Frøken Smilla Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #101 Del Skrevet 6. oktober 2010 Hehe, du får ta det heeelt med ro i dag da Er jo ikke noe bra å trene dagen derpå uansett God bedring Takk! Jeg skal ta det helt med ro i dag, ja. Egentlig hadde jeg masse på "burde-listen" min, som å jobbe litt (har noen rapporter som skulle vært skrevet ...), vaske hus, plukke nedfallsfrukt og trene. Så langt har jeg skrevet litt på en rapport (men blir uggen og svimmel av å skrive for mye ), og sittet på sofaen og sett på formiddagstv mens jeg spiste kornblanding ... Treningen har jeg meldt meg av allerede, det er uaktuelt i dag, kjenner jeg. Ute pøsregner det, så hagearbeid utgår med høye kneløft. Da gjenstår bare husvasken, og den tror jeg kanskje ender opp med å få vente, den også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 6. oktober 2010 #102 Del Skrevet 6. oktober 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter #103 Del Skrevet 13. oktober 2010 Fy søren, det går dårlig med treningen om dagen Vi dro på langhelg forrige torsdag, og det ble noen småturer i fjellet, men ikke noe som kan defineres som trening. Mandag jobbet jeg i 13 timer, og noen treningsøkt orket jeg ikke tanken på. Tirsdag var jeg fortsatt i svime etter mandagen, og jobbet i 9 timer (uten lunsjpause, might I add), så da utgikk trening da også. I dag hadde jeg meldt meg på cardio combat, men etter å ha jogget en (svært kort) løype med elevene mine og deretter vært med i styrkesirkel (med øvelser inspirert av cc-timene), priorterte jeg treningen vekk til fordel for litt mer jobbing ("bare" 8,5 timer (uten lunsj) i dag) for å bli ferdig til nok en langhelg. Jeg satser på bedre tider til uken (men ser på filofaxen og frykter det verste)! I'll be back. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 13. oktober 2010 #104 Del Skrevet 13. oktober 2010 Men du sliter deg jo ut med det opplegget der!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter #105 Del Skrevet 13. oktober 2010 Men du sliter deg jo ut med det opplegget der!! Heh, jeg vet, men det er derfor jeg har sommerferie nesten like lenge som elevene Det er j***** intenst å være lærer rundt utviklingssamtalene (det som tidligere het "konferansetimer"). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 13. oktober 2010 #106 Del Skrevet 13. oktober 2010 Tydeligvis Hvor lenge varer det her da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #107 Del Skrevet 17. oktober 2010 Tydeligvis Hvor lenge varer det her da? Jeg er forhåpentlig ferdig etter endt arbeidsdag neste tirsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #108 Del Skrevet 19. oktober 2010 Hmsk, jeg er IKKE fornøyd med den siste tidens treningsinnsats. Eller manglende sådann, er vel mer riktig å si ... Langhelgen på fjellet ga et par småturer, den ene med en uplanlagt klatreøkt (på en DIGER kampesten. Og jeg kom nesten ikke ned igjen ...), men ingen turer som vart lenger enn et par timer. Grmf, den gode vanen jeg hadde forsvinner jo som dugg for solen, her jeg sitter Trøster meg med at jeg har veldig LYST til å dra på trening, at jeg kjenner at jeg hadde trengt det, men at det er tid og energi som ikke strekker helt til. I morgen er jo cardio combat-dagen min, men et kolliderende "haste"møte, gjør meg opptatt frem til halv syv i morgen kveld. Fra 08.00. Jeg ser bare ikke helt for meg at jeg kommer til å storme bort på Elixia da, gitt. Men på torsdag SKAL jeg på fitness fusion. Fredag tenkte jeg å driste meg til å jogge hjem fra jobb. Det er 5 km, ikke noe særlig stigning, så det bør gå fint. Krysser fingre for finvær! Hvis ikke blir det tredemøllen på Elixia. For _dette_ funker ikke. Jeg kjenner det på