Gå til innhold

Veien blir til mens vi går...

hegejenta30

Anbefalte innlegg

Vi også bor veldigveldig nærme sykehuset (2 minutter med bil), men dersom vi får oss rom på sykehushotellet vil jeg gjerne ha mannen der. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal se vi ender med å føde i en helg, sånn at vi havner på samme avdeling likevel! :fnise:

Jeg tror nok de fleste fedre gjerne vil være tilstede i begynnelsen hvis det er mulig. Tenk hvor tomt og rart det må føles for dem å dra hjem til tomt hus når barnet deres nettopp er født! :daane: Det hadde ikke jeg klart, ihvertfall... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal se vi ender med å føde i en helg, sånn at vi havner på samme avdeling likevel! :fnise:

Jeg tror nok de fleste fedre gjerne vil være tilstede i begynnelsen hvis det er mulig. Tenk hvor tomt og rart det må føles for dem å dra hjem til tomt hus når barnet deres nettopp er født! :daane: Det hadde ikke jeg klart, ihvertfall... ;)

Den som venter får se ;)

Hadde vært gøy om du fikk rett! For da slipper jeg å gå på overtid...

Jeg hadde heller ikke klart å dra fra den nye familien min for så å sove hjemme. Så jeg planlegger nok for mannen at han skal overnatte der sammen med meg og mini, så får han tro han bestemmer det selv når den tid kommer! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å begynne å tenke på hva man skal pakke i bagen. Har jo sett venninner gå gravide og planlegge hva de skal pakke til den store dagen kommer, det er stort. Det betyr at tiden begynner å nærme seg,åh så morro.

Men, som jeg har sagt før så tror jeg det er ganske orden rundt deg da så du husker sikkert alt du skal ha med deg. Du kommer nok til å ha en organisert bag når du ankommer sykehuset skal du se :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammanet.no har i dag en herlig liste med 20 punker om hvorfor vi skal nyte å være gravide! Syns den var så fin så måtte bare dele den med dere!

20 grunner for å nyte graviditeten:

* De fantastiske første ukene, hvor bare du og den blivende pappaen vet om graviditeten. Nyt hemmeligheten!

* Å ha hele ni måneder å planlegge og fantasere om det nye livet som foreldre.

* Å fortelle nyheten til din egen mamma og pappa, venner og annen familie. Se overraskelsen og gleden i ansiktet deres!

* Vi har en fantastisk ordning med betalt fødselpermisjon i Norge. * Gled deg til tiden hjemme sammen med babyen. Kanskje gleder du deg også til et avbrekk fra jobben?

* For en gangs skyld er det faktisk meningen at du skal legge på deg!

* Massevis av oppmerksomhet og omsorg fra venner og familie. -"Hvordan går det med deg?" -"Hvordan er formen din?"

* De første bevegelsene i magen. Var det luft i magen, eller en liten bevegelse?

* Å kjenne små hender og føtter bevege seg i magen, og vite at de tilhører noen du snart skal få hilse på.

* Du lærer deg nye ferdigheter, enten det dreier seg om montering av sprinkelseng eller bleiestørrelser.

* Å handle ørsmå babyklær, eller kanskje bare titte på babyklær på nettsider og i kataloger.

* En ny forståelse for din egen mamma....

* Ta bilder av din egen mage. Morsomt å se på senere, både for deg og barnet.

* Kvelder med spekulasjoner (og diskusjoner?) om hva babyen skal hete.

* Fundering på hvordan babyen kommer til å se ut.

* Å kikke på den voksende magen din og tenke på at det er et lite menneske der inne.

* Å se omrisset av barnet ditt på ultralyd. Ta med bildene hjem og stadig smugtitte på dem.

* Å oppdage hvor mange banneord du faktisk kan mens du føder. Og hvor grove de er...

* Å se inn i din nyfødtes øyne og bli nesegrus forelsket.

* Å se din partner gråte, klemme jordmor og bli alldeles tussete av glede og lettelse.

* Å våkne ved siden av babyen din dagen etter og tenke: "Oi! Jeg har blitt mamma - på ordentlig!"

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er jo snart 33 uker på vei jo :daane:

Håper du nyter helgen :klem:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Mammanet.no har i dag en herlig liste med 20 punker om hvorfor vi skal nyte å være gravide! Syns den var så fin så måtte bare dele den med dere!

20 grunner for å nyte graviditeten:

* De fantastiske første ukene, hvor bare du og den blivende pappaen vet om graviditeten. Nyt hemmeligheten!

* Å ha hele ni måneder å planlegge og fantasere om det nye livet som foreldre.

* Å fortelle nyheten til din egen mamma og pappa, venner og annen familie. Se overraskelsen og gleden i ansiktet deres!

* Vi har en fantastisk ordning med betalt fødselpermisjon i Norge. * Gled deg til tiden hjemme sammen med babyen. Kanskje gleder du deg også til et avbrekk fra jobben?

* For en gangs skyld er det faktisk meningen at du skal legge på deg!

* Massevis av oppmerksomhet og omsorg fra venner og familie. -"Hvordan går det med deg?" -"Hvordan er formen din?"

* De første bevegelsene i magen. Var det luft i magen, eller en liten bevegelse?

* Å kjenne små hender og føtter bevege seg i magen, og vite at de tilhører noen du snart skal få hilse på.

* Du lærer deg nye ferdigheter, enten det dreier seg om montering av sprinkelseng eller bleiestørrelser.

* Å handle ørsmå babyklær, eller kanskje bare titte på babyklær på nettsider og i kataloger.

* En ny forståelse for din egen mamma....

* Ta bilder av din egen mage. Morsomt å se på senere, både for deg og barnet.

* Kvelder med spekulasjoner (og diskusjoner?) om hva babyen skal hete.

* Fundering på hvordan babyen kommer til å se ut.

* Å kikke på den voksende magen din og tenke på at det er et lite menneske der inne.

* Å se omrisset av barnet ditt på ultralyd. Ta med bildene hjem og stadig smugtitte på dem.

* Å oppdage hvor mange banneord du faktisk kan mens du føder. Og hvor grove de er...

* Å se inn i din nyfødtes øyne og bli nesegrus forelsket.

* Å se din partner gråte, klemme jordmor og bli alldeles tussete av glede og lettelse.

* Å våkne ved siden av babyen din dagen etter og tenke: "Oi! Jeg har blitt mamma - på ordentlig!"

:rodmer:

Det har vært mine tanker gjennom hele graviditeten :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 32 uker :hoppe:

8 uker igjen til termin, 5 uker igjen på jobb... Rett og slett bare innspurten igjen! :daane:

Fy som tiden flyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 32 uker :hoppe:

8 uker igjen til termin, 5 uker igjen på jobb... Rett og slett bare innspurten igjen! :daane:

Fy som tiden flyr!

Tiden går fort, i hvertfall når man ser tilbake på den.

Har dere bestemt navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Navn er klart ja! (sender det på PM jeg)

Syns slettes ikke det er lenge siden jeg testet positivt, og nå er minien straks ferdig bakt og klar til å komme til verden! Månedene siden 31.august har gått veldig fort sånn når man ser tilbake på tida ja... Vet at enkelte dager og uker har føltes ut som en evighet da man teller dager/uker (ref.tickerne) men nå syns jeg dagene bare suser av gårde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har nå (etter inspirasjon fra *lilly* og *joyce*) bestilt meg ammeinnlegg fra Bleieboden (bommulsflanel) og Krusedull (!bamboo). Jeg våkner jo hver morgen nå med størknet melk på puppene, bruker engangs ammeinnlegg daglig (har med reserve på jobb) tilfelle det skulle bli kjempe-lekasje iløpet av dagen på jobb.

Føles litt merkelig å polstre en g-cup - akkurat som om puppen ikke er stor nok liksom... :fnise:

I dag har jeg lagt ut det "gamle" hjemmekino anlegget vårt på finn. Mannen kom nemlig hjem med et nytt sist helg. Som ikke har surround lyd, men stereolyd. Blir spennende å se om vi får solgt det.

Mannen var på 40-års jubileumsfest for nerdeklubben han har vært med i under siv.ing studiene. Fin middag ute og verksted-fest etterpå. Gøy for de å møtes etter noen år etter endte studier. Han hadde visst hatt det kjempegøy.

Jeg var hjemme og koste meg med film (ny blue-ray spiller) og smågodt og hadde selskap av voffen i sofaen!

Syns det på en måte er godt at ski-VM nå er over. Har blitt litt vel mye ski på tv'n i de siste dagene. Men vært gøy å sett de flinke utøverne som har gått inn så mange medlajer til Norge.

Skal til legen på onsdag. Blir spennende! Lillegutt trives iallfall, er mye liv og røre i magen om dagen!

Endret av hegejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er litt digg å være ferdig med VM nå! Fem-mila var spennende, da. :) Er det vanlig svangerskapskontroll du skal på neste uke?

Forresten, G-cup?? :overrasket: Håper man ikke nødvendigvis må så langt ut i alfabetet for å kunne mate en baby, ellers har jeg et problem :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er litt digg å være ferdig med VM nå! Fem-mila var spennende, da. :) Er det vanlig svangerskapskontroll du skal på neste uke?

Forresten, G-cup?? :overrasket: Håper man ikke nødvendigvis må så langt ut i alfabetet for å kunne mate en baby, ellers har jeg et problem :fnise:

Det er vanlig kontroll jeg skal på neste uke ja!

Får svar på blodprøvene jeg tok sist med tanke på om jeg har begynt å lage antistoffer eller ikke. Jeg er jo som nevnt tidligere Rehsus negativ, og må da ta noen ekstra blodprøver for å sjekke at jeg ikke produserer anti-stoffer. Stort sett ikke noe "farlig" før evt til neste graviditet. Men takker og bukker for all oppfølging som gis underveis jeg!

G-cup ja. Du leste rett! Jeg hadde DD-cup før jeg ble gravid. Hadde ikke drømt om at de skulle vokse så mye liksom. Og er veldig spent på hvor store de blir når melka kommer for alvor! Nesten umulig å finne bh'r når de blir så store...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...