Gå til innhold

Yes, I can?


Frøken Smilla

Anbefalte innlegg

Slenger meg på jeg også :goodbye:

Kjenner meg veldig igjen i det at kondisjon ofte er gøyere enn styrke. Har liksom lettere for å slenge meg på en spinning time når motivasjonen svikter, enn en power time.

Ser du er flink til å trene litt styrke på egenhånd... akkurat DET sitter litt langt inne for meg. Men er jo sååå bra! Kanskje jeg skal ta litt inspirasjon fra deg og lage meg et lite program jeg kan ta etter kondisjonstimene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:kjefte: Alle arbeidsplasser skulle hatt personaldusj!

Det oppfordrer iallfall ikke til å gå/sykle til jobb.

Vår jobb har dusjer, men jeg liker helst bilen... :sjenert: litt for tidlig om morgenen til å være friskus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte: Alle arbeidsplasser skulle hatt personaldusj!

Det oppfordrer iallfall ikke til å gå/sykle til jobb.

Vår jobb har dusjer, men jeg liker helst bilen... :sjenert: litt for tidlig om morgenen til å være friskus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel først nå, et år etter at lillejenta kom til verden, at jeg har hatt energi og krefter nok til å ta fatt på treningen igjen. Så den siste halvannen måneden har jeg løpt to-tre ganger i uka, og det er vanvittig bra til meg å være :fnise: siden jeg aldri har vært noen fan av løping. Tvert i mot har jeg omtrent hatet det.

Men nå, som småbarnsmor, ser jeg imidlertid andre kvaliteter ved løpingen. Den tar ingen tid annet enn selve løpingen, altså null svinn i transport, oppmøtetid før aktivitet starter m.m. I tillegg er veldig effektivt, merker formen har blitt betraktelig bedre til tross for ikke veldig harde økter. Litt vondt gjør det, men jeg er fremdeles motivert :)

I september starter jeg opp på treningssenteret igjen (selv om jeg er litt anti for tiden, merker jeg), i tillegg til at vi forhåpentligvis får sving på innebandylaget igjen. Når sant skal sier, så er jeg fornøyd med tre økter fast i uka, har en hektisk jobb i tillegg og et familieliv som også skal pleies ;)

Ps. Jeg har mulighet for å sykle til jobb, ikke mer enn fire-fem km, og vi har personaldusj. Men jobber litt med motivasjonen der, gitt... Er noe med det å sette seg nydusjet i bilen om morgenen og bruke fire minutter til jobb :sjenert:

Wow, så flink du er som jogger, da! Selv har jeg nok blitt litt for "opphengt" i Elixia, og jeg kan fint dra dit FOR å jogge 5 km (eller mer) på tredemølle. Men jogge ute? Niks. Da er det "for kaldt", "for vått", "vet ikke hvor jeg skal løpe" og en bråte andre unnskyldninger som kommer rekende på ei fjøl. Pinlig! Men tre økter i uken ved siden av familieliv og jobber vel intet annet enn beundringsverdig! Jeg prøver selv å få til minst tre økter i uken, men jeg har ikke barn, og en samboer som har lenger reisevei fra jobb enn jeg har, så jeg rekker liksom å klemme inn en økt før han kommer hjem relativt ofte.

Og tro meg, hadde jobben min hatt personaldusj, hadde jeg _helt sikkert_ funnet en unnskyldning for å slippe å sykle så tidlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på jeg også :goodbye:

Kjenner meg veldig igjen i det at kondisjon ofte er gøyere enn styrke. Har liksom lettere for å slenge meg på en spinning time når motivasjonen svikter, enn en power time.

Ser du er flink til å trene litt styrke på egenhånd... akkurat DET sitter litt langt inne for meg. Men er jo sååå bra! Kanskje jeg skal ta litt inspirasjon fra deg og lage meg et lite program jeg kan ta etter kondisjonstimene..

Godt å høre at vi er flere som velger kondis fremfor styrke. Jeg føler meg nesten alene om det når jeg leser rundt omkring. Når det er sagt, liker jeg ikke spinning heller. Men løping, elipse, roing og så videre -eller sykkel i cardioavdelingen, for ikke å snakke om "cardiotimer" i sal (uten sykkel) er helt topp. Hyperaktiv spinninginstruktør? Nei takk!

Hva styrkeprogram angår, så anbefaler jeg å lage et lite program, eventuelt få en PT til å gjøre det sammen med deg. Veldig mange treningssentre tilbyr jo et par gratis PT-timer for medlemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte: Alle arbeidsplasser skulle hatt personaldusj!

Det oppfordrer iallfall ikke til å gå/sykle til jobb.

Vår jobb har dusjer, men jeg liker helst bilen... :sjenert: litt for tidlig om morgenen til å være friskus.

Hehe, det er vel en viss fare for at jeg hadde funnet en annen unnskyldning for å slippe sykkelen om arbeidsplassen min hadde hatt skikkelige personalgarderober ;) Glad i bilen om morgenen, jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hohoi, da er ukens første treningsøkt tilbakelagt, etter to dager på seminar med høyt tempo, mye mat og lite trim. Men i dag var dagen da jeg skulle driste meg på cardio combat for første gang! Iiik!!

Det var nesten ingen på timen! Vi var 10-15 stykker, og om jeg var redd for at jeg var for utrent til å kunne gå på den timen, så kunne jeg helt tydelig ta det med ro. Jeg var definitivt i den øvre delen av skalaen når det gjaldt trente deltakere i dag. Men det var moro. Litt slitsomt, særlig den økten der vi skulle ta spensthopp og helt ned på magen for å ta en push-up, og så hoppe igjen -og gjenta. Gaah! Instruktøren var kjempeflink til å ha morsomme øvelser, og det var variert, men hun kunne godt kjørt enda hardere på kondisbiten, altså. Jeg hadde sett for meg sånn type russisk stafett-type løping, med kampsportslag og -spark i mellom, men det var jo langt unna det. Da jeg gikk ut fra timen, angret jeg nesten litt på at jeg ikke hadde kastet meg med på økten etter også, som er total step/styrke. Nå skal det sies at jeg har kjent i kveld at jeg har trent, da, ikke sånn "herregud, så sliten jeg er"-kjent det (en følelse jeg egentlig ønsker å kjenne litt av og til), men kanskje jeg er så "gæren" at jeg kjører dobbel økt neste gang? Vi får se.

Jeg har allerede onlinebooket meg på fitness fusion i morgen, men er litt usikker på om jeg rekker det. Kveldsmøtet i morgen forpurrer det egentlig litt sånn tidsmessig, men vi får se hva jeg kan få trikset til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmsk, møtet og møteforberedelser forpurret hele fitness fusion-planen min for dagen. Ikke fornøyd! Jeg irriteeeeeeeerer meg over at jeg ikke fikk trent i dag, og nå er det for sent. Men på den annen side har jeg jobbet i 12,5 timer ... I morgen SKAL jeg jogge, før vi skal på fæst om kvelden. Jeg skal, skal, SKAL! Jeg føler meg SÅ mye bedre når jeg har trent jevnlig enn sånn tulleuke som dette tydeligvis blir. Det er helt tydelig at jeg fikk dreisen på gode treningsvaner i sommer, og at dette nå har blitt en vane. Eller "avhengighet", om du vil? Jaja, det er nå ikke en forferdelig uvane, det ;)

Jeg bør forresten investere i noen gode løpesko som kan brukes utendørs også. Noen som har noe å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også prøve fitness fusion... høres kjekt ut! Har du prøvd? :) Jaggu vanskelig å få trent alltid når man har planlagt..

jeg har adidas supernova, de er gode. Men jeg er løpeamatør da, så jeg vet ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også prøve fitness fusion... høres kjekt ut! Har du prøvd? :) Jaggu vanskelig å få trent alltid når man har planlagt..

jeg har adidas supernova, de er gode. Men jeg er løpeamatør da, så jeg vet ikke helt.

Jeg har ikke prøvd fitness fusion enda, nei, var første timen i dag (i alle fall første ettermiddagstime). Har kjempelyst til å prøve det! Du får si i fra om hvordan det er hvis du får prøvd deg før neste torsdag ;)

Adidas supernova har jeg sett på, faktisk. Jeg er løpeamatør selv, har bare løpt et par måneder, men liker det godt. Kjenner lysten til å løpe ute begynner å komme, men jeg stopper meg selv litt med at jeg ikke har sko som egner seg til uteløping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent brukt kondis ønskes kjøpt! HVOR ble det av min i dag??

Jeg skulle gå tidlig fra jobb, rekke en god løpeøkt på tredemølle, og så hjem og dusje og gjøre meg klar til kveldens sosiale sammenkomst.

Joda, jeg fikk gått relativt tidlig, så det var greit. Men så kom jeg på tredemøllen, og allerede etter 15 minutter trodde jeg at jeg skulle DØ av hold. Jeg presset på til 20 minutter, men da måtte jeg rett og slett ta en pause, og hvilte i et par minutter. Planen om å holde på i minst 45 minutter sprakk elegant, jeg innså at det var et hvit pil-prosjekt, så jeg presset meg til å holde på i 30 + 5 minutters nedtrapping i stedet. Det klarte jeg, og jeg innser i ettertid at jeg sikkert kunne presset meg til å lunte avgårde på 8 i 10 minutter til også, bare for å ha fullført de 45 minuttene, men det ble altså ikke. Pinlig nok kom jeg bare 5,5 km på denne tiden, men det inkluderer altså ett hvilestopp (ca to minutter), ett "ups, jeg mistet ipoden min i gulvet"-stopp (pinlig! Særlig siden jeg nesten trynet av tredemøllen på vei opp igjen ...), oppvarming (knappe 3 minutter med rask gange) og meeeeeeget rolig tempo (8-9) de siste 12 minuttene.

Fordi innsatsen på tredemøllen var så laber, bestemte jeg meg for å ta litt push ups og sit ups. Sistnevnte gikk bra, er det et sted jeg har muskler, så er det tydeligvis i magen. Men hva har skjedd med armene?? Jeg klarte så vidt 5 stykker på strake ben, jo?! Herregud ... Måtte krype til korset, og tok 3*12 på knærne, og gikk med senket og flaut blikk ut fra styrkerommet etterpå. Hurra for pinglemuskler ...

Ikke fornøyd med egen innsats i dag, jeg håper på bedre tider neste gang!

Endret av Frøken Smilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Men du jobber med saken, gjør du ikke??? Det gjelder om å ikke la seg knekke av slike opplevelser, men se fremover. Treninger FUNKER.. om ikke umiddelbart.. :skratte:

"Tren og vær glad, så skal du så hvor mange pushups du tar" - nynner litt i vei mens jeg :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Men du jobber med saken, gjør du ikke??? Det gjelder om å ikke la seg knekke av slike opplevelser, men se fremover. Treninger FUNKER.. om ikke umiddelbart.. :skratte:

"Tren og vær glad, så skal du så hvor mange pushups du tar" - nynner litt i vei mens jeg :heiajente:

Hahaha, fantastisk heiasang! :fnise: Tror jeg skal tralle den for meg selv på vei til trening til uken!

Men tusen takk for støtte, jeg jobber jo med saken, så jeg må jo bare tenke positivt. Og huske på at jeg faktisk klarte 5 push ups, at jeg faktisk orket å fullføre 5 km jogging (selv om jeg fikk latterlig hold), at jeg faktisk går inn for å trene minst 3 ganger i uken. *tenke positivt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hohoi, da har jeg klart tre økter denne uken! *stolt* Slepte meg på bosu kondisjon/styrke i morges (formiddag), og er svært fornøyd med det. Instruktøren er av den litt hyperaktive sorten, en annen dame enn hun som hadde søndagstimene før sommerferien, så jeg fikk kjørt meg litt mer enn jeg hadde forventet. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba med tre økter denne uka! :-)

Har vært på et par bosu timer, og synes de er drit tunge, så bra jobba altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba med tre økter denne uka! :-)

Har vært på et par bosu timer, og synes de er drit tunge, så bra jobba altså!!

Takk :) Selv synes jeg bosu er ganske gøy, men ikke drittungt. Det verste er egentlig å klare å holde seg på den fordømte halvballen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter en litt dårlig start på treningsuka, kom jeg meg på trening igjen i går. Cardio combat denne gangen også. Egentlig hadde jeg meldt meg på total step/styrke etterpå også, men feiget ut før jeg dro fra jobb og meldte meg av den. Litt fordi jeg tenkte at jeg ikke kom til å orke, og litt fordi jeg var redd for at de i resepsjonen ville tro jeg var tullete :sjenert: Men en ting er sikkert: Neste uke blir det dobbelt!

For cardio combat er utfordrende, men jeg blir ikke sliten-sliten. Jeg blir litt sliten sånn der og da, men ikke sånn at jeg føler at jeg ikke har mer å gi. Og jeg vil ha den følelsen! Dessuten så jeg at den aller eldste av oss på timen (en dame på 60+), gikk på begge denne uken også, og kan hun så kan jeg ;) Jeg gikk opp i kondisavdelingen og jogget drøye 2 km i stedet, men jeg fikk så innmari hold denne gangen også, så det var ikke noe gøy. Det irriterer meg at joggeformen ser ut til å glippe igjen.

I dag var det på tide å prøve ut Fitness Fusion. Etter å ha lest Aurelias anmeldelse, var jeg litt spent på hva jeg kom til å synes. Og jeg tar meg den frihet å herme etter Aurelia ved å gi den terningkast etter de samme kriteriene som hun gjorde:

Terningkast: 4 (av 6)

Gøy-faktor: 3

Fit-faktor: 4

Konsept: 5

Sliten: 4

Zen-faktor: 5

Joda, timen var grei. Instruktøren var veldig søt, og det var sånn rolig og behagelig stemning. Og noen av øvelsene var såpass krevende at jeg ble ørlite grann svett også. Det var mye pilatesinspirert, synes jeg, og sikkert mye fra yoga også. Førstnevnte drev jeg litt med i en periode, hjemme og med dvd, men det var ikke helt noe for meg. Yoga har jeg prøvd en gang, og har aldri følt meg mer utilpass ... Fitness fusion var derimot litt mer krevende, litt mer "utslitende", liksom. Men instruktøren vil ha oss til å stå på hodet ... I think not!

Jeg er nok hakket mer glad i timer med litt mer fart, timer der jeg blir skikkelig svett og sliten, men jeg ble faktisk sliten her også. Og jeg er jo så latterlig stiv i kroppen, at jeg har mer enn godt av denne type timer! Jeg kjenner også at jeg har brukt muskler på en helt annen måte enn vanlig, og det er litt godt. Jeg tror jeg skal prøve timen igjen neste uke, og se om jeg liker det da også. Timen har nok potensial (men det er fare for at jeg legger inn en løpsøkt i for- eller etterkant av den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes du jo litt sånn det samme som meg, bare at du likte den litt bedre? Hehe, ja på slutten av timen min hadde vi noen voldsomme balansere med knærne på albuen ting, og så stå på hodet om vi ville. Ehhhh?? hehe.. artig, men fikk jo ikke akkurat dette til. Men øvelse gjør mester..

Forøvrig så har jeg vært ganske sliten etterpå, særlig i magen. Og det liker vi jo?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes du jo litt sånn det samme som meg, bare at du likte den litt bedre? Hehe, ja på slutten av timen min hadde vi noen voldsomme balansere med knærne på albuen ting, og så stå på hodet om vi ville. Ehhhh?? hehe.. artig, men fikk jo ikke akkurat dette til. Men øvelse gjør mester..

Forøvrig så har jeg vært ganske sliten etterpå, særlig i magen. Og det liker vi jo?? ;)

Ja, timen scorer definitivt høyere på zenfaktor enn mye annet. Jeg merket i natt (!?) og i dag at den tydelig har gjort meg mer sliten i kroppen enn jeg trodde, og på en god måte. Jeg sov tungt i natt! Og den der balansere-på-hodet-med-knærne-på-albuen-øvelsen hadde vi også, men aldri i verden om jeg kommer til å stå på hodet! Ikke på de timene, og ingen annen gang heller. Fysjom!

Men sliten i magen, det er bra! Det liker vi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Energi, gi meg energiiii!

I dag tok jeg så kjekt med meg treningstøy på jobb, etter en hektisk helg på selskapsfronten (et selskap hver dag, huhei!), og tenkte at "ja, når jeg er ferdig på møtet mitt kl. 15.30, så sniker jeg meg stille avgårde og drar på trening".

Right.

Allerede tidlig i dag, skjønte jeg at det kanskje kom til å holde hardt, da det kjentes som om hodet mitt var blitt stappet med bomull. Kort lunte har vært mitt mellomnavn, og jeg har hatt lyst til å vri hodet av kolleger så vel som elever siden lenge før lunsj. Bilen min ville aldeles ikke svinge til venstre i rundkjøringen da jeg var på vei hjem, og tok heller til høyre -vekk fra Elixia og rett hjem. Her har jeg sittet og stappet i meg yoghurt mens jeg venter på samboer i stedet, og så får vi håpe at morgendagen gir bedre uttelling. Da SKAL jeg trene! (ogtreningstøyet ligger fortsatt i bilen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...