Gå til innhold

Hvilken serier savner du på tv?


Gjest T.k

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop

Savner Jessie. Den med Christina Applegate. Prøvde å google den for å se om den fantes for å kunne streames men da fant jeg bare en annen en med samme navn som var sånn disney barneserie. Ble skuffa da ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sitronmelisse

Avisgjengen (Press Gang)

X-files

Star Trek

Sunset Beach

og så er Derrick hysterisk å se på når man dumper innom det nå for tiden. Tysk språk, 80-tallsinteriør, klærne og hårfrisyrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler vell om okser og tyrefekting?

Anonymous poster hash: f9ca7...942

Neida. Den følger en familie gjennom 30-tallets depresjon og fram til krigen. Handler om familiens liv med konfeksjonsforretning, men også om deres hushjelper. Tegner et godt bilde av klasseskillet som fantes på den tiden. En dansk klassisker, som jeg gjerne skulle sett igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner

"Merlin" :rodmer: Vil vil vil vil ha en sesong til! :sur:



Anonymous poster hash: 54f1a...225
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savner egentlig bare the 4400. Den ble jo kansellert etter få sesonger, uten at man fikk noen svar.. Så den på netflix for et års tid siden, og syns det var veldig dumt med den slutten.

Ellers er det selvfølgelig mange serier som gir gode minner, men jeg savner dem ikke - for hvis jeg hadde sett dem i dag hadde jeg sikkert funnet mange feil og mangler, ved både spesialeffekter, skuespillerprestasjoner (som har bedret seg RADIKALT de siste 10-15 årene) og logiske brister (den jevne seer var ikke så kritisk for 20 år siden, som vi er i dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ja. Googlet den rett etter jeg skrev innlegget :) Hadde et stort crush på Eric Close da jeg var yngre :)

Ja eric er en god skuespiller, har sett en del på without a trace og liker han veldig godt der. Men du hadde nok blitt skuffet når du så hvor gammel han så ut nå/:

Neida. Den følger en familie gjennom 30-tallets depresjon og fram til krigen. Handler om familiens liv med konfeksjonsforretning, men også om deres hushjelper. Tegner et godt bilde av klasseskillet som fantes på den tiden. En dansk klassisker, som jeg gjerne skulle sett igjen.

Høres tidlig 90 talls eller sent 80 tall ish ut. Uansett så er serier som tar plass i gamle dager bare hyggelig:)

Savner

"Merlin" :rodmer: Vil vil vil vil ha en sesong til! :sur:

Anonymous poster hash: 54f1a...225

Den ble jo akkurat ferdig

Savner egentlig bare the 4400. Den ble jo kansellert etter få sesonger, uten at man fikk noen svar.. Så den på netflix for et års tid siden, og syns det var veldig dumt med den slutten.

Ellers er det selvfølgelig mange serier som gir gode minner, men jeg savner dem ikke - for hvis jeg hadde sett dem i dag hadde jeg sikkert funnet mange feil og mangler, ved både spesialeffekter, skuespillerprestasjoner (som har bedret seg RADIKALT de siste 10-15 årene) og logiske brister (den jevne seer var ikke så kritisk for 20 år siden, som vi er i dag).

Der tar du feil, jeg har sett mange gamle serier fra tidlig 2000 tallet og nedover og jeg har ikke syntes det var noe dårlige nå enn det var den gang, skuespiller presentajsoner kommer på personen som spiller ikke hvilket år det er fra

Jeg savner the 4400 jeg også, har du lest de to bøkene som kom etterpå som fortsetter serien?

Anonymous poster hash: f9ca7...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tar du feil, jeg har sett mange gamle serier fra tidlig 2000 tallet og nedover og jeg har ikke syntes det var noe dårlige nå enn det var den gang, skuespiller presentajsoner kommer på personen som spiller ikke hvilket år det er fra

Jeg savner the 4400 jeg også, har du lest de to bøkene som kom etterpå som fortsetter serien?

Anonymous poster hash: f9ca7...942

Det er vel kanskje ikke så synlig fra starten av 2000 og slutten av 90-tallet, men begynnelsen av 90-tallet og spesielt på 80-tallet var det mye rart når det kom til skuespillerprestasjoner. Mulig det var regien som var dårlig, og manus er også dårlig i mange filmer, med en forferdelig dialog. Spesielt i filmer/serier med kvinner som ble hysteriske for den minste ting... slitsomt å se på.

Nei, har ikke lest bøkene, vurderte det, og så kom jeg ikke lenger. Finnes de på norsk? Og er de avsluttende? Får man svar på "alle spørsmål"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje ikke så synlig fra starten av 2000 og slutten av 90-tallet, men begynnelsen av 90-tallet og spesielt på 80-tallet var det mye rart når det kom til skuespillerprestasjoner. Mulig det var regien som var dårlig, og manus er også dårlig i mange filmer, med en forferdelig dialog. Spesielt i filmer/serier med kvinner som ble hysteriske for den minste ting... slitsomt å se på.

Nei, har ikke lest bøkene, vurderte det, og så kom jeg ikke lenger. Finnes de på norsk? Og er de avsluttende? Får man svar på "alle spørsmål"?

Smak og behag, jeg har ikke noe imot gamle serier ihevrtfall. Macgyver er fra 80 tallet men det har gode skuespillere

Husker ikke om det er på norsk, har bøkene her en plass som jeg kjøpte på nettet på en norsk bokhandler side

Anonymous poster hash: f9ca7...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Savner Jessie. Den med Christina Applegate. Prøvde å google den for å se om den fantes for å kunne streames men da fant jeg bare en annen en med samme navn som var sånn disney barneserie. Ble skuffa da ja

fant nå ut at grunnen til at jeg ikke fant den er fordi den heter Jesse ikke Jessie. Fant det nå på youtube

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fant nå ut at grunnen til at jeg ikke fant den er fordi den heter Jesse ikke Jessie. Fant det nå på youtube

Haha gjorde samme feil jeg og når jeg skulle søke opp serien. Jesse er ihvertfall bedre enn Jessie:) Vist du liker christina apple gate godt burde du sjekke ut whos samantha som er en komi serie hvor hun er i koma men våkner og mister hukommelse, koselig serie:) Men det er ikke latter i bakgrunenn så jeg vet ikke om det drar det ned for deg

Anonymous poster hash: f9ca7...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Avisgjengen (Press Gang)

Den serien savner jeg også. Var visst planlagt en slags gjenforening, men den ble det ikke noe av. Skulle ønske vi hadde fått vite hva som egentlig skjedde med Lynda. :-(

Anonymous poster hash: f5995...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Den følger en familie gjennom 30-tallets depresjon og fram til krigen. Handler om familiens liv med konfeksjonsforretning, men også om deres hushjelper. Tegner et godt bilde av klasseskillet som fantes på den tiden. En dansk klassisker, som jeg gjerne skulle sett igjen.

Å ja, jeg husker tv- serien Matador.

Den ble produsert av dansk radio faktisk, fra 1978-81, og handlet om depresjonen og Danmark under 2. verdenskrig. Den ble først sendt i Norge i 1987/88.

http://no.wikipedia.org/wiki/Matador_(TV-serie)

http://www.matadoronline.dk/site/index.php/tid/matadorpaaudenl/254-inorgeno

Endret av jodlebirger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Husker jeg likte et program som het Stjerner i sikte hvor Jahn Teigen (hvis jeg husker riktig) var programleder også måtte folk kle seg ut og herme etter sine idoler, og jeg tror det var sånn at ungene mimet mens de voksne sang selv. Hadde vel blitt mye romperisting og sånt om programmet gjorde comeback i dag. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Anna Pihl!

Anonymous poster hash: 2f237...d71

Ja hva skjedde der egentlig? siste jeg husker er at anna phil sto i sikte mot å bli fengslet fordi hun skøt en fyr i mørke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...