Gå til innhold

Røde flekker i ansiktet


Cinzia

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 7 uker blir så lett rødflammete i ansiktet. Det er som hissige røde flekker som av og til flasser litt. De dukker opp like raskt som de forsvinner og hun virker ikke å plages av dem. Hun reagerer ikke når jeg tar på flekkene, så jeg tror ikke de er vonde, og de virker ikke å klø. Nå nettopp tok jeg henne opp fra vogna hvor hun hadde sovet på et nyinnkjøpt lammeskinn, og da var hun helt rød rundt begge øynene, samt at hun hadde noen andre flekker. det så ganske ille ut, men etter ca. 30 minutter forsvant det meste. Jeg lurer fælt på hva dette kan være...kan det være at det ble for varmt å ligge åpå skinnet? Hun lå på det lenge tidligere i dag også, men da var vi utendørs, så det var nok kaldere generelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har nok litt ømfintlig hud?

Siden det flasser kan det jo være litt eksem. Har du prøvd å smøre henne godt i ansiktet med en fet krem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt her var også slik, tror ikke det sluttet helt før han var bortimot 3 mnd.. Tror nok også at hun kan ha ømfintlig hud, og selv om det ikke egentlig er nødvendig, så kan du jo smøre på litt a-krem f.eks. Det er helt vanlig, tror det skjer med de fleste nyfødte og det blir helt borte etter hvert :) Du kan jo uansett høre med HS, for å utelukke eksem o.l. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Hei! Ingenting å bekymre seg over, og det trengs egentlig ikke å smøres noe.

Jeg har blitt fortalt at dette er hormonutslett, og at det kommer av morsmelka.

Lillegutt her hadde også dette utslettet i noen uker, og ble også rød rundt øynene innimellom. Noen av "kvisene" (jeg synes det ser ut som det) ble også rødflammete. Jeg var veldig bekymret i starten, men fikk vite av en veldig erfaren mor med 4 unger at dette var ingenting å tenke over.

Hun sa faktisk at i "gamle dager" så var dette utslettet grunnen til at de ventet med dåp til babyene var rundt 3 mnd, fordi de da ble "pene" igjen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ingenting å bekymre seg over, og det trengs egentlig ikke å smøres noe.

Jeg har blitt fortalt at dette er hormonutslett, og at det kommer av morsmelka.

Lillegutt her hadde også dette utslettet i noen uker, og ble også rød rundt øynene innimellom. Noen av "kvisene" (jeg synes det ser ut som det) ble også rødflammete. Jeg var veldig bekymret i starten, men fikk vite av en veldig erfaren mor med 4 unger at dette var ingenting å tenke over.

Hun sa faktisk at i "gamle dager" så var dette utslettet grunnen til at de ventet med dåp til babyene var rundt 3 mnd, fordi de da ble "pene" igjen. :ler:

:fnise: Artig.

Har forresten også blitt fortalt at det er "melkeutslett", så ingenting å bekymre seg over nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være som de over skriver ,et hormonutslett som vil forsvinne.

Men pass på at babyen ikke har det for varmt ja.Det kan også gi røde varmeutslett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...