kroppen, faktisk, at jeg ikke har trent. Får veldig vond i armen og rundt skulderbladene ved skriving og annet arbeid av den sorten (oppvask, skjæring o.s.v), og blir stiv i nakken. Tidligere har jeg vært mye plaget av det, men etter at jeg begynte å trene regelmessig, har det ikke vært et problem i det hele tatt. Så det er jo bare å hive seg rundt igjen! Torsdag er altså dagen. Puh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 19. oktober 2010 #109 Del Skrevet 19. oktober 2010 Det er kjipt med sånne perioder hvor en må sette alt på vent. :troeste: Jeg håper det raskt kommer bedre og kortere dager hos deg. Torsdag blir bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #110 Del Skrevet 21. oktober 2010 Hohoi, ENDELIG tilbake på trening! :D I dag var jeg "elev" i gymtimen også, så jeg fikk jogget og løpt litt. Dog bare en halvtimes tid, men litt var det da. Og etter jobb klarte jeg å komme meg på fitness fusion på Elixia. Hurra, hurra!! I morgen har de satt inn en ekstra step/styrke-time kl. 16, så om jeg ikke får jogget hjem fra jobb (som planlagt, men det er jo for pokker meldt snø?!), så går jeg på den. Juhu! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter #111 Del Skrevet 22. oktober 2010 Dagens trening: 3,75 km løping (jogging) på mølle (på skammelige 25 minutter. Huff! Målet er jo å komme 5 km på den tiden. Må trene mer, gitt. Aner vi det som mål før jul?) og styrkeøvelser (utfall, pushups og situps). Kort økt, for det var så mye folk og trangt (alltid en unnskyldning ...), men i dag er jeg egentlig mest fornøyd med at jeg kom meg på trening i det hele tatt. Hadde i grunn bestemt meg for å droppe det helt da jeg kjørte fra jobb, fordi jeg så at det var så tidlig at jeg ville bli surrende rundt og vente på step/styrketimen. Så jeg meldte meg av den, og tenkte at jeg skulle dra og handle og så vaske hus. Men så var det som om bilen bare kjørte til Elixia av seg selv, og da kunne jeg jo ikke stoppe den Vaske litt hus nå, i stedet, før jeg hiver meg i dusjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 22. oktober 2010 #112 Del Skrevet 22. oktober 2010 Flinke bilen. og flinke frk. Smilla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 22. oktober 2010 #113 Del Skrevet 22. oktober 2010 Jøss, den bilen din har peil! Hvor fant du den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter #114 Del Skrevet 23. oktober 2010 Haha, det er godt den bilen min fungerer til noe, for den er stort sett mer rusten enn sølvfarget. Foringslistene er løse og/eller forsvunnet, så den er iskald, det er stadig noe galt med den på service og kontroller, og den får ALLTID mer rim/is/snø på seg enn de andre bilene på parkeringsplassen -selv om de har stått lenger enn min!? I tillegg gjør de overnevnte (manglende) foringslistene det slik at den får is på innsiden av rutene også ... Men så lenge den kjører meg på tvang til Elixia, skal jeg være fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter #115 Del Skrevet 24. oktober 2010 Yaiks, jeg er grisestøl etter fredagstreningen?! Jeg tok jo utfall med vekter (2*7 kg, noe som er tyngre enn jeg har brukt tidligere), og det merkes, gitt. Samboer og jeg gikk en tur i går, noe jeg håpet skulle løse opp litt, men det har det ikke gjort. Ny tur nå i dag, håper det gjør susen, for i morgen har jeg en date med tredemølla igjen (og håper virkelig at det går bedre enn på fredag!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #116 Del Skrevet 27. oktober 2010 Det går litt i rykk og napp med treningen om dagen, men jeg får i alle fall trent litt. I dag kom jeg meg på ukens første økt (målet er tre): cardio combat. Jeg hadde med meg en venninne, som trener mye, og var litt redd for at hun skulle synes det var en "pingletime". Selv har jeg ikke fått gått på cc på alt for mange uker, det har krasjet med så mye i det siste (og ser forsyne meg ut til å krasje med et møte neste uke også ), så jeg var litt spent på om jeg kom til å stupe underveis. Det gjorde jeg ikke, men instruktøren har skrudd opp intensiteten noen hakk, så vi fikk kjørt oss! Heldigvis likte venninnen min timen godt også, og syntes det var en god økt. Vi er nok ikke så halvgærent likt i formen heller (noe som gleder meg stort, da hun er en jeg anser som Godt Trent!), så det var moro å trene med en som matcher meg litt på kondisbiten. Vi har avtalt ny økt på fredag, da skal vi løpe og ta litt styrke. Så får jeg se om jeg sneier innom fitness fusion i morgen, eller om jeg (grøss!) drister meg til morgenspinning ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 27. oktober 2010 #117 Del Skrevet 27. oktober 2010 Så gøy! Kult å oppdage at man er på nivå med folk man tenker ligger høyt over Bra jobba! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter #118 Del Skrevet 29. oktober 2010 Gårsdagens FF-time utgikk, etter at jeg ble forsinket fra jobb. Tok det ikke så tungt, jeg hadde løpt heftig mye i dagens gymtime, da jeg deltok på både stikkball og kanonball. Gjett om elevene synes det er gøy å prøve å treffe lærer'n, da! Dro rett hjem til samboer, som hadde vært borte noen dager, og da fristet det bare ikke å dra ut på trening igjen, enda jeg jo hadde "sagt" at jeg skulle I dag skulle jeg trene med hun jeg trente cc med på onsdag, da. I og med at vi egentlig "tilhører" hvert vårt Elixiasenter (nabosentre, men dog), og hun prøvde "mitt" (vi har begge universellmedlemsskap), skulle vi prøve "hennes" i dag. Det var ingen gruppetime som klaffet, så det ble jogging på mølle i drøye 20 minutter (og 4 km), før vi tok en del styrke. Det er gøy å trene med henne; hun er godt trent, og pusher meg, samtidig som hun sier at jeg er i bedre form enn noen gang, og at jeg kan en del øvelser som hun ikke kan. Blant annet avsluttet vi med "planke" med stor ball, som fungerer litt som planke med "inntrekk" på red cord, bare at det er (noe så innihelvete) mye mer slitsomt, for man må jo bruke masse krefter på å holde ballen riktig OG holde seg på den, i tillegg til å trekke den mot seg. Kjernemusklene fikk kjørt seg (det samme fikk lattermusklene)! Moro trening, gjentas om en uke :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter #119 Del Skrevet 30. oktober 2010 Da vi våknet i morges, trodde jeg klokken knapt var bikket halv åtte, det var jo så mørkt ute! Men uret viste ni, og regnet og tåken var årsaken til det dunkle lyset. Derfor bestemte vi oss for å ta husets tenåring med i den lokale svømmehallen. Der var vi ikke alene, kan du si, men det er et stort lokale, så vi merket egentlig ikke trengselen så veldig. Jeg fikk svømt drøye 500 meter, i tillegg til en del "vannaerobicøvelser" for å holde varmen. Det er litt ugunstig å være frysepinne i basseng, altså, selv terapibasseng er ikke varme nok for min komfort :gjeiper: Men det vil si at jeg kan "huke av" litt trening i dag også, og det er jeg fornøyd med! Svømming er jo bra for hele kroppen også, så det kjennes godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 31. oktober 2010 #120 Del Skrevet 31. oktober 2010 Så deilig med litt trening i helgen :-) Jeg og en venninde var en del i svømmehallen før. Det er superdeilig. Vi svømte og fikk litt trening først, så satt vi en stund i badstua og tok litt hårkur og skarvla, super koselig. DET må jeg jammen ta opp igjen nå som vinteren kommer. Super høst/ vinter aktivitet! God søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå