Gå til innhold

Yes, I can?

Frøken Smilla

Anbefalte innlegg

Fikk tatt en liten treningsøkt i dag; syklet drøyt 11 km på 30 minutter med ganske mye motstand, før jeg tok mageøvelser. Har allerede booket meg på cardio combat OG total step/styrke for i morgen, og gleder meg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra!! :) Kjente meg veldig igjen i innlegget ditt fra i går, med å mangle overskudd... Flere dager i jobbukene er man bare heeeelt skutt, på det nivået at man ikke engang orker å ta på meg treningstøy...

(angrer litt på at jeg ikke tok utdanning som gymlærer eller heltid treningsintstruktør. Da kunne vi ha slappa av på fritida ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(angrer litt på at jeg ikke tok utdanning som gymlærer eller heltid treningsintstruktør. Da kunne vi ha slappa av på fritida ;)

Haha, ja, sant! Det hadde vært noe :ler:

Nå skal det sies at jeg ER gymlærer i år (fire timer i uken ...), så jeg har faktisk mulighet til å gymme litt i arbeidstiden innimellom, men det blir liksom ikke helt til at jeg tar det som treningen. Både fordi jeg prøver å ha oppsyn med de "søte små", og fordi gymtimene mine typisk nok er de dagene i uken hvor Elixia har de gruppetimene som passer meg midt i blinken.

Dessuten var det noe med denne personaldusjen, da ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehhe.. der " ferska" jeg deg ja.. Hm dersom du er gymlærer for smmårollinger blir det vel litt verre med egentrimmen ja.

Utfordrer deg til å få deg litt egentrim i en gymtime snart! (du viser, du gjør øvelsene ved siden av?) er det mulig? Eller er det bare stupe-kråke, flakse fotball type ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy og lese din og Aurelias erfaring med Fitness Fusion.

Føler nesten jeg må prøve jeg også, så jeg kan være med i "gjengen"

Men stå på hode, med henta på albuene.. eller hva var det? Er vel ikke heeeelt der, men underholdene å se på andre gjøre det ;-)

Kjenner meg GODT igjen i det at motivasjonen kan gå på noen små skjer i sjøen.. men da er det bare å komme seg igang igjen. Og det ser jeg du har gjort med trening i går OG booka trening i dag. BRA ALTSÅ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehhe.. der " ferska" jeg deg ja.. Hm dersom du er gymlærer for smmårollinger blir det vel litt verre med egentrimmen ja.

Utfordrer deg til å få deg litt egentrim i en gymtime snart! (du viser, du gjør øvelsene ved siden av?) er det mulig? Eller er det bare stupe-kråke, flakse fotball type ting?

Haha, ja, busted liksom ;) Men joda, innimellom blir det lit egentrim. I dag, for eksempel, jogget jeg med dem. Men stort sett må jeg være utstyrshenter, dommer og/eller passe på at ingen blir plaget/ertet og så videre. Harde bud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gøy og lese din og Aurelias erfaring med Fitness Fusion.

Føler nesten jeg må prøve jeg også, så jeg kan være med i "gjengen"

Men stå på hode, med henta på albuene.. eller hva var det? Er vel ikke heeeelt der, men underholdene å se på andre gjøre det ;-)

Heh, den hodegreia tror jeg de skal få gjøre uten meg, ja. Ellers er FF ganske stas -prøv, prøv! (Og anmeld når du har gjort det, så vi kan sammenlikne :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble bare cardio combat i dag, ikke step-styrke også, av litt ulike årsaker. Men jeg snakket med en av damene fra cc-timen, som jeg ser "alltid" er med på ss etterpå, og hun mente at det ikke var noe problem for "en som ser så sprek ut som deg" å kjøre dobbel økt. Nå blir det ikke onsdagstimer på et par uker, pga jobbting på kveldene to onsdager på rad, så jeg får se hvordan det er neste gang jeg skal.

I gymtimen i dag fikk jeg jogget en runde med elevene, da, og det kvalifiserer vel kanskje til litt trening det også? Rakk i alle fall å få opp pulsen.

Så vidt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Etter halvannen uke uten trening, er jeg i gang igjen. En uke på skoletur med elever, innebærer lite fysisk aktivitet, mye "barnevennlig" (og følgelig ikke supersunn) mat og lite søvn, så jeg var ikke så veldig optimistisk da jeg entret tredemølla i dag. Bestemte meg for å holde på en halvtime, og håpet at jeg ville klare å komme nesten 5 km på den tiden. Og det gjorde jeg! Huhei :) Holdt på i 35 minutter, inkludert oppvarming og nedtrapping, og kom 5,8 km. Deretter tok jeg mageøvelser og utfall med vekter i hendene, før jeg glad og fornøyd dro hjem og gjorde litt forefallende hagearbeid ;)

Det er godt å være tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klips: Så mye som du trener, tror jeg glatt at du kommer lenger enn det jeg gjør på en halvtime ;)

I dag var jeg på trening igjen. Råkjørte fra møtet jeg var på for å rekke fitness fusion-timen jeg hadde meldt meg på, og tenkte at det var en passe seig styrketime å starte med etter en periode med laber treningshyppighet. Kom på Elixia og oppdaget at de hadde byttet FF med Flow stor ball, en time jeg har vurdert å teste. Så jeg takket ja til å bli med, vel vitende om at det er instruktøren fra Cardio combat som har timen, og hun er flink.

