Gjest sexysadie Skrevet 30. september 2003 #41 Del Skrevet 30. september 2003 Men da kan man aldri få barn da. For det kan jo gå til helvete, selvom man ikke vil det. Vet man ikke enden på ting og tang når man har prøvd d en 3- 4 ganger..... Hva da med å vurdere andre måter å leve på da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 30. september 2003 #42 Del Skrevet 30. september 2003 Jo, man vet kanskje litt etter ørten forsøk, men jeg mener for meg selv f.eks. Jeg vet jo ikke om det kommer til å funke mellom meg og min kjære, men kan jo ikke la være å få barn av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 1. oktober 2003 #43 Del Skrevet 1. oktober 2003 *Alle våre 4 barn har blitt tatt med på råd nå med babyen. *Alle våre 4 barn gleder seg til et nytt familiemedlem *Kanskje da spesielt gutten min og jenten hans... *Vi har forklart barna at vi har ikke en "sekk" med kjærlighet som snart må fordeles fra 4 til 5, men at det blir ingen forskjell... *Jeg vet jo ikke om det kommer til å funke mellom meg og min kjære, men kan jo ikke la være å få barn av den grunn. Går nok inn i dette forholdet med mindre skylapper enn da jeg var 17 år... Men er ikke så naiv at jeg tror dette fungerer uansett... Et forhold må jo "repareres og jobbes" med - uten at det skal være et blodslit... Jeg har tro på at vårt forhold er trygt... *Vet man ikke enden på ting og tang når man har prøvd d en 3- 4 ganger..... Hva da med å vurdere andre måter å leve på da? Jo der er jeg enig -stort sett... Men fremdeles kan en ikke være bombastisk for hver historie har sin forhistorie... *Dersom man skal dette problemet til livs, må man vel se mer på hvorfor folk skiller seg, enn på hvorfor de får barn med nye partnere, eller? Klart det er et problem at folk gjerne gir opp for lett... Men så må vi ikke glemme alle de ulykkelige ekteskapene med forskjellige problemer for bare noen ti-år tilbake heller da... Kanskje det burde vært lettere tilgang på familierådgivning...? *Og så om noen år så går d til helvete med denne fyren og deg. s¨treffer du en ny mann og får barn med ham og din X får på sin side barn med en ny kvinne og så fortsetter d slik da..... Er d virkelig nødvendig å få barn med hver eneste mann/kvinne man blir ilag med da? Nei, ikke med alle en treffer... Men de fleste får da ikke det heller da... *Hvis man er i en familie med særkullsbarn, kjøper man en livsforsikring med livspartner som mottager. Slik slipper livspartner å selge hus/ ta opp halv mill i lån når man er litt oppe i årene. Man vet jo hvor landet ligger, det er bare å ta konsekvensen av det. Dette tror jeg er utrolig viktig... Jeg vil ikke at gutten min skal bli "lurt" fra sin morsarv... Ei heller samboer sine særkullsbarn for sin farsarv... Samtidig må vi jo sikre hverandre og våre fellesbarn også... Dessuten er dette ikke så uvanlig livssituasjon lenger. Så det er mulig å sikre seg under prinsippet "føret var"... Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå