Gå til innhold

Tolkningssak

Steinar40

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

Det finnes svært få garantier i dette livet, men en ting er i hvert fall sikkert; etter kommende fredag skal hun få jobbe svært hardt for å få meg tilbake.

Lider jeg av hukommelsessvikt? Jeg mener å ha lest at du flere ganger har skrevet at etter *dag, dato det og det*, er det SLUTT, FINITO, HISTORIE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Jeg trenger noen som kan sage en plank i to. Og så trenger jeg noen som kan feste noen hyller på veggen - det må være sånn hull. Da må man ha boremaskin og så må man ha sag.

For å få dette til, har jeg to (sikkert flere valg):

A. Jeg kan sette meg på rævva midt på stuegulvet og vente til jeg

1. enten har funnet en mann å dele livet med

2. en kompis som er bor og sagfører tilfeldigvis stikker innom

3. hullene skulle komme til å materialisere seg selv - og planken splitte seg i to

4. spørre noen om hjelp

B. Lære meg å føre sag og bor selv

1. kjøpe sag

2. kjøpe bor

3. invitere noen som kan til å vise

4. ta sjansen på å lære dette selv, hvor vanskelig kan det være lissom?

Jeg er ganske sikker på at A.3 aldri kommer til å hende. Jeg har ikke tenkt å vente 14 dager på at det skjer.

Jeg er ganske sikker på at A.1 er for usikkert til at jeg gidder å vente. A.2 regner jeg som usannsynlig. A.4 er en god løsning dersom ingen av B'ene fungerer.

MEN: jeg satser på B jeg. Dermed blir jeg selvstendig og uavhengig - selv om Steinar40 sikkert synes jeg er noe av det ekleste som finnes: en uavhengig og selvstendig kvinne.

Så Steinar40: hvis du aldri før har bestilt deg en ferietur er det jaggu på tide.

PS.: Det er nå 4 dager til resten av livet ditt begynner. Hvis jeg var deg ville jeg begynt å planlegge det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Nei, det er ikke alltid man klarer å gjøre det man vil.

Jo man kan ALLTID få til det man vil. Hvis man ikke klarer gjøre det man vil betyr det at man ikke vil sterkt nok.

Jeg ser mer og mer sofapoteten Steinar40, som venter på at ytre påvirkning fra andre skal få livet i gir. Hvis bare sånn, om bare slik, om 1 uke, 14 dager, 3 mnd, når jeg får meg dame ... så skal ... så vil ... så skjer.

Hvem er sjefen i ditt liv Steinar40? Hvem er sjefen over din vilje?

Det er ikke det at jeg ikke skjønner at du er skuffet over at du har sløst vekk masse tid, penger og energi på noe som ikke blir noe av, men det får være måte på å overlate egen vilje til utenforstående hendelser og unnskylde seg med at man ikke alltid klarer det en vil. Tøys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke enig. Kjærligheten er alltid et sjansespill fordi man ikke VET hva den andre parten tenker, føler og vil. Man kan altså si en ting men ville noe annet - med andre ord tomt prat.

For å ta en sjanse må man først ha noe å tape. Det har ikke du. Du har nådd bunnen, likevel klarer du tydeligvis å grave ennå dypere.

Vi lever i en praktisk verden, og der kommer blant annet tid og penger inn i bildet. Å tro noe annet er direkte dumt (naivt).

....sier mannen som betaler husleia til hun som bedrar mannen sin. Jeg kan godt spandere på gutter jeg er keen på jeg også, men da enten ting vi gjør sammen som jeg synes er hyggelig, eller små gaver som jeg synes det er morsomt å gi. Jeg ser ikke på dette so noen investering, og ofrer heller ikke pengene en tanke dersom alt skulle skjære seg. Du derimot fungerer som en minibank.

Jeg har et romantisk syn på kjærligheten, men med beina i den praktiske verden vi lever i. Derfor, den eneste som interesserer meg, er den dama som viser seg å være den rette.

Og ingenting tyder på at jeg har funnet henne ennå.

Hvis den eneste som interesserer deg en den som viser seg å være den rette, Hvorfor da henge som en bikkje etter en dame som har 0 respekt for deg?

Eller er det sånn at de egenskapene du ser etter hos en partner er: Notorisk utro, null styring på økonomien, snylter penger, uinteressert i å snakke, klarer ikke å bestemme seg..osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lider jeg av hukommelsessvikt? Jeg mener å ha lest at du flere ganger har skrevet at etter *dag, dato det og det*, er det SLUTT, FINITO, HISTORIE!

80% sikkert etter fredag har jeg skrevet tidligere.

Som sagt, det er ikke så veldig mye i dette livet som er helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eneste som er 100% sikkert er at det aldri blir deg og henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest wild bird

Hva består de siste 20% av? Og hvorfor 80%? Ikke 90, 99, 50 what ever?

Kan du ikke like gjerne innrømme at ved det minste livstegn fra henne, så er du på pletten med en gang?

For å være brutalt ærlig, så skjønner jeg godt at hun ikke vil ha deg. Du er jo ryggesløs og krypende, og det vekker kun forakt hos en kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

21 sider.

11 dager og 4 timer siden siste ultimatum.

3,5 dager til det er 80 % sikkert at Steinar40 muligens skal gå videre i sitt liv. Dvs. hvis ikke dersom at ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må bare innrømme at jeg er veldig skuffet fordi jeg mener at hun kunne ha vært den rette.

Det er også veldig skuffende at vi ikke har fått pratet skikkelig i sammen.

Og det er faktisk veldig vanskelig psykologisk sett når man har lagt ned så mye tid og ressurser på å prøve å få til noe fornuftig.

Ja, jeg kan skjønne at du er skuffet, og at det føles vanskelig. Men det blir bare verre og verre jo mer tid du legger i det.... ergo, du bør innse at det ikke er mer å hente og sett en sluttstrek.

Og; ja, det er greit å ta en sjanse og å prøve å få til noe fornuftig, men da bør du også kaste kortene når du ser at spillet er tapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger noen som kan sage en plank i to. Og så trenger jeg noen som kan feste noen hyller på veggen - det må være sånn hull. Da må man ha boremaskin og så må man ha sag.

For å få dette til, har jeg to (sikkert flere valg):

A. Jeg kan sette meg på rævva midt på stuegulvet og vente til jeg

1. enten har funnet en mann å dele livet med

2. en kompis som er bor og sagfører tilfeldigvis stikker innom

3. hullene skulle komme til å materialisere seg selv - og planken splitte seg i to

4. spørre noen om hjelp

B. Lære meg å føre sag og bor selv

1. kjøpe sag

2. kjøpe bor

3. invitere noen som kan til å vise

4. ta sjansen på å lære dette selv, hvor vanskelig kan det være lissom?

Jeg er ganske sikker på at A.3 aldri kommer til å hende. Jeg har ikke tenkt å vente 14 dager på at det skjer.

Jeg er ganske sikker på at A.1 er for usikkert til at jeg gidder å vente. A.2 regner jeg som usannsynlig. A.4 er en god løsning dersom ingen av B'ene fungerer.

MEN: jeg satser på B jeg. Dermed blir jeg selvstendig og uavhengig - selv om Steinar40 sikkert synes jeg er noe av det ekleste som finnes: en uavhengig og selvstendig kvinne.

Så Steinar40: hvis du aldri før har bestilt deg en ferietur er det jaggu på tide.

PS.: Det er nå 4 dager til resten av livet ditt begynner. Hvis jeg var deg ville jeg begynt å planlegge det nå.

Sikker på at du får til B da? Sånne mannesaker er avanserte greier vettu ;):ler:

Men ellers har jeg ikke noe imot selvstendig og uavhengig kvinner, bare det er mulig å samarbeide med dem.

Og jeg har faktisk ordnet med ferieturer tidligere, helt på egen hånd :smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva består de siste 20% av? Og hvorfor 80%? Ikke 90, 99, 50 what ever?

Kan du ikke like gjerne innrømme at ved det minste livstegn fra henne, så er du på pletten med en gang?

For å være brutalt ærlig, så skjønner jeg godt at hun ikke vil ha deg. Du er jo ryggesløs og krypende, og det vekker kun forakt hos en kvinne.

Det er nå det skal vise seg om det er ekte kjærlighet eller ikke. Derfor de siste 20%.

Og beviser hun ikke det i praksis, så er hun av ingen interesse lenger.

Jeg kaller ikke det å være ryggesløs og krypende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Det er nå det skal vise seg om det er ekte kjærlighet eller ikke.

Jeg må bare få vri dette i en retning for å få et spørsmål du ikke har besvart.

Hva om hun ringer deg på lørdag og spør om hun kan komme på besøk?

Er det greit for deg da? Skal du si "jada, bare kom, jeg har sittet her og ventet på deg i fjorten dager"?

Og, hvis hun kommer på besøk og sier

"du, jeg vil gjerne flytte inn hos deg og få barn og sånn"

hva skal du si da?

