Gå til innhold

Tolkningssak

Steinar40

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Men uansett så tror jeg det som regel går ganske bra hvis paret samarbeider og vil barnas beste. Noe ikke alle steforeldre bryr seg like mye om selvfølgelig. Og da går det nok ikke så bra, tenker jeg.

Det tror vel de fleste, men barn er forskjellige og reagerer forskjjelig og steforeldrerrollen er en forferdelig vanskeig rolle å gå inn i.

Men dere er jo ikke i stand til å samarbeide og kommunisere uten at barna er involvert, så det vil vel bli en umulig oppgave for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du barn reagerer positivt på mannen som ødelegger hjemmet deres? Tro om igjen. Og som AB sier, les noen stedbarntråder, du.

Da hjelper ikke barnetekke de luxe, eller å FORKLARE, jeg gjentar, barn SER hva som blir gjort, mer enn å hører på det som blir sagt...

Men du vil som vanlig ikke forstå.

Alvorlig talt, di er rett og slett flyktelig naiv...

Nei, jeg forstår at det finnes store utfordringer. Og da spesielt når foreldrene er uvenner.

Men det jeg påstår, det er at når først ALLE parter samarbeider til ALLES beste, så vil det som regel gå veldig bra.

Men jeg er altså ikke så dum at jeg ikke vet at det ofte IKKE er alle som samarbeider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror vel de fleste, men barn er forskjellige og reagerer forskjjelig og steforeldrerrollen er en forferdelig vanskeig rolle å gå inn i.

Men dere er jo ikke i stand til å samarbeide og kommunisere uten at barna er involvert, så det vil vel bli en umulig oppgave for dere.

Nei, ingenting i dag tyder på at dette kommer til å bli et problem som jeg behøver å forholde meg til i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, ingenting i dag tyder på at dette kommer til å bli et problem som jeg behøver å forholde meg til i praksis.

Nei, det er sant. Håper ungene hennes slipper å bli involvert i dette røret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, du bare går inn, ødelegger et samliv, ødelegger et hjem og en oppvekst for unger, og tenker, ja ja, bra at jeg ikke trenger å forholde meg til dette. Du ser bare deg selv og ditt og mumler om praktiks og hva som er best for deg.

Endret av Het Potet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du bare går inn, ødelegger et samliv, ødelegger et hjem og en oppvekst for unger, og tenker, ja ja, bra at jeg ikke trenger å forholde meg til dette. Du ser bare deg selv og ditt og mumler om praktiks og hva som er best for deg.

Foreløbig har jeg ikke ødelagt noe som helst, ettersom fortsatt ingenting konkret har skjedd.

Imidlertid har jeg hele tiden vært klar til å ta mitt ansvar. Men når hun ikke klarer å kommunisere, og aldri klarer å bestemme seg, så må faktisk jeg begynne å tenke seriøst på meg selv, ja.

Og det gjør helt garantert du også. Altså tenker på DEG selv.

Endret av Het Potet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Foreløbig har jeg ikke ødelagt noe som helst, ettersom fortsatt ingenting konkret har skjedd.

Dere har hatt sex, og hun flytter fra mannen sin, regner med du har hilst på ungene også, alt dette er konkret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har hatt sex, og hun flytter fra mannen sin, regner med du har hilst på ungene også, alt dette er konkret.

For meg har det ikke skjedd noe konkret før hun eventuelt bestemte seg og vi flyttet i sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, så du gir faen i barna. Flott! Du er virkelig en kjernekar.

Nei, absolutt ikke. Og slik denne situasjonen er nå, så lider barna hennes absolutt ingen som helst nød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, absolutt ikke. Og slik denne situasjonen er nå, så lider barna hennes absolutt ingen som helst nød.

Og det vet du, fordi? Typisk mannfolk, ødelegger hjem og barn, og fraskriver seg alt ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det vet du, fordi? Typisk mannfolk, ødelegger hjem og barn, og fraskriver seg alt ansvar.

Nei, slapp helt av du. Jeg vet nøyaktig hvordan de barna har det, inntil for et par uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, slapp helt av du. Jeg vet nøyaktig hvordan de barna har det, inntil for et par uker siden.

Så du har kontakt med ungene selv om foreldrene ikke er skilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det synes jeg høres veldig rart ut, i og med at det er så dårlig kommunikasjon mellom deg og moren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har kontakt med ungene selv om foreldrene ikke er skilt?

Det har ikke blitt så veldig mye kontakt, men jeg har altså kjent denne dama (og barna hennes) i en god del år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg høres veldig rart ut, i og med at det er så dårlig kommunikasjon mellom deg og moren.

Den dårlige kommunikasjonen kommer av denne situasjonen. Hun nekter å prate og diskutere den med meg, og ta en avgjørelse. Hun vil heller fortrenge problemene og holde meg utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Den dårlige kommunikasjonen kommer av denne situasjonen. Hun nekter å prate og diskutere den med meg, og ta en avgjørelse. Hun vil heller fortrenge problemene og holde meg utenfor.

Hvordan kan du da si at du vet at barna hadde det bra for to uker siden? Var du hjemme hos dem og sjekket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du da si at du vet at barna hadde det bra for to uker siden? Var du hjemme hos dem og sjekket?

I følge mora var det bra, så da regner jeg med at sånn er det.

Ingen grunn til at du behøver å bekymre deg mer om dette da vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo deluxe barnetekke, må vite. Og da vet man jo at et samlivsbrudd og ny "pappa" er helt uproblematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I følge mora var det bra, så da regner jeg med at sånn er det.

Ingen grunn til at du behøver å bekymre deg mer om dette da vettu ;)

Men dere har jo så dårlig kommunikasjon, så hvofor skulle dette være sant? Ikke det at jeg bekymrer meg, men du motsier jo deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...