Gå til innhold

Porselensvask på kjøkkenet


Koriander

Anbefalte innlegg

Skal innrede kjøkken i rustikk stil og vurderer hvit porselensvask.

Fungerer disse bra i praksis? Hvordan er det med klirr og knus... har noen parfymeflasker som har forulykket i gammeldagse håndvasker for å si det sånn; hvordan går det da med vinglassene?

Og holder de fargen eller blir de misfarget etterhvert av te, tomatsaus og annet?

Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hvit porselensvask på kjøkkenet, og den er like fin etter over to år. Den kan bli litt misfarget av kaffe, cola, tomatsaus o.l. men det er lett å få bort. Jeg vasker den jevnlig med jif og så blir den skinnende hvit igjen :)

Har til dags dato ikke mistet noe nedi den, men klart; hvis jeg gjør det er det jo stor sjans for at det kan knuses - spesielt hvis det er snakk om tynt glass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Hvis du ikke er overekstremt forsiktig holder det for meg med vitnesbyrd om 2 år uten knusing. Dette er på hytta, så det er begrenset hvor mye løvtynn krystall som brukes der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at dersom du velger en helt firkantet/rektangulær vask, så trenger du en høy og lang kran for å klare å få vannet helt fremst i vasken - hvis du f.eks. har intensjoner om å skylle bort Jif'en mener jeg. Svigers har akkurat bomma grassat på selve kranen, som er altfor kort til den enorme vasken. Det er mildt sagt upraktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har porselensvask på mitt rutikke kjøkken og hatt det et par år. Er kjempefornøyd, den er stor og god store fater kan legges rett ned uten å stå på høykant. Har kran med en egen spyleslange på siden koblet til så ingen problem med å spylt hele vasken heller. Når det gjelder vinglass er det samme om man har en slik vask eller stålvask? er vel like forsiktig med vask av disse uansett trodde jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...