Gå til innhold

Ekskone til besvær!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Joda. kunne sikkert vært deilig å ikke ha noe med henne å gjøre. Men når hun først er mor til barna er det greit å ha et OK forhold hvor en er på hils. Det er veldig åpentlyst at vi ikke er på talefot. Vi kan tilbringe flere timer sammen uten å prate sammen. Er vel igrunn henne som ikke vil prate og unngår situasjoner hvor det er mulighet for det. Kan vel si at hun lager da en annen situasjon hvor vi er for å "styre" samtalene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke situasjoner er det da - hvor dere er sammen flere timer?

Skrevet

Ved barnas aktiviteter

Skrevet

Så får du vurdere om det er til det beste for barna at du er der og slike "ubehagelige" situasjoner oppstår.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Så får du vurdere om det er til det beste for barna at du er der og slike "ubehagelige" situasjoner oppstår.

Fars nye kone/barnas stemor er vel med på familiens aktiviteter, hun er jo en del av familien, selv om barnas mor ikke liker det. Barnas biomor er da også voksen og ansvarlig og har et ansvar for at det ikke blir ubehagelig og pinlig for barna bare fordi hun ikke kan kontrollere sine følelser/sin antipati mot en annen kvinne.

Men - TS: hvis stebarna dine er store/ungdommer og du ikke har vært en del av livet der i særlig mange år, så er det jo strengt tatt ikke nødvendig å fyke rundt på tilstelninger hvor du risikerer å møte barnas mor. Dere kan jo finne på ting som en familie likevel, hvor dere slipper å risikere å møte barnas mor? Spar heller kreftene dine til viktigere ting:)

Gjest Gjest
Skrevet

Syns hvordan man oppfører seg har litt med hvordan situasjonen er ellers.

Dersom det er mange år siden skilsmissen og ting forøvrig har "roet" seg, burde det være en selvfølge å utvise normal høflighet. Man trenger ikke være bestevenninner, men et lite "hei" burde være greit.

Når det er sagt så har jeg valgt å ikke forholde meg til min xmanns nye samboer; jeg hilser ikke på henne, jeg ser ikke på henne og jeg snakker ikke om henne. Dette er på grunn av vår situasjon; hun var min xmanns elskerinne i lengre tid og jeg synes hun har oppført seg respektløst, tarvelig og at hun ikke fortjener min oppmerksomhet.

Jeg har barn med han, ikke henne - og da velger jeg å forholde meg til han og ikke henne.

Jeg hater ordet bonusmor; hun er så aldeles ikke noe slags mor for mine barn. Og når dette nå er sagt; dersom hun hadde kommet inn i bildet etter at vi hadde blitt skilt så hadde det vært en helt annen situasjon og jeg tror jeg ville oppført meg anderledes.

Gjest Chickpea
Skrevet

Fars nye kone/barnas stemor er vel med på familiens aktiviteter, hun er jo en del av familien, selv om barnas mor ikke liker det. Barnas biomor er da også voksen og ansvarlig og har et ansvar for at det ikke blir ubehagelig og pinlig for barna bare fordi hun ikke kan kontrollere sine følelser/sin antipati mot en annen kvinne.

Men - TS: hvis stebarna dine er store/ungdommer og du ikke har vært en del av livet der i særlig mange år, så er det jo strengt tatt ikke nødvendig å fyke rundt på tilstelninger hvor du risikerer å møte barnas mor. Dere kan jo finne på ting som en familie likevel, hvor dere slipper å risikere å møte barnas mor? Spar heller kreftene dine til viktigere ting:)

Kunne ikke vært mer enig!

Skrevet

Hei TS.

Kanskje du skulle ha snakket med din samboer om dette? Selvfølgelig skal kjæresten din og hans ex ha dialog om barna, men jeg skjønner godt at du synes det er ubehagelig at hun ringer sent om kvelden og prater om andre ting enn det som strengt tatt er nødvendig.

Føler du deg sjalu over kontakten mellom dem? (tolker det nesten slik). Føler du at hun stenger deg ute for å ha han for seg selv?

Du har også en rett til å eksistere midt oppi alt dette. Dere trenger ikke å være venninner eller noe i nærheten, men det er jo fint for alle parter å svelge sin stolthet og komme seg videre.

Nå vet jeg ikke hva som er deres situasjon til hverandre...hvis du på noen måte har stjålet mannen hennes kan jeg godt forstå hennes kjølige tone. Husk at hun har følelser også.

Kanskje du rett og slett skulle sjokkere henne ved å ta det opp med henne? Hva kan gå galt? Da vil hun sannsynligvis få litt mer respekt for deg.

Ikke vondt ment (og nå vet jeg ikke alderen din), men kanskje hun tenker at siden det er såpass stor aldersforskjell mellom deg og din samboer så kommer ikke forholdet til å vare og at hun dermed ikke ser noen grunn til å bli noe videre kjent med deg?

• 2 år senere...
Skrevet

Blir veldig overrasket over at ingen gir sin støtte til den nye kjæresten. Jeg er helt enig, hva i all verden er så viktig at eks konen må ringe så sent for å diskutere barna først. Som skilte foreldre har man gjort seg opp en samværsavtale og den bør følges. At man har behov for å informere mer enn det man gjør ved levering av barn tilsier at man tar en prat, men den intimiteten som sier at man skal ringe etter kl.22 er nå brutt. Eks kona har ikke lenger førsteplass i denne mannens liv, selv om barna har det. Han bør absolutt oppdra sin eks kone til å vise respekt for hans nye privatliv.

Skrevet

Blir veldig overrasket over at ingen gir sin støtte til den nye kjæresten. Jeg er helt enig, hva i all verden er så viktig at eks konen må ringe så sent for å diskutere barna først. Som skilte foreldre har man gjort seg opp en samværsavtale og den bør følges. At man har behov for å informere mer enn det man gjør ved levering av barn tilsier at man tar en prat, men den intimiteten som sier at man skal ringe etter kl.22 er nå brutt. Eks kona har ikke lenger førsteplass i denne mannens liv, selv om barna har det. Han bør absolutt oppdra sin eks kone til å vise respekt for hans nye privatliv.

Hvorfor er ikke dette i så fall et problem for MANNEN? Skal ny kone sitte og oppdra ham til når på døgnet og hvordan han får ha kontakt med andre mennesker, inkludert exn? Han VELGER å ha denne kontakten med sin ex. HAN svarer på telefonen (den har meg bekjent en AV-knapp) Han VELGER å sludre om andre ting enn barna.

Saken dreier seg om at ny dame føler seg truet og vil ha kontrollen. Ingenting annet. Hun vil at de to KUN skal ha mekanisk kontakt og KUN om praktiske ting vedrørende barna. Slik er hun sikker på at hans lojalitet KUN ligger hos henne og ikke hos exn.

Skrevet (endret)

Relativt gammel tråd. TS har fått/venter barn hvert øyeblikk med denne mannen, så de har sikkert ordnet opp i konflikten. ;)

Endret av Teriyaki
Skrevet

Hvorfor er ikke dette i så fall et problem for MANNEN? Skal ny kone sitte og oppdra ham til når på døgnet og hvordan han får ha kontakt med andre mennesker, inkludert exn? Han VELGER å ha denne kontakten med sin ex. HAN svarer på telefonen (den har meg bekjent en AV-knapp) Han VELGER å sludre om andre ting enn barna.

Saken dreier seg om at ny dame føler seg truet og vil ha kontrollen. Ingenting annet. Hun vil at de to KUN skal ha mekanisk kontakt og KUN om praktiske ting vedrørende barna. Slik er hun sikker på at hans lojalitet KUN ligger hos henne og ikke hos exn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...