Gå til innhold

Gave til en 2 åring


Ung mamma

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn som fyller 2 år den 29. denne måneden. Han har utrolig mange leker, og jeg har ingen anelse hva som kan falle i smak. Selvfølgelig alt av traktor osv, men det har vi bestemt oss for at det er nok for en liten stund. Regner også med at familien kjøper noe i den duren.

Det er en ting jeg vet han ville blitt glad for, og det er en stor traktor som man kan kjøre på, men det skal foreldrene mine kjøpe. Jeg vet også at man kan gi penger, men noe utenom det?

Blir kjempe takknemelig for svar og tips! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har alltid ønsket oss litt dyrere kvalitetsklær av besteforeldre og sånt. (Og bruksklær av venner og kjente.)

Ellers er jo bøker fine gaver. Og lego og togbane og slikt som koster litt og kan bygges ut, og som ikke minst varer lenge. (2-åring liker jo gjerne både duplo og tre-togbane.)

Kanskje trengs det nye sko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid ønsket oss litt dyrere kvalitetsklær av besteforeldre og sånt. (Og bruksklær av venner og kjente.)

Ellers er jo bøker fine gaver. Og lego og togbane og slikt som koster litt og kan bygges ut, og som ikke minst varer lenge. (2-åring liker jo gjerne både duplo og tre-togbane.)

Kanskje trengs det nye sko?

Han har en del merke og kvalitetstøy, og ikke minst masse tøy utenom det. De vokser forholdsvis fort ut av det, så han kan ikke ha mer tøy akkurat nå.

Jeg føler at leker, bøker osv har han så masse av. Føler at det bare blir lagt vekk, og det er grusomt kjedelig. Han har jo kasse på kasse med lego. Tog bane er jo såklart et alternativ da :-) Takk så masse! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel masse ein toåring treng? Inne- og uteklær, sko, støvlar... Dei veks jo frå klrna veldig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel masse ein toåring treng? Inne- og uteklær, sko, støvlar... Dei veks jo frå klrna veldig fort.

Ja, kanskje en annen 2 åring. Han har alt det. Gidder ikke kjøpe sko han ikke kan bruke før om et halvt år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er ganske så utruleg at "himmel og jord" må settas i bevegelse (ref innleggstittel) for å finne på noko ein toåring kan ynskje seg :sjokk:

Syns små ungar treng så mykje, eg. Men nokon har tydelegvis mykje pengar å bruke på ungane sine ;) Ville kanskje prøvd å styre kjøpetrongen litt i framtida...

Har han regntøy, gummistøvlar og den slags? Snart er hausten her. Går han i barnehage er det jo ofte kjekt med to sett.

Endret av imli
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

En to åring blir vel takknemlig for alt mulig, uansett hva det skulle koste. En stilig lekebil? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er ganske så utruleg at "himmel og jord" må settas i bevegelse (ref innleggstittel) for å finne på noko ein toåring kan ynskje seg :sjokk:

Syns små ungar treng så mykje, eg. Men nokon har tydelegvis mykje pengar å bruke på ungane sine ;) Ville kanskje prøvd å styre kjøpetrongen litt i framtida...

Har han regntøy, gummistøvlar og den slags? Snart er hausten her. Går han i barnehage er det jo ofte kjekt med to sett.

Her får vi ullpysj fra nøstebarn en gang i året.

Vinterdress pleier vi å spesifisere merke og størrelse, og så kommer det i hus tidlig.

Når de er to år vokser de ennå så fort at det fint går an å ønske seg en størrelse større enn det de bruker, og så vokser de inn i det.

Synes barnehagebarn trenger mye klær, ja. Gjerne to sett av alt, og så slites hverdagsklærne ganske mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er ganske så utruleg at "himmel og jord" må settas i bevegelse (ref innleggstittel) for å finne på noko ein toåring kan ynskje seg :sjokk:

Syns små ungar treng så mykje, eg. Men nokon har tydelegvis mykje pengar å bruke på ungane sine ;) Ville kanskje prøvd å styre kjøpetrongen litt i framtida...

Har han regntøy, gummistøvlar og den slags? Snart er hausten her. Går han i barnehage er det jo ofte kjekt med to sett.

Prøvd å styre kjøpetrangen til ungene sine?

Han har bursdag, da syntes jeg det er galt å ikke kjøpe noe. Og noen har økonomi til å kjøpe akkurat det barna trenger. Og nei, jeg kjøper faktisk ikke regntøy til min unge sin bursdag. Det skal gå til han og ikke det jeg skal bruke penger på at han skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En to åring blir vel takknemlig for alt mulig, uansett hva det skulle koste. En stilig lekebil? ;)

Dersom han har det og vi ikke har plass til mer stuplass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjaere Unge mamma. Dersom barnet ditt har alt som du sier, hva stresser du for da? Jeg tror jo helt sikkert at han vil få gaver av andre til bursdagen sin,så spenningen ved å pakke opp gaver blir uansett tilfredstilt.. Tror du at han tenke over om han har fått noe av dere eller ikke? Litt penger på konto kommer han tilgode senere i livet og er for meg ihverfall mer logisk enn å vri hjernen dersom han allerede har alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å styre kjøpetrangen til ungene sine?

Han har bursdag, da syntes jeg det er galt å ikke kjøpe noe. Og noen har økonomi til å kjøpe akkurat det barna trenger. Og nei, jeg kjøper faktisk ikke regntøy til min unge sin bursdag. Det skal gå til han og ikke det jeg skal bruke penger på at han skal ha.

Kjøpetrongen til ungane? Det er vel di eiga kjøpetrong? ;)

Sjølvsagt skal du kjøpe bursdagsgåve til sonen din. Det er vel kjøpetrongen elles i året eg snakkar om. Og å "kjøpe akkurat det barna trenger" - høyres jo ut som om sonen din har mykje meir enn det han treng...

Kvifor er det gale å kjøpe noko nyttig i bursdagsgåve? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpetrongen til ungane? Det er vel di eiga kjøpetrong? ;)

Sjølvsagt skal du kjøpe bursdagsgåve til sonen din. Det er vel kjøpetrongen elles i året eg snakkar om. Og å "kjøpe akkurat det barna trenger" - høyres jo ut som om sonen din har mykje meir enn det han treng...

Kvifor er det gale å kjøpe noko nyttig i bursdagsgåve? :klø:

Det vet jeg ikke, kan desverre ikke svare deg på det. Jeg er bare ikke den personen som gjør det. Folk er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpetrongen til ungane? Det er vel di eiga kjøpetrong? ;)

Sjølvsagt skal du kjøpe bursdagsgåve til sonen din. Det er vel kjøpetrongen elles i året eg snakkar om. Og å "kjøpe akkurat det barna trenger" - høyres jo ut som om sonen din har mykje meir enn det han treng...

Kvifor er det gale å kjøpe noko nyttig i bursdagsgåve? :klø:

Den forstår ikke jeg helt heller.

Vi har faktisk gitt billigere gaver til vårt barn enn det venner ga. (Men den mest populære, selvfølgelig. ;) ) Vi ga faktisk en gave til 50,- Og den er nå 7 mnd gammel, og en av de mest populære lekene han har.

Ellers har vi da planer om både å gi bilsete og klær i gave ved kommende bursdager.

For de mindre ungene er det da ikke SÅ viktig at det er en stor og dyr og kul gave, bare det er en gave, og den er til dem?

(Stor kan man fikse ved å skaffe en diger pappeske og pakke inn, kanskje blir den mer populær enn innholdet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forstår ikke jeg helt heller.

Vi har faktisk gitt billigere gaver til vårt barn enn det venner ga. (Men den mest populære, selvfølgelig. ;) ) Vi ga faktisk en gave til 50,- Og den er nå 7 mnd gammel, og en av de mest populære lekene han har.

Ellers har vi da planer om både å gi bilsete og klær i gave ved kommende bursdager.

For de mindre ungene er det da ikke SÅ viktig at det er en stor og dyr og kul gave, bare det er en gave, og den er til dem?

(Stor kan man fikse ved å skaffe en diger pappeske og pakke inn, kanskje blir den mer populær enn innholdet...)

Jeg fatter ikke helt. Jeg føler alt dreier seg om at jeg MÅ ha en dyr gave til ungen min - det var i bunn og grunn ikke det jeg spurte etter. Jeg kjøper ikke sånne nyttige ting fordi han har nyttige ting. Han har dress, tøy, bilseter, regntøy, støvler, sko - you name it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men han har jo tydelegvis alt av leiker og - så då er det kanskje betre å setje inn pengar på ein konto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanskelig kan det være å kjøpe presang til ens egen toåring? Skriv opp det han har da, så blir det lettere å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden han har alt av klær, traktorer, biler og bøker er det vel ikke lett å finne på noe. Hvilken prisklasse hadde du tenkt da? Da blir det kanskje lettere å få noen tips.

Mitt tips er en barnecd eller en dvd-film. ( hvis han ikke har det fra før også da ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han har jo tydelegvis alt av leiker og - så då er det kanskje betre å setje inn pengar på ein konto?

Ok. Jeg tenkte mer kjøkken eller noe sånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...