Gå til innhold

Skjule graviditet på hyttetur


Hvitveisjenta

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Bare ta i mot det vinglasset, og lat som du drikker. Det er jo ingen som følger med på om du faktisk drikker det du har i glasset eller ikke. En liten tur innom kjøkkenet for å helle ut litt i vasken eller noe er jo kjekt ;) Tror det blir mindre mistenksomhet da, en om man skal begynne med alskens unnskydninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Graviditet de første 12 ukene er det helt vanlig og HELT greitt å lyve om! Det er HELT vanlig å ikke ville fortelle noe før disse ukene har gått, pga at om man skulle miste, så er det ikke så greitt om det må fortelles til mange. Å lyge om graviditet er IKKE det samme som å lyge om andre ting! Og man bestemmer SELV hvem man ønsker å fortelle det, og hvor tidlig!

En grei løsning lignende som andre har nevnt, er å si at dere prøver å bli gravide, og at du i denne perioden avstår fra alkohol for å øke sjangsene, og for å unngå å drikke om du skulle være gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor ikke gi han den æren av å få vite det. Han har jo da strengt talt unge og vet at man kan miste en unge tidlig!

Beklager,men jeg hater folk som skal lyve heletiden.

Må le av deg altså! Hvem har sagt at de lyver hele tiden? Dette er jo et personlig valg og hvitveisjenta ber ikke om å bli dømt på sine tanker men hun ber om råd... Skjerp deg!

Forresten: Takk for oppmuntringen SøsterLiten. Og så bra at dere ble gravide med prøverør. :) Jeg har en venninne som fikk sitt første barn vha prøverør for et par måneder siden, og jeg vet hvor tøff hele prosessen og usikkerheten var for henne. Skjønner godt at du til slutt valgte å holde det hemmelig til du var mer sikker på at det ville gå bra.

Takk for det! :) Vet bare at dette var riktig for oss og at folk tilgir sånne typer "løgner" lett :)

Håper det løser seg til det beste for dere!

Og om jeg ikke skrev det tidligere så GRATULERER med positiv test!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Må le av deg altså! Hvem har sagt at de lyver hele tiden? Dette er jo et personlig valg og hvitveisjenta ber ikke om å bli dømt på sine tanker men hun ber om råd... Skjerp deg!

Takk for det! :) Vet bare at dette var riktig for oss og at folk tilgir sånne typer "løgner" lett :)

Håper det løser seg til det beste for dere!

Og om jeg ikke skrev det tidligere så GRATULERER med positiv test!

Skjerp deg selv småen *se på og le seg ihjel av*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss,, jeg er overrasket over hvor mange her inne som mener at de bør fortelle det til den kommende bestefaren, og at det å lyve om gravditet er en uting. TS har allerede sagt at hun ikke ønsker å fortelle det, og det har jeg full forståelse for. Det er da veldig normalt å vente 12 uker med å fortelle det.

Min erfaring er å ikke gjøre så stort nummer ut av det. Ta i mot glasset, men la være å drikk av det, hell ut innholdet når ingen ser det. Ingen vil legge merke til det er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at ts må selv få bestemme om hun vil fortelle det eller ei. Selv ville jeg ha fortalt det, men ser ikke noe galt i at hun velger å ta en hvit løgn.

Vi prøvde i 3,5 år og ble gravide med ivf, det endte med at mine foreldre fikk vite det da vi var 6 uker på vei, men jeg var klar på det at det kunne ende med abort, og at de ikke måtte ta helt av av den grunn. For meg var det ok å fortelle det til nærmeste familie, og de har ventet på barnebarn i 10-15 år, for om det hele gikk galt, så ville jeg ha snakket med de likevel.

Men, det som er riktig for noen, er ikke riktig for alle, og jeg understreker igjen, ts må selv bestemme seg for om hun vil fortelle noe eller ei.

Selv, jeg hadde ikke greid å lyve... Men jeg gjennomskues tvert om jeg prøver meg på en løgn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du tar i mot glasset, så kan du jo bytte glass med mannen din av og til, så det ser ut som det minker litt, ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg tror ærlig og oppriktig at om de er tre stykker, slik jeg har forstått det, på en hytte som deler en flaske vin. Vel, da skal det litt til for at svigerfar ikke skjønner at ts ikke drikker...

En ting er om man er flere samlet, 10-12 stykker, da kan man "jukse", men det blir skrekkelig synlig når man bare er tre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Evt. kan du jo bare si til familien at du og din kjære har bestemt dere for å bli prøvere, og at du av den grunn vil holde deg unna alkohol siden du ikke kan være sikker på om spiren sitter ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennefest og hyttetur:

Jeg fylte kjærestens tomme ølboks med Freeze, ingen som merket noe. OG jeg fikk følelsen av å drikke øl.

I jula snek jeg alkoholfri vin i glasset og lot kjæresten ta akevitten min. (Noe risikabelt, da han var uvanlig lystig ved slutten av måltidet... ;-) )

Er ikke den som sier nei til et godt glass vin ellers, så det ville blitt reaksjoner om jeg ikke tok imot.

Neste gang jeg blir gravid kommer jeg til å vente LENGE før jeg forteller andre enn de aller nærmeste. Har mistet to ganger i år, i uke 13 og sist i uke 10. Første gangen hadde vi akkurat fortalt familie og venner, da de "magiske" 12 ukene var over. Etterpå angret jeg veldig, det var en stor belastning å møte kjente som gratulerte, mens alt jeg ville var å synke i jorda og prøvde å la være å gråte... Samtidig var det godt at de nærmeste visste siste gang, det har vært en tøff tid, godt folk er litt forståelsesfulle.

Det går mest sannsynlig fint med deg, da! :-) Skjønner deg godt om du ikke ønsker å slippe den store nyheten på en stund. Masse lykke til med graviditeten!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt ikke noen tilhenger av å lyve, bare så det er klart...men i sånne situasjoner så syntes jeg det er mer enn greit å dra en liten hvit løgn, eller unngå temaet. De færreste jeg kjenner sier noe som helst til noen før det er gått ca. 3 mnd og det er jo nettopp fordi det er så usikkert og mye kan skje. Jeg er HELT sikker på at han kommer til å tilgi den lille løgnen og blir kjempeglad når han får høre at han blir bestefar!:)

Foreløpig syntes jeg dette kan være deres lille hemmelighet :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, så mange sterke meninger og krasse kommentarer det var her!

Gratulerer med spiren i magen!! Du har masse å glede deg til. Det er mye man bekymrer seg over som gravid, men prøv å huske på at det helst går bra med alt sammen :D

Kos deg på hyttetur! (jeg synes forslaget om å si at dere prøver å bli gravide var kjempebra!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...