Gå til innhold

clearblue med ukeindikator


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Ifølge den er jeg nå 5-6 uker på vei, ifølge legen er jeg 7 uker og to dager. Hun beregnet fra siste menstruasjonsdag. Hun sa bare det var vanlig å regne slik foreløpig, men jeg har lange sykluser.. Kan jeg stole mer på ukeindikatoren tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

I ditt tilfelle, ja. Ukesindikatoren regner uker fra befruktning, altså to uker kortere enn legen, siden legen regner fra første dag i siste mens. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både testen og det legen sier stemmer, testen regner ut ifra befruktning, og vil altså bli ca to uker kortere enn det legen sier, siden hun regner ut ifra siste mens. Det er på denne måten de regner de 40 ukene i et svangerskap, såvidt jeg har forstått:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Åi :) , glemte og si at jeg allerede har plusset på to uker sånn det sto på bruksanvisningen til clearblue, det sto altså 3-4 uker og da er jeg egentlig 5-6 uker på vei vel?

Men leste nå på bruksanvisningen at ukesindikatoeren er 92 prosent sikker så stoler mer på den en det legen antok da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det hadde jeg også gjort dersom jeg hadde lange sykluser. Jeg er ca halvveis i mitt svangerskap nå, og skulle jeg regnet fra 1. dag i siste mens hadde jeg vært over 2 uker lenger på vei. Har vært på ord. UL og da stemmer svangerskapslengden slik jeg alltid har regnet det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen regner alltid fra første dag i siste mens, selv om de vet at det ikke stemmer (f.eks ved IVF). Det er jo bare en midlertidig anslåelse av termin, og derfor ikke så viktig om det er litt feil.

Ukeindikatoren stemmer for noen, men er feil for andre. Det kommer an på hvor fort du produserer HCG, og det varierer fra kvinne til kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier det samme som innlegget over. For noen stemmer det og for noen ikke. Den stemte ikke for meg, og legen min sa at de ikke burde stoles blindt på siden produksjonen av hcg er individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...