #11 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg har alldri opplevd noen menn som har samla på det før, men jeg kan ikke helt forstå at det er et problem. Hvis den eneste myke siden man har er at man liker krystaller og talerkner, så er man vel ganske maskulin forde? Kansje? Jeg veit jo ikke hvordan han er da, men akkurat det der er da ikkeno å bry seg om. Jeg kan ikke si at å pynte seg er en veldig maskulin greie heller... Mote og sånne ting er en damegreie, og for meg er det en av de tingene som gjør at de fleste menn idag ikke er menn lengre. Nå er det jo sån at man omtrent ikke finner noe annet enn det som er på mote, men når jeg er i butikken må jeg faktisk leite en stund før jeg finner klær som ikke får meg til å se ut som... ja, en sån metrosexuel ekling. Du kan nok regne med at alle menn har sine myke sider da. De som ikke har det skjuler dem nok bare bak et tykt lag av usikkerhet. Vel, jeg var skeptisk til fyren i utgangspunktet på bakgrunn av mailer jeg fikk av han og på den måten danner man seg ett visst inntrykk. Dette var dråpen. Og når jeg snakker om å kle seg pent, tenker jeg på en mann i jeans, skjorte og en kul jakke..ikke noe mer hokus pokus enn det. Vil IKKE han en mann som er jålete, den biten tar jeg meg av som feminin dame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alltidusikker Skrevet 5. august 2010 Forfatter #12 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Det er en myte at ekte menn LIKER å legge om dekkene på bilen, eller at vi digger å måke snø. Vi gjør ikke det, og skulle mer enn gjerne overlate det til partneren, om det ikke var for at kvinner ofte virker temmelig hjelpeløse på det området. Kanskje vi bare lar oss lure. Hva er det forøvrig som er så maskulint med å "kle seg pent"? At menn er flinke til å lage mat, anser jeg som en selvfølge. Det er nok ikke for ingenting at de fleste profesjonelle kokker er menn. Jeg for min del har alltid laget mat, helt siden jeg var guttunge, og jeg lager bedre mat enn samboeren. Legge om dekk på bil og måke snø fikser jeg selv, fordi jeg er singel. Så ja, dere lar dere lure... Endret 5. august 2010 av alltidusikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 5. august 2010 #13 Del Skrevet 5. august 2010 Det er en myte at ekte menn LIKER å legge om dekkene på bilen, eller at vi digger å måke snø. Vi gjør ikke det, og skulle mer enn gjerne overlate det til partneren, om det ikke var for at kvinner ofte virker temmelig hjelpeløse på det området. Menn gjør sånt arbeid fordi da får de være i fred så lenge de holder på. Her på huset er jeg den eneste som måker snø vinterstid. Jeg ser på det som trim. Dekkene skifter gutta som jobber på Vianor, for de har lagringsplass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alltidusikker Skrevet 5. august 2010 Forfatter #14 Del Skrevet 5. august 2010 Hehe, joda.. Men om jeg hadde hatt halve Hadeland Glassverk i hylla så hadde jeg sikkert likt at han hadde det tilhørende juleserviset og karaffelen. Og da hadde jeg sikkert også foretrukket en mann som jeg kunne gått hånd i hånd med på Christiania Glasmagasin for å se på krystallseler fremfor typen som kan tilbringe 5 timer på Biltema og Clas Ohlson. Altså, det har med hvilke egenskaper og interesser man kunne likt i en partner, ikke om de er typisk kvinnelige eller mannlige. For meg, i hvert fall. Liker ikke krystallseler jeg! Og shopping sammen med menn/kjæreste unngår jeg så sant det går..bare viss vi MÅ ha noe og begge MÅ være tilstede.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 5. august 2010 #15 Del Skrevet 5. august 2010 Liker ikke krystallseler jeg! Og shopping sammen med menn/kjæreste unngår jeg så sant det går..bare viss vi MÅ ha noe og begge MÅ være tilstede.. Jeg er ikke spesielt interessert i krystallseler selv, men det var ikke poenget heller. Jeg synes det er bra å dele interesser, hvorfor skal alltid menn og kvinner være rake motsetninger? De dummeste parene jeg kjenner er de hvor "gubben skal se fotball og kjerringa skal på jentevorspiel" hver helg, av og til lurer jeg på om de har noe til felles utenom sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 5. august 2010 #16 Del Skrevet 5. august 2010 Vel, jeg var skeptisk til fyren i utgangspunktet på bakgrunn av mailer jeg fikk av han og på den måten danner man seg ett visst inntrykk. Dette var dråpen. Og når jeg snakker om å kle seg pent, tenker jeg på en mann i jeans, skjorte og en kul jakke..ikke noe mer hokus pokus enn det. Vil IKKE han en mann som er jålete, den biten tar jeg meg av som feminin dame. Ah, men da er vi vel egentlig enige, tror jeg. Jeg ser på megselv som en ganske slaskete type, å jeg går jo i jeans, skjorter osv, så når folk nevner pynt for meg, så tenker jeg blesere, dresser osv... For min del hører dress til i spesielle anledninger, så folk som går med det til vanlig pynter seg for mye Bleser er dressjakke, å det hører ikke hjemme i noen andre sammenhenger. For meg blir det som å ha en ballkjole og jeans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #17 Del Skrevet 5. august 2010 Hele greia er i hovedak menneskeskapt. Jeg gir en stor F i dette tullet og gjør som jeg vil så lenge jeg ikke skader noen. Vil jeg gå med veske, skifte dekk på bilen, sminke meg, rulle meg i olje, gå med latex, ha langt hår, ha kort hår, prate som en mann eller dame får være opp til meg. At noen i det hele tatt gidder å bry seg. Slutt å være en saueflokk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 5. august 2010 #18 Del Skrevet 5. august 2010 Hele greia er i hovedak menneskeskapt. Jeg gir en stor F i dette tullet og gjør som jeg vil så lenge jeg ikke skader noen. Vil jeg gå med veske, skifte dekk på bilen, sminke meg, rulle meg i olje, gå med latex, ha langt hår, ha kort hår, prate som en mann eller dame får være opp til meg. At noen i det hele tatt gidder å bry seg. Slutt å være en saueflokk. Enig her! Det er jo noen jobber som har blitt mannejobber, fordi de passer bedre til menns fysikk, og sammen med ting som passer bedre til damer, men jeg syns det er veldig sundt å ha det synspunktet du har. Selv har jeg nooen av disse "fordommene" innebygd fra jeg var liten, så jeg hadde feks ikke kledd på meg en latexdrakt og høye hæler når jeg skulle på byen, men jeg skulle gjerne ønske at jeg var "fri" nok til å kunne gjøre det, om jeg måtte ønske det. Jeg vil si at en mann som feks går på byen i dameklær har ganske mye mer baller enn megselv. Jeg hadde aldri turt å gjøre det. Jeg hadde kansje greid det om det var karnevall eller noe sånt, men jeg er faktisk ikke helt sikker på det da heller. Det krever "baller", å det er tøft enten man er gutt eller jente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vitaminbjørn Skrevet 5. august 2010 #19 Del Skrevet 5. august 2010 Hele greia er i hovedak menneskeskapt. Jeg gir en stor F i dette tullet og gjør som jeg vil så lenge jeg ikke skader noen. Vil jeg gå med veske, skifte dekk på bilen, sminke meg, rulle meg i olje, gå med latex, ha langt hår, ha kort hår, prate som en mann eller dame får være opp til meg. At noen i det hele tatt gidder å bry seg. Slutt å være en saueflokk. Selvfølgelig skal folk få gjøre hva i all verden de vil. Plager meg ikke. om en mann vil gå med kjole, shoppe, samle på krystallfigurer eller sminke seg og farge håret 4 ganger i måneden, skal de værsegod bare gjøre det. Men jeg ville ikke ansett det som partner emne for min del, for det er såpass langt unna det jeg søker i en mann. Og det ar jeg meg lov til å føle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #20 Del Skrevet 5. august 2010 Blir det mer feminint enn dette, undrer jeg meg over om mannen opererer på rett side av gjerdet. Og ikke bare det, men den naturlige arbeidsfordeling i hjemmet forsvinner jo også. For da er han like lite interessert i å skifte dekk på bilen som jeg, eller å måke snø osv osv. Ok, jeg ser selv at dette kan tolkes dit hen at jeg savner det glade 50-tallet men for all del misforstå meg rett. Jeg er for lik arbeidsfordeling bare at slike nevnte oppgaver beholder fortsatt mannen (machomannen da) første retten på, selv i 2010. Versegod neste! Det du sier her er at mannen og kvinnen bør dele 50/50 på huslige oppgaver, BORTSETT fra visse tradisjonelt mannlige oppgaver som snømåking og dekkskift. Så mye for lik arbeidsdeling, hahaha! Hva om han sier: lik arbeidsfordeling, BORTSETT fra tradisjonelle kvinneoppgaver som renhold, oppvask og klesvask? Ikke det, nei? Akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå