lille-lure Skrevet 22. juli 2010 #1 Skrevet 22. juli 2010 Hva skal jeg gjøre når ekskonen tydelig overser meg når vi møtes ved felles aktiviteter med barna, ringer sent om kvelden for å ha kontroll over hva hennes eks-mann /min kjæreste gjør. Jeg vil kalle henne (mannipullerende?) i den forstand at hun ringer til hennes eks-mann sent på kvelden for å starte samtalen om barna, men gli over på noe helt annet for å ha en viss kontroll på hva som foregår. Det som er problemet mitt/vårt. meste mitt problem da jeg ikke tåler henne som en person, men kunne ikke respektert henne høyre som en mor. hun gjør det hun kan for å vise at hun ikke liker meg. Det skal sies at det er 15år mellom min kjæreste og meg. Vi har det supert sammen, men denne kvinnen ødelegger den gode tonen. Mulig hun ikke liker meg fordi jeg er ung? Jeg har en god tone med barna uten problemer, Tvinger meg ikke på noen settinger hvor barna er med. Tar ting veldig med ro. Men når jeg og kjæresten har vært sammen i to år og jeg enda ikke har hatt en samtale med denne damen.... Da er det noe galt. Jeg møter opp med et smil, men blir møtt av en som overser meg og går bestemt bort til eksmannen og pater. Vanskelig å forklare situasjonen, men håper noen kan komme med noen innspill.
jomfrua Skrevet 22. juli 2010 #2 Skrevet 22. juli 2010 Jeg tror du skal ha litt i hodet at denne x-konen har barn med din kjæreste og ett felles ansvar sammen med han. Du føler du ikke blir inkludert i dette. Javel, tenker jeg da, og synes ikke det er så rart. Du skriver ikke noe om at hun er uvennlig eller ufin......hun forholder seg bare ikke til deg. At x-konen ringer om kvelden for å prate om barna er vel heller ikke rart - det er deres felles ansvar. Jeg synes det virker som om du har mange følelser rundt dette som kanskje ikke er så reelle men at du kanskje har for store forventinger til hvordan folk skal forholde seg til deg. Jeg tror ikke du skal forvente at mor til barna skal forholde seg til deg. At hun har kontakt med sin x-mann vedrørende sine barn er naturlig. Det behøver ikke være noe uvennlig eller konfliktskapende i det - du er bare ikke den hun diskuterer sine barn med og hun har ikke noe forhold til deg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juli 2010 #3 Skrevet 22. juli 2010 Så lenge hun ikke er ufin, men kun overser deg så er det ikke noe du kan gjøre. Hun er ikke forpliktet til å ha en samtale med deg, du er ikke i hennes liv. Hun har ingen som helst forpliktelser overfor deg faktisk. At hun ringer din kjæreste kan du ikke gjøre noe med heller. De har barn sammen som de må prate om. Om du tvinger din mann til å ikke prate med henne så vil du bare gjøre ting værre. Du skriver jo også selv at du ikke liker henne, hvorfor vil du da ha et forhold til henne? Kanskje hun har plukket opp at du misliker henne og derfor holder seg på avstand? Jeg har heller ikke noe forhold til min eks' nye samboer. Men det er fordi hun ikke vil hilse på meg. Jeg får ikke gjort noe med det jeg heller fra mitt ståsted. Det som er ille er at jeg heller ikke får snakke med min eks, men hun krever at all informasjon skal gå gjennom barna. Noe som faktisk er uhørt sånn jeg ser det.
lille-lure Skrevet 22. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 22. juli 2010 Som sagt tror jeg at jeg ordla meg litt feil. Jeg forventer ikke at hun skal like meg, eller inkludere meg på noen som helst måte. Det er som du sier, dem sine barn. Det har vært flere tilfeller hvor hun ringer kl 11.12 om kvelden. Hun vet at jeg og kjæresten er hjemme. Hun har jo da hatt hele dagen på seg for å ringe om barna, er det da nødvendig å gjøre det så sent? Hva med å sende en tekstmelding? Når hun ringer ( alltid hun som ringer) og prater om dems barn, ser jeg hvordan kjæresten lyser opp. Det er veldig bra, men når hun da merker at jeg er der så drar hun samtalene ut i det hvide og brede. Og det har kjæresten reagert på. Er ikke ute etter støtte eller sympati, heller tip om hvordan jeg som er på "sidelinjen" kan forholde meg til henne... Det merkes godt på foroldet vårt til tider at ting er ikke helt som normalt. Hun har giftet seg på nytt. Hva tenker hennes nye mann når hun ringer og tekster eks-mannen sin så sent på natta? Er jeg "unormal" som reagerer slikt. Hun er igjen noen år eldre enn eks-mannen og jeg tenker at var det meg ville jeg møtt den nye jenta med et "hei".
lille-lure Skrevet 22. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. juli 2010 Jeg vil aldri kreve at de ikke kan prate sammen. Men skulle ønske jeg kunne bli kjent med henne. At jeg ikke liker henne er fordi jeg er usikker på hvor jeg har henne. Tror aldri vi har vekslet et ord. Jeg synes det er veldig dumt. At de prater om barna gjør heller ingenting, men hun kan ringer opp til flere ganger om dagen... Mulig jeg er hårsår da jeg ikke så for meg dette da jeg møtte kjæresten. Skulle gjerne ønske jeg hadde en fin tone med henne. Så fin som den kan bli når ting er som det er.
Gjest Tidssone Skrevet 22. juli 2010 #6 Skrevet 22. juli 2010 Hvordan vet du at hun drar ut samtalene bare fordi du er der? Når du ikke er der, vet du vel ikke hvor lenge hun prater? Selv synes jeg det er uhøflig å ikke hilse, samt å komme med noen høflighetsfraser til eksens samboer. Noe mer enn det orker jeg ikke, fordi jeg synes hun ikke har noe å komme med. Tror ikke det er så mye du kan gjøre enn å heve deg over hennes uhøflighet.
lille-lure Skrevet 22. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 22. juli 2010 Om hun ikke drar den ellers vet jeg ikke. Men det er vel at jeg føler det. Men som regel tar kjæresten hintet å legger på når nok er nok. Tror nok alt fordi situasjonen er som den er. At jeg blir ekstra kritisk. Leter jo gjerne etter noe mer om det først er noe. Får nok bare heve meg over henne. Men greit å høre hva du som er på "den andre siden" tenker. Men ja, et hei eller to skader ikke
Gjest captcha Skrevet 22. juli 2010 #8 Skrevet 22. juli 2010 Jeg syns det er alfor seint å ringe folk i 23-24 tiden, uansett om man har barn eller ikke. Dette kan du kanskje snakke med han om? Men siden dette ikke er noe du direkte får gjort noe med, ville jeg helle kikket etter løsninger for egen del; hva med å sette deg på Facebook/KG/MSN eller høre en ny CD når hun ringer? Kanskje dette i tillegg ville fått mannen din til å forstå at det er noe uhøflig å bryte opp en sen kveld for skravling med exen. Om du engasjerer deg i egne aktiviteter slipper du ihvertfall å forholde deg så tett til disse samtalene.
jomfrua Skrevet 22. juli 2010 #9 Skrevet 22. juli 2010 Jeg tror du må skru ned dine forventninger i forhold til henne. Dine forventninger er ikke helt realistiske i forhold til situasjonen. Det er jo dumt at du begynner å mislike henne fordi du har forventninger til hvordan hun skal forholde seg til deg. Hun må jo kunne selv velge hvordan hun skal forholde seg til barnefar og hans situasjon uten å bli mislikt for det. Ihvertfall så lenge hun ikke er ufin. Dette mener jeg du må gjøre noe med i ditt hode - for det er der problemstillingen blir laget. Du kan ikke kreve å bli kjent med noen som ikke er interessert i å bli kjent med deg. Og da er det jo ganske urealistisk å bli såret for det og begynne å mislike personen. Jeg regner med at din kjæreste sier fra til henne om han synes at hun ringer for sent. Eller hvis det er plagsomt for din nattesøvn, så får du ta det opp med din kjæreste at telefoner får han ta tidligere på kvelden. Ikke lag deg noen scenarioer om hva hennes mann tenker ved at hun ringer sent.......herregud, slapp av - det er ihvertfall ikke ditt bord. Her skaper du kaos for din egen del.....la den ligge. Nei, jeg tror du får roe deg ned i forhold til denne settingen. Om det sårer deg og du føler det urimelig - så får du kanskje tenke litt over om du vil være i den settingen du er. Jeg kan ihvertfall ikkke se ut fra hva du skriver her at noen vil deg noe vondt, eller skaper noen konflikter rundt deg, gjør livet ditt vanskelig i det forholdet du er nå - men du føler deg såret fordi du hadde forventet deg mer - og det virker som ganske urealistisk i din situasjon.
lille-lure Skrevet 22. juli 2010 Forfatter #10 Skrevet 22. juli 2010 Takk for fine svar. Mullig jeg forventer mye. Men det er vel sånn det er. Ingen som lærte meg hvordan jeg skulle forholde meg til en lik situasjon. Ikke pokkern om jeg skal gå ut av forholdet med han på grunn av henne! over mitt lik. Han og barna betyr mye for meg! hans familie har tatt meg imot med åpne armer. Hun skal ikke ødelegge det. Min far har et veldig godt forhold til sin ekskone, det samme har min mor med henne. Har vel fått det derifra at ting skal gå så glatt. Min kjære tar tlf, men merker fort om det er populært eller ikke. Selv vurderer han vitktighetsgraden av skravla hennes.
Gjest plopp Skrevet 22. juli 2010 #11 Skrevet 22. juli 2010 Sånn jeg ser det så lager du problemer der de ikke finnes. din kjæreste og hans eks har barn sammen og må derfor ha en viss kontakt. At DU ikke er komfortabel med det, og mener at den kontakten skal finne sted på andre måter/tidspunkter er faktisk ditt problem. Du kan selvsagt si til kjæresten din at du syns det er vanskelig når hun ringer sent på kvelden og prater lenge - men det er han som må avgjøre om han og syns det er plagsomt, eller om han syns det er ok. Om du liker/ikke liker henne, og vice versa er uvesentlig, så lenge dere begge oppfører dere som folk i fht. ungene, dvs. ikke snakker dritt om hverandre el. DU er ansvarlig for din oppførsel - ikke hennes. At hun ikke forholder seg til deg i situasjoner hvor dere treffes må hun ta på sin kappe. Du kan bare gjøre noe med deg selv, dvs. du kan smile og hilse og ellers ikke gjøre noe mer. Det er ikke alltid sånn at folk oppfører seg sånn som vi vil at de skal. Det må du bare lære deg å leve med - også i denne situasjonen.
lille-lure Skrevet 22. juli 2010 Forfatter #12 Skrevet 22. juli 2010 Sitter ofte på KG om kveldene. Mye fint å lese:) Ja, når du sier det.. Spør titt og ofte om det er mye spennende som skjer her inne da jeg tilbringer mye tid her. Men mange fine tips å få
Gjest Tidssone Skrevet 22. juli 2010 #13 Skrevet 22. juli 2010 Eksen min pleier å ringe meg når samboeren ikke vet om det, fordi hun ikke liker at han snakker med meg. Synes på mange måter det er verre. Og sånn vil du vel ikke ha det?
lille-lure Skrevet 22. juli 2010 Forfatter #14 Skrevet 22. juli 2010 Aldri sagt et stygt ord om henne når barna er der. Hva hun gjør kan ikke jeg stå for. Uten å unnskylde meg selv veldig mye tror jeg noe kommer av at i starten var jeg veldig optiistisk, men da var det kjæresten som begynte å advare meg mot henne. sa diverse ting som ikke var så pent. Så har kanskje laget meg et bilde av henne som ikke stemmer like godt som han forklarte.
lille-lure Skrevet 22. juli 2010 Forfatter #15 Skrevet 22. juli 2010 Nei, Nei. sånn vil jeg ikke ha det. Gå heller på å respektere andre sine privatliv. Hva er det som er så viktig kl 9.10.11. eller 12? Når du står opp klokken 07.00 og har hele dagen.
jomfrua Skrevet 22. juli 2010 #16 Skrevet 22. juli 2010 Ikke pokkern om jeg skal gå ut av forholdet med han på grunn av henne! over mitt lik. Han og barna betyr mye for meg! hans familie har tatt meg imot med åpne armer. Hun skal ikke ødelegge det.. Du burde gjøre noe med den holdningen. Du egler opp til kamp. Du sitter og forholder deg til henne som om hun er din motstander. Hvorfor? Dette blir det bare mer kaos av i ditt hode om du ikke roer deg ned og ser situasjonen: En stykk dame har barn med din kjæreste. En stykk dame må ha dialog med din kjæreste om felles barn. Dialogen mellom en stykk dame og din kjæreste er mellom dem - den involverer ikke deg. Legg vekk alle de negative følelsene du har her.......de vil bare skape deg problemer i ditt forhold.
Gjest Krizzy Skrevet 22. juli 2010 #17 Skrevet 22. juli 2010 Men når jeg og kjæresten har vært sammen i to år og jeg enda ikke har hatt en samtale med denne damen.... ¨ Nei, det er ikke noe galt da! :gjeiper: Hun trenger verken hilse på deg, eller snakke med deg. Hun trenger ikke forholde seg til deg, men til sin eksmann som hun har felles barn med.
Gjest Krizzy Skrevet 22. juli 2010 #18 Skrevet 22. juli 2010 Nei, Nei. sånn vil jeg ikke ha det. Gå heller på å respektere andre sine privatliv. Hva er det som er så viktig kl 9.10.11. eller 12? Når du står opp klokken 07.00 og har hele dagen. Hvis dette er et problem for kjæresten din regner jeg med at han sier i fra? Det er jo faktisk dem som har samtalen, ikke du!
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2010 #19 Skrevet 22. juli 2010 Hun er ikke et større problem en HAN gjør henne til. Det er ingen som tvinger ham til å svare telefonen kl 23 på kvelden vel?? Og han er en voksen mann som garantert greier å avslutte en samtale han ikke har tid til selv. Du lager problemer.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2010 #20 Skrevet 22. juli 2010 ¨ Nei, det er ikke noe galt da! :gjeiper: Hun trenger verken hilse på deg, eller snakke med deg. Hun trenger ikke forholde seg til deg, men til sin eksmann som hun har felles barn med. Helt enig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå