Gå til innhold

stort problem for spedbarn å ta morsmelk fra flaske?


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

gitt av babyen vil ta både flaske og pupp - er det da et problem å dele på våkenettene i starten ved å la far mate babyen på natten med flaske?

skjønner liksom ikke helt hvorfor så mange mammaer tar all nattevåkingen selv fordi man "må" amme selv dersom babyen lar seg tilvenne både flaske og pupp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi det er pes å pumpe og man får melkespreng i løpet av natten OG man har permisjon mens far må på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er pes å pumpe og man får melkespreng i løpet av natten OG man har permisjon mens far må på jobb?

:jepp: Og ikke minst er det vanskeligere å holde melkeproduksjonen oppe uten jevnlig nattamming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså; får man ut nok melk ved å pumpe, så kan man jo gjøre det slik hvis man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det er da mye enklere for mor å bare stappe puppen i kjeften på babyen, fremfor at far skal stå opp og begynne å lage melk. (Gjerne samtidig som barnet skriker av sult, de forstår ikke hva vente er naturligvis)

Jeg var også litt nazi på å prøve flaske på min baby. Var livredd for å "fucke up" ammingen på noe som helst måte. (melken kommer jo lettere ved flaske, og babyen kan bli lat og ikke gidde å suge skikkelig av puppen)

Så jeg ventet lengst mulig med å innføre flaske.

Jeg syntes det var helt ok at det var min jobb å mate babyen de første månedene. Pappaen hjalp til med masse annet istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen ting er jo også at ammehormonene gjør deg trøtt og at du mest sannsynlig sovner godt sammen med babyen, gjerne før babyen... Så det er liksom ikke så mye pes enn for kanskje far som da først må stå opp, lage, mate og så kanskje bysse igjen for å få barnet til å sove og så da kanskje bruke en del tid på å få sovnet selv igjen tilslutt. De er rett og slett ikke konstruert for å mate babyer om natten. Nattamming er et samspill mellom mor og barn!

En del babyer basjer mye den første tiden, gjerne flere ganger per natt. Om du trenger avlastning på natten så kanskje far kunne stått opp og tatt noen bleier i førsten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sov godt mange ganger og da ble det far som måtte hente baby og legge den til puppen.Faktisk praktisk det også ! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er jo også at ammehormonene gjør deg trøtt og at du mest sannsynlig sovner godt sammen med babyen, gjerne før babyen... Så det er liksom ikke så mye pes enn for kanskje far som da først må stå opp, lage, mate og så kanskje bysse igjen for å få barnet til å sove og så da kanskje bruke en del tid på å få sovnet selv igjen tilslutt.

:Nikke:

I begynnelsen var jeg litt opptatt av at babyen ikke skulle sove i samme seng som oss, så jeg la henne alltid oppi sengen hennes igjen etterpå. Satt å ammet i halvsøvne. Etterhvert så gadd jeg ikke lenger, og bare lot babyen ligge ved siden av meg i sengen vår og amme, mens jeg selv sovnet igjen. Gikk helt fint :) man blir døsig av å amme. Er noe helt annet for far, som må stå opp, ta på lys, gjerne våkne altfor mye til at han klarer å sovne igjen, og de tør ofte heller ikke sovne ved siden av baby..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

og det er da mye enklere for mor å bare stappe puppen i kjeften på babyen, fremfor at far skal stå opp og begynne å lage melk. (Gjerne samtidig som barnet skriker av sult, de forstår ikke hva vente er naturligvis)

Jeg var også litt nazi på å prøve flaske på min baby. Var livredd for å "fucke up" ammingen på noe som helst måte. (melken kommer jo lettere ved flaske, og babyen kan bli lat og ikke gidde å suge skikkelig av puppen)

Så jeg ventet lengst mulig med å innføre flaske.

Jeg syntes det var helt ok at det var min jobb å mate babyen de første månedene. Pappaen hjalp til med masse annet istedet.

aaah.....dette med produksjon om natten og "latskap" visste jeg ikke, da tror jeg strategi to må bli bleieskift for far:)

vi ser for oss en deling av permisjonen, så jeg synes ikke så synd på pappaer som tar litt nattevåk i starten når mor jo også tar nattevåk resten av barndommen sammen med far når begge er i jobb.

dessuten er jo begge hjemme de første ukene - men godt poeng med latskap ifht mating.

far kan ta bleieskift og middagslaging eller noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

og det er da mye enklere for mor å bare stappe puppen i kjeften på babyen, fremfor at far skal stå opp og begynne å lage melk. (Gjerne samtidig som barnet skriker av sult, de forstår ikke hva vente er naturligvis)

Jeg var også litt nazi på å prøve flaske på min baby. Var livredd for å "fucke up" ammingen på noe som helst måte. (melken kommer jo lettere ved flaske, og babyen kan bli lat og ikke gidde å suge skikkelig av puppen)

Så jeg ventet lengst mulig med å innføre flaske.

Jeg syntes det var helt ok at det var min jobb å mate babyen de første månedene. Pappaen hjalp til med masse annet istedet.

aaah.....dette med produksjon om natten og "latskap" visste jeg ikke, da tror jeg strategi to må bli bleieskift for far:)

vi ser for oss en deling av permisjonen, så jeg synes ikke så synd på pappaer som tar litt nattevåk i starten når mor jo også tar nattevåk resten av barndommen sammen med far når begge er i jobb.

dessuten er jo begge hjemme de første ukene - men godt poeng med latskap ifht mating.

far kan ta bleieskift og middagslaging eller noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

og det er da mye enklere for mor å bare stappe puppen i kjeften på babyen, fremfor at far skal stå opp og begynne å lage melk. (Gjerne samtidig som barnet skriker av sult, de forstår ikke hva vente er naturligvis)

Jeg var også litt nazi på å prøve flaske på min baby. Var livredd for å "fucke up" ammingen på noe som helst måte. (melken kommer jo lettere ved flaske, og babyen kan bli lat og ikke gidde å suge skikkelig av puppen)

Så jeg ventet lengst mulig med å innføre flaske.

Jeg syntes det var helt ok at det var min jobb å mate babyen de første månedene. Pappaen hjalp til med masse annet istedet.

aaah.....dette med produksjon om natten og "latskap" visste jeg ikke, da tror jeg strategi to må bli bleieskift for far:)

vi ser for oss en deling av permisjonen, så jeg synes ikke så synd på pappaer som tar litt nattevåk i starten når mor jo også tar nattevåk resten av barndommen sammen med far når begge er i jobb.

dessuten er jo begge hjemme de første ukene - men godt poeng med latskap ifht mating.

far kan ta bleieskift og middagslaging eller noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første ukene kommer du nok mest sannsynlig til å sitte å amme i en stol eller en seng mens pappaen lager mat til deg og tilrettelegger for amming på andre måter. Her måtte samboer stå litt opp på natten den første uken ihvertfall fordi det kan være VELDIG tungt å reise seg fra sittende og liggende stillig etter en fødsel og man trenger hjelp til å hente barnet for mating.

Utover det har nok mammaen mer energi til å være våken i starten, vi er nok programert slik for å kunne ta oss av en baby, det er vel derfor man saover og hviler så mye mot slutten av svangerskapet, for å å lade opp! Pappaen har ikke helt den samme programmeringen og er nok best i stand til å ta vare på sin kone og sin familie. Jeg synes det er bedre med en uthvilt mann på dagtid som er i stand til å være sammen med familien, enn en som må bruke dagen på å sove ut pga nattevåk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etterhvert kan jo pappaen også stå opp med babyen når han har anledning, slik at mammaen får sove om morgenen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir LITT misunnelig på dere som sier at det er så lett å bare putte puppen i munnen på babyen. Selv har jeg nattamminger som varer to timer på grunn av kaving ved puppen, jeg er lys våken, baby er lys våken og illsint. Og halvparten av gangene skjærer det seg likevel såpass at det må pumpes eller ordnes MME til slutt. Jammen noe å bli døsig av! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ciara, det kan fort endre seg for deg til det bedre når babyen bare blir litt større og mer utviklet fordøyelsessystem og amming din har stabilisert seg. Vi fikk nattproblemer igjen ved 3 mnd alder da plutselig tannplager begynte å plage lillegutt på natterstid. Det var mange våkne timer... Men nå er alt til det bedre igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ciara, det kan fort endre seg for deg til det bedre når babyen bare blir litt større og mer utviklet fordøyelsessystem og amming din har stabilisert seg. Vi fikk nattproblemer igjen ved 3 mnd alder da plutselig tannplager begynte å plage lillegutt på natterstid. Det var mange våkne timer... Men nå er alt til det bedre igjen :-)

Takk, jeg håper det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...