O'hara Skrevet 18. november 2010 Forfatter #641 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg har ikke bekymret meg for hvordan magen ser ut i etterkant... Det får bli som det blir.. Som jeg sa til mannen, "Du er nok stuck med meg uansett!". Han synes forøvrig at magen er helt super, men mulig han endrer synspunkt i etterkant?? Nok en ventedag i dag. Har bestilt time til frisør i morgen, og da passer det jo dårlig at hun kommer. Kanskje det er strategien?? Blæh, kjenner jeg er utålmodig nå om dagene, men jeg VET jo at det faktisk kan bli 2.-3.-desember før hun kommer.... Og jeg kjenner jeg er glad når eksamene er overstått. Kjenner at jeg ikke har samme driven nå, og jeg har kuttet ut ett par av de, men jeg har mest lyst til å gjøre ingenting liksom. Altså, brodere på juleduken, strikke litt, sy gardiner og tepper, rydde i boden, vaske og bake litt, altså slike "kjerringting"... Ikke lese om systemer, css, lage UseCases, Gui'er og slikt... Også lurer jeg nå litt på om jeg har litt murringer.... Alle forteller meg at fødselen starter med mensmurringer, men hvordan skal jeg vite det?? Jeg har jo ikke slikt til vanlig! Og når 75% av alle fødsler (står i den app'en på mobilen, aner ikke om det er riktig) begynner med rier/veer og ikke med at vannet går, hvordan skal jeg da merke noe?? Jeg har altså "store bekymringer" her i livet når jeg ikke er sikker på om jeg kommer til å merke det om fødselen starter, til tross for at alle dere OG jordmoren "trøster" meg om at er det noe jeg kommer til å merke, så er det faktisk det!! Nei, skolejobbing må til her!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 18. november 2010 #642 Del Skrevet 18. november 2010 Hei Jeg fikk jo aldri oppleve hvordan det var når fødselen startet av seg selv.. Men etter at jeg fikk modningstabelett fikk jeg etterhvert disse menssmertene du beskriver (jeg vet hvordan det er fra før da). Men det brant liksom nederst i magen hos meg. Og en murrende ubehag/smerte ganske langt ned i ryggen. Det kom regelmessig om jeg ikke husker helt feil... Etter at vannet gikk ble det etterhvert sterker og sterkere, og tro meg, da vet du hva det er.. Dersom du ikke bruker ha menssmerter tror jeg nok du vil skjønne at det er noe på gang uansett. Kanskje ikke helt i starten, men når det begynner å bli kraftigere vil du nok det tidsnok. Det går jo vanligvis ikke så fort i første stadium.. De skikkelig vonde riene husker jeg faktisk ikke lenger! Det er jo litt greit egentlig.. Jeg kan kjenne noen veldig lette etterier nå og da kan jeg ane så vidt hvordan jeg mener det var. Jeg har hørt at det bare er noe sånt som 13% av alle fødsler som starter med vannavgang. Så spennende da. Håper det er modning du kjenner. Jeg unner ingen å gå å vente så lenge.. Man blir litt koko av det. Det er liksom umulig å IKKE vente. Jeg så mye tv på slutten for å si det sånn.. Anbefaler deg å gå tur og bevege deg litt. Det hjelper både på formen og på å få babyen nedover i systemet. Skulle jeg gjort en ting enderledes ville jeg vært mye mer aktiv mot slutten. Kanskje det hadde satt meg i gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. november 2010 #643 Del Skrevet 18. november 2010 For min del begynte det med rier, og jeg kjente hva en rie var når den kom, for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 18. november 2010 #644 Del Skrevet 18. november 2010 Forresten er det ikke uvanlig å få endret utflod. Slimete og kanskje litt blodig. Om slimproppen går kan denne være litt sånn snørraktig i fargen Eller brunrød og skikkelig seig. Ekle detaljer her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 18. november 2010 #645 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg våknet av en smerte i magen som jeg bare visste var rier - helt merkelig for jeg ante jo ikke hvordan de var. Så jeg tror nok at du skal skjønne hva det er når det starter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 18. november 2010 #646 Del Skrevet 18. november 2010 Murring i magen kjenner du nok etterhvert, hvis du får det. Det er jo irriterende småvondt. Men jeg ville ikke akkurat bekymret meg, for åmsi det sånn - tipper det ordner seg enten det starter på ene eller andre viset. (På tv starter det for øvrig alltid med at vannet går, de får kjempe vondt og må umiddelbart rushes til sykehus og så kommer barnet. Har du lagt merke til det?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 18. november 2010 #647 Del Skrevet 18. november 2010 Er du redd for at du ikke vil merke rier? Jeg holdt på å klikke, og mannen lo av meg fordi jeg travet ustanselig opp og ned på gulvet mellom riene. Hos meg gikk vannet først, deretter startet riene i løpet av kort tid, og var maks. et par-tre minutter mellom. Det tok bortimot 12 timer før snuppa var født etter første signal, så uansett hva som skjer, har du nok tid til å summe deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 18. november 2010 Forfatter #648 Del Skrevet 18. november 2010 Murring i magen kjenner du nok etterhvert, hvis du får det. Det er jo irriterende småvondt. Men jeg ville ikke akkurat bekymret meg, for åmsi det sånn - tipper det ordner seg enten det starter på ene eller andre viset. (På tv starter det for øvrig alltid med at vannet går, de får kjempe vondt og må umiddelbart rushes til sykehus og så kommer barnet. Har du lagt merke til det?) Hva?! Er det ikke slik?! LYVER de på tv? :dåne: H, jeg er litt redd for at jeg ikke skal skjønne at noe skjer.... Men det er mer det at jeg ikke aner hva jeg skal kjenne etter, men skjønner jo at man mest sannsynlig kommer til å merke det... Bare jeg som er litt, tja... Jaja, jeg får overbevise meg selv om at jeg garantert kommer til å merke det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. november 2010 #649 Del Skrevet 18. november 2010 Det er ikke mange som ikke legger merke til riene, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 18. november 2010 #650 Del Skrevet 18. november 2010 Hos meg var riene som sagt dødsvonde fra starten av, og jeg holdt pusten til jeg ble blå på leppene. Jeg hadde tydeligvis ikke den smerteterskelen jeg hadde trodd på forhånd. Det jeg også var uforberedt på, var at jeg fikk null og niks smerter i korsryggen, bare foran. Men nå skremmer vi deg her. For min del kan det ikke ha vært ille, siden tankene på en nummer to er i modning allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 18. november 2010 #651 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg syntes ikke riene var så veldig vonde i begynnelsen, jeg bare visste at det var rier og ikke kynnere. Og de har langt i fra skremt meg for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 18. november 2010 Forfatter #652 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg er da ikke lettskremt! Jeg aner jo ikke hva jeg går til! (Noe jeg til tider tror jeg er glad for... ) Jaja, tusenvis av andre har vært gjennom dette før meg, så jeg greier det nok jeg også. Selv om jeg ser for meg at jeg kanskje kommer til å nekte underveis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. november 2010 #653 Del Skrevet 18. november 2010 Mine var heller ikke vonde de første timene. Jeg var uforberedt på at smerten kun satt i korsryggen, så på det vondeste trodde jeg neste ryggen skulle knekke. Men det varte jo bare en stund. Selv om jeg ikke kan tenke meg noen ny baby, så hadde det ikke gjort meg en tøddel å føde på nytt hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 18. november 2010 #654 Del Skrevet 18. november 2010 En venninne av meg fødte, fikk babyen i fanget og sa "Dette vil jeg gjøre igjen!" Herlig å høre slike historier også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 18. november 2010 #655 Del Skrevet 18. november 2010 Ha en fin helg tutta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark Star Skrevet 18. november 2010 #656 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Det går helt fint å ikke skjønne at fødselen er i gang Da jeg skulle ha den yngste hadde jeg kanskje litt sånn som beskrives som murringer noen timer, men absolutt ikke som mensmurringer. Siden jeg hadde holdt på å få henne for tidlig ville de ha meg inn til en sjekk, og da jeg kom dit var det jaggu 7 cm åpning. 2 timer etterpå kom hun til verden Jeg skjønte overhode ikke at det var fødsel på gang, jeg tenkte kanskje at ting var i ferd med å modnes Endret 18. november 2010 av Dark Star Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 18. november 2010 Forfatter #657 Del Skrevet 18. november 2010 :dåne: Fødsel i full fart altså! Jeg innbiller meg at det må være greit? Dp: fin story!! Sånn vil jeg og ha det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 18. november 2010 #658 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg var spent på hvordan det skulle bli for meg, for man sier jo at man ofte slekter på sin mor mhte fødsler (kanskje greit jeg aldri ble revet ut av min naive optimistiske tilnærming). Moren min har født 3 barn uten smertestillende. Ser hun fødsler på tv og sånn må hun alltid kommentere at "jeg skjønner ikke hvorfor de må skrike så fælt, for SÅ vondt gjør det tross alt ikke". Så det er jo lov å håpe. Spennende tider du går i møte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 19. november 2010 Forfatter #659 Del Skrevet 19. november 2010 Jeg aner regelrett ikke hvordan fødselen var for mamma... Spurte nå, for "alle" spør om det, og fikk til svar "Det gikk greit.".. Så, ikke så mye informasjon å hente fra den kanten.. Noen ganger er det bedre å leve lykkelig uviten! Ikke godt å si hvordan dette vil gå, men jeg håper det går greit Småstikking i dag, men jeg vet at det ikke betyr at hun kommer NUH! Blæh... Litt fortvilt over meg selv nå da, men JEG er klar... Hvorfor kan ikke denne tøtta også være det?? NOE må hun vel få fra meg og?? Ha en super dag jenter!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 19. november 2010 #660 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) Jeg mistenker at du kommer til å fly på veggen etter hvert her, hvis ikke tøtta kommer snart! Du har jo snakket som om hun er rett rundt hjørnet i lang tid allerede, og så er ikke termin her en gang enda.. Må få lov til å fnise litt av det vel? Men for din del håper jeg jo at du har rett, og at hun faktisk ser til å finne veien ut om ikke lenge! Kan heie litt på henne jeg: Sånn. Nå får du ha en flott dag!! Endret 19. november 2010 av cypress Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg