Gå til innhold

Kattesand


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei..

Bare lurte på hva slags merke kattesand dere bruker og hvor mye den koster?

Jeg bruker catsan fra rema 1000, men synes 70 kr var mye for en 10 liters sekk fra matbutikken.

Bruker vanlige kattesand og ikke klumsand siden vi har en kattunge. Redd han ska spise noe sand og klumpe seg i magen:/

Noen som har erfaringer med bytte av kattesand merke? Er kattunger kresne på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Belle Gunnes

EverClean er det eneste jeg liker av kattesand. Prøvd mye forskjellig (til både katter og rotter). Den skjuler lukt godt uten å være for parfymert og er veldig lett å holde ren siden man slipper å ta ut mer sand en nødvending ved det daglige renholdet.

Sist nå som jeg passet kattungen, så brukte jeg EverClean sin sand for de med flere katter i hus. Fin sand som ikke støvet. Perfekt for kattungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Ja forresten hadde Catsan de første dagene til kattungene (eneste jeg hadde i hus da de begynte å gå på do selv) og byttet over til EverClean. Funka fjell det. De likte helt klart den sanden best og de brukte doen til å rulle rundt og leke oppi også :fnise:

Koster ikke mer enn annen sand, fordi sanden holder så mye lengre ved å ta ut klumper hver dag. Så den er mye drøyere enn mye annen sand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en PeeWee do, og oppi den bruker jeg fyringspellets fra Felleskjøpet. Siden det er komprimert treverk, tetter den ikke igjen toalettet. Så jeg tar ut dritten og hiver den i do. Resten bare rører jeg rundt slik at det våte sponet havner nedi beholderen under rista, og det ligger friske pellets igjen. Når beholderen er full, tømmer jeg den i en bærepose og hiver i søpla. Det tar en hel uke for meg som har to innekatter. Varer myyye lenger om du bare har en katt eller hvis du har utekatt.

Tro meg, jeg har prøvd ALT! Jeg har flere innekatter og må ha noe som funker. Dette er veldig billig. Det koster 51 kr for 16 kg fyringpellets. Ikke kjøp sånne pellets spesielt beregnet til dyr, det er samme innholdet, bare med dyr og fancy innpakning.

Her blir den demonstrert: http://www.peewee.no/ Bare husk å IKKE kjøpe den pelletsen der som hører til, dyre greier som er akkurat det samme som fyringpellets fra Felleskjøpet.

Endret av NovaFlare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye koster EverClean sånn i forhold til catsan?

Jeg vil gjerne bytte kattesand, men det er en annen her i hus som helst kjøper det billigste (og det synes jeg stinker!).

Det var en periode vi kjøpte den hvite..Catsan, men så byttet vi. Uheldigvis.

Kjøpte noe ordentlig dritt da vi var i Sverige.

Det lukter liksom ekkelt av kattesanda 10 minutter etter den har blitt helt oppi kassa :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en PeeWee do, og oppi den bruker jeg fyringspellets fra Felleskjøpet. Siden det er komprimert treverk, tetter den ikke igjen toalettet. Så jeg tar ut dritten og hiver den i do. Resten bare rører jeg rundt slik at det våte sponet havner nedi beholderen under rista, og det ligger friske pellets igjen. Når beholderen er full, tømmer jeg den i en bærepose og hiver i søpla. Det tar en hel uke for meg som har to innekatter. Varer myyye lenger om du bare har en katt eller hvis du har utekatt.

Tro meg, jeg har prøvd ALT! Jeg har flere innekatter og må ha noe som funker. Dette er veldig billig. Det koster 51 kr for 16 kg fyringpellets. Ikke kjøp sånne pellets spesielt beregnet til dyr, det er samme innholdet, bare med dyr og fancy innpakning.

Her blir den demonstrert: http://www.peewee.no/ Bare husk å IKKE kjøpe den pelletsen der som hører til, dyre greier som er akkurat det samme som fyringpellets fra Felleskjøpet.

Genialt at den pelletsen fra FK fungerer på katter også. Takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Cat Exclusive, den er veldig god klumpesand, og koster 199 for 15 kilo. Får den for 179,- hvis jeg kjøper 5 sekker av gangen, noe som er veldig greit for meg som har såpass mange katter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EverClean var favoritten helt til jeg prøvde MegaCats fra handlers.no

Den er akkurat like bra som EverClean og er mye billigere, og en stor fordel at de leverer gratis på døren så vi slipper å drasse med oss tunge pakker med kattesand hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cupcakes

her bruker vi også clump sanden fra ever clean-kommer aldri til å bytte til noe annet, funker så bra, og trenger ikke bytte alle sanden så ofte så blir jo mye rimeligre sånn totalt sett :jepp: der jeg kjøper det koster det 229,- for en 10kg eske, pleier å hamstre inn litt når vi er i sverige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker EverClean til vår pus(mye ute på sommeren, men er inne hele vinteren).

Er veldig fornøyd med denne sanda, lukter absolutt ikke(har en kasse inne på kjøkkenet, og et ved soverommet) og er veldig drøy.

Siden vi kjøper hundemat fra handlers.no har jeg tenkt å skulle prøve kattsanden de har der, får ser neste gang jeg bestiller mat til AlaskaStueGrisen vår :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Tidy Cats når samboeren har anledningen til å bære den hjem, eller EverClean hvis jeg må gjøre det. Tidy Cats er billigere og minst like bra som EverClean, men jeg klarer ikke å bære en 18 kilos eske hjem med meg.

Har også lyst å prøve engang MegaCats fra handlers.no, det virker så lettvint. Ideen med fyringpellets virker også bra, men nå har vi nettopp kjøpt http://www.youtube.com/watch?v=ogjNKPyPJbU, spesielt beregnet for klumpesand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye koster EverClean sånn i forhold til catsan?

Jeg vil gjerne bytte kattesand, men det er en annen her i hus som helst kjøper det billigste (og det synes jeg stinker!).

Det var en periode vi kjøpte den hvite..Catsan, men så byttet vi. Uheldigvis.

Kjøpte noe ordentlig dritt da vi var i Sverige.

Det lukter liksom ekkelt av kattesanda 10 minutter etter den har blitt helt oppi kassa :fnise:

Catsan er upraktisk og dyr fordi at den begynner å lukte nesten med en gang, og du må hive alt som er i kassen når du bytter (den jeg har prøvd i hvertfall, skrekk og gru)

Jeg bruker tidycats - multiple cats (det finnes en som heter 24/7 jeg syns ikke den varer like lenge) har også gode erfaringer med everclean men den er litt dyrere, og jeg syns den lukter mer parfyme enn tidycats.

Det som er så genialt med disse sandtypene er at du bare tar ut klumpene med en spade beregnet til det, og så fyller du bare etter. Har du kontroll på kattedoen og tømmer regelmessig trenger du i teorien aldri å tømme doen helt. man bruker MYE mindre sand med denne typen sand.

Pellets har jeg også hørt mye bra om, vet mange som bruker det og er fornøyd med det.

Jeg har også prøvd sånne silicaperler, og det var ikke noe serlig....

Det finnes utrolig mye dårlig kattesand på markedet.

Men det er bare å prøve seg fram og se hva man er fornøyd med, vet at det finnes folk som syns enkelte typer sand er helt ok og ser ikke poenget med dyr sand, mens jeg kjenner lukten hvis jeg bruker den sanden og vil ikke ha den "dritten" i hus...

Hvis du investerer i en sånn 18 kilosboks med tidycats vil du bli overasket over hvor lenge den varer i forhold til sand fra rema osv. Det blir også mye billigere i lengden !

Pellets er nok enda billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende jeg prøver everclean eller det andre du skrev om hvis jeg får overtalt samboern min.

Bruker Catsan nå, og det fungerer helt greit.

Vi skiftet sand i går da, så lukter ingenting nå :fnise:

Hvis det begynner å stinke setter jeg foten ned og krever at vi kjøper en bedre type sand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker EverClean. Veldig fornøyd. Både jeg og katten :)

Forresten noen som har prøvd de ringene man kan sette på do (din egen do) så katten kan lære seg å gå på vanlig do?

Denne

Endret av capricorn74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi bruker Tidy Cats når samboeren har anledningen til å bære den hjem, eller EverClean hvis jeg må gjøre det. Tidy Cats er billigere og minst like bra som EverClean, men jeg klarer ikke å bære en 18 kilos eske hjem med meg.

Har også lyst å prøve engang MegaCats fra handlers.no, det virker så lettvint. Ideen med fyringpellets virker også bra, men nå har vi nettopp kjøpt http://www.youtube.com/watch?v=ogjNKPyPJbU, spesielt beregnet for klumpesand.

Den kattedoen så kjempesmart ut!

Er dere fornøyde med den? Og hvor kjøpte du den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende jeg prøver everclean eller det andre du skrev om hvis jeg får overtalt samboern min.

Bruker Catsan nå, og det fungerer helt greit.

Vi skiftet sand i går da, så lukter ingenting nå :fnise:

Hvis det begynner å stinke setter jeg foten ned og krever at vi kjøper en bedre type sand!

Vi bruker mye Catsan, men har ingen problemer med lukt. Av alle typene vi har brukt er det den vi er mest fornøyd med. Synes ikke det lukter noen ting! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kattedoen så kjempesmart ut!

Er dere fornøyde med den? Og hvor kjøpte du den?

Jeg simpelt elsker den kattedoen, jeg synes det er en av de beste oppfinnelser, på linja med oppvaskmaskin :fnise:. Kjøpte den på amazon.com og sendte hit med jetcarrier, men man kan også kjøpe den på ebay, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...