bortskjemtepoter Skrevet 29. juli 2010 #61 Skrevet 29. juli 2010 En god løsning er å benytte seg av ett proffesjonelt hundeluftingsfirma. Når du er på jobb blir hunden hentet og kjørt ut i skogen sammen med andre hundekompiser, og får en times lufting midt på dagen. Hunden er lykkelig og du har god samvittighet jeg har ett slikt firma selv, med meget fornøyde kunder. Tror dette blir mer og mer vanlig etter som flere forstår at det faktisk er dyremisshandling å la sin beste venn sitte alene 8-9 timer hver dag...
aya Skrevet 8. august 2010 #62 Skrevet 8. august 2010 Vi har hundepasser tre dager i uken, hunden vår takler ikke å være alene hjemme lenge. Ellers har vi hjemmekontor en dag i uka hver, dette pga hunden. Noen ganger er hunden med på jobb. Kan hjemmekontor en dag eller to i uka være aktuelt for deg? Hvis du kan kombinere dette med hundepasser slipper jo hunden lange dager alene hjemme. En annen ide kan jo være å vurdere en omplasseringshund som allerede er vant til å være hjemme alene på dagtid. Men personlig ville jeg nok ikke fått meg hund dersom den måtte være alene hjemme 5 lange dager hver uka.
Sekretæren Skrevet 3. september 2010 #63 Skrevet 3. september 2010 Tråden er ryddet SportyShorty, mod
johoo Skrevet 3. september 2010 #64 Skrevet 3. september 2010 Å herregud, den evige diskusjonen om burbruk. Jeg forstår ikke at de fleste folk forstår at en hund ikke har gått av å ligge i bur i 8-9 timer hver dag. Det er så unaturlig som det kan få blitt. Deres om lurer på hva hundene deres driver med når de er alene hjemme. Jeg vet hva min gjør, jeg har filmet henne lenge. Vet dere hva hun gjør, hun skifter underlag flere ganger i løpet av dagen. Hun går fra solen til skyggen, ti teppet til å se ut vinduet. HUnder har behov for å bevege seg, ferdig med det. Et hundebur gjør jobben som hundeeier enklere, det et hjelpemiddel for mennesker ikke for hunder. Jeg er stolt over å si at jeg ikke eier annet en ett bilbur. Oppdretter? So what. Fyttigrisen der finnes så mange oppdrettere som ikke har peiling på hund. Peiling på trening av hund osv. Om man ser på alle de sykdommene som er blitt avlet fram både hoss hunder og katter så ser man at oppdrettere ikke alltid ønsker det beste for hunden men det beste for seg selv. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle oppdrettere:) Min oppdretter spurte meg allerede på tredje mail om jeg hadde tenkt å ha hunden i bur når den var alene hjemme. Hun ville ikke selge valper om de bare skulle ligge i fengsel. I Svergie er det ulovlig å ha hunder i bur. Unntak finnes som ved trening av hund, forflytting av hund osv. ULOVLIG. Det synes jeg sier litt. Til TS. det kommer helt ann på deg. Jeg synes nok det er litt lenge for hunden å være alene, men på en annen side. De aller fleste norske hundeeiere er borte så lenge fra hunden sine hver dag. Men om du har tid, er jo en annen sak. For selv selskapshunder trenger å få brukt seg. Både fysisk og mentalt:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå