Gå til innhold

In Love With Life


InLoveWithLife

Anbefalte innlegg

:klem: til kjæresten din!

Tusen takk Juliane!

Men det gikk bra med han igår, og han kom til meg :)

I dag skulle jeg egentlig ut på middag med jobben, men min kjære ville gjerne være med meg og da dropper jeg middagen siden min kjære trenger meg nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DEILIG MED HELG!!! :)

Vi har hatt en rolig helg sammen, jeg og min kjære. Fredag leide vi filmer og spiste biff. Mmm.. Den var god! I går var vi rundtom å kjøpte masse ting til leiligheten, som ny dvd-hylle, ny lampe til kjøkkenet og lampe til spisebordet mitt, og rullegardiner. Vi monterte lampen på kjøkkenet og rullegardinen også, før vi spiste hjemmelaget pizza og såg film ;)

I dag skal vi montere lys på badet og den lampa til spisebordet. Jeg er veldig spent på hvordan det blir! :) og kanskje vi skal avsted å se Nokas..

Ellers så er min kjære litt smårar for tiden.. Jeg håper det "bare" er at bestefaren hans er død og at han gruer seg til begravelsen. Men jeg har en litt vondt følelse om at noe er galt, mellom oss, igjen.... Har hatt den siden torsdag.. Og da overlever ikke forholdet, for det hverken orker jeg eller gidder jeg flere ganger..

Utenom dette, så driver jeg/vi å ser på hund. Jeg har falt skikkelig for Fransk Bulldog, og han er ikke uenig :) Han har egentlig lyst på engelsk stafford terrier, men han er med på fransk bulldog også. Jeg driver å leser mye om de om dagen, og har sendt mailer til noen kenneler og venter spent på svar. Var ei som skulle ha et kull i jan/feb :)

Vi har blitt enige om at vi skal få oss hund innen et år, om vi ikke ombestemmer oss. Er mye som skal gjøres klart og mye man må vite og undersøke. Han har hatt hund før, og var veldig uheldig med tanke på sykdom osv, så han vet litt hva vi skal se etter for å unngå det. Og jeg er skikkelig gira!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

DEILIG MED HELG!!! :)

Utenom dette, så driver jeg/vi å ser på hund. Jeg har falt skikkelig for Fransk Bulldog, og han er ikke uenig :) Han har egentlig lyst på engelsk stafford terrier, men han er med på fransk bulldog også. Jeg driver å leser mye om de om dagen, og har sendt mailer til noen kenneler og venter spent på svar. Var ei som skulle ha et kull i jan/feb :)

Vi har blitt enige om at vi skal få oss hund innen et år, om vi ikke ombestemmer oss. Er mye som skal gjøres klart og mye man må vite og undersøke. Han har hatt hund før, og var veldig uheldig med tanke på sykdom osv, så han vet litt hva vi skal se etter for å unngå det. Og jeg er skikkelig gira!! :)

Har selv hatt fransk bulle og det er vanskelig å finne sunne linjer, men selvsagt det finnes også. Leter dere litt kan dere finne en med litt lengre snute, da er sjangsen for pusteproblemer mindre. Så finnes også de som er litt lengre i beina og ikke såå kompakte, da er de spenstigere og har større beveglighet.

Men allergi er vanskelig å vite rett og slett, dere kan jo spørre om referanser fra oppdrettere.

Patelle, hofter, hjerte skal være sjekket før fb blir brukt i avl og det må dere få se papirer på!

Og allergi og slike kroniske sykdommer dekker ikke en forsikring og da kan det bli dyrt.

Det er også litt forskjell på tispe og hanne. Tispene er mer surrete og vimsete, tispene er også ofte harde mot andre hunder og setter seg fort i respekt. Hannene er ofte litt roligere, litt mer laid back.

En fb bør ikke bli tatt hardt da kan di stresse og bli fort usikre de er sarte sjeler som trenger positive rammer. Og framfor alt så elsker de familien sin overalt!

Tok meg litt frihet til å skrive om fb jeg, tiltross for at du ikke spurte noe om det...

Håper også at det går bra med dere to og at han ikke har noen nyesvin i skogen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt fransk bulle og det er vanskelig å finne sunne linjer, men selvsagt det finnes også. Leter dere litt kan dere finne en med litt lengre snute, da er sjangsen for pusteproblemer mindre. Så finnes også de som er litt lengre i beina og ikke såå kompakte, da er de spenstigere og har større beveglighet.

Men allergi er vanskelig å vite rett og slett, dere kan jo spørre om referanser fra oppdrettere.

Patelle, hofter, hjerte skal være sjekket før fb blir brukt i avl og det må dere få se papirer på!

Og allergi og slike kroniske sykdommer dekker ikke en forsikring og da kan det bli dyrt.

Det er også litt forskjell på tispe og hanne. Tispene er mer surrete og vimsete, tispene er også ofte harde mot andre hunder og setter seg fort i respekt. Hannene er ofte litt roligere, litt mer laid back.

En fb bør ikke bli tatt hardt da kan di stresse og bli fort usikre de er sarte sjeler som trenger positive rammer. Og framfor alt så elsker de familien sin overalt!

Tok meg litt frihet til å skrive om fb jeg, tiltross for at du ikke spurte noe om det...

Håper også at det går bra med dere to og at han ikke har noen nyesvin i skogen nå!

Hei Silje og tusen takk for svar!

Kjempe bra at du skrev om fb!! Jeg har ikke hatt hund før i det hele tatt jeg, men han har hatt en. Men ikke fb.. Så kjempe bra å få litt info!! :D Så hannene er mer rolige? Det hadde jeg ikke trodd ;) Hvordan er det med å la de være hjemme mens jeg er på jobb da? Jeg jobber vanlig dag, 08-16. Har mulighet til å ha den med på jobb innimellom, spesielt siden den er så liten ;)

Jeg har skikkelig lyst på fb altså! Har lest at de bør ha lengre snute ja.. Og at sykdommer og sånt må man sjekke opp så godt som mulig.

Hvor kjøpte du din fra?

Det går greit med oss to.. Det er litt styr akkurat nå, men vi får se hvordan det går. Jeg forteller mer siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde svinn på skogen så det holdt!!

Han har vært mer utro, med eksen..

Nå er det så slutt som det går ann.. Skal bare få igjen pengene mine som han har lånt, og etter det skal jeg aldri snakke med han igjen.. Er så sint på han at jeg har virkelig ikke ord!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen for en drittsekk! Det går an å drite seg ut en gang, men når man blir tilgitt og så gjør det samme igjen - da viser det at dette er en mann du bør holde deg langt, langt unna! Kjenner jeg freser på dine vegne her! Hvis han nå skulle ligge med eksen igjen, kunne han ikke slått opp med deg først da? Eier han ikke impulskontroll, eller hva er problemet? Og de pengene bør han betale tilbake umiddelbart! :kjempesinna:

Hvordan går det med deg? Er du sint, eller klarte han å knuse hjertet ditt denne gangen også? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest- silje

Han hadde svinn på skogen så det holdt!!

Han har vært mer utro, med eksen..

Nå er det så slutt som det går ann.. Skal bare få igjen pengene mine som han har lånt, og etter det skal jeg aldri snakke med han igjen.. Er så sint på han at jeg har virkelig ikke ord!!

Offda!! Så grusomt! At han klarer å gjøre dette mot deg igjen! Noen mennesker mangler litt på samvittigheten skjønner jeg, det er et av de verste svikene man kan oppleve av noen man elsker, det vet jo de fleste idag, og at han gjør det igjen.... Ja har ikke ord for det!

Håper at du klarer å gjøre det slutt nå, det er nok heller ikke enkelt i en slik situasjon, men det er sikkert det beste siden han ikke klarer å holde seg til en person.

Desverre så slutter man ikke å elske ett menneske pga svik, det er i såfall sjeldent at følelsene forsvinner, men fornuften klarer som oftest å overtale hjertet til slutt.

Kan svare på spm. ang hund når du er klar for det. Nå tenker jeg at du har nok å tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to..

Jeg er ufattelig sint, men han har nok klart å knuse hjertet mitt denne gangen også.. Jeg har det så vondt at jeg har ikke ord.. Ligger så mye annet inni dette også som gjør at jeg ikke skjønner en dritt og jeg blir så lei meg.. Orker ikke skrive så mye om detaljer akkurat nå.. Føles ut som jeg skal knekke sammen hele tiden.. Og av og til gjør jeg det.. Når jeg ikke har noe annet å gjøre eller tenke på, så blir det for mye tanker og jeg knekker sammen i gråt..

Denne smerten jeg føler, unner jeg ikke min verste fiende en gang. Ikke en gang eksen hans... Det er helt forferdelig vondt.. Jeg vet det kommer til å gå over, men fy faen så vondt det er.. Er ikke snakk om at han får en ny sjanse igjen.. Han får ikke en gang en sjanse til å forklare seg.. jeg vil ikke vite noe mer.. jeg vil bare ha tilbake pengene mine og glemme han...

Det gjør så utrolig vondt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen du kan snakke med? Skrike til og gråte på skuldra til?

Jada, jeg har gode venner rundt meg :) Men er ikke alt man har lyst å si.. Føler meg jo så dum! og brukt og RUNDTLURT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad jeg har KG jeg kan få ut litt på.. Tror nok KG kommer til å bli min klagemur en tid fremover.. Må bare beklage på forhånd hvis det blir for mye syting og klaging, men er godt å kunne få ut det man tenker, der og da.. Og slippe å direkte snakke om det, om dere skjønner.. Er ikke alt man klarer å si, men å skrive det er mye lettere..

Må vel innrømme at jeg er ikke mye In love with life akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten storkamp for fotballaget jeg holder med i dag.. Vinner vi, så er det Eliten next!! Så får besøk av en venninne, så skal vi se kampen sammen. Det blir koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAAAAAAAA!!!!!

JA

JA

JA

JA

JA

JA

JA

JA

JA

VI KLARTE DET!!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

Dette hjalp litt på humøret.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg bare må starte med å få ting ut jeg altså.. Jeg beklager på forhånd om det blir rotete, og om det blir langt..

Det startet med at jeg ikke hørte noenting fra han mandag mens vi var på jobb. Jeg sendte mld om at jeg var glad i han i ti-tiden, men fikk ikke svar. Tenkte ikke noe særlig på det da jeg visste at han hadde mye å gjøre den dagen for vi visste at han måtte jobbe overtid til og med. Men så prøvde jeg å ringe han i 4-tiden for å høre om han visste sånn ca hvor sen han ble med tanke på middag. han tar ikke tlf.. og ringer aldri opp igjen.. Jeg hater å mase, så jeg ringer ikke oppigjen før en time etterpå.. ingen svar.. En time senere.. fremdeles ikke svar.. Jeg kom hjem og var sulten og visste ikke hva jeg skulle gjøre.. Snakket med en venninne om oppførselen hans, og det at jeg har hatt en rar følelse siden torsdag.. Jeg lånte pcen hans for den var på mens min var av, og der var han inne på mailen. så jeg så kjapt gjennom.. ikke noe intr :P

Plutselig dukker det opp en epost fra henne om at hun gleder seg til å se han etterpå.. det går ca 5 min og mailen blir slettet.. Jeg ringer han og sender mld og later som ingenting for å få han til å ta tlf. Han svarer på mld om at jeg bare kan spise.. Jeg ringer.. Han tar den ikke.. jeg sender mld om at jeg må snakke med han.. han svarer "javel?".. Tar fremdeles ikke tlf.. Jeg kjenner jeg blir sintere og sintere..

Jeg bruker foreldrene mine som unnskyldning, sier det er fremdeles krig. endelig ringer han tilbake, etter noen minutter.. Han sier han vil være i fred. Jaha? er du ikke på jobb? jo det var han.. jeg ber han komme hjem for jeg trenger han og later som det har skjedd noe med foreldra mine med tanke på bruddet mellom dem. Han sier han ikke kan komme.. Da bytter jeg stemmeleie og sier jeg ikke gidder å lyve lenger. Jeg vet hva han driver med, og han kan bare komme å hente tingene sine.. Han skjønner først ikke mye mens når jeg forteller så kjefter han og sier han ikke gidder dette osv.. Så pakker jeg tingene hans, og nøyaktig 25 min etter vi har lagt på, sender han mld om at han er her nå. 25 min tar det fra henne og hit..

Han kommer opp og jeg kjefter. Han sier han ikke har gjort noe.. til slutt svarer han på når jeg spør hvorfor hun sender en sånn epost om det ikke ligger noe i det. Jo fordi han hadde bedt henne om å gjøre det.. WHAAAAT?? Jeg ble litt sint.. holdt fast pcen hans og nektet å gi slipp på den. øynene hans ble helt sorte og han ble skikkelig aggressiv. Prøvde å gjøre meg vondt, prøvde å få rive ut pcen men får det ikke helt til. Hvorfor har du bedt henne om det? "fordi jeg stoler ikke en dritt på deg!" Nehei? "jeg vet du har sendt en epost til henne fra min mail!" Hva faen?? jeg klikka, kasta pcen på han, kasta tingen ut i yttergangen og dyttet han ut døra og sa kom deg til helvete ut, jeg har faen med aldri tatt kontakt med det kvinnemennesket noen gang!! Så får jeg vite at jeg liksom skal ha videresendt bildene fra vegas av meg og han som jeg sendte til han rett etter vi kom hjem..

Pjuh, det var mandagen.. Tirsdag skrev vi meldinger frem og tilbake hele dagen. Til slutt spør jeg når jeg liksom skal ha sendt den mailen.. Jeg tenker tilbake til den dagen.. Pcen hans var ikke her da!! og jeg har da ikke innloggingen hans?? Jeg forteller det, han tenker tilbake, og innser at jeg har rett.. Det er UMULIG at jeg har sendt den mailen.. Vi avtaler at han kommer hjem til meg om kvelden for å hente skittentøyet hans som jeg hadde glemt å pakke sammen med resten. Han kommer, vi snakker. han sier han har mista den beste jenta, og at han kunne fått det så bra med meg og hunden.. Jeg er sint på han, og gir han ingen inntrykk for at vi skal bli sammen igjen der og da.. men jeg hadde lyst å rense lufta.. Han begynner å pakke tingene sine når han innser at jeg ikke kommer til å gi meg der og da. Han kommer inn igjen til meg (jeg lå i sengen) for å si hadet.. Han setter seg på huk fremfor meg og bare ser på meg.. jeg ber om å få se på tlf hans, jaha hvorfor det lurer han på.. jo fordi jeg vil se hele loggen mellom dere to. Og der ser jeg det.. "Gleder du deg?" skriver han i en mld 8.okt.. "Ja er alltid gøy og gjøre nye og spennende ting med deg ;)" svarer hun. Og så sto det noe om leketøy og litt div.. Usj.. Jeg begynner å lese opp og blir skikkelig sint. Han blir også sint.. "få telefon". Ta telefonen og ha deg til helvete ut. Jeg vil aldri se deg igjen... Jeg følger han ut i gangen og når han tar på seg skoene, så slår jeg han med håndflaten. Treffer kleshengerene som henger der, og litt i pannen hans. Han ser på meg og jeg slår en gang til. Treffer han på kinnet.. Han tar skikkelig fast i overarmene mine og skriker "slå en gang til da. Slå en gang til. Se hva som skjer. se om du tør! kom igjen da, slå en gang til". Jeg ber han om å gå og han fortsetter å rope og skrike og å holde meg fast. Jeg begynner helt ærlig å bli litt redd og jeg ber han stille og rolig om å gå. Til slutt går han mot døren, tar tak i meg og sier "om du ikke flytter deg så kommer du til å få det jævlig vondt". jeg åpner døren og ber han komme seg ut. Han går..

Det tar noen minutter og så ringer det på ytterdøra. Jeg svarer på tlf, ingen svarer tilbake men jeg hører at døra blir lukket opp og at noen går inn. Det var IKKE jeg som åpnet døren.. Jeg blir helt ærlig veldig redd, og jeg ringer bestekompisen min og han kommer. Jeg ser en bil nedenfor som er helt lik "min kjære"s bil, og jeg ringer kompisen min for å si ifra om det. Innimellom her så hagler det inn meldinger som "buhu nå kan du grine nå", "jeg er helt ferdig med deg", "jeg kommer ikke til å felle en tåre over deg, er verre med deg" og masse slik dritt. Så plutselig får jeg en mld "har det vondt nå". Da spør jeg om det er han som står utenfor. Ja det er det. Jaha? hvorfor? nei hvorfor ikke. Hvorfor spør jeg! For å plage meg.. Javel, skal du stå lenge? Ja han skulle sove der.. det skrev han rundt kl. 01..

Kompisen min kom og var her til det ble stille. Han dro rett før kl 02, og sjekket bilen nedenfor. Det var ikke han. Han kjørte også rundt i nabolaget for å se om han så bilen, men det gjorde han ikke. Neivel? Hvor er han da da? sier han at han er her uten at han er her?? kl. 03 tikker det inn en mld der det bare står "nemlig". Etter det hørte jeg ingenting.. Jeg fikk ikke sove på flere timer, våknet brått hele tiden, våknet av den miste lyd. Var redd for hva han kom til å gjøre.. Mens kompisen min var her og vi trodde det var "min kjære"s bil som stod utenfor, gikk jeg til kjøkkenvinduet minst hver 5. minutt for å sjekke om han fremdeles stod der. Jeg sendte melding til sjefen min og var ærlig, fortalte hva som hadde skjedd og sa at det var ikke sikkert jeg kom på jobb men at jeg var hel og fin og skulle ringe henne om morgenen. Det gjorde jeg, og jeg dro ikke på jobb men vi avtalte at jeg skulle komme ned og snakke med henne. Jeg dro i 13-tida og sendte da en mld til "min kjære" for å spørre etter noen penger han skylder meg, når han trodde han kunne betale meg de. Og heldigvis svarte han. Var redd han kom til å gi faen i de pengene.. Og jeg var helt ærlig bekymret for han også.. Var redd for hva han hadde funnet på i løpet av helgen.. Så skrev vi en to-tre meldinger om de pengene og det var det..

Pjuh.. Han var btw på msn her isted.. Fikk veldig lyst til å skrive til han men vet ikke hva jeg skulle skrevet.. Men jeg tok kontakt med dama til kompisen hans som bor litt i nærheten her, for å si ifra om at det var slutt og at jeg ikke kommer på festen vi er invitert til neste helg. Grunnen til at jeg gjorde det, var at jeg så i natt at spriten hans fremdeles sto igjen og jeg drikker ikke den og jeg vet han har dårlig råd, så jeg spurte om jeg kunne levere det til han så han kunne drikke det når han skal dit neste helg. Og det var selvfølgelig helt greit. jeg spurte også om hun kunne høre om kjæresten hennes kunne ringe til "min kjære" og høre litt hvordan det gikk.. Det hadde han gjort, men fikk ingenting ut av han. Han sa ingenting om bruddet vårt, og kompisen fikk inntrykk av at han kom til å trekke seg fra festen neste helg..

Fyy dette ble mye.. Men godt å få det ut..

Jeg innrømmer glatt at jeg savner han og vil snakke med han. Men likevel så vil jeg ikke høre det han evt skulle si. Jeg vil ikke vite mer.. Men har så mange spørsmål..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Han høres jo helt sprø ut, i tillegg til å være en drittsekk. Syns hele situasjonen hørtes skummel ut jeg...

Gratulerer med opprykk, om ikke annet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Han høres jo helt sprø ut, i tillegg til å være en drittsekk. Syns hele situasjonen hørtes skummel ut jeg...

Gratulerer med opprykk, om ikke annet! :)

Ja jeg hadde vel aldri trodd dette om han.. Usj..

Hehe, jo takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest- silje

Litt av noen traumatiske dager du har hatt :klem:

Hele situasjonen hørtes forferdelig ut!

Noen mennesker har endel mørke sider som de skjuler veldig bra, men disse sidene kommer fram tilslutt, og det er da bra at du i det minste har fått sett hvordan han egentlig er, før ting ble mer komplisert (les barn) . Allikevel så er det fryktelig trist å trekke ett så dårlig strå (av et mannfolk), for hjertet ser jo ikke altid fornuften heller.

Vet ikke hva jeg kan si som kan trøste deg, foruten om den vanlige frasen som at du fortjener bedre!

Tiltross for at det var en vanlig frase, så mener jeg det, du fortjener en mann som elsker deg, og tar vare på deg.

Håper at denne dagen blir en ny dag med godt mot og god selvtillit, ikke la han robbe noe fra deg! Det er han ikke verdt!

Så har han kanskje knust hjertet ditt, men det kan bygges opp igjen, og med tiden så erfarer du at du blir sterkere og du ser hvor mye du selv er verdt, når du ikke lar han tråkke på deg flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av noen traumatiske dager du har hatt :klem:

Hele situasjonen hørtes forferdelig ut!

Noen mennesker har endel mørke sider som de skjuler veldig bra, men disse sidene kommer fram tilslutt, og det er da bra at du i det minste har fått sett hvordan han egentlig er, før ting ble mer komplisert (les barn) . Allikevel så er det fryktelig trist å trekke ett så dårlig strå (av et mannfolk), for hjertet ser jo ikke altid fornuften heller.

Vet ikke hva jeg kan si som kan trøste deg, foruten om den vanlige frasen som at du fortjener bedre!

Tiltross for at det var en vanlig frase, så mener jeg det, du fortjener en mann som elsker deg, og tar vare på deg.

Håper at denne dagen blir en ny dag med godt mot og god selvtillit, ikke la han robbe noe fra deg! Det er han ikke verdt!

Så har han kanskje knust hjertet ditt, men det kan bygges opp igjen, og med tiden så erfarer du at du blir sterkere og du ser hvor mye du selv er verdt, når du ikke lar han tråkke på deg flere ganger.

Tusen takk for noen kjempe gode ord Silje :)

Jeg vet at han ikke fortjener meg, men følelsene forsvinner selvfølgelig ikke over natten..

Jeg håper de blir lykkelige sammen de to idiotene, for de fortjener ikke noe bedre enn hverandre. Det er egentlig alt jeg har å si.. Hihi ;)

Jeg prøver så godt jeg kan å ikke tenke for mye, ikke være lei meg.. Men er hjemme fra jobben i dag også.. Det har gått skikkelig innpå meg, og har fått tilbake mange vonde minner fra andre hendelser og alt. Så har fått en skikkelig støkk.. Men jeg vet at jeg kommer meg opp igjen :) Jeg har aldri vært den som tar sånn på vei når det blir slutt mellom meg og kjæresten, for da tenker jeg bare at it wasn`t ment to be. Og jeg er ikke lei meg for at det er slutt, jeg er bare så syyyyykt såret og skuffet. Jeg vil ikke ha han tilbake for alt i verden, men vondt er det uansett. Det verste sviket jeg noengang har opplevd..

Dette går beyond kjærlighetssorg altså.. Dette er så myyye mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silje, kan du fortelle meg om fransk bulldog nå?? :) jeg er så spent! Leser alt jeg kommer over på nettet :) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...