Frøken Smilla Skrevet 12. november 2010 Forfatter #141 Del Skrevet 12. november 2010 Legetime bestilt, og samboer har nedlagt treningsforbud frem til da "Men hva med trening der jeg ikke bruker bena, da?", sa jeg, med Bambie-blikk. Det var visst ikke aktuelt, for "jeg kjenner deg. Du kommer til å 'bare skulle jogge litt ... eller sykle en halvtime -det er jo ikke så fælt for kneet' -og så blir det bare verre!". Kløna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 12. november 2010 #142 Del Skrevet 12. november 2010 good, Smilla! Det er så viktig å både lytte og ta hensyn til kroppen, ellers blir ting bare vondt verre. Hvile og legebesøk høres ut som en god oppskrift for å få kneet godt igjen! Nyyyt helga med kneet høyt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 12. november 2010 #143 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Godt at du endelig har bestilt time! Bra jobba! Kneet og kroppen din vil takke deg siden for denne treningspausen. Keep strong! Endret 12. november 2010 av yoga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 14. november 2010 Forfatter #144 Del Skrevet 14. november 2010 Takk, Aurelia og Yoga I dag trengte jeg å lese oppmuntrende ord, for nå er det møkkakneet vondt hele tiden, og jeg synes bare ufattelig synd på meg selv som a) har vondt og b) ikke får trent, selv om jeg har lyst. Jeg er lei!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 14. november 2010 #145 Del Skrevet 14. november 2010 Det er vondt å ha det vondt, håper ting raskt blir bedre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 14. november 2010 Forfatter #146 Del Skrevet 14. november 2010 Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 16. november 2010 #147 Del Skrevet 16. november 2010 Uff... kjedelige dumme kne da! Bra du har fått time hos legen sånn at du får sjekket det ut. Skummelt med sånne kne som ikke er som de skal. Håper det er noe som lar seg fikse ganske raskt sånn at du får trent litt igjen. Merkelig hvordan bare får dobbelt så lyst til å trene når man ikke kan.. men slapp av og la kneet få litt hvile, også håper jeg det blir bra igjen i en fei! God bedring til kneet til Frøken Smilla! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 16. november 2010 #148 Del Skrevet 16. november 2010 Ja, treningsgleden din skal det mye til å knekke, selv om kneet får en knekk! *hihi* på bedringens vei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 16. november 2010 Forfatter #149 Del Skrevet 16. november 2010 Søte jentene Kneet er marginalt bedre, men bedre dog. Nå er det verst om morgenen, før jeg "har kommet i gang", liksom, men så går det seg til utover dagen. Får høre hva legen sier i morgen, men jeg begynner (igjen) å helle mot at det bare er skikkelig forslått. Det kan man leve med. Hva verre er, har jeg i dag sørget for at bilen min er ukjørbar, så frem til jeg får kjøpt meg ny bil blir det lite trening på meg ... jeg får trøste meg med at jeg blir fotgjenger, og skal gå 5 km hjem hver dag (i denne kulda?! Brrrr!!). November ser ikke ut til å være en god måned for Smilla, gitt ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 16. november 2010 #150 Del Skrevet 16. november 2010 Gir meg enda over... Først kneet, så bilen.. sender over litt hell og lykke! *Håpe ting bli likar i mårrå* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 16. november 2010 Forfatter #151 Del Skrevet 16. november 2010 Heh, ja, vet du, i dag føler jeg meg som en kløne og ulykkesfugl. Har mest lyst til å stenge meg inne og vente til november blir desember -kanskje det blir bedre da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 17. november 2010 Forfatter #152 Del Skrevet 17. november 2010 Da har legen sett på kneet, og det er bare hardt forslått. Ingen avrevne sener eller bånd, ingen knust eller avslått brusk eller brukne bein. Heldigvis er kneet bedre også. Hun sa dog at hun syntes jeg burde stå over treningen ut uken, og heller "ta opp tråden over helgen", så da får jeg vel høre på henne. At jeg fikk meg en karamell