Gå til innhold

Veien blir til mens vi går...

hegejenta30

Anbefalte innlegg

Godt å se at ikke gjørelista di for dagen i dag er like ambisiøs og omfangsrik som gårsdagens! :fnise:

Fotobøker står på min gjøreliste også! :jepp: Både laging av "ordentlig" album med bilder jeg fremkalte for (*kremt*) halvannet år siden, og fotobok fra bryllupet og evt bryllupsreisen, som jeg tenker å lage digitalt og bestille.

Hva renset mannen komfyren med, siden det lukta så grusomt? Jeg har planer om å få ordna komfyren her også, men det høres ikke noe særlig ut med så heftige saker for en høygravid stakkar... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt at du tar deg en litt roligere dag også, du kan ikke slite deg helt ut, frøken!

Fotobøker høres ut som en knallfin plan for dagen, som jeg skrev inne hos meg så tviler jeg vel på at det blir tid til sånn pusling når disse småkrypene våre kommer ut. :fnise: Føles veldig fint å ha alt sånt på stell, så kan man med gooood samvittighet bare kose og kose og kose! :hjerte:

Her regner det i dag, jeg skal ta med noen ferdige strikkeprosjekter opp i sofakroken for å feste noen tråder og sy i noen knapper. Fint å rydde litt i strikkekurven! :)

Ha en kjempefin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva renset mannen komfyren med, siden det lukta så grusomt? Jeg har planer om å få ordna komfyren her også, men det høres ikke noe særlig ut med så heftige saker for en høygravid stakkar... ;)

Plumbo ovns rens, mener jeg det står på flaska. Kjøpte det etter vi flytta inn her - de forrige som bodde her hadde definitivt ikke rensa komfyren før de flyttet, så da tok vi den grundig. Og fant ut det var på tide igjen nå etter halvannet år.

Det blir fort mye fett og æsj i ovnen hvis den brukes en del. Som tenkt så gjort - men tror nok det blir kjøpt noe annet som lukter litt mindre og har litt mindre advarsler på seg neste gang vi tenker på noe sånt!

Skapet under oppvaskbenken er også det første som vil få barnesikring. Er der vi oppbevarer alt av vaskemidler... SÅ blir nok kjøpt inn så fort vi kommer over det, og satt opp med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var i går!

Kos deg med mimring og fotoboklaging i dag.

Har du noen strikkeprosjekter på gang? Var akkurat innom strikkebloggen og så det var en stund siden forrige innlegg. Hos oss er den kommende mormor i gang med vognteppestrikking :) Jeg har veldig lyst til å lære meg, kanskje jeg setter i gang til sommeren, nå er det eksamen som er i fokus her.

Ha en super dag hjemme! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var i går!

Kos deg med mimring og fotoboklaging i dag.

Har du noen strikkeprosjekter på gang? Var akkurat innom strikkebloggen og så det var en stund siden forrige innlegg. Hos oss er den kommende mormor i gang med vognteppestrikking :) Jeg har veldig lyst til å lære meg, kanskje jeg setter i gang til sommeren, nå er det eksamen som er i fokus her.

Ha en super dag hjemme! :klemmer:

Joda, driver å strikker på en body med flettemønster på. Dvs den er så godt som ferdig. Mangler kanter ved hals og bein og festing av tråder samt isying av knapper. Det frister lite å strikke når fingrene er superstive pga vann, men det myker de faktisk opp etterhvert - så blir nok så den bodyen blir ferdig i løpet av dagen. Liker ikke å ha ting liggende uferdig så lenge.

Lurer på hva jeg skal begynne på som neste prosjekt - må nok bli noe som vil passe til vinteren. En genser i et sprekt mønster eller noe kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal si du ikke ligger på latsiden her... Jøss og jøss for et tempo på en høygravid. Jeg er mektig imponert altså.

Håper du har en fin dag i dag også :klemmer:

Husk å ta deg tid til en liten pause i ny og ne :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å strikke en sånn monsterbukse Ripsy. Syns de er kjempetøffe. Må bare bli enig med meg selv hvilke farger og hvor stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forøvrig melde om at gårsdages gjøremål liste nå er fullført...

Fikk begynt på fotobok for 2009 - vi har så masse bilder at det nesten er vanskelig å velge hvilke bilder som skal være med. Koste meg lenge og vel i formiddag med radio og fotoboklaging inne på kontoret.

Men disse hobittføttene mine var veldig hovne i dag. Gjorde rett og slett vondt å sitte stille. Så måtte kapitulere og legge beina høyt og drikke litt vann. To timer på sofaen og halvannen liter vann innabords hjalp faktisk!

Mannen kom hjem og satte på middag. Jeg brettet sammen og la på plass klærne (som jeg tenkte gjøre i går) - og så satte mannen inn stellebordet på badet! Dumme badegulvet har jo selvsagt fall - så vi må finne på noe lurt under den ene foten på stellebordet - for ellers blir det stående å vippe - ikke det at det er farlig - men ser for meg at det kommer til å være j****g irriterende etterhvert som det skal brukes!

Imorgen skal jeg på kontroll igjen hos legen. Også skal jeg innom jobben noen timer for å lære opp hun som skal være vikar for meg. Orker nok ikke å være der til kl4 men et par timer etter lunsj blir det iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med fotoboklaging. :happy: Er det sånn digital på nettet? I tilfelle hvor? Tenker kanskje på å begynne å lage noen selv. :sjenert:

Usj, hobbitføtter høres slettes ikke gøy ut. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker fotobokprogrammet til Japan Photo. BEstiller over nett og kan velge om jeg vil hente i butikk eller få tilsendt. Syns kvaliteten på de bøkene er veldig bra, også slipper man alt styret med papirbilder.

Hobittføtter er ikke noe stas nei... men heldigvis ikke så lenge igjen...

Skal jeg tolke alle dagens kynnere og vondter samt løs mage nå i kveld så kan det skje noe når som helst!

Ser jeg glemte å nevne at vi var oppe på city syd en tur etter middagen. Der ble det jo så klart litt vandring... og den ene kynneren avløste den andre. Vel hjemme kom også ryggvondtet sigende.

Skal ikke legge for mye i det... men plutselig skjer det noe!

Endret av hegejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her ser det jo nesten ut som det er noe på gang! Kanskje du sniker i køen likevel? Eller så er kroppen din bare ute etter å spille deg et puss for å gjøre ventetida ekstra uutholdelig.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempespennende! Det er jo flott at det skjer noe, det tyder på at ting er på gang selv om det såklart kan ta lang tid ennå ;) Hvordan er formen i dag da? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende fremover nå ja. :jepp:

Kroppen forbereder seg iallfall på at noe skal skje - det er det ingen tvil om. Har jo fulgt med både Milla og Lillefot og begge de to hadde jo lange forberedelser før det endelig skjedde noe. Håper på en måte at jeg slipper gå så lenge som de to med vondter.

Her er det nå frokost tid - en yoghurt og melk. Skal til legen til 10. Huske til og med på å sørge for urinprøve!

Det er så koslig å gå inn på badet nå - når stellebordet er oppe. Er kjempefornøyd med stellematta jeg bestilte på ebay. Og gleder meg til å fylle opp hyllene med håndklær, kluter og div annet som hører hjemme på et stellebord! Så det blir kveldens prosjekt - om ikke morgensdagens. Får se hvor mye jeg orker etter å ha vært innom på jobben for opplæring av denne vikaren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjempespennende! Det er jo flott at det skjer noe, det tyder på at ting er på gang selv om det såklart kan ta lang tid ennå ;) Hvordan er formen i dag da? :popcorn:

Formen er fin den - så langt iallfall. Kjenner beina burde vært lagt høyt, men hjelper nok at jeg skal ut å røre litt på meg etterpå. Så får jeg heller finne sofaen når jeg kommer hjem etterpå.

Ha en fin dag Hegejenta :klemmer:

En fin dag ønskes deg også Diddles :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp sms fra Hegejenta:

Dagens legetime gikk ikke så bra...har visst utviklet svangerskapsforgiftning og legges inn nå.

:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...