Gå til innhold

Leie leilighet uten å gå på visning


teq

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og samboeren min skal flytte, men vi har ikke mulighet til å reise til den nye byen før vi flytter. Derfor lurer vi på om noen har noen tips til hvordan vi kan få leilighet uten å gå på visning?

Vi har gode referanser og flytter pga jobb, men syns det er vanskelig å gjøre et så godt inntrykk, at vi får leilighet uten å treffe utleier. De fleste vil jo ha oss på visning først. Men er det noen her som har fått leilighet på denne måten før, altså uten å gå på visning? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk hybel på et studenthjem uten å ha vært på visning. Ellers vet jeg at det finnes folk i studentorganisasjoner som går på visning for folk i samme situasjon som dere, de har det hvertfall i byen jeg bor i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å forklare situasjonen til utleier, kanskje sende en søknad med referanser og bilder av dere til utleier via mail? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri turt å leie leilighet uten å ha vært på visning ført. Ei heller hadde jeg leid ut til noen jeg ikke hadde møtt.

Det kan da ikke komme som en bombe at dere skal flytte, så dere må da klare å finne en måte å komme dere på visninger på! Bruk feriedager, en helg. Og avtal med utleiere på forhånd slik at dere får med dere flere visninger på de dagene dere er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciara*

Jeg har leid leilighet fra ukjente to ganger, en gang fikk jeg leilighet uten å være på visning. Snakket riktignok med utleier på telefon, og fikk klarsignal om at hun var interessert i å leie ut til meg. Da sendte jeg tanta mi på visning, og jeg fikk leiligheten.

Ellers har jeg generelt vært heldig med leiligheter jeg har sett på. Har faktisk ikke fått avslag, men takket nei til 3 stk. Nøkkelordet (for min del) var å framstå som ordentlig og seriøs fra første ord. Jeg sendte e-post med grundig informasjon om meg og samboer (som jeg da bodde sammen med, han er nå eks), eller ringte og presenterte oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Jeg sendte e-post med grundig informasjon om meg og samboer

Hva slags info da?

Jeg prøvde å sende en litt mer innholdsrik mail enn jeg pleier, i dag. Nå gjenstår det å se om det hjelper:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciara*

Hva slags info da?

Jeg prøvde å sende en litt mer innholdsrik mail enn jeg pleier, i dag. Nå gjenstår det å se om det hjelper:p

Ha en høflig, men litt uformell tone. Jeg starter for eksempel med "hei", og prøver å skrive på en måte som viser at jeg tør å være personlig. Hvis ikke virker det bare påtatt og kunstig. Jeg skrev alderen vår, hva vi studerte, hvilke deltidsjobber vi hadde, forventet inntekt, interesser (ganske relevant siden ingen av oss var partyløver).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...