Og jada, hun var flink. Og jada, det var jo gøy. Men ble jeg sliten? Nei. Føler jeg at jeg har trent? Nei. Har jeg strukket og tøyd og bøyd? Ja. Kommer jeg til å gå på flow igjen? Niks! Og for å bruke termen som Aurelia og jeg brukte da vi vurderte FF: det er relativt høy zen-faktor, gitt.

Men for all del, hvis man vil trimme lattermusklene, er det en fin time å gå på. Det er artig å se en sal full av voksne damer rulle rundt på store plastikkballer ;)

Jeg får ta litt styrke i morgen, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, vi kan kanskje kalle dagens økt trening? Kjørte litt styrke i apparatrom med en venninne, og så syklet jeg 5 km da hun gikk. Fisletrening :( Unnskyldningen er at jeg har hatt litt småvondt i hodet i hele dag, og ikke orker en runde til med så vondt i hodet som jeg hadde på mandag ...

Jeg skal skjerpe meg til uken, jeg lover!

Bah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trening i dag, endelig! Startet med å sykle 6 km (på 15 minutter), før jeg kjørte styrke i styrkerom i 45 minutter. Dagens mest gledelige overraskelse må sies å være at jeg oppdaget at jeg fint kunne øke belastningen på samtlige apparater jeg pleier å ta, OG at jeg på brystpress har økt så mye at selv ved å gå opp "ett hakk" var det lett nok til at jeg klarte 3*10 uten problem :D Det er en stund siden jeg har trent gjennom vektene "mine", jeg har heller gått på timer eller løpt mest den siste tiden, så dette var en uventet og gledelig overraskelse. Huhei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser her hvor det går :-)

Gøy du prøver litt nye timer da. Har sett detta flow ball greiene på timeplanen men ikke kommet meg på det. Høres unektelig underholdende ut å se på.. men hvis treningseffekten var såpass lav så tror jeg at jeg står over. Har prøvd noe sånt på sats tidigere.. og det var ikke akkurat min favoritt.

Keep up the good work :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser her hvor det går :-)

Gøy du prøver litt nye timer da. Har sett detta flow ball greiene på timeplanen men ikke kommet meg på det. Høres unektelig underholdende ut å se på.. men hvis treningseffekten var såpass lav så tror jeg at jeg står over. Har prøvd noe sånt på sats tidigere.. og det var ikke akkurat min favoritt.

Keep up the good work :)

Ja, å prøve nye timer er egentlig litt moro. Jeg tenkte faktisk på det på trening i dag, at jeg kanskje burde hatt et sånt "prøve timer"-prosjekt. Så kunne jeg anmeldt dem, sånn som Aurelia og jeg gjorde med Fitness Fusion ;) Høhø. Men jeg tror kanskje at det ville vært mest morsomt (og jeg ville følt meg mest komfortabel) sammen med en treningspartner/venninne, så det blir vel med tanken. Treningsvenninnen min er ikke helt motivert for å teste timer ...

Hva Flow-timen angår, så syntes jeg den var tull. Men det er jo core-trening, og "noe annet", da, og bevares -det har sikkert en treningseffekt av en annen verden. Det er kanskje bare jeg som tenker at trening "må" føre til at jeg kjenner meg sliten og er skikkelig svett, det er jo strengt tatt ikke tilfelle.

Hvordan er formen din, da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, hadde vært veldig gøy med "prøve nye timer" prosjekt.

Er jo så mange forskjellige timer på Elexia. Men jeg for min del er ikke så eksperimentell på nye timer om dagen. Går for det meste i spinning og styrke. Men tenkte jeg skulle prøve meg på litt gravid yoga etterhvert.

Du må i allefall fortsette å skrive om nye timer du prøver her, alltid gøy å lese om hvordan timene er. Det kan jo selvsagt variere fra senter til senter og intruktør til intruktør. Men mye er jo det samme. Jeg synes feks. Zumba var helt fantastisk morsomt! Har du prøvd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurora: Nei, Zumba har jeg ikke prøvd, og det frister egentlig ikke heller. For meg ser det litt for dansete ut : :sjenert:

Men ny cardio combat-økt i dag, hurra! Ble skikkelig sliten denne gangen, selv om jeg også i dag stod over å kjøre step-styrke etterpå.

Endret av Frøken Smilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bryter inn for å si at zumba er gøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøyyy! Men jeg elsker å danse og vrikke og digge musikken da.. ;)

Er uansett ikke sånn veldig dansete, er mer slå deg løs og nyt livet greie.. skikkelig feel good ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kanskje jeg får prøve zumba en dag, da ;)

I dag var det fitness fusion igjen. Huh, jeg blir sliten på en heeeeelt annen måte enn ellers. Liker det, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...