Gå til innhold

Nordmenn får ikke brukt kredittkortet i svenske butikker


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

http://www.dagbladet.no/2010/07/19/nyheter/sverige/kredittkort/12630484/

Nordmenn får ikke brukt kredittkortet i svenske butikker som også har spilletillatelse.

Årsaken er den nye loven som forbyr nordmenn å bruke betalingskort til pengespill i utlandet. En kode i de svenske kassaapparatene skulle skille mellom betaling for spill og kjøp av andre varer, men kodingen fungerer ikke.

Flott land, Norge, ikke sant?

Snart trenger vi ikke å tenke på noe, staten tar seg av det. Og det er jo bra for jeg sliter ofte med å finne hva jeg vil ha til middag da jeg er i butikken, eller hva slags klær jeg skal ha på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt sinnsykt ass! Makan til kontrollbehov det begynner å bli på den Norske stat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så leeeei av at staten skal bestemme så mye over folk. Skal vi som ikke har problemer straffes for at noen er avhengig av spill?

Folk må lære å ta ansvar for sine egne handlinger. Det skal da for svarte ikke gå ut over oss "vanlige" at forskjellige folk har forskjellige problemer.

Lurer på hva det neste blir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Lurer på hva det neste blir?

Det neste blir nok at folk som kjører fortere i utlandet enn det er lov i Norge blir straffet. Og så infører de sikkert tidssperre på internett og tv-en.

:skratte: -> :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så leeeei av at staten skal bestemme så mye over folk. Skal vi som ikke har problemer straffes for at noen er avhengig av spill?

Folk må lære å ta ansvar for sine egne handlinger. Det skal da for svarte ikke gå ut over oss "vanlige" at forskjellige folk har forskjellige problemer.

Lurer på hva det neste blir?

Voldsomt til hyl og skrik, da? Det er snakk om en liten glipp rent kodemessig, og når de svenske butikkene retter opp dette, så blir alt bra igjen. Jeg syns det er bra, jeg, at norske kredittkort ikke kan brukes til å betale for pengespill. Det kan berge MANGE som ellers ville utviklet et spilleproblem, fra å begynne. Ordningen er så vidt jeg forstår greit nok å omgå for de som vil, men det vil forhåpentlig bare gjelde de som allerede HAR et spilleproblem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det neste blir sikkert at det ikke er lov å røyke sigaretter i friluft lengre, eller at man ikke kan tilberede mat med alkohol i. Eller at man ikke kan reise til utlandet hvis man ikke har godkjennelse av staten. Og man kan heller ikke reise inn igjen hvis man har spilt kort på en bar. Det blir nemlig forbudt med kortspill; olsen og de greiene der. Overrasker meg ikke om det skjer :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Synes det fremstår som overformynderi, men samtidig skal jeg innrømme at jeg ikke har satt meg ordentlig inn i debatten og problematikken rundt spillavhengighet.

Ganske irriterende for oss som bare setter en hundrelapp eller to på tippeligarunden da, det har vært mye styr med bettingsidene og det er faktisk ikke bare-bare å omgå. Så nå har jeg bare begynt å bruke Norsk Tipping siden det blir enklest, og man begynner jo å lure på om ikke det var planen til myndighetene og.

Hørte forøvrig noe om at Norsk Tipping ville installere spillemaskiner i barer, hvor folk jo er drita og enda mindre påpasselige. Virker litt dobbeltmoralsk, men det er vel greit så lenge pengene går til staten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det neste blir sikkert at det ikke er lov å røyke sigaretter i friluft lengre, eller at man ikke kan tilberede mat med alkohol i. Eller at man ikke kan reise til utlandet hvis man ikke har godkjennelse av staten. Og man kan heller ikke reise inn igjen hvis man har spilt kort på en bar. Det blir nemlig forbudt med kortspill; olsen og de greiene der. Overrasker meg ikke om det skjer :gjeiper:

Eller et forbud mot syting og klaging. DA er vi fucked.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det fremstår som overformynderi, men samtidig skal jeg innrømme at jeg ikke har satt meg ordentlig inn i debatten og problematikken rundt spillavhengighet.

Ganske irriterende for oss som bare setter en hundrelapp eller to på tippeligarunden da, det har vært mye styr med bettingsidene og det er faktisk ikke bare-bare å omgå. Så nå har jeg bare begynt å bruke Norsk Tipping siden det blir enklest, og man begynner jo å lure på om ikke det var planen til myndighetene og.

Hørte forøvrig noe om at Norsk Tipping ville installere spillemaskiner i barer, hvor folk jo er drita og enda mindre påpasselige. Virker litt dobbeltmoralsk, men det er vel greit så lenge pengene går til staten?

Jeg syns det er helt på trynet. Spillemaskiner er IKKE noe staten burde hente inntekter fra. De er designet for å gjøre folk avhengige av spill, samtidig som det er en forutsetning at de skal tape. Det er ikke ferdighetsspill, og ingen kan slå systemet. Spillemaskiner er i sin natur utnyttelse av folks svakheter, dypt uetisk, og det burde være totalt uinteressant for en ansvarlig regjering hvor mye penger man kan få ut av det. Vekk med skiten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...