Gå til innhold

Omskolering dekket av NAV


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 19.7.2010 den 21.45, Gjest Pucifer skrev:

Normalt sett så må man over på AAP først ja.

 

Litt på tynn is her, men jeg mener man får dekket inntil 3 års utdannelse, og for max 100.000kr

Man kan få dekket reise og livsopphold dersom du er nødt for å flytte midlertidig. Kjenner en som fikk stønad (før AAP sin tid), og bodde i en leilighet, men fikk dekt kost og losji fordi han måtte flytte til en annen by for å ta utdannelsen, mens han fikk beholde leiligheten han allerede leide.

 

Etter at jeg kom over på yrkesrettet attføring (nå AAP), så gikk jeg bare til min saksbehandler og sa at jeg ønsket meg førerkort kl. CE, og 3 uker senere så begynte jeg på kjøreskolen.

Nå ble det slik at jeg har blitt ganske så mye sykere, så jeg fikk ikke bruk for det jeg fikk, desverre...men jeg håper at jeg kan jobbe med det i fremtiden.

Opptil 140 000 får man, men det er ikke høgskole. De dekker ikke det. Å beholde leiligheten din mens du får dekt bosted, kast og losji et annet sted for å ta utdanning, kan du bare glemme i dag. Nav har aldri hjulpet meg med noe, og bare vært vanskelige og lagd bråk for meg. Måtte si opp min gratis skoleplass via voksenopplæring. De hjelper heller ikke når man ikke har penger til husleie eller noe sted å bo. Da er det bare frekke og vanskelige, de løfter ikke en finger for å hjelpe eller betale! De bruker heller energi på å kverulere og høvle over deg. Er ødelagt psykisk pga det systemet deres, ender nok dessverre på uføretrygd. Men får sikkert ikke det engang og de forventer vel at jeg skal bo på gata uten noenting. Sånn ser jeg framtiden. 

Anonymkode: 97aaf...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Opptil 140 000 får man, men det er ikke høgskole. De dekker ikke det. Å beholde leiligheten din mens du får dekt bosted, kast og losji et annet sted for å ta utdanning, kan du bare glemme i dag. Nav har aldri hjulpet meg med noe, og bare vært vanskelige og lagd bråk for meg. Måtte si opp min gratis skoleplass via voksenopplæring. De hjelper heller ikke når man ikke har penger til husleie eller noe sted å bo. Da er det bare frekke og vanskelige, de løfter ikke en finger for å hjelpe eller betale! De bruker heller energi på å kverulere og høvle over deg. Er ødelagt psykisk pga det systemet deres, ender nok dessverre på uføretrygd. Men får sikkert ikke det engang og de forventer vel at jeg skal bo på gata uten noenting. Sånn ser jeg framtiden. 

Anonymkode: 97aaf...079

Hvis man bare får 140 000 fordelt på 3 år er det jo ingenting.....Trodde man fikk ca 60% av opprinnelig lønn mens man studerte.  Hvordan skal man  leve av 47 000 kr i året?   Eller er det 140 000 årlig man får?

Anonymkode: 3abb0...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man bare får 140 000 fordelt på 3 år er det jo ingenting.....Trodde man fikk ca 60% av opprinnelig lønn mens man studerte.  Hvordan skal man  leve av 47 000 kr i året?   Eller er det 140 000 årlig man får?

Anonymkode: 3abb0...7e0

man får aap ut fra grunnlag av tidligere inntekt. de 140 000 er kanskje skolepenger, bostøtte for de som må flytte vekk og har bolig på hjemsted?

Anonymkode: 1c137...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2010 den 21.26, Gjest AnonymBruker skrev:

Jeg har snart vært sykmeldt et år nå, grunnet problemer etter en bilulykke jeg var med i for mange år siden.

Jeg har tatt fagbrev innen et fag jeg ikke kan jobbe med grunnet skaden, så de siste årene har jeg jobbet i butikk.

Nå går ikke det heller lengre, grunnet slitasjen det gir på skaden min.

Jeg har prøvd meg innen helsevesenet og det er den jobben som fungerer for meg, det er er variert og det er det jeg trenger.

 

MEN jeg får bare små helgestillinger der siden jeg ikke har utdannelse innen helse.

Og jeg har ikke råd til å dekke en utdannelse til selv.

 

Noen som har fått dekket omskolering av NAV? Hva måtte dere gjennom?

 

Takknemlig for svar.

Se datoen. 2010.

Anonymkode: 257d8...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...