"ja, gjerne, jeg har jo bare sittet her og ventet på deg hele livet"?

Eller skal du ha littegranne ryggrad, og si "nei, det passer ikke på lørdag, fordi forholdet vårt er over"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det er nå det skal vise seg om det er ekte kjærlighet eller ikke. Derfor de siste 20%.

Og beviser hun ikke det i praksis, så er hun av ingen interesse lenger.

Jeg kaller ikke det å være ryggesløs og krypende.

Hva vil det si å bevise i praksis om hun nærer ekte kjærlighet for deg? På hvilken måte skal hun bevise det, hva mener du hun må gjøre? Jeg kan ikke huske å ha sett noe sted i dine mange innlegg at du skriver noe som helst om din kjærlighet til henne.

Du må gjerne tro på mirakler, kan jo hende det slår til :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare få vri dette i en retning for å få et spørsmål du ikke har besvart.

Hva om hun ringer deg på lørdag og spør om hun kan komme på besøk?

Er det greit for deg da? Skal du si "jada, bare kom, jeg har sittet her og ventet på deg i fjorten dager"?

Tja, hvis det skulle skje et mirakel og hun ønsket å reise hit på besøk, så hadde det vært positivt det. Da kunne vi nemlig fått pratet skikkelig i sammen ansikt-til-ansikt. Noe som jeg føler mangler helt. Men jeg hadde ikke sagt noe om at jeg hadde ventet på henne.

Og, hvis hun kommer på besøk og sier

"du, jeg vil gjerne flytte inn hos deg og få barn og sånn"

hva skal du si da?

"ja, gjerne, jeg har jo bare sittet her og ventet på deg hele livet"?

Eller skal du ha littegranne ryggrad, og si "nei, det passer ikke på lørdag, fordi forholdet vårt er over"?

Skulle det da skjedd enda et mirakel, og hun sa noe sånt som at hun ønsket å flytte hit, så har jo det vært målet med dette surret hele tiden. Men hun måtte jo klart å overbevise meg om at hun virkelig ville det, hvorfor hun ville det, og at jeg da følte at det ville være det rette å gjøre.

Men jeg holder altså ikke pusten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil det si å bevise i praksis om hun nærer ekte kjærlighet for deg? På hvilken måte skal hun bevise det, hva mener du hun må gjøre? Jeg kan ikke huske å ha sett noe sted i dine mange innlegg at du skriver noe som helst om din kjærlighet til henne.

Du må gjerne tro på mirakler, kan jo hende det slår til :) .

Hun må endre sin innstilling og oppførsel overfor meg. Hun må begynne å kommunisere på en konstruktiv måte, prøve å finne løsninger som kan fungere, og satse alt på oss i sammen. Hvis vi ble enige om det.

Og jeg skal tro på mirakler når jeg ser et med mine egne øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan skjønne at du er skuffet, og at det føles vanskelig. Men det blir bare verre og verre jo mer tid du legger i det.... ergo, du bør innse at det ikke er mer å hente og sett en sluttstrek.

Og; ja, det er greit å ta en sjanse og å prøve å få til noe fornuftig, men da bør du også kaste kortene når du ser at spillet er tapt.

Problemet er at jeg allerede hadde lagt altfor mye tid i det.

Og da blir det altså (psykologisk) mye vanskeligere å kaste kortene selv om man ser at spillet er tapt. Men hvem som egentlig har tapt spillet, det er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Blondie65

Problemet er at jeg allerede hadde lagt altfor mye tid i det.

Og da blir det altså (psykologisk) mye vanskeligere å kaste kortene selv om man ser at spillet er tapt. Men hvem som egentlig har tapt spillet, det er en annen sak.

Så begrepet "sunk cost" det er helt "lost" på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wild bird

Hun må endre sin innstilling og oppførsel overfor meg. Hun må begynne å kommunisere på en konstruktiv måte, prøve å finne løsninger som kan fungere, og satse alt på oss i sammen. Hvis vi ble enige om det.

Og jeg skal tro på mirakler når jeg ser et med mine egne øyne.

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du ønsker et forhold til denne damen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du ønsker et forhold til denne damen?

Det er vel blitt en prestisje- og prinsippsak for ham, tenker jeg. Jeg har spurt ham direkte om han er glad i/elsker denne damen. men det unnlater han behendig å svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så begrepet "sunk cost" det er helt "lost" på deg?

Nei, jeg er nå klar til å avskrive henne for godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...