i går da jeg krasjet så det rykket godt i bilen (og meg), underbygget bare poenget hennes i så måte, mente hun. Jeg får vel lytte til legen, da. Den gode nyheten er at jeg har funnet meg ny bil, så jeg er bare billøs i en ukes tid Så hurra, Aurora, du fikk rett: det går likar i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 17. november 2010 #153 Del Skrevet 17. november 2010 Så bra!! :-) Vedlig gode nyheter at det ikke var noen store ting med kneet og at det ordner seg med bil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 17. november 2010 #154 Del Skrevet 17. november 2010 Åh, så godt at det "bare" var forslått, selv om det er kjipt nok det! Jeg krysser fingrene for at det blir bedre og bedre for hver dag nå. Tenk så deilig det blir å komme tilbake til treningen etter denne hvileperioden- det blir bra det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 18. november 2010 Forfatter #155 Del Skrevet 18. november 2010 Man er bedre i kneet i dag, men litt stiv i øvre del av ryggen fremdeles. Merket det godt da jeg gikk de drøye 5 km hjem fra jobb (sånn går det når man krasjer bilen sin ) med sekk, det gjorde noe med skuldre og nakken. Uten at jeg tror det er en sammenheng mellom det og krasjen, det er vel helst sekken som ikke er bra (en dårlig pc-sekk). Kløne-Smilla forsetter riktignok sin ferd gjennom november, og har i dag klart å miste en kork i en kanne med 25 liter væske som skulle stå urørt til nærmere jul ... Er'e mulig?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 20. november 2010 Forfatter #156 Del Skrevet 20. november 2010 I går gikk jeg de 5 km hjem fra jobb igjen. Uten å falle på isen, uten å bli påkjørt, uten noen uhell. Faktisk var hele gårsdagen fri for uhell. Jaggu! Det er så godt med helg! Og så gleder jeg meg til å kunne trene igjen til uken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 20. november 2010 #157 Del Skrevet 20. november 2010 Hurra for en uhellsfri dag! Ønsker deg en riktig god og smertefri helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 22. november 2010 Forfatter #158 Del Skrevet 22. november 2010 Ny uke, nye muligheter -og går alt etter planen, har jeg bil igjen fra i morgen ettermiddag, og da kan jeg jo komme meg på trening igjen. Er gressenke på onsdag, så da tar jeg meg en økt, tenker jeg. Teit møte gjør at jeg ikke rekker cardio combat, men kanskje step-styrken? Jeg gikk fra jobb i dag igjen. 5 km på 45 minutter, jeg sier meg ganske fornøyd med det som "hverdagsaktivitet". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 24. november 2010 Forfatter #159 Del Skrevet 24. november 2010 And I'm back!! :D MED ny bil. Hohoi! Noget umotivert slepte jeg meg på step/styrke i dag, og tenkte at jeg sikkert kom til å dø i løpet av timen. Men neida, det gikk fint, selv om jeg ble sliten. Særlig styrkedelen var ikke så stas (men så skal det sies at vektene jeg brukte var 1 kg tyngre hver enn det jeg vanligvis bruker, da det var tomt for det jeg pleier å ha), og jeg fikk ikke kjørt fulle sett fordi det ble for tungt. Ikke så fornøyd med det, egentlig, jeg synes jo jeg burde klare mer, liksom. Jaja. Når det gjelder kneet, er ikke hopping og spretting noe vondt. Men knebøy er ikke helt greia, så det måtte jeg droppe. Generelt så er det å bøye kneet noe særlig mer enn +90 grader ikke en god ting, enten det er når jeg skal sitte på huk på jobb, ta knebøy på trening eller inn og ut av bilen. Men det går seg jo til. Planen var egentlig å gå på fitness fusion i morgen, men den er for anledningen erstattet med flow, og DET gidder jeg ikke. Det var en latterlig time, altså. Så da satser jeg på jobbing og fiksing av ting i morgen, og så heller en treningsøkt på fredagen igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 25. november 2010 Forfatter #160 Del Skrevet 25. november 2010 Jeg hadde jo nesten glemt at jeg er gymlærer på torsdager! Og i dag var det mye løping, så jeg har løpt i 30 minutter i arbeidstiden. Teller det som trening? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå