hegejenta30 Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #561 Del Skrevet 7. januar 2011 Er ekstra UL ja. Meldte meg på en studie de kjører på Nasjonal Senter for fostermedisin her i Trondheim, hvor de sjekker opp om man er i risikogruppen for svangerskapsforgiftning eller ikke. Jeg var der første gang i uke 12, og da var prøvene mine sånn at jeg lå i risikogruppen. Og ble da kalt tilbake i uke 24. I dag tok de mål av mini og veksten er helt som den skal være. Han lå med ryggen til og på tvers med armer og ben litt på kryss og tvers. En del av undersøkelsen er å sjekke blodstrømmen min inn til morkaka, og hvordan de blogkarrene er elastiske og transporterer blod. Det var helt fint på høyre side - men på venstre side var det litt trangere og ikke fullt så elastisk - så jeg skal tilbake igjen om 4 uker. Det var ikke noe som var kritisk - men såpass at hun ville ha meg tilbake på en ny undersøkelse. Denne innsnevringen kan medføre enten svangerskapsforgiftning eller at mini ikke vokser som skal. Så jeg syns det er greit å bli fulgt opp litt ekstra jeg! Mini ligger på tvers rett under navlen min akkurat nå - og lå med ryggen til. men er fortsatt en gutt, og vokser som han skal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 7. januar 2011 #562 Del Skrevet 7. januar 2011 Godt med ekstra oppfølging Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #563 Del Skrevet 8. januar 2011 Det er veldig kjekt med litt ekstra oppfølging! Må litt for 24 uker i dag! Nå er det ikke lenge før jeg er under tosiffret dager igjen heller... Fysøren som tida flyr noen ganger. I dag har vi vært på shopping! Kjøpt litt klær til mini, litt sengetøy og noen kluter. Må kjøpe en kommode snart så vi kan begynne å vaske en del av det vi har kjøpt. Kjøpte også Ibux på apoteket til mannen som hender har vondt i hodet og fikk beskjed av damen der at de kan jo ikke jeg spise! hihi- gøy at det er synlig for andre at jeg er gravid! God helg til alle som er innom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 8. januar 2011 #564 Del Skrevet 8. januar 2011 Så gøy at det synes så godt at fremmede tør kommentere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boobla Skrevet 8. januar 2011 #565 Del Skrevet 8. januar 2011 Begynner det å synes nå ja. så morro. Ikke lenge til alle vil ta på magen din nå sikkert :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #566 Del Skrevet 8. januar 2011 Begynner det å synes nå ja. så morro. Ikke lenge til alle vil ta på magen din nå sikkert :gjeiper: Nei vet du meg hva! Da får de skaffe seg sin egen gravid-mage! :gjeiper: Mener det sånn nesten seriøst iallfall. Tror ikke jeg vil føle det komfortabelt at hvem som helst skal ta på magen min! Men det er stas at det synes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 9. januar 2011 #567 Del Skrevet 9. januar 2011 Enig med deg, Hegejenta. Hvorfor tror folk at gravide-mager er allemannseie liksom? Det har jeg aldri skjønt. De ville jo ikke tatt på magen hvis det hadde vært en spist-for-mye-kake-mage, mener jeg... Hmm.. Men det er vel kanskje fordi de fleste synes det er spennende og fascinerende med gravide, så glemmer man seg kanskje litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boobla Skrevet 9. januar 2011 #568 Del Skrevet 9. januar 2011 ja, ikke sant. Enig der. D er jo fortsatt din mage liksom... Akkurat, som man kan gjør hva man vil, når det er en gravidmage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 10. januar 2011 Forfatter #569 Del Skrevet 10. januar 2011 I dag blir en laaaaang dag. Litt trøtt... Savner senga Ble sittende å se film i går kveld sammen med mannen, men kom meg jo ikke i seng før halv tolv, og det er ALT for sent for meg. I tillegg våknet jeg opp og var sint da klokka ringte pga dårlige drømmer - som skummelt nok var svært realistiske. Kjenner jeg gruer meg til helga, og ha svigers på besøk. De skal heldigvis bo på hotell i byen, så blir bare å underholde de som står igjen. Men svigers har en tendens til å legge MYE planer både for seg og andre - så selv om jeg har sagt fra til mannen om at jeg MÅ ha et par timer avslapping midt på lørdagen så frykter jeg at de går i vasken... Men men... skal ikke ta sorgene på forskudd - og at det helst vil gå bra - men forbeholder meg retten til å være skeptisk til at formen min holder hele helga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boobla Skrevet 10. januar 2011 #570 Del Skrevet 10. januar 2011 Håper det blir tatt hensyn til deg i helgen da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 10. januar 2011 #571 Del Skrevet 10. januar 2011 Ta vare på deg selv og ta de pausene du trenger Fint at de bor på hotell, så slipper man iallefall at de blir gående oppå dere. Sånt kan være veldig slitsomt enn hvor hyggelige de er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #572 Del Skrevet 11. januar 2011 Vi er begge glade for at de skal bo på hotell - vi har nemlig ikke overnattingsplass til to voksne... Med mindre de har lyst å sove på gulvet og i sofaen, for ikke søren om jeg hadde gitt fra meg senga mi! Gravid eller ei - så er senga hellig. Planen for helga ser slik ut: Fredag Hjem fra jobb kl 4 Hente svigers på flyplassen til 17.30 (bruker 30 min å kjøre ut dit, så blir bare hjem og hente hunden og kanskje bytte litt klær) Middag hos mine foreldre som ikke bor så langt unna flyplassen (Her har jeg tenkt å legge inn en liten strekk på en eller annen sofa en times tid etter vi har spist) Inn til byen og sette svigers av på hotellet (håper en gang rundt 21/22 - blir det senere så sliter jeg dagen etter) Lørdag Frokost hjemme Møte svigers på hotellet og shopping noen timer. Svigermor ønkser å se hva slags klær vi liker til minien vår - sånn at hun vet hva hun kan kjøpe framover. Hun elsker å shoppe - og er kjempeflink til å handle på salg! Vi etterlater svigers i byen, drar hjem så mannen får gått en tur med hunden og jeg får slappet av skikkelig. Mannen henter svigers og vi lager middag hjemme hos oss. Søndag Svigers skal vel på et eller annet museum eller noe på formiddagen, så hentes de og spiser en lunsj hjemme hos oss før mannen kjører de ut igjen på flyplassen. *puh* Det er ikke akkurat så stramt program - men det kan fort bli slitsomt om man ikke passer på å slappe av der man kan. Vi var forøvrig ute på en liten shopping/spise ute tur i går etter jobb. Jeg måtte ta bussen hjem da mannen måtte slutte en "brann" før han kunne dra fra kontoret - er det noen som ikke har tilgang på en eller annen server, eller en skriver i en av butikkene har streika så må han trå til. Det er 30 butikker å holde styr på. Så i perioder kan det bli mye... så da han endelig kunne dra fra jobb så dro vi på Egon på city syd og spiste og tittet litt i butikker med det samme. Name It er og blir favorittbutikken min når det gjelder barnetøy altså... Så det ble med en fleece dress hjem i går. Vi fikk også kjøpt noen nye duker (på Kid) og litt annet småstæsj. Så da vi kom hjem var det godt å finne sofaen og tv'n. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havfrua Skrevet 11. januar 2011 #573 Del Skrevet 11. januar 2011 Name It har myyyye fint babytøy ja! Favorittplaggene til lillemann var fra Name It, så det blir nok litt shopping der denne runden også....bare jeg finner ut av hva som skjuler seg inni magen min. Håper helgen blir koselig og at svigers viser hensyn til deg og formen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #574 Del Skrevet 11. januar 2011 Krysser fingrene for at du får se den lille fra sin beste side på 3d UL i februar Havfrua - det er så kjekt å vite hva det er med tanke på shoppingen til de små! Heldigvis har jeg en mann som kjenner meg godt og som ser på meg at jeg sliten nesten før jeg kjenner det selv - så han kommer nok til å støtte meg når det gjelder pauser underveis i helga. Gleder meg jo til svigers kommer på besøk - er ikke så ofte vi ser dem - og iallfall ikke at de kommer til oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #575 Del Skrevet 11. januar 2011 Nå er jeg fornøyd med meg selv Jeg har jo bursdag snart - og siden mannen kjøpte dyr fancy mobil til seg i julegave - så skal jeg slå til med en fin bursdagsgave til meg selv... Og da skal jeg kjøpe akkurat den stelleveska jeg har lyst på til vogna. Akkurat nå står det mellom denne fra Skip*Hop, denne fra Ju*ju*be i sort eller Simo sin i matchende farge til vogna som er grå. Også fant jeg i går ut hva jeg ønsker meg i barselgave av mannen - og det er ny telefon som er mer fancy enn hans (så klart) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 11. januar 2011 #576 Del Skrevet 11. januar 2011 De to første der har jeg også sett på. Det var hakket før jeg bestilte en av dem her om dagen faktisk. Kjekt å kunne få det i bursdagsgave! Helga kan sikkert bli hektisk hvis ikke du er flink nok til å hvile der du kan. Hvis du klarer det blir det sikkert kjempekoselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 11. januar 2011 #577 Del Skrevet 11. januar 2011 Blir nok en ok helg det der skal du se. Du får bare være kjempestreng på at du trenger hvile. Det virker jo som om mannen din er veldig oppmerksom på det også, så da er dere to som passer på det. Ha en fortsatt fin tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 11. januar 2011 #578 Del Skrevet 11. januar 2011 Innom og leser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #579 Del Skrevet 12. januar 2011 I går fikk vi gjort utrolig masse i heimen. ENDELIG - for det trengtes! Jeg vasket på kjøkkenet og mannen vasket badet! Kjente det godt i ryggen etter en time med rydding og vasking - og måtte da rett og slett legge meg ned på senga for en liten strekk. Mannen fant ut at det ikke var så lurt å spyle badegulvet med dusjen... Ble litt mye vann som måtte opp igjen. Men man lærer så lenge man lever! Men rent og pent ble det iallfall. I dag skal vi på Ikea (kjøpe noen innsatser til Expedithylla på kjøkkenet), Barnas Hus (så jeg får sjekket ut stellebag utvalget der), Tropehagen Zoo (hunden må jo ha litt mat han og) og Obs! for å handle litt mat. Håper bare mannen er ferdig på jobb til 4 så det blir igjen litt av kvelden etter handle turen. Imorgen skal stue, gang og kontor vaskes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 12. januar 2011 #580 Del Skrevet 12. januar 2011 Her går det først og fremst i rydding omdagen. Skal få hjelp av samboern så skal vi få vasket ned hele kjøkkenet endag nå... spørs om han må ta største delen. Jeg har ikke energien til å holde på med tøy og bøy på den måten lengre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå