Gå til innhold

Veien blir til mens vi går...

hegejenta30

Anbefalte innlegg

ehm...

Fikk det plutselig for meg at jeg skulle re opp i senga til mini nå...

Og gjett om jeg fikk en liten overraskelse! Ikke noe av sengesettene vi har kjøpt passet til dyna!

Skjønte ikke noe jeg...

Men så fant jeg ut at det er tre ulike størrelser (S=65*80, M=80*100, L=100*140) på dyner før man er oppe på voksen dyne (XL=140*200) , og vi har kjøpt dyne S og L og sengetøy i S og M størrelsene...

Tror vi skal kjøpe en dyne til jeg... Blir billigere det tror jeg enn å kjøpe tre sett med sengetøy som passer til dyna vi har...

Godt jeg sjekket dette i kveld nå da - så vi ikke stod der når vi kom hjem fra sykehuset og skulle re opp senga og ikke noe sengetøy som passet! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååh... Det har jeg ikke tenkt på :sjenert:

Ja, det var flaks at du prøvde på sengetøyet.. Like greit med ny dyne da ja..

Heldig som kan begynne med sengeoppreiing :rodmer:

Gleder meg til det er min tur :fnise:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla: jeg har handlet sengetøy både på princess og kid. Ikea har ikke standard mål (dvs. de har sin egen standard), så styrt unna de på akkurat sånt.

Supravekt: så hyggelig med nytt ansikt her inne! Takk for lykkeønskninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så mye det er å tenke på :fnise: Godt at du fant ut av det nå da, har jo litt tid til å ordne opp i sengetøyet ennå :jepp:

Håper du får en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, er ikke godt å få med seg alt :ler: Men bra du fant ut av det nå. Åh, er så spennende, ikke lenge igjen for deg nå :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke det - plutselig er gutten her! :hoppe:

Får nesten litt panikk når jeg tenker på det - føler det er så mye som skulle vært gjort ennå... Men så lenge det viktigste er gjort får vi bare ta resten som det kommer. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var godt du fant ut av. Utrolig hvor mange tips en kan få her inne hos deg altså. Gjelder bare å huske det til en selv skal starte med innkjøpsliste. Er noen uker til jeg skal begynne iallfall...

Har voffsen vanligvis ikke lov til å komme opp i sofaen? Er så koselig å skjemme de bort litt - man blir så glad i de hundene. Har veldig lyst på en selv, men enn så lenge koser jeg meg masse med mamma og pappa sin. Den begynner å nærme seg 11 år nå, så jeg bodde hjemme da de fikk den. Tror bare andre hundeeiere forstår hvor glad man blir i de :hjerte: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voffsen får lov å være i sofaen så lenge det er plass til han i den. Med to voksne som ligger i hvert sitt hjørne til vanlig så skal det godt gjøres å få plass til en stor hund på 40 kilo i tillegg!

Voffsen vår blir 3 år nå - og det er helt utrolig hvor glad man er i denne firbente skapningen. :hjerte:

Er spent på hvordan han takler å bli "storebror" om noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og hilser på, lenge siden jeg har vært her inne nå! Håper alt er bra med deg!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en god vofs jeg også, han er 8 mnd nå og jeg har blitt sååå glad i han! :rodmer: Er så spent på hvordan han reagerer når den tid at den lille kommer, nå er han jo så bortbrelt og skal kose hele tiden. Han er jo som en liten baby og får vel i overkant mye oppmerksomhet :gjeiper:

Men jeg syntes det er ubehagelig med alle hårene og jeg syntes han røyter mye, men jeg er visst overfølsom på det stadiet. Men liker ikke tanken på hundehår med en baby i hus :(

Har du/dere samme problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en god vofs jeg også, han er 8 mnd nå og jeg har blitt sååå glad i han! :rodmer: Er så spent på hvordan han reagerer når den tid at den lille kommer, nå er han jo så bortbrelt og skal kose hele tiden. Han er jo som en liten baby og får vel i overkant mye oppmerksomhet :gjeiper:

Men jeg syntes det er ubehagelig med alle hårene og jeg syntes han røyter mye, men jeg er visst overfølsom på det stadiet. Men liker ikke tanken på hundehår med en baby i hus :(

Har du/dere samme problemet?

Vi har en boxer, så pelsen er kort, men tanken på baby og hundehår har slått meg også. Vi må rett og slett bli flinkere til å svinge oss med støvsugeren. Prøver også å unngå at voffsen får vært så mye borti tingene til minien sånn nå til å begynne med. Blir nok litt annerledes etterhvert som han blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lamaze lekene jeg bestilte på ebay for litt siden kom i posten i dag! De var kjempefine, og større enn jeg trodde! Mannen var overrasket over hvor fine de var - så det var suksess! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg blir så misunnelig når jeg leser om vofsene deres :rodmer:

Jeg er oppvokst med dyr, og vi hadde en hund da jeg gikk på ungdomsskolen/vgs. Han var blanding av elghund og labrador, og var kjempesnill. Dessverre ble han syk :( Jeg holdt på å kjøpe meg ny hund (Cavalier King Charles) da jeg var ferdig på vgs. og skulle flytte for meg selv,men "heldigvis" ble ikke det noe av: Grunn: mannen tåler ikke pelsdyr :( Så nå har vi akvarium :sjenert:

Kan ikke akkurat ta opp fiskene og kose med dem, men de har nå sin sjarm de også :)

Det er bra du oppdaget dette med dyna og sengetøyet nå, Hege; hadde vært kjedelig om det ikke ble oppdaget før fødselen.

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akvarium har sin sjarm det også - selv om man ikke kan kose med fiskene på lik linje som med hundene! Men det er noe eget beroligende over det å se på et akvarium.

Ønsker deg også en fin dag Lillefot!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ripsy tipset om denne bloggen i går - som er en gravid-blogg. Og i likhet med Ripsy så ble jeg inspirert til å gjøre opp min egen status nå i uke 32.

Gravidstatus uke 32+3

Termin: 03.05.2011

På vei: 32+3 uker

Igjen til termin: 53 dager

Kjønn: Gutt :hjerte:

Utolmodig?: Nja.. mer panikk over at jeg ikke er sikker på om alt er i hus...

Hodet ned: De to siste gangene jeg har vært på UL så har gutten hatt hodet ned. Dette blir sjekket av legen min i uke 36 med ny UL for å være sikker.

Aktivitet i magen: Masse aktivitet!

Navn: Jupp, det er klart! De som har spurt har fått PM :)

Vektøkning: 10-15 kg

Vann i kroppen: JA! Pølsefingre (dovner bort og har problemer med å knytte neven da fingrene er stive), elefantføtter (skoene er blitt trange og jeg får merker etter sokkestrikken, i tillegg til smilehull på tærne) og vann i ansiktet (nesa mi har blitt større!)

Kynnere: heldigvis ikke så hardt rammet av det - men magen strammer seg godt noen ganger i blant ja.

Humør: Stort sett godt humør! til tider noe hormonell!

Barnerom: Delvis kontor, lillegutt skal sove inne hos oss den første tida, så det blir nok mer og mer barnerom på kontoret etterhvert. Alt av leker, klær og utstyr er iallfall på plass der i kommoden og hylla som vi (endelig) klarte å rydde ut av.

Utstyr: mangler bæresæle/sjal - klarer ikke å bestemme meg for hva jeg ønsker meg mest. Grunnet ekstra polstring på magen fra før graviditeten så ser jeg for meg det som et mareritt å finne en bæresæle som har lange nok reimer til å gå rundt meg...

Strekkmerker: Helt sikkert - men jeg satser uansett ikke på å bli nakenmodell etterpå så bryr meg ikke så mye egentlig. Smører inn magen med god krem ca hver kveld - så gjør jeg iallfall litt for å gjøre huden god og myk!

Melk i brystene: Ja, men ikke mye. Våkner opp på morran med enten våte og kalde brystvorter, eller med størknet melk på tuppen.

Fødsel: gruer meg... Men gleder meg VELDIG til premien!

Plager: Ingen - annet enn vann i kroppen

Oppegående: I aller høyeste grad - er fortsatt i full jobb og har planer om å være det helt til jeg går ut i permisjon. Men kunne ønsket jeg orket litt mer...

Sulten: merker at jeg blir fort sulten etter å ha spist! Derfor godt med frukt som druer, banan og grønne epler! Spiser nok litt for mye søtt også - er så vanskelig å holde seg unna. Gleder meg også veldig til å kunne spise spekemat, brie og blåmuggost igjen!

Endret av hegejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine listen! Og så gøy å ha til senere! :jepp:

Blir nok en slik liste på meg iløpet av dagen også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...