Isis_ Skrevet 10. august 2010 #21 Skrevet 10. august 2010 Jeg simpelt elsker den kattedoen, jeg synes det er en av de beste oppfinnelser, på linja med oppvaskmaskin . Kjøpte den på amazon.com og sendte hit med jetcarrier, men man kan også kjøpe den på ebay, tror jeg. Tusen takk for svar! Så bra at du er fornøyd, da skal jeg virkelig vurdere å kjøpe den!
Arkana Skrevet 10. august 2010 #22 Skrevet 10. august 2010 Den doen så veldig smart ut. Dessverre nekter begge kattene mine å bruke kattedo med lokk, så slike oppfinnelser får vi nok aldri prøvd ut.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2010 #23 Skrevet 15. august 2010 Jeg liker Yesterday's News som er resirkulert og pelletert avispapir.
RedFox81 Skrevet 1. oktober 2010 #24 Skrevet 1. oktober 2010 Har også lyst å prøve engang MegaCats fra handlers.no, det virker så lettvint. Bare for å sitere meg selv litt.. Okey, nå har vi prøvd MegaCats fra handlers.no i over en måned, posen begynner å bli tom. Må si jeg ble skuffet over den. Ja, det er kjempeteltvindt med å få den rett hjem, og de ringte på forhånd og sørget for at jeg var hjemme da de kom, men kattesanden lukter helt forferdelig ved bruk, kan absolutt ikke sammenliknes med Tidy Cats! Kanskje, hvis man bare har en utekatt som sjeldent tisser inne, men ikke hvis man har to innekatter. Nei og nei..
Arkana Skrevet 1. oktober 2010 #25 Skrevet 1. oktober 2010 Lukter forferdelig? Vi har to katter, som så godt som alltid går på do inne, og har ikke merket noe til lukt.
RedFox81 Skrevet 1. oktober 2010 #26 Skrevet 1. oktober 2010 Hæ? Men har du prøvd Tidy Cats, kan du sammenlikne? Det er jo da mulig at jeg har litt for sensitiv luktesans, men samboeren min er fullstendig enig med meg, den fra MegaCats kan ikke sammenliknes med Tidy Cats. Tidy Cats lukter virkelig ingenting. Vi renser kattedo to ganger pr dag oftest, av og til bare en gang. To kastrerte hunnkatter, kan ikke skjønne hvis de to skulle lukte mer enn andre katter...
Arkana Skrevet 1. oktober 2010 #27 Skrevet 1. oktober 2010 Nei, jeg har ikke prøvd Tidy Cats, men jeg har prøvd mange andre ulike merker (både billige og dyre) så jeg har jo et godt sammenligningsgrunnlag. Vi har også to kastrerte hunnkatter, og hverken jeg eller mannen min merker noen lukt fra kattedoen. Kan ikke si noe om hva slags luktesans mannen min har, men min er veldig følsom så jeg er temmelig sikker på at jeg hadde merket noe. Men man må jo uansett finne den typen man liker best, og det er jo heldigvis mange merker på markedet.
MissMas Skrevet 2. oktober 2010 #28 Skrevet 2. oktober 2010 Kan fôret ha noe å si når det kommer til hva avføringen lukter da? Det finnes sikkert fôr med "odorcontrol" osv. Har lyst til å prøve EverClean jeg.
Arkana Skrevet 2. oktober 2010 #29 Skrevet 2. oktober 2010 Ja, fôret har helt klart noe å si. Billigfôr gir mer avføring og den lukter mer, og det er best for katten med kvalitetsfôr fra dyrlegen eller dyrebutikk. EverClean er veldig bra kattesand. Litt dyrt, som var grunnen til at vi prøvde MegaCats etter å ha hørt mye om det, men likevel verdt det.
RedFox81 Skrevet 3. oktober 2010 #30 Skrevet 3. oktober 2010 Våres katter spiser bare fôr fra veterinær, en for unge kastrerte hunnkatter, så tror ikke det kommer an på fôr heller... Mega Cats lukter kattepiss! Men du bør prøve Tidy Cats, det kan nok hende at Tidy Cats er så bra at ingen annen kattesand kan sammenliknes. Den vant jo kattesand-testen òg. Her.
Arkana Skrevet 3. oktober 2010 #31 Skrevet 3. oktober 2010 Det var faktisk tre typer som vant testen: Tidy Cats, EverClean og Mega Cats (og kattene brukte Mega Cats mest).
RedFox81 Skrevet 3. oktober 2010 #32 Skrevet 3. oktober 2010 Vel, det var kanskje fordi de kunne lukte den sterke lukten fra sanden, og ville markere over den. Jeg vet ikke, tro meg, jeg var veldig positivt innstilt på Mega Cats, jeg elsket det at jeg ikke måtte sende samboeren ut i butikken, fordi jeg ikke klarer å bære 18kilos ekse selv. Men jeg ble skuffet og vil advare andre, kvaliteten kan ikke sammenliknes, etter min mening. Maga Cats kommer ikke til å bli kjøpe flere ganger her i huset.
Arkana Skrevet 3. oktober 2010 #33 Skrevet 3. oktober 2010 Hehe, kan jo være. Men testpersonene påpekte jo at den luktet nydelig (jeg synes den lukter helt greit, ville nok ikke brukt ordet "nydelig" akkurat ). Jeg synes kvaliteten er lik EverClean, som har vært vår favoritt lenge, og når da MegaCats koster bare halvparten så mye og de leverer på døra så ble valget enkelt. Men, som sagt, det finnes mange ulike merker og alle finner jo den de synes fungerer best for dem. :-)
Lune Skrevet 4. oktober 2010 #34 Skrevet 4. oktober 2010 EverClean var favoritten helt til jeg prøvde MegaCats fra handlers.no Den er akkurat like bra som EverClean og er mye billigere, og en stor fordel at de leverer gratis på døren så vi slipper å drasse med oss tunge pakker med kattesand hjem. Vi bruker også MegaCats, kjempe fornøyd! Er derimot ikke så fornøyd med leveringen, for hvem er hjemme på dagtid mellom 10-16? Ikke jeg! så hele greia med gratis frakt faller vekk for oss. Jeg lurer på den "rulle" doen, hvordan får dere tatt vekk det som sitter fast i bunnen av doen?
Arkana Skrevet 4. oktober 2010 #35 Skrevet 4. oktober 2010 Vi bruker også MegaCats, kjempe fornøyd! Er derimot ikke så fornøyd med leveringen, for hvem er hjemme på dagtid mellom 10-16? Ikke jeg! så hele greia med gratis frakt faller vekk for oss. Vi er vanligvis heller ikke hjemme når de leverer, men da bare legger de det på trappa ved inngangsdøra. Ikke noe problem det.
RedFox81 Skrevet 4. oktober 2010 #36 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg lurer på den "rulle" doen, hvordan får dere tatt vekk det som sitter fast i bunnen av doen? Har du også en sånn do? Hvis jeg begynner å få sånne klumper, så betyr det at det er for lite sand i doen. Så har bare mer sand oppi og venter, de klumpene tørker og vil dette ut neste gang du ruller doen. Men jeg må si at denne løsningen fungerer dårligere med Mega Cats, jeg må ha ganske tjukt lag med sand før jeg slipper det problemet... Synes at Tidy Cats også klumper bedre, og da sliper jeg disse våte flekker som sitter fast på do-bunnen. Ikke at jeg selger Tidy Cats, altså, hehe, og den kan være vanskelig å få tak i, i Oslo vet jeg om 2 butikker og begge er ganske langt fra oss, men kvaliteten.. Det hender vi bruker EverClean også, eska er mindre og mer praktisk for meg, men eneste som kan sammenliknes med Tidy Cats er EverClean blå eske - Extra Strength Unscented. De andre jeg prøvde var heller ikke luktfrie.
Lune Skrevet 5. oktober 2010 #37 Skrevet 5. oktober 2010 Vi er vanligvis heller ikke hjemme når de leverer, men da bare legger de det på trappa ved inngangsdøra. Ikke noe problem det. På gata midt i Oslo? De gjorde de nemlig hos oss.
Arkana Skrevet 5. oktober 2010 #38 Skrevet 5. oktober 2010 På gata midt i Oslo? De gjorde de nemlig hos oss. Skjønner jo at det er irriterende. Men det er jo enten det eller å måtte hente sanden selv. Vi har hekk rett foran huset så om de legges ved døra så synes de ikke fra gata. En gang la de riktignok posene foran postkassen, rett ved veikanten. Da kunne jo noen fint ha stjålet dem, for de var synlig for alle, men vi har nå ennå ikke opplevd at de har blitt tatt.
Envy Skrevet 5. oktober 2010 #39 Skrevet 5. oktober 2010 Sliter så fælt med kattesand og kattedo her i huset, og her var det mange lure linker så jeg skulle bare *abonnere*
Karmosin Skrevet 6. oktober 2010 #40 Skrevet 6. oktober 2010 Vi får EverClean levert på døra i Oslo, på en tid da det er uproblematisk for en av oss å være hjemme. http://www.oslozoosenter.no/gratis.